Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kenellä ei muka oo älypuhelinta?

Vierailija
09.09.2014 |

Mietinpä vaan....

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:39"] Niillä niuhoilla jotka haluavat maksaa ja elää vaikeasti. Ja sitten niillä jotka eivät osaa käyttää uusia laitteita. [/quote] Heh heh. Etteköhän te älypuhelinten käyttäjät maksa enemmän, sekä puhelimesta, että käyttökuluista?   [/quote]En. Netti on kaksi euroa kuussa, neljän lapsen puhelinlasku on laskenut alle viiteenkymppiin, kiitos whatsapp ja Skype. Omani maksaa firma, datan osuus kuussa kymppi.

[/quote]

Voi näitä järjenjättiläisiä :D Puhelin on halpa kun firma maksaa! 

Vierailija
42/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani maksaa firma, datan osuus kuussa kymppi.

[/quote]

Se selittää kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole. Miksi pitäisi olla? Puhelimellani soitan ja laitan tekstiviestejä (jopa multimediaviestit onnistuvat!), mp3 kuuntelen musiikkia, pöytäkoneella tai kannettavalla surffailen netissä. Nettiä en ole tarvinnut tähän päivään mennessä siellä, missä en koneelle pääse, ja jos tarvitsen, ehdin nettiin sitten kotona.

Ja kuule, facebookissakaan en ole, näinpä minun ei tarvitse päivitellä tekemisiäni kaupan kassajonossa tai kesken lenkin tai paskasession.

Vierailija
44/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omani maksaa firma"?

Ja summa on?

Vierailija
45/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää, kun puhelimella voi soittaa sekä lähettää tekstiviestejä ja siinä on herätyskello. Joten älypuhelin ei toisi mitään lisäarvoa.

Vierailija
46/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni, isoäidilläni, toisella isoäidilläni, isoisälläni

Vierailija
47/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei, tai siis on, mutta tuo on tommonen puoliälykäs, enkä käytä sitä älyllistä puolta.

Vierailija
48/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eikä tule. En tarvitse, en halua.

En tiedä pitäisikö itkeä vaiko nauraa, kun esim. kahvilaan tulee kaksi ystävystä, istuvat samaan pöytään ja kumpikin kaivaa älypuhelimensa esille ja sitten se pyyhintä alkaa. Sanaakaan ei vaihdeta keskenään. Vastaavia tapauksia näen päivittäin. 

Vierailija
49/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:40"]Minulla! Ja olen ylpeä siitä!   [/quote]Miksi? Eniten rakastan mobiilipankkia, pankkiasiat voi hoitaa missä vaan.

[/quote]

Kuinka hirveästi sulla on pankkiasioita, jos et ehdi niitä kotoa hoitamaan?

Vierailija
50/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:39"] Niillä niuhoilla jotka haluavat maksaa ja elää vaikeasti. Ja sitten niillä jotka eivät osaa käyttää uusia laitteita. [/quote] Heh heh. Etteköhän te älypuhelinten käyttäjät maksa enemmän, sekä puhelimesta, että käyttökuluista?   [/quote]En. Netti on kaksi euroa kuussa, neljän lapsen puhelinlasku on laskenut alle viiteenkymppiin, kiitos whatsapp ja Skype. Omani maksaa firma, datan osuus kuussa kymppi.

[/quote]

Mikä liittymä maksaa 2 e/kk? Otan sellaisen heti! Minulle on myyty halvimmillaan 9 e/kk nettiyhteyttä, mutta siinä oli sellainen käyttökatto, että kerta naamakirjassa kulutti bitit loppuun.

Vierailija
51/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:45"]

[/quote]

Voi näitä järjenjättiläisiä :D Puhelin on halpa kun firma maksaa! 
[/quote]Neljän lapsen puhelimet maksoivat yhteensä 500 euroa, puhelinlaskuissa on säästynyt vuodessa 700 euroa ja lisää säästöä tulee koko ajan. Ei tarvitse käydä Lidlissä.

Vierailija
52/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:52"]

Mikä liittymä maksaa 2 e/kk? Otan sellaisen heti! Minulle on myyty halvimmillaan 9 e/kk nettiyhteyttä, mutta siinä oli sellainen käyttökatto, että kerta naamakirjassa kulutti bitit loppuun.

[/quote]

Tämän haluaisin minäkin tietää. Ja minkähänlainen tuo netti sitten on? Hidas ja käyttökatto olettaisin, ja sellaisesta netistä on minun mielestä kyllä silkkaa rahantuhlausta maksaa yhtään mitään. 

Vierailija
53/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:52"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:40"]Minulla! Ja olen ylpeä siitä!   [/quote]Miksi? Eniten rakastan mobiilipankkia, pankkiasiat voi hoitaa missä vaan.

[/quote]

[/quote]

Mä mietin ihan samaa :D Kyllä mulle vaan riittää pankkiasioiden hoitamiseen,että maksan koneella nettipankissa laskut ehkä kerran kuussa,en tosiaan käsitä mikä peruste tuo mobiilipankki olisi puhelimen vaihtamiseen.Tuttuni,joilla on älypuhelin,käyttävätkin sitä tosi älykkäästi:jos ollaan vaikka melomassa,pitää kesken reissun laittaa facebookkiin puhelimella päivitys että olen melomassa,ja kuva. Jep,hyödyllinen kapistus näkyy olevan.

Vierailija
54/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole, en ole tarvinnut. Viisi vuotta vanha känny on riittänyt. Läppäri riittää nettitarpeisiin. Tablettikin löytyy, mutta tuskin koskaan käytän, se on lähinnä pojan pelikoneena. 

