Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaslääkäripelko

Vierailija
10.09.2014 |

On sellainen pelko ja paniikki, etten kertakaikkiaan uskalla mennä. En ole yli 10 vuoteen käynyt. Ajatuskin saa kylmän hien nousemaan pintaan. Hoidan hampaitani huolella, ettei mitään vaan tapahdu. Harjaan 3 krt päivässä, käytän hammaslankaa kerran päivässä. Tiedän, ettei se riitä, mutten vain voi mennä. Mihinkään nukutuksiin ei ole varaa.

Pelottaa, mitä vielä tapahtuukaan.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 11:18"]

11, Ei se lääkäri sen kummempaa ajattele, on tottunut näkemaan jos jonkinmoista suuta.

[/quote]

Niin, fiksua kai olisi luottaa tuohon, mutta... Elämä on todella raskasta kun aamulla ensimmäiseksi ja illalla viimeiseksi ajatukset pyörivät hampaissa. Mietin itselleni usein deadlinen mihin mennessä lupaan itselleni, että varaan ajan tarkastukseen ja sitten hoidatan kuntoon kaiken mikä vialla on. No, ne deadlinet tulee ja menee...

Vierailija
42/44 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 11:13"]

Kerro hammalääkärille pelostasi. Pyydä tupla-annos puudutetta, toimi ainakin mun kohdalla. Psyykkaa itseäsi ajattelemalla, että se ei kestä kuin sen muutaman sekunnin se kipu ja sitten se on ohi. Palkitse itsesi käynnin jälkeen jollain kivalla ja ajattele sitä palkintoa hoidon aikana. Mä ajattelin hesen kerrosateriaa...

[/quote]

Hyvä lääkäri puuduttaa niin ettei mitään tunnu, ilman toiveita tupla-annostuksesta. Ennen puudutuspiikkiä voi pyytää että puuduttavat geelillä ikenen. Olen onnekseni  onnistunut saamaan hammaslääkärin joka on todella taitava puuduttamaan .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan hammaslääkäri ajattele mitään pahaa kun huonohampainen ihminen tulee hammaslääkäriin. Ensinnäkin, se on hammaslääkärille tuloa vaan. Toiseksi, siinä ainakin tuntee tekevänsä oikeasti tarpeellista ja hyvää kun saadaan jo ehkä vaivaavakin suu kuntoon. 

Minun mieheni on hammaslääkäri ja noista asioista on toisinaan puhuttu. Eikä hän ainakaan ikinä millään tavoin ole sanonut että jotenkin paheksuisi tai ällöttelisi kenenkään suuta. Kun kerran sanoi tapauksesta jossa vuosikymmeniä ulkomailla narkkarina asunut nainen tuli hoitoon lastensa maksamana, niin siinäkin hän vain ihmetteli että on varmaan paljon kipua joutunut kärsimään hampaidensa kanssa vuosien varrella, eikä yökötellyt mädäntyneitä hampaanjämiä tai hajua tms. Hyvin myötätuntoinen suhtautuminen ja sellainen että hyvä että lopulta tuli hoidettavaksi. 

Vierailija
44/44 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 11:25"]

Kuule. Minua oikein pelotti enkä saanut varattua millään aikaan kun puhelimeen tarttuessa tärisin. Kirjoitin ajanvaraukseen sähköpostia ja selitin pelkoni, ja sen että toivoisin saavani tarkastusajan pelkoon erikoistuneelta lääkäriltä. Seuraavana päivänä minulle soitettiin ja oli varattu pitkä aika ja kehotettiin ottamaan saattaja mukaan, että varmasti tulen. Aluksi vaan istuttiin ja juteltiin ja hetken kuluttua sain istua tuoliin eikä ollut edes pakko avata suuta. Käsiini sain pehmopallot puristettavaksi. Kuvat saatiin otettua ja seuraavalla kerralla tarkastettua. Myös lääkitys olisi mahdollista,

[/quote]

Voisitko kertoa missä näin hyvää palvelua pelkopotilaalle? Voisin itsekin tuollaiseen paikkaan uskaltautua ehkä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi