Selitä minulle, mikset pidä turvaväliä ajaessasi?
Nyt ne kaikki lukuisat perseessä roikkujat, opastakaa mut teidän mielen saloihin. Mikset pidä turvaväliä ajaessasi?
Kommentit (121)
Yritän säästää bensaa. Jos pitää turvaväliä, siihen väliin tulee autoja ja minä ajaudun koko ajan taaksepäin autollani. Turvavälin pitäjien matkat muodostuvat paljon pidemmiksi kuin muiiden, juuri tuon taaksepäin ajautumisen vuoksi
Ja pitää ajatella luontoakin... mitä enemmän bensaa kuluu, sitä enemmän päästöjä
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:34"]Mulla on teille kusipäille jotka, ette sitä turvaväliä pidä niin varoittava tarina siskoni lapsen kuolemasta. Vaikka tuskin se teitä liikuttaa sillä te olette niitä perseessä roikkujia ei niitä kenen perseessä roikutaan. Siskoni ajoi motarilla, kaksivuotias takapenkillä istuimessaan, kun perään tuli roikkumaan joku katumaasturinsa kanssa. Siihen autoon verrattuna oli siskoni corolla kuin muurahainen norsun vieressä ja kuten saatatte arvata katumaasturille ei siis paljoa mitään käynyt. Siskoni joutui tekemään äkki jarrutuksen, kun toinen auto ohituskaistalta päättikin, että ei hitsi mun liittymä onkin tossa ja kiilasi siskoni eteen. Katumaasturi pamautti siskoni perseeseen niin, että koko takakontti oli rytyssä ja siskon lapsi kuoli välittömästi vammoihinsa voi olla, että turvaväli ei olisi lasta pelastanut, mutta aina sitä mietti entä jos.
[/quote]
Kuka helvetin empatiakyvytön paskiainen on kehdannut alapeukuttaa tätä, hyi!
[/quote]
Siis kun just tää on se mikä mua pelottaa. On olemassa psykopaatteja, joita ei kiinnosta muiden hyvinvointi ja he ajavat keskuudessamme. Kunpa tälle asialle vois tehdö jotain.
[/quote]
No niinpä!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:01"]Yritän säästää bensaa. Jos pitää turvaväliä, siihen väliin tulee autoja ja minä ajaudun koko ajan taaksepäin autollani. Turvavälin pitäjien matkat muodostuvat paljon pidemmiksi kuin muiiden, juuri tuon taaksepäin ajautumisen vuoksi
Ja pitää ajatella luontoakin... mitä enemmän bensaa kuluu, sitä enemmän päästöjä
[/quote]
Eli sun ja muiden henki ei ole tärkeää, kunhan bensaa säästyy, niin ettei ympäristö kärsi :)
Nää on näitä kahjoja joille iskee jokin ihme ahdistus ja paniikki päälle jos joutuvat ajamaan toisten takana, eikun idiootti-ohitukseen tai sitten roikkumaan persuuksiin jos sais jotenkin sen edellä ajavan katoomaan kun tarpeeksi lähelle menee. Joitakin näitä tunnen, kireitä puuskuttavia minä- minä- tyypejä kyllä ovatkin, vähän vois sääliä kos eivät vaarantaisi muiden henkeä liikenteessä.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:34"]Mulla on teille kusipäille jotka, ette sitä turvaväliä pidä niin varoittava tarina siskoni lapsen kuolemasta. Vaikka tuskin se teitä liikuttaa sillä te olette niitä perseessä roikkujia ei niitä kenen perseessä roikutaan. Siskoni ajoi motarilla, kaksivuotias takapenkillä istuimessaan, kun perään tuli roikkumaan joku katumaasturinsa kanssa. Siihen autoon verrattuna oli siskoni corolla kuin muurahainen norsun vieressä ja kuten saatatte arvata katumaasturille ei siis paljoa mitään käynyt. Siskoni joutui tekemään äkki jarrutuksen, kun toinen auto ohituskaistalta päättikin, että ei hitsi mun liittymä onkin tossa ja kiilasi siskoni eteen. Katumaasturi pamautti siskoni perseeseen niin, että koko takakontti oli rytyssä ja siskon lapsi kuoli välittömästi vammoihinsa voi olla, että turvaväli ei olisi lasta pelastanut, mutta aina sitä mietti entä jos.
[/quote]
Jos mun lapseni kuolisi sen takia, että joku päälli ei pitänyt turvaväliä, niin mun päässä vinksahtaisi varmaan niin pahasti, että tappaisin tämän tilanteen aiheuttajan! Että suututtaa sun ja siskosi puolesta.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:45"]
Mitäs köröttelette liian hitaasti! Ette ymmärrä, että kaikki eivät ole samanlaisia lorvivia tyhjäntoimittajia, kuin te. Meidän kiireisten tärkeiden ihmisten täytyy tehdä työtä, meidän maksamilla veroilla tämä maa pyörii.
-Kiireinen bisnesmies-
[/quote]
Kuin se sitten pyörii siellä mun takapuskuria tuijottaen? Et sä silti sen nopeampaa pääse, ellet nyt sitten ihan tuuppaa mua, mutta sekin kääntyy äkkiä matkaa hidastavaksi tekijäksi.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:01"]Yritän säästää bensaa. Jos pitää turvaväliä, siihen väliin tulee autoja ja minä ajaudun koko ajan taaksepäin autollani. Turvavälin pitäjien matkat muodostuvat paljon pidemmiksi kuin muiiden, juuri tuon taaksepäin ajautumisen vuoksi Ja pitää ajatella luontoakin... mitä enemmän bensaa kuluu, sitä enemmän päästöjä [/quote] Eli sun ja muiden henki ei ole tärkeää, kunhan bensaa säästyy, niin ettei ympäristö kärsi :)
[/quote]
eritysesti naurattaa tuo "taaksepäin ajautuminen"!!!!! Se on ihmiset harhaa. Oikeasti ajat edelleen eteenpäin, matka etenee, vähän turvallisemmin, mutta eteenpäin ...
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:34"]Mulla on teille kusipäille jotka, ette sitä turvaväliä pidä niin varoittava tarina siskoni lapsen kuolemasta. Vaikka tuskin se teitä liikuttaa sillä te olette niitä perseessä roikkujia ei niitä kenen perseessä roikutaan. Siskoni ajoi motarilla, kaksivuotias takapenkillä istuimessaan, kun perään tuli roikkumaan joku katumaasturinsa kanssa. Siihen autoon verrattuna oli siskoni corolla kuin muurahainen norsun vieressä ja kuten saatatte arvata katumaasturille ei siis paljoa mitään käynyt. Siskoni joutui tekemään äkki jarrutuksen, kun toinen auto ohituskaistalta päättikin, että ei hitsi mun liittymä onkin tossa ja kiilasi siskoni eteen. Katumaasturi pamautti siskoni perseeseen niin, että koko takakontti oli rytyssä ja siskon lapsi kuoli välittömästi vammoihinsa voi olla, että turvaväli ei olisi lasta pelastanut, mutta aina sitä mietti entä jos.
[/quote]
Jos mun lapseni kuolisi sen takia, että joku päälli ei pitänyt turvaväliä, niin mun päässä vinksahtaisi varmaan niin pahasti, että tappaisin tämän tilanteen aiheuttajan! Että suututtaa sun ja siskosi puolesta.
[/quote]
Ymmärrän ajatuksesi vaikken ole edes itse äiti (tai tuon kirjoittaja.) Kuitenkin jokainen, joka on kykenemätön pitämään turvaväliä mahdollistaa täsmälleen samanlaisen tilanteen. Eikö teitä oikeasti kiinnosta lapset takapenkillä, koirat takakonteissa?
TÄYSIN vältettävissä oleva skenaario, miksei siis vältetä!!!!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:00"]minulla on superauto, superrefleksit ja rekka pysähtyy hitaammin mitä omani.
+ näin jätän tilaa muillekkin takana ajaville.
[/quote]
Laita sun nimi ja rekkari saman tien tähän ketjuun. jos ei kerran lainkaan huoleta. Koet selvästi, että on hyväksyttävää toimintaa niin voit varmasti avoinesti sitä puoltaa.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:39"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:07"]Olen välinpitämätön. [/quote] Sulle ei muiden henki tai omaisuus merkkaa mitään?
[/quote]
Eipä hirveästi ainakaan autoa ajaessa. Kyllä silloin on muut asiat mielessä.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:39"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:07"]Olen välinpitämätön. [/quote] Sulle ei muiden henki tai omaisuus merkkaa mitään?
[/quote]
Eipä hirveästi ainakaan autoa ajaessa. Kyllä silloin on muut asiat mielessä.
[/quote]
Eli... Sun mielessä ei ajaessasi ole liikenneturvallisuus? Mihin sä tarkkaan ottaen ajaessasi keskityt?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:32"]Säästän bensaa ajamalla imussa.
[/quote]
Onks sul joku syy kirjoittaa noin monta samanlaista viestiä?
Voisiko joku selittää, miten niin turvavälin pitäminen ja se, että siihen väliin kiilaa heti joku toinen, ei hidastuta ja vaikeuta matkan tekoa? Oikeasti koko matkahan olisi vain sitä, että jarrutan, arvioin sopivan turvavälin, ajan 50 m eteenpäin, jarrutan... Ei mulla riitä vilkkailla teillä sellaiseen hermot. Eri asia toki, jos ei ole ruuhkaa.
Vähän ohis, mutta se on raivostuttavaa kun pitkän jonon hänniltä lähtee (yleensä se bemari tai audikuski) ohittamaan ja todella järkevästi ahtautuu takaisin autojen väliin aina kun vastaantulevalla kaistalla tulee auto. Jatkaa niin kauan kunnes on päässyt jonon ensimmäiseksi ja painaa siitä vielä menemään tuhatta ja sataa. Tosi mukavia vaaratilanteita aiheutuu.. Väsyneenä kirjoittelen, joten toivon mukaan ymmärrätte.
Mä en suostu menemään enää mun langon kyytiin. Ajaa satasen alueella 143km/h vaimo ja oma taapero kyydissä. Sekä minä, mieheni ja meidän vauva. On just sellanen minäminäminä menen nyt ja tekee kiperiä ohituksia (eikä aina pääse edes ohi kun vastaan tuleekin auto ja joutuu palaamaan takas oikealle kaistalle, lähtee siis mutkaisella tiellä ohi!!!).
Vittu mikä ääliö. Pitäs siis kimppakyydeillä mennä kotikaupunkiin, ison auton osti osittain sitä varten (meitä kysymättä, eli halutaanko kimppakyydillä edes mennä). Sanomattakin selvää että turvaväleistä ei ole kuullukkaan.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:37"]Voisiko joku selittää, miten niin turvavälin pitäminen ja se, että siihen väliin kiilaa heti joku toinen, ei hidastuta ja vaikeuta matkan tekoa? Oikeasti koko matkahan olisi vain sitä, että jarrutan, arvioin sopivan turvavälin, ajan 50 m eteenpäin, jarrutan... Ei mulla riitä vilkkailla teillä sellaiseen hermot. Eri asia toki, jos ei ole ruuhkaa.
[/quote]
No mä selitän.
Sun mukavuus ei ole se minkä ympärillä liikenne pyörii. Sun oma napasi ei ole tässä se, mistä sun pitäisi huolehtia. Vastuu muiden hengestä on tärkeämpää kuin se, onko sulla mukavaa. Ymmärsitkö?
Jos tota "kulttuuria" tietoisesti jokainen muuttaisi, eli ei kiilaa turvaväliin, ei meillä olisi tätä ongelmaa. Joten olepa aikuinen ja ota vastuu käytöksestäsi. Riittikö?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:39"] [quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:07"]Olen välinpitämätön. [/quote] Sulle ei muiden henki tai omaisuus merkkaa mitään? [/quote] Eipä hirveästi ainakaan autoa ajaessa. Kyllä silloin on muut asiat mielessä. [/quote] Eli... Sun mielessä ei ajaessasi ole liikenneturvallisuus? Mihin sä tarkkaan ottaen ajaessasi keskityt?
[/quote]
Mihin milloinkin. Yleensä siihen, että pääsen mahdollisimman nopeasti, mihin olenkaan menossa. Eipä ole turvallisuus ykkösasia muutenkaan elämässäni. En jaksa enää stressata siitä miten minulle käy.
Up