Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko e-pillerit aloittaa ekan kerran päälle 30v?

Vierailija
06.06.2024 |

Vai suositellaanko silloin jotain muuta? 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin joskus kolmivitosena aiheesta puhumassa ja mulle sanottiin ettei tän ikäiselle niitä suositella kun pitäisi hirveän tarkkaan seurata verenpainetta ym. 

Vierailija
2/18 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lääkäriltä tms.

Oikeasti🤦🤦🤦🤦

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Siihen kuolee välittömästi.

Vierailija
4/18 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuon ikäisenä enää seksiä ole.

Vierailija
5/18 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietenkin, jos ei ole lääkitystä estäviä sairauksia. Mulle olisi määrätty vielä 45 vuotiaanakin runsaisiin kuukautisiin, mutta päädyin sitten kierukkaan, kun e-pillereistä tuli nuorena migreeniä.

Vierailija
6/18 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihä ton ikäsenä voi edes tulla raskaaksi, vai voiko? Onko joku 5% mahdollisuus?

Vierailija
7/18 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman muuta voi. 

Vierailija
8/18 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihä ton ikäsenä voi edes tulla raskaaksi, vai voiko? Onko joku 5% mahdollisuus?

Oletko tosissasi?? 

Vierailija
9/18 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi?? 

Olen. Suurinosa meistä ei voi tulla raskaaksi enää 35 jälkeen.

Vierailija
10/18 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja 6:lle - minulla on neljä lasta, vanhimmat 29 v ja 31 v saatuja, nuorimmat 39 v  ja 42 v iässä saatuja ... ja nämä nuorimmatkin ovat tärpänneet ekasta yrityskerrasta. Äidilläni viimeinen raskaus 53-vuotiaana.

Vierailija
11/18 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa edes kommentoida tuohon "suurin osa ei voi tulla raskaaksi enää 35 jälkeen"..  sanotaan nyt sen verran, että ihan pelkästään oman tuttavapiirin otannalla on sitten porukalla vissiin käynyt hitonmoinen tuuri, kun pääsääntöisesti niitä esikoisia on tippunut vasta siinä 35 ikävuoden jälkeen ja toista sisarusta päälle nelikymppisenä jos kahteen ovat päätyneet.  

Aloitin itse pillerit olikohan 37- vai 38- vuotiaana. Juurikin siksi, koska olin tullut raskaaksi kortsusta huolimatta ja halusin tuplaehkäisyn. Ei todellakaan ollut mitään puhetta liiasta iästä tms. vaan ihan suoraan suositteli pillerit tuohon lisäksi ja aloitin ensimmäistä kertaa elämässäni pillerit siis siinä lähempänä neljääkymmentä..

Vierailija
12/18 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin joskus kolmivitosena aiheesta puhumassa ja mulle sanottiin ettei tän ikäiselle niitä suositella kun pitäisi hirveän tarkkaan seurata verenpainetta ym. 

Nykyään on sellainen yhdistelmäe-pilleri kuin Qlaira, sitä voi käyttää vaikka vaihdevuosien loppuun. Sivuvaikutuksia voi tietty tulla joiden takia ei pysty käyttämään. Itse olen 36v ja käytössä Yasmin sairauden hoitoon, kävin just gynellä ja saan käyttää niin pitkään kun ei tule verenpainetta (se on ollut liiankin matala tähän asti) ja paino pysyy normaalina. 

Vierailija
13/18 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.35 v jälkeen suositellaan kai minipillereitä tai kierukkaa

Vierailija
14/18 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaaja 6:lle - minulla on neljä lasta, vanhimmat 29 v ja 31 v saatuja, nuorimmat 39 v  ja 42 v iässä saatuja ... ja nämä nuorimmatkin ovat tärpänneet ekasta yrityskerrasta. Äidilläni viimeinen raskaus 53-vuotiaana.

Juu uskon kyllä, mutta suurinosa naisista ei pysty tuohon. Olet oikeastaan äitisi kanssa hyvin harvinaisia, jopa alle 1% luokkaa. En neuvoisi muita sen perusteella.

Vierailija
15/18 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuon ikäisenä enää seksiä ole.

No ei onneks enää päivittäin, mutta useampia kertoja viikossa kuitenkin. Aattelit, että tarvitsee hässiä päivittäin kuin kanit että pillereitä tarvitaan?

Vierailija
16/18 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi?? 

No jopas on taas tietoa :D Netin mukaan todennäköisyys 35-40 vuotiaalla on tulla raskaaksi 12 kk sisällä on 82 % ja 24 kk 90 %.

Vierailija
17/18 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi?? 

Se, että naisen hedelmättömyys LASKEE 35 vuotiaana niin ei tarkoita sitä, ettei nainen voisi tulla enää raskaaksi. Samoin, että riski saada vaikeasti vammainen lapsi niin ikääntyessä NOUSEE, ei tarkoita sitä, ettei nainen voisi tulla raskaaksi (tai saada ihan tervettä lasta).

Moni lähipiirissäni on tullut raskaaksi yli 35 vuotiaana. Useimmat ajatuksella, että "tulee, jos on tullakseen", mutta mitään erityistä tarvetta raskautumiseen ei ole tehty. Yhdellä pariskunnalla ainokainen ja muilla sitten vain nuorimmainen.

Vierailija
18/18 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Oot alkanut seukkaamaan?