Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kenellä ei muka oo älypuhelinta?

Vierailija
09.09.2014 |

Mietinpä vaan....

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vasta puoli vuotta, enkä luopuisi enää. Kätevä vempele sovelluksineen. Huvia ja hyötyä vähällä rahalla kun puhelin on Lumian "phabletti"halppismalli. Ei tarvitse kuljettaa läppäriä mukana kun lähden reissuun.

Vierailija
102/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla, äidilläni, äidin siskolla ja veljellä, 7-vuotiaalla veljenpojalla on tavallinen kännykkä, noin lähipiiristä äkkiä laskettuna aika monella ei ole älypuhelinta ja kukaan heistä ei sitä välttämättä tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:34"]Minulla ei ole, miehelläni ei ole, äidilläni ei ole, isäpuolellani ei ole, pikkusiskollani ei ole, ystävättärelläni ei ole... voisin jatkaa listaa vaikka kuinka paljon. Läppärillä käytetään nettiä pääasiassa, laskut maksetaan siinä kerran kuussa, ei tarvi missään kauppareissulla tai työmatkalla autoa ajaessa niitä yrittää maksella. Ja minä ainakin inhoan kosketusnäyttöä, olen tyttären puhelinta sen verran kokeillut, että miekäläisen nakkisormilla se hinkkaus on ärsyttävää, aina menee ohi ja väärään paikkaan. Kännykkä on sitä varten että sillä lähetetään tekstiviestejä ja soitetaan, ja joskus otetaan kuvia.

Uuden nokialaisen ostin keväällä, maksoi 39€ kun en ottanut halvinta vaan sen joka miellytti eniten. Ja tyytyväinen olen.
[/quote]Miksi oletat että niitä kauppareissulla autoa ajaessa maksetaan? On kätevää maksaa vaikka onnibussin lippu siinä asemalla eikä hilpaista kotiin maksamaan, samaten junalippu tulee kännykkään. Ostin lapselle kengät jotka hajosivat, palautin ne kotikaupungin intersportiin ja näytin mobiilipankista korttimaksutositteen. Ei tarvinnut printata mitään ja kuitti oli kadonnut. Kirpparilla maksoin myyjän tilille mobiilipankissa kun ei ollut tarpeeksi käteistä mukana, ulkomailla ei tarvitse mennä nettikahvilaan koneelle, ilmainen wifi on yleinen. Jne.

Vierailija
104/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä ei ole....enkä usko että hankkiikaan niinkauan kun on älyttömiä vaihtoehtoja.

Mun 5" android, ei mitään tunnettua merkkiä, maksoi 190€ ja saunalahden liittymän perusmaksu on jotain 4€, mikä sisältää ihan riittävän ja rajoituksettoman netin mun mobiilikäyttöön.
Olisin saanut työsuhdepuhelimenkin, mutta se se vasta kalliiksi olisi tullut, verot 20 eurosta on jotain 6-7€.

Vierailija
105/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole, koska en tarvitse. Ei tulisi mieleenkään hankkia. Minulla on tietokone, jolla pääsee nettiin ja puhelin, jolla voi soittaa ja lähtettää tekstiviestejä. Mihin sitä älypuhelinta oikein tarvitsee?

Vierailija
106/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen puhelinta oikeastaan vain puhumiseen ja silloin tällöin tekstarien lähettämiseen. Miksi siis hankkisin kalliin älypuhelimen? Tuttavaltani hajosi juuri alle kaksi vuotta vanha älypuhelin, ei halvimmasta päästä. Eipä kauaa kestänyt ja aina tuntui olevan akku lopussa ja kaikenlaista pientä vikaa muutenkin.

Mikä ihmeen statuskapine puhelimesta on ihmisille tullut? Muistelkaapa aikaa 15-20 vuotta sitten. Ja miten pärjättiin ilman kännyköitä...

Vierailija
107/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:16"]

[/quote]

Wilman voi tsekata, sanoo suomalainen.

[/quote]

Wilman voi tsekkaa, sanoo helsinkiläinen.

[/quote]

Tuli todistettua: helsinkiläiset eivät osaa suomen kieltä. Ei ihme, että muualla maassa niitä katsotaan vähän naureskellen ja säälien.

Vierailija
108/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin käyttää läppäriä sängyssä, tai voisin, mutta en viitsi. Tämä on kevyt ja näytöstä näkeekin jotain. 

Vierailija
109/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:52"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:42"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:40"]Minulla! Ja olen ylpeä siitä!   [/quote]Miksi? Eniten rakastan mobiilipankkia, pankkiasiat voi hoitaa missä vaan. [/quote] Kuinka hirveästi sulla on pankkiasioita, jos et ehdi niitä kotoa hoitamaan? [/quote] Mä mietin ihan samaa :D Kyllä mulle vaan riittää pankkiasioiden hoitamiseen,että maksan koneella nettipankissa laskut ehkä kerran kuussa,en tosiaan käsitä mikä peruste tuo mobiilipankki olisi puhelimen vaihtamiseen.Tuttuni,joilla on älypuhelin,käyttävätkin sitä tosi älykkäästi:jos ollaan vaikka melomassa,pitää kesken reissun laittaa facebookkiin puhelimella päivitys että olen melomassa,ja kuva. Jep,hyödyllinen kapistus näkyy olevan. [/quote]Sinulla ei taida olla opiskelevia lapsia jotka pyytävät rahaa lainaksi vaikka ysiltä illalla? Minä inhoan tietokoneen aukaisua kotona koska vietän koko työpäiväni koneen ääressä. Samaten lasten treenikyytiryhmät ja ajat ovat näppärästi whatsapissa, wilman voi tsekkaa vaikka illalla sängyssä jos on tiedossa joku retki ja tarvitaan kirjallinen lupa. Säästää paljon aikaa ja hermoja.

[/quote]

Mä olen opettanut opiskelevat lapseni ilmoittamaan rahantarpeestaan hyvissä ajoin eikä 5 minuuttia ennenkuin rahaa tarvitaan. Ihan jo senkin vuoksi, että meillä on eri pankit eikä raha siirry tilille yhtään sen nopeammin, teinpä tilisiirron klo 21 vai seuraavana aamuna klo 9. Sitäpaitsi mulla on läppäri 24/7 auki (en viitsi sulkea, kun teen töitä sillä), joten helpommin ja nopeammin voi tilisiirron tehdä läppärillä kuin puhelimella. 

Vierailija
110/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on opiskelevia lapsia. En muista avainlukulistaani ulkoa, en kuljeta sitä mukanani ja jos eläisivät niin, että tili on tyhjä ja viime tingassa rahaa pyytäisivät, pitäisin itseäni epäonnistuneena kasvattajana. Kyllä se saa riittää, että illalla rahaa laitan jos on tarvis. Tosin ei ole ollut tarvis, kun osaavat käyttää rahaa järkevästi, eli se riittää kun joskus käydään moikkaamassa ja nakataan kassillinen ruokaa tai kun ottavat kotoa ruokaa mukaansa.

Itse jouduin vähän äidiltä opintojen alussa rahaa pyytämään, kun säästöt menivät takuuvuokraan. Silloin soitin lankapuhelimella automaatista pikapuhelun, johon oli varattu yksi markka, että voisitko lähettää parikymmentä markkaa ruokaan lainaksi. Maksoin takaisin, kun sain ensimmäisen opintotuen. Hetimullekaikkinyt sukupolvi, jotain on mennyt pieleen, jos lapsi tarvitsee rahaa minuutissa. En minä ole töissä edes koko ajan tavoitettavissa. En voisi kesken palaverin tai koulutuspäivän rueta rahaa siirtelemään. Tekeekö joku niin? 

Vierailija
111/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:23"]

Pitäskö sun jättää se pyörällä ajo jos et tiedä miten jalankulkijaa väistetään? Ainakin meillä päin pyörätie on sen verran leveä, että keskellä kävelevän voi ohittaa hyvin helposti joko vasemmalta tai oikealta. Ei tarvi ruveta karjumaan kuin heikkopäinen.

[/quote]

Ja taas näitä vatipäitä... Kuule, pitäisköhän sinun mennä ulos vähäksi aikaa ja hengittää syvään pari kertaa? Kitoos!

Minähän sanoin, että samaan aikaan tuli bussista ulos paljon ihmisiä, joista tämä kännyilevä heppuhei oli yksi. Muut ryhmittyivät pyörätien oikeaan laitaan, kun näkivät minun tulevan kohti, mutta tämä yksi älyvapaa vain hiplasi näyttöään ja käveli keskellä (pikkuisen enemmän vasemmalla kuin keskellä) katsomatta eteenpäin, josta suunnasta minä olin sitten tulossa. Onko selvää tähän asti? Minä en voinut väistää kulkusuunnassani vasemmalle, koska sieltä tuli se viiden-kuuden ihmisen porukka enkä oikein oikeallekaan, koska sitten olisin joutunut heinikkoon. Olisin todennäköisimmin törmännyt juuri tähän heppuun, jos olisin jatkanut fillarilla. (Ja olisko tämä heppuhei edes kävellyt suoraan vaan askeltanut minun eteeni, vaikka olisin tehnyt sitten mitä, koska hän katsoi alaspäin eikä eteensä). Törmäystä välttääkseni hyppäsin alas fillarilta ja karjaisin. Olisin minä karjaissut, vaikka olsin pystynytkin pysymään fillarilla, minä olen juuri sellainen ihminen, josta englantilaiset sanovat who doesn't suffer fools gladly. :D

Tuliko tämä nyt vatipäällekin varmasti selväksi?

Vierailija
112/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24-vuotias nainen pääkaupunkiseudulta. Minä kuljen täällä ihmispaljoudessa mieluummin silmät auki kuin luuria näpytellen. Joku mainitsi että on niin kätevää kun pankkiasiat voi hoitaa missä vaan. Kuinka paljon ihmisellä on pankkiasioita hoidettavana, jos ei niitä voi hoitaa kotona koneella? Minä laitan pari kertaa kuussa laskut erääntymään ja siinä se suurinpiirtein on. Ja mitä muihin toimintoihin tulee, niin olen joo kai vanhanaikainen kun en tunne tarvitsevani kaiken maailman "käteviä" sovelluksia, joista seuraa käytännössä vain se ettei ikinä saa olla missään rauhassa.

Vierailija
113/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:40"]

Meinaat sitten että kun se älypuhelin on, sitä ei voi laskea kädestään jos kokee sen käytön käteväksi ja elämää helpottavaksi? Erikoinen mielipide, minäkin olen sentään jo isoäiti ja osaan käyttää aikani hyvin.

[/quote]

Näin se vaan nykyisin pakkaa olemaan. Onko isoäiti useinkin käyttämässä sitä aikaansa laput silmillään?

Vierailija
114/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:52"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:42"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:40"]Minulla! Ja olen ylpeä siitä!   [/quote]Miksi? Eniten rakastan mobiilipankkia, pankkiasiat voi hoitaa missä vaan. [/quote] Kuinka hirveästi sulla on pankkiasioita, jos et ehdi niitä kotoa hoitamaan? [/quote] Mä mietin ihan samaa :D Kyllä mulle vaan riittää pankkiasioiden hoitamiseen,että maksan koneella nettipankissa laskut ehkä kerran kuussa,en tosiaan käsitä mikä peruste tuo mobiilipankki olisi puhelimen vaihtamiseen.Tuttuni,joilla on älypuhelin,käyttävätkin sitä tosi älykkäästi:jos ollaan vaikka melomassa,pitää kesken reissun laittaa facebookkiin puhelimella päivitys että olen melomassa,ja kuva. Jep,hyödyllinen kapistus näkyy olevan. [/quote]Sinulla ei taida olla opiskelevia lapsia jotka pyytävät rahaa lainaksi vaikka ysiltä illalla? Minä inhoan tietokoneen aukaisua kotona koska vietän koko työpäiväni koneen ääressä. Samaten lasten treenikyytiryhmät ja ajat ovat näppärästi whatsapissa, wilman voi tsekkaa vaikka illalla sängyssä jos on tiedossa joku retki ja tarvitaan kirjallinen lupa. Säästää paljon aikaa ja hermoja.

[/quote]

Minä olen päivän työssäni koneen ääressä ja kun tulen kotiin, avaan ensimmäiseksi koneen. Se on auki ja käyttövalmis siihen asti kun menen nukkumaan. Käytän konetta koko ajan. Ei ongelmaa. Helpompi ne rahat on siirtää oikealla koneella kuin tihrustaa jotain mitätöntä näyttöä.

Vierailija
115/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo, mut mä oonki lähihoitaja!

Vierailija
116/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan, mutta metrossa (tai missä tahansa muualla) istuvat älypuhelimen sipsuttajat näyttävät pakkoliikkeisiltä idiooteilta. En halua liittyä tähän pakkoliikkeisten ryhmään.

Vierailija
117/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole, en tarvitse. Tavallinen vanha nokialainen, jolla ei edes pääse nettiin. Soitan, laitan tekstareita ja käytän herätyskellona sekä laskimena. Siinä minun käyttöni. Mihin minä älypuhelinta tarvitsisin?

Läppäri on kotona, työpaikalla ei ole mahdollisuutta hoitaa omia asioita tietokoneella.

Vierailija
118/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole, enkä ole kaivannut. Elämä sujuu hyvin ilmankin.

minulla on tosin iPad.....

Vierailija
119/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole, en tarvitse. Tavallinen vanha nokialainen, jolla ei edes pääse nettiin. Soitan, laitan tekstareita ja käytän herätyskellona sekä laskimena. Siinä minun käyttöni. Mihin minä älypuhelinta tarvitsisin?

Läppäri on kotona, työpaikalla ei ole mahdollisuutta hoitaa omia asioita tietokoneella.

Vierailija
120/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut vielä puoli vuotta sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän