Lopetin tupakoinnin pari v sitten ja tajuan HAISSEENI ihan järkyttävältä!
Olkoon tämä opetukseksi/varoituksi muille jotka vielä polttavat. Eli aloin polttaa nuorena ja poltin yli 10 v. Myös sisällä ja ketjussa.
No, 2 vuotta sitten sain lopettua ja nykyisin tupakka ällöttää minua. Kun lopetin niin melko välittömästi hajuaistini palasi normaaliksi.
Koko taloni haisi röökiltä. Minä haisi röökiltä. Vaatteet, tavarat, laukut, huonekalut (mm sohvat ja patjat!) haisivat ihan s**tanan järkyttävältä.
Koko silloinen kämppä pestiin lattiasta kattoon, myös etikalla. Tapetit vaihdettiin jne. Silti haju ei lähtenyt täysin vaan kämppä piti muuttaessani otsonoida.
Huonekalut olen onnistunut vaihtamaan toisiin, vaatteita sain etikkapesulla pelastettua. Ja ainiin, kun lopetin röökaamisen huomasin VASTA SILLOIN hienhajuni!
Olin haissut ehkä vuosia röökin lisäksi pistävältä hieltä, vaikka peseydyin usein. Asiaan auttoi vasta palasaippua ja absolut torr. Kun poltin, en haistanut hienhajua enkä mitään muutakaan.
Lopettakaa oikeasti röökaamisen, teiltä on hajuaisti täysin mennyt. Ettekä haista omia hajujanne. Jokainen röökaajat meinaan HAISEE ja pahalta. Tämän kerron jokaiselle röökaajalle ihan ystävällisyyttäni, koska tuosta hajusta ei yleensä kehdata sanoa teille.
Kommentit (164)
Kaikki noi tuotteet kaupan hyllyllä, oli ne sitten pesuaineita ja ihovoiteita. Niissä on niin vahvat tuoksut aina, että olen aina ihmetellyt, että ketkä hajuvammaiset niitä tuotteita kehittelee ja päästää läpi tuotantoon asti. Ehkä ne on just sit näitä röökaajia.
Itselläni on normaalia parempi hajuaisti enkä ole ikinä polttanut.
Hyvä että joku kertoo syyn, miksi tupakoijat eivät välitä omasta hajustaan. On vaikea kuvitella, ettei ihminen itse haista sitä. Mutta kyllä sen varmaan täytyy olla näin.
Sisälläkö poltit vai miksi huonekalut ja kämppä piti pestä etikalla? Tuntemieni tupakoitsijoiden kodeissa ei haise rööki, koska eivät polta sisällä.
Mutta hienoa että olet päässyt siitä aineesta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki noi tuotteet kaupan hyllyllä, oli ne sitten pesuaineita ja ihovoiteita. Niissä on niin vahvat tuoksut aina, että olen aina ihmetellyt, että ketkä hajuvammaiset niitä tuotteita kehittelee ja päästää läpi tuotantoon asti. Ehkä ne on just sit näitä röökaajia.
Itselläni on normaalia parempi hajuaisti enkä ole ikinä polttanut.
Tiedän ihmisiä, jotka polttavat sisällä talossaan ja autossaan. Perheessä naisväki (polttavat kaikki) kehuivat kerran, miten käyttävät aina huuhteluainetta koska haluavat kuulemma haista puhtaalta. Siis oli niin hajustettu huuhteluaine, joka sekoittui tupakan järkyttävään lemuun ettei mitään rajaa. Yleensä noita haju pommeja ostavat tupakoijat.
"Koko taloni haisi röökiltä. Minä haisi röökiltä. Vaatteet, tavarat, laukut, huonekalut (mm sohvat ja patjat!) haisivat ihan s**tanan järkyttävältä.
Koko silloinen kämppä pestiin lattiasta kattoon, myös etikalla. Tapetit vaihdettiin jne. Silti haju ei lähtenyt täysin vaan kämppä piti muuttaessani otsonoida."
Kuulostaa oudolta että kämppä piti otsonoida? Poltitko sisällä?
Vierailija kirjoitti:
Sisälläkö poltit vai miksi huonekalut ja kämppä piti pestä etikalla? Tuntemieni tupakoitsijoiden kodeissa ei haise rööki, koska eivät polta sisällä.
Poltin sisällä, valitettavasti. Jälkikäteen ajateltuna en voi ymmärtää, millaisessa löyhkässä olen elänyt:( Ja jokainen röökaaja haisee, vaikka kuinka polttaisi ulkona. Toiset enemmän kuin toiset, mutta haju on aina järkyttävä. Tästä haluan varoittaa ihmisiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poltin sisällä, valitettavasti. Jälkikäteen ajateltuna en voi ymmärtää, millaisessa löyhkässä olen elänyt:( Ja jokainen röökaaja haisee, vaikka kuinka polttaisi ulkona. Toiset enemmän kuin toiset, mutta haju on aina järkyttävä. Tästä haluan varoittaa ihmisiä.
Ap
Joo kyllä röökaajat röökille haisee mutta kuka ihme tänä päivänä polttaa sisällä? Paitsi jotkut nistit ja jotkut vanhukset joilla tapa jäänyt päälle? Oliko edes oma kämppä vai vuokra?
Tämä on asia, josta ei saa puhua tupakoitsijoille tai raivostuvat. Eli hajusta Valittajat leimataan heti hysteerisiksi jne. Eivät oikeasti tajua omaa hajuaan.
Huomasin tämän täysin saman niin että alkoi oikeasti nolottaa kunnolla. Jouduin väliaikais majoitukseen ja hain vaatteitani kotoota mitkä oli siis pesty mutta lojui sohvalla ja olin polttanut myös sisällä.
Siellä ne ei haisseet miltään mutta kun pääsin puhtaaseen ympäristöön ja olin pukemassa siellä niitä kotoota otettuja vaatteita niin hyo h**vetti!! Tosiaan pesin sitten uudestaan. Ei koskaan enään .
Juu röökaajat eivät ymmärrä haisevansa todella pahalle! Siihen ei mikään pastilli auta!
Edellisessä työpaikassani oli ketjupolttava nainen. Haisi aina niin pahalle. Hänellä oli myös kaksi koiraa. Ja koirathan haisevat. Jokainen voi kuvitella, kuinka tuo nainen löyhkäsi tupakalle ja märälle koiralle yhtäaikaa. Tuskin hänen kotinsakaan yhtään paremmalta löyhkäsi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on asia, josta ei saa puhua tupakoitsijoille tai raivostuvat. Eli hajusta Valittajat leimataan heti hysteerisiksi jne. Eivät oikeasti tajua omaa hajuaan.
Totta. Mutta harvan tupakoitsijan asuntoa tarvitsee otsonoida. Ainoastaan niiden jotka polttaa sisällä. Se on kyllä typeryyden huippu. AP saanko kysyä paljonko sinulla on ikää?
Pysyypähän ihmiset loitommalla, hyvä. Terv. Tupakoiva autisti
Vierailija kirjoitti:
Juu röökaajat eivät ymmärrä haisevansa todella pahalle! Siihen ei mikään pastilli auta!
Edellisessä työpaikassani oli ketjupolttava nainen. Haisi aina niin pahalle. Hänellä oli myös kaksi koiraa. Ja koirathan haisevat. Jokainen voi kuvitella, kuinka tuo nainen löyhkäsi tupakalle ja märälle koiralle yhtäaikaa. Tuskin hänen kotinsakaan yhtään paremmalta löyhkäsi.
Pastilli ja tupakan haju, ei jestas. Olin taannoin eräässä tilaisuudessa mihin minun taakseni tuli istumaan eräs romaninainen.
Voo taivas, että hän haisi pinttyneeltä tupakalta. Imeskeli samalla pastillia ja oli suihkinut paljon hajuvettä. No mitä se auttaa, kun mm harvemmin pestävässä hameessa on pinttynyt tupakan haju?
Eli todellakaan tupakan hajua ei peitetä pastillilla ja hajusteilla. Se on vain itsepetosta.
Vierailija kirjoitti:
Monella alkaa henki haista pilaantuneen ruoan ja tupakan sekoitukselle siksi, että tupakointi heikentää myös ienten verenkiertoa. Siten tupakoitsija ei ymmärrä sairastavansa jo hampaiden heilumista aiheuttavaa parodondiittia. Myös nikotiinipussien ja nuuskan käyttäjillä on sama nikotiinin aiheuttama ienongelma, josta ei ehditä tehdä juttuja. Välillä uutisoidaan, että puolella kolmekymppisistä ja melkein jokaisella 70-vuotiaalla on hampaiden irtoamiseen johtava parodondiitti. Suomalaiset ovat Pohjoismaiden alisuorittajia hammashygienian suhteen muutenkin. Pohjoismaiden heikoiten hampaitaan pesevä ryhmä ovat suomalaiset teinipojat. Nyt vielä kovalla paineella yritetään korkeimmalta tasolta saada nikotiinipusseja niiden plakkihampaisten teinipoikienkin suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pastilli ja tupakan haju, ei jestas. Olin taannoin eräässä tilaisuudessa mihin minun taakseni tuli istumaan eräs romaninainen.
Voo taivas, että hän haisi pinttyneeltä tupakalta. Imeskeli samalla pastillia ja oli suihkinut paljon hajuvettä. No mitä se auttaa, kun mm harvemmin pestävässä hameessa on pinttynyt tupakan haju?
Eli todellakaan tupakan hajua ei peitetä pastillilla ja hajusteilla. Se on vain itsepetosta.
Isot on ongelmat kun peräti yhden kerran elämässäsi olet joutunut moista kauhua kokemaan , hui
Pystyttekö te tupakoijat jotka poltatte itse käsittämään tätä? Eikö kukaan halua lopettaa, jos/kun ymmärtää sen oman hajun oikeasti karkottavan ihmisiä?
Onnitteluni😊Itse saan kiittää lastani, kun tulin raskaaksi oli syy lopettaa tupakka. Olen onnellinen, että aikuinen lapseni ei tupakoi.
"Hienoa ap, että lopetit. Tästäkin pitäisi puhua enemmän, miten tupakka oikeasti tuhoaa hajuaistin. "
Mulla oli todella terävä hajuaisti tupakoitsijana. Mutta näkö oli huonompi ja ilmeisesti hajuaisti kompensoi sitä. Kun lopetin tupakoinnin, näkö parani todella paljon ja todella nopeasti, mutta hajuaisti ei enää ole poikkeuksellisen hyvä. Nyt näkö on parempi ja hajuaisti huonompi.
Vierailija kirjoitti:
Pystyttekö te tupakoijat jotka poltatte itse käsittämään tätä? Eikö kukaan halua lopettaa, jos/kun ymmärtää sen oman hajun oikeasti karkottavan ihmisiä?
Mitä v*tun väliä tässä maailmassa jostain ihmisen polttaman tupakan hajusta. Tärkeämpiäkin asioita olemassa kuin moinen pikkuseikka. Haiskoot vaikka pyllylle.
Hienoa ap, että lopetit. Tästäkin pitäisi puhua enemmän, miten tupakka oikeasti tuhoaa hajuaistin.