Vierailija
55/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:54"]

Neljän lapsen puhelimet maksoivat yhteensä 500 euroa, puhelinlaskuissa on säästynyt vuodessa 700 euroa ja lisää säästöä tulee koko ajan. Ei tarvitse käydä Lidlissä.

[/quote]

Ai sä taidat olla näitä statuskuluttajia, jotka tarvii kaikki uudet pelit ja ettei vaan kukaan luule köyhäksi. Kun ei edes Lidliin kehtaa mennä, ettei vaan kukaan kuvittele köyhäksi. Ja sitten uskotellaan itselle, että kyllä tää kannattaa, kyllä tässä pidemmän päälle säästöä tulee :D 

Vierailija
56/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:51"]

Ei ole eikä tule. En tarvitse, en halua.

En tiedä pitäisikö itkeä vaiko nauraa, kun esim. kahvilaan tulee kaksi ystävystä, istuvat samaan pöytään ja kumpikin kaivaa älypuhelimensa esille ja sitten se pyyhintä alkaa. Sanaakaan ei vaihdeta keskenään. Vastaavia tapauksia näen päivittäin. 

[/quote]

Ja kaupungilla nuoret ja vähän vanhemmat yhtä lailla kulkevat pää alaspäin heilutellen peukaloitaan muun maailman täysin sulkien pois mielestään. Ihme, kun ei vielä ole tullut enempää näitä tuon syyn takia auton alle jääneitä tai liikennemerkkeihin törmänneitä. Olen nimittäin omin silmin todistanut Turun keskustassa monta kertaa, miten suojatie ylitetään pää alaspäin nyhjäten.

Täällä lähiössä kerran yksi nuori mies astui ulos bussista pää alaspäin kuvaruutua veivaten ja olin itse törmätä fillarilla kyseiseen heppuun (pyörätie, samalla pysäkillä jäi useampi ihminen pois bussista), kun käveli keskellä tietä enkä tiennyt, miten hepun olisin väistänyt. Jarrut kiinni, hyppäsin alas pyörältä ja karjaisin, että katso eteesi, älä sitä luuria. Taisi heppu pelästyä pahan kerran, kun täti olikin tulta ja tappuraa. :D

Vierailija
57/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minulla, eikä 10v. lapsellani. Käytetään kotona tietokonetta ja tablettia. Puhelimella soitellaan ja lähetetään tekstiviestejä. Ei tarvitse miettiä kenenkään himoitsevan meidän useita vuosia vanhoja puhelimia :)

Vierailija
58/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:44"]

Minulla on neljä ja puoli vuotta vanha pinkki Nokian simpukkapuhelin. Numerosarjaa en muista, jokin nelinumeroinen se oli. Normaalissa käytössäni akku kestää 6-7 päivää ennen seuraavaa latausta, mikä minulle on se tärkein puhelimen ominaisuus.

[/quote]

Itseasiassa älypuhelimissakin kestäisi noin kauan jos käyttäisi puhelinta vain soittamiseen ja tekstaamiseen ja herätyskellon käyttämiseen. Monet vaan notkuvat älypuhelimensa parissa kokoajan ja ihmettelevät kun akku ei riitä. Ainakin mun iphone 5s:n akku kestää mökillä melkein viikon kun sitä ei käytä mihinkään turhaan!

Itse kysymykseen, hankin älypuhelimen vasta pari kuukautta sitten. Junamatkat yms menivät lehden lukemiseen ja maisemien katselemiseen, ehkä jopa muiden kanssa höpöttämiseen, nykyään selailen nenä kiinni näytössä nettiä ja kuuntelen musiikkia. Kavereita nähdessä keskittyi täysin juttelemiseen eikä tullut mieleenkään vilkuilla puhelinta. Täytyisi varmaan palata vanhaan!

Vierailija
59/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on älypuhelin samsung s3.

Ostin sen lähinnä näytön takia, jos ei ole mitään niin voi surfata netissä. Välillä käytän sitä videokamerana. Kuuntelen aika paljon myös musiikkia.

Ei sinänsä mikään erikoinen tapaus. Ei sillä hirveästi kyllä hyötyjä verrattuna tavalliseen puhelimeen. Ainoastaan sen näyttö tekee siitä sen "älypuhelimen".

Leffoja en sillä pahemmin kattele, koska liian pieni näyttö taas siihen tarkoitukseen ja ei oikeen pysty eläytymään niihin kunnolla. 

Se on siis vaan hyvä surffaamiseen. Kaikki ne erikoisuudet siinä on aika turhaa paskaa.

-M31

Vierailija
60/128 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:52"]

[/quote]

[/quote]

Mä mietin ihan samaa :D Kyllä mulle vaan riittää pankkiasioiden hoitamiseen,että maksan koneella nettipankissa laskut ehkä kerran kuussa,en tosiaan käsitä mikä peruste tuo mobiilipankki olisi puhelimen vaihtamiseen.Tuttuni,joilla on älypuhelin,käyttävätkin sitä tosi älykkäästi:jos ollaan vaikka melomassa,pitää kesken reissun laittaa facebookkiin puhelimella päivitys että olen melomassa,ja kuva. Jep,hyödyllinen kapistus näkyy olevan.
[/quote]Sinulla ei taida olla opiskelevia lapsia jotka pyytävät rahaa lainaksi vaikka ysiltä illalla? Minä inhoan tietokoneen aukaisua kotona koska vietän koko työpäiväni koneen ääressä. Samaten lasten treenikyytiryhmät ja ajat ovat näppärästi whatsapissa, wilman voi tsekkaa vaikka illalla sängyssä jos on tiedossa joku retki ja tarvitaan kirjallinen lupa. Säästää paljon aikaa ja hermoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän