Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni kaverin kotona ei syödä aamupalaa?

Vierailija
11.09.2014 |

Meillä oli viime viikonloppuna lapsen kaveri yökylässä. Tuli lauantaina ja lähti sunnuntaina. Meillä aina sunnuntaisin syödään hieman myöhemmin kunnon aamiainen. Tai enemminkin brunssi. Kaveri söi tosi paljon. Hieman ihmettelin, miten niin pieneen poikaan mahtuu niin paljon ruokaa. Annoin kuitenkin syödä, en kommentoinut mitenkään. Tänään kun hain eskarilaiseni kotiin(eskari koulun yhteydessä) tuli tuo vanhemman lapsen kaveri vastaan ja kysyi, voisiko taas tulla viikonloppuna yökylään, koska kotona ei saa aamulla ruokaa. Kyseessä siis on tokaluokkalainen lapsi. Olen vähän huolissani. Mitä teen?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mekään syödä. Nukutaan pitkään ja eka ateria on lämmin ruoka. Sun ei pidä tehdä mitään, pahvi!

Vierailija
22/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:31"]

Meillä oli viime viikonloppuna lapsen kaveri yökylässä. Tuli lauantaina ja lähti sunnuntaina. Meillä aina sunnuntaisin syödään hieman myöhemmin kunnon aamiainen. Tai enemminkin brunssi. Kaveri söi tosi paljon. Hieman ihmettelin, miten niin pieneen poikaan mahtuu niin paljon ruokaa. Annoin kuitenkin syödä, en kommentoinut mitenkään. Tänään kun hain eskarilaiseni kotiin(eskari koulun yhteydessä) tuli tuo vanhemman lapsen kaveri vastaan ja kysyi, voisiko taas tulla viikonloppuna yökylään, koska kotona ei saa aamulla ruokaa. Kyseessä siis on tokaluokkalainen lapsi. Olen vähän huolissani. Mitä teen?

[/quote]

Mitä yökyläilijä söi aamulla teillä?
[/quote]

Kaikkea mitä oli tarjolla. Ja ihan kunnon annokset. munakokkelia, keitettyjä munia, pekoniin käärittyä parsaa, salaattia, prinssinakkeja, lihapullia, tuoreita sämpylöitä, graavikalaa, erilaisia leikkeleitä, fetajuustokolmioita, croisantteja, hedelmälohkoja, focacciaa, pieniä mustikkapannareita.. Olikohan siinä kaikki. Ne määrät oli oikeasti sellaisia, että olisin itse haljennut. Toki voi olla, että lapsi tykkäsi niistä niin paljon. Minua vain jäi tämä asia nyt vaivaamaan. Eikö kuitenkin ole parempi varmistaa asia, kuin antaa vaan olla? Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:06"]

Mun poika sanoo usein, ettei meillä ole ikinä mitään jääkaapissa...

Mutta tulkaa katsomaan, on siellä, mutta ei sellaisia herkkuja, joita lapsi toivoisi siellä olevan.

[/quote]

No, mun poika on jo yläkoululainen, että kyllä tokaluokkalainen voi tokaista samalla tavalla tarkoittamatta kirjaimellisesti.

Vierailija
24/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin lapset luulisivat tuon ruokamäärän jälkeen, että meillä ei syödä aamuplaa. Ovat 13- ja 12-vuotiaita.

Vierailija
25/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen miettinyt, että miten paljon maanantainälkä johtuu siitä, että sunnuntaisin syödään erikoisempia ruokia kunon enemmän aikaa kokata, ja ronkelissa iässä oleva lapsi närpii niitä aika vähän. Toki sitä on leipää ja muuta tarjolla, mutta voi siinä vähän vajetta tulla silti. [quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:09"]

Joskus olen miettinyt tuota että lapset on opettajien mukaan viikonlopun jäljiltä nälissään ja syö koulussa maanantaina tosi paljon, että monessakohan tapauksessa se on sitä että sunnuntaina herkutellaan navat turvoksiin eikä maanantai-aamunakaan vielä oikein aamupala maistu. Ja juu ei tarvi aloittaa paheksumaan koska ollaan ihan normaalipainoisia, lapsi jopa hoikka. Mutta aika usein sunnuntaina mätetään illalla kun on viikonlopun jäljiltä kaikenlaista hyvää kaapissa.

[/quote]

Vierailija
26/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ei nyt liity tähän mutta tätä lukiessa tuli mieleen tyttäreni kaveri joka meillä käydessään söi ruuan ja sen jälkeen menimme heille jossa tämä sama kaveri käveli jääkaapille valittaen nälkäänsä..Tämä ilmiö toistui aika usein ja ihme kyllä lapsi minun silmiin ollut aina normipainoinen vaikka omaakin hieman isommat ruokahalut.

Vierailija
27/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:31"] Meillä oli viime viikonloppuna lapsen kaveri yökylässä. Tuli lauantaina ja lähti sunnuntaina. Meillä aina sunnuntaisin syödään hieman myöhemmin kunnon aamiainen. Tai enemminkin brunssi. Kaveri söi tosi paljon. Hieman ihmettelin, miten niin pieneen poikaan mahtuu niin paljon ruokaa. Annoin kuitenkin syödä, en kommentoinut mitenkään. Tänään kun hain eskarilaiseni kotiin(eskari koulun yhteydessä) tuli tuo vanhemman lapsen kaveri vastaan ja kysyi, voisiko taas tulla viikonloppuna yökylään, koska kotona ei saa aamulla ruokaa. Kyseessä siis on tokaluokkalainen lapsi. Olen vähän huolissani. Mitä teen? [/quote]   Mitä yökyläilijä söi aamulla teillä? [/quote] Kaikkea mitä oli tarjolla. Ja ihan kunnon annokset. munakokkelia, keitettyjä munia, pekoniin käärittyä parsaa, salaattia, prinssinakkeja, lihapullia, tuoreita sämpylöitä, graavikalaa, erilaisia leikkeleitä, fetajuustokolmioita, croisantteja, hedelmälohkoja, focacciaa, pieniä mustikkapannareita.. Olikohan siinä kaikki. Ne määrät oli oikeasti sellaisia, että olisin itse haljennut. Toki voi olla, että lapsi tykkäsi niistä niin paljon. Minua vain jäi tämä asia nyt vaivaamaan. Eikö kuitenkin ole parempi varmistaa asia, kuin antaa vaan olla? Ap.

[/quote]

Minäkin söisin teillä aamiaista, vaikka muuten en syö. Aikuisena tosin en varmaankaan ylenmäärin kehtaisi. lapset meillä saavat itse ottaa viiliä tai muroja, puuron tai voileivän teen pyydettäessä. 

Vierailija
28/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

X

Vierailija
29/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikkea mitä oli tarjolla. Ja ihan kunnon annokset. munakokkelia, keitettyjä munia, pekoniin käärittyä parsaa, salaattia, prinssinakkeja, lihapullia, tuoreita sämpylöitä, graavikalaa, erilaisia leikkeleitä, fetajuustokolmioita, croisantteja, hedelmälohkoja, focacciaa, pieniä mustikkapannareita.. Olikohan siinä kaikki. Ne määrät oli oikeasti sellaisia, että olisin itse haljennut. Toki voi olla, että lapsi tykkäsi niistä niin paljon. Minua vain jäi tämä asia nyt vaivaamaan. Eikö kuitenkin ole parempi varmistaa asia, kuin antaa vaan olla? Ap."

Olet kyllä super äiti, kun jaksat kokata tuollaisen aamiaisen perheellesi. Tuollaiseen aamiaiseen en ole tottunut kuin hotellissa. Eikä ihme, jos tokaluokkainen poika tokaisee, ettei mellä koskaa syödä aamiaista ja ihan kirjaimellisesti, sillä harvoin missään perheessä panostetaan noin paljon. Ei ihme jos poika haluaa uudestaan yökylään ja herkkujen äärelle.

Vierailija
30/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin hotellin buffetaamiaisella vedän kaikkea mahdollista vaikka kotona pärjäänkin kahvilla ja leivällä. Mutta tee toki ls-ilmo, eikös se ole tämän päivän trendi...

Vierailija
31/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:31"] Meillä oli viime viikonloppuna lapsen kaveri yökylässä. Tuli lauantaina ja lähti sunnuntaina. Meillä aina sunnuntaisin syödään hieman myöhemmin kunnon aamiainen. Tai enemminkin brunssi. Kaveri söi tosi paljon. Hieman ihmettelin, miten niin pieneen poikaan mahtuu niin paljon ruokaa. Annoin kuitenkin syödä, en kommentoinut mitenkään. Tänään kun hain eskarilaiseni kotiin(eskari koulun yhteydessä) tuli tuo vanhemman lapsen kaveri vastaan ja kysyi, voisiko taas tulla viikonloppuna yökylään, koska kotona ei saa aamulla ruokaa. Kyseessä siis on tokaluokkalainen lapsi. Olen vähän huolissani. Mitä teen? [/quote]   Mitä yökyläilijä söi aamulla teillä? [/quote] Kaikkea mitä oli tarjolla. Ja ihan kunnon annokset. munakokkelia, keitettyjä munia, pekoniin käärittyä parsaa, salaattia, prinssinakkeja, lihapullia, tuoreita sämpylöitä, graavikalaa, erilaisia leikkeleitä, fetajuustokolmioita, croisantteja, hedelmälohkoja, focacciaa, pieniä mustikkapannareita.. Olikohan siinä kaikki. Ne määrät oli oikeasti sellaisia, että olisin itse haljennut. Toki voi olla, että lapsi tykkäsi niistä niin paljon. Minua vain jäi tämä asia nyt vaivaamaan. Eikö kuitenkin ole parempi varmistaa asia, kuin antaa vaan olla? Ap.

[/quote]

Moni käyttää ruoka-sanaa sellaisita ravintoaineista, joista yleensä tehdään lounas tai päivällinen. Juurikin lihapullat, nakit yms, on sitä ruokaa. sitten heidän mielestään on erikseen leipä ja puuro, jota aamulla syödään.

Eli näin ollen teillä on ollut aamiaiseksi ruokaa, mutta kotonansa saisi vain puuroa, joka ei oikeaa ruokaa ole.

Vierailija
32/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja tälläisen hotelliaamiaisen valmistettuasi et vieläkään käsitä miksi lapsi ehkä tahtoo syödä teillä? :D Söisin minäkin.

Meillä saa aamupalaksi ruisleipää päällisillä ja teetä/kaakaota. 

Vierailija
33/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko pienten mustikkapannareitten ohjeen? Kuinka pieniä teet niistä?

Vierailija
34/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä olen miettinyt, että miten paljon maanantainälkä johtuu siitä, että sunnuntaisin syödään erikoisempia ruokia kunon enemmän aikaa kokata, ja ronkelissa iässä oleva lapsi närpii niitä aika vähän. Toki sitä on leipää ja muuta tarjolla, mutta voi siinä vähän vajetta tulla silti. "

Jotkut alan ammattilaiset luulevat sen johtuvan pelkästään lasten lisääntyvästä liikunnasta ja ulkoilusta viikonloppuna, vaikka kotona viikonloppuna syötäisiin kuinka hyvin. Saman havainnoin oli tehnyt erään koulun keittäjä, omasta lapsistaan, jotka syövät maanantaina enemmän. Näin on myös aikuisten suhteen.

Vierailija
35/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ei varmaan ole saanut brunssia ennen ja piti siitä kovasti. Kotona varmaan perus murot/leipä/jogurtti setti. Siihen verrattuna tuo on kyllä aamupala ihan eri tasolla.

Itsekin rakastan brunssia ja syön itseni ihan halkeamispisteeseen, ei se tarkoita että olisi nälässä, ruoka vaan on niin hyvää! :)

Vierailija
36/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:06"]Mun poika sanoo usein, ettei meillä ole ikinä mitään jääkaapissa...

Mutta tulkaa katsomaan, on siellä, mutta ei sellaisia herkkuja, joita lapsi toivoisi siellä olevan.
[/quote]
Sama meillä. Poika on jo 15 ja aina sama valitus "eiks meil taaskaa oo mitään ruokaa" vaikka kaappi olisi täynnä! Siellä pitäisi ilmeisesti aina olla joko jotain valmista tai sitten herkkuja.

Vierailija
37/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

X

Vierailija
38/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulisin teille brunssille, jos se on tuollainen :). Ei meilläkään saa kotona ruokaa, itse pitää tehdä, enkä jaksa aamuisin muuta kuin tuorepuuroa laittaa....

Vierailija
39/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
40/50 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri taisi luulla, et tuommoinen on perusaamupala... :) Ei ihme, et sanoi, ettei kotona sellaista ole...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän