Iphone, kauanko kestää?
Mikä iphone sinulla on? Ja kauanko sinulla on ollut iphonesi käytössä, toimiiko vielä? Jos hajonnut / hajoamssa niin mikä osa hajoaa? (Akku, näyttö?) ostaisitko iphonen uudelleen?
Kommentit (32)
Iphone 4s. Ollu reilun vuoden, nyt viikko sitte vaihdoin Lumia 925:seen. En tiiä oliko mun kappale joku maanataituote, mutta akku ei kestänyt kun nippanappa työpäivän ajan, ilman että edes käytin sitä! Ei ollu mitää sovelluksia tai seurantoja päällä, joten en tiedä mikä söi akkua. Huoltoon en jaksanu viedä, joten vaihtamalla parani. Muuten käytössä oli ihan jees, sai hyviä ja hyödyllisiä appeja ladattua jne.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 10:23"]Iphone 4s. Ollu reilun vuoden, nyt viikko sitte vaihdoin Lumia 925:seen. En tiiä oliko mun kappale joku maanataituote, mutta akku ei kestänyt kun nippanappa työpäivän ajan, ilman että edes käytin sitä! Ei ollu mitää sovelluksia tai seurantoja päällä, joten en tiedä mikä söi akkua. Huoltoon en jaksanu viedä, joten vaihtamalla parani. Muuten käytössä oli ihan jees, sai hyviä ja hyödyllisiä appeja ladattua jne.
[/quote]
Mulla sama ongelma, iPhone 4S nyt jo toinen laite käytössä (sain takuun kautta uuden) ja kuten edellisestäkin tästä puhelimesta humpsahtaa akku hetkessä tyhjäksi, vaikka ei käytä kokoajan ja ei sovelluksia auki taustalla jne. Nyt uuden puhelimen osto mielessä ja mietin ostanko iphonen aikaisempien laitteiden ongelmista huolimatta. Ap
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 10:20"]Mulla on pari vuotta vanha iPhone 4S, hyvin on kestänyt, ei mitään ongelmia. Sitä ennen mulla oli pari vuotta aiempi iPhone malli eikä siinäkään ollut koskaan mitään vikoja tai ongelmia.
[/quote]
Sama, 4S. Ostaisin uudelleen.
2 vuotta ollut iPhone4, toimii (ja on aina toiminut) täydellisesti. Ehdottomasti ostan iPhonen uudelleen, ystävilläni joilla on muita malleja on jatkuvasti ongelmia niiden kanssa. Odotan että kutonen yleistyy niin vitosten hinta vähän tippuu, sitten ostan.
iPhone 4 oli käytössä ilman ongelmia. Nyt OnePlus One enkä enää palaa iPhoneen.
Suurin syy on se, etten näe mitään järkeä maksaa 900€ kun saan tehokkaamman ja paremmin muokattavissa olevan puhelimen 300€ hintaan.
Mitään isoa "vikaa" ei iPhonessa mielestäni ole, hinnoittelu on vaan jotain täysin järjetöntä.
Pojan iPhone 5 tippui vessanpönttöön. Korjautettiin se. Alkuperäisen puhelimen ostosta vajaa 2 vuotta ja puhelin aikalailla käyttökelvoton. Tilttailee, Applen logoa lähinnä näyttää. Käytettiin Applen liikkeessä ja sanoivat ettei siihen saa edes yhteyttä. No parin viikon päästä kokeilin sitä ja sain puhelimen syttymään ja koneeseen. Pari viikkoa toimi.
Itse tykkään iPhonesta paljon, mutta harmittaa, jos ovat oikeasti noin huonolaatuisia.
Meiltä löytyy myös toinen vitonen ja 5 S. Toivon, että ne kestävät paremmin.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 10:23"]Iphone 4s. Ollu reilun vuoden, nyt viikko sitte vaihdoin Lumia 925:seen. En tiiä oliko mun kappale joku maanataituote, mutta akku ei kestänyt kun nippanappa työpäivän ajan, ilman että edes käytin sitä! Ei ollu mitää sovelluksia tai seurantoja päällä, joten en tiedä mikä söi akkua. Huoltoon en jaksanu viedä, joten vaihtamalla parani. Muuten käytössä oli ihan jees, sai hyviä ja hyödyllisiä appeja ladattua jne.
[/quote]
Mulla sama ongelma, iPhone 4S nyt jo toinen laite käytössä (sain takuun kautta uuden) ja kuten edellisestäkin tästä puhelimesta humpsahtaa akku hetkessä tyhjäksi, vaikka ei käytä kokoajan ja ei sovelluksia auki taustalla jne. Nyt uuden puhelimen osto mielessä ja mietin ostanko iphonen aikaisempien laitteiden ongelmista huolimatta. Ap
[/quote]
Unohdin mainita, että työpäivän ajan puhelin lentotilassa laukussa ja siitä huolimatta akku hupenee. Ap
Mulla ollu 4s loppu vuodesta 2011. Akku kestää arkipäivinä n. 14 tuntia. Tähän sisältyy n. 30 min puheluita, 1h musiikin kuuntelua, 2h netissä surffailua + tekstailu ja muitten appsien käyttö. Lentotilassa kestää akku n. 2,5 päivää. Ei oo mutään ongelmia ollu. Näyttö ihan ehjä vaikka tippunut parvekkeelta betonille + normi pudottelut. Tippunu myös tiskialtaaseen (täynnä vettä) ja järveen ja edelleen toimii kuin uusi. Aion ostaa uudenkin :)
Jos ostan lapsenne kutosen joululahjaksi hintaan 889,- niin onko hintansa väärti? Sitä tässä miettii ohis...
mulla noin 2 v iphonessa, hiukan alkaa tilttailla, mutta on koko ajan liian täynnä.
huomion arvoista on se, että en ole päivittänyt käyttistä. Kaikki ystäväni sanovat että vanhaan kun pistaa uuden läyttiksen puhelin jäätyy koko ajan. Negatiivisena on se, että jotkut uudet apit ei toimi mun puhelimessa.
Ok, eli en taida ostaa koko ipparia vaikka tyttö siitä puhuu (omistaa Lumian). t: se ohis
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 10:44"]Jos ostan lapsenne kutosen joululahjaksi hintaan 889,- niin onko hintansa väärti? Sitä tässä miettii ohis...
[/quote]
Riippuu ihan mitä arvostaa. Jos logo on todella tärkeä niin on hyvinkin hintansa arvoinen (joidenkin mielestä) mutta jos ominaisuuksia katsoo niin todella ylihinnoiteltu.
Vuoden vanha iPhone 4s. Tippunut noin 6 kertaa ja suojakuoria en aina käytä. Ei minkäänlaista naarmua tai moitittavaa itse puhelimessa, mutta latausjohto kestää maks puoli vuotta kunnes johto sisältä menee "poikki".
Kyllä silti suosittelen iPhonea pelotteluista huolimatta!
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 10:44"]Jos ostan lapsenne kutosen joululahjaksi hintaan 889,- niin onko hintansa väärti? Sitä tässä miettii ohis...
[/quote]
Ei lapselle tuon hintaista..! Osta sellainen, joka ei harmita kun menee rikki.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 10:44"]Jos ostan lapsenne kutosen joululahjaksi hintaan 889,- niin onko hintansa väärti? Sitä tässä miettii ohis... [/quote] Ei lapselle tuon hintaista..! Osta sellainen, joka ei harmita kun menee rikki.
[/quote]
Sitä varten on kai kotivakuutus. Eikä kyse ole ihan lapsesta, vaan 12v.
Lisään vielä, että kun en viitsisi ostaa valmiiksi vanhaa mallia, siksi kutonen. t: se ohis
Mulla iphone 4 kestänyt yli 4 vuotta. Nyt alkanut tilttailla. Akussaa ei ole ollut ongelmaa.
Olen ollut tyytyväinen. Mulla oli iPhone 5, jonka akku alkoi tiltata kahden vuoden jälkeen. Vaihdatin akun iTapsa-nimisessä liikkeessä. Maksoi noin 40 euroa. Sama puhelin on kestänyt nyt lapsen käytössä vuoden. Akku vaihdettiin uudestaan, mutta näyttää siltä, että on pian uuden puhelimen aika.
Itselläni on iPhone 6 ja olen ollit siihen tyytyväinen.
Latausjohtojen kanssa saa kyllä olla varovainen, menevät helposti rikki.
Mulla on pari vuotta vanha iPhone 4S, hyvin on kestänyt, ei mitään ongelmia. Sitä ennen mulla oli pari vuotta aiempi iPhone malli eikä siinäkään ollut koskaan mitään vikoja tai ongelmia.