Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen? Nuori ja pinkit hiukset?

Vierailija
08.09.2014 |

Elikkäs meillä olisi 12 vuotias nuori tyttö kotona joka on ikäisiään vanhemmassa seurassa sekä on henkisesti vanhempi. No hän kävi tänään ostamassa pinkkiä hiusväriä, jotain kandeksassa pesussa lähtevää? No hän haluaisi värjätä mutta olen kieltänyt eikä hän uskalla. Annanko luvan vai mitä teen? Olen varma että jos en anna lupaa niin tyttö itse värjää jossain vaiheessa, ilman lupia.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaan koittaa! Varmaan tyttö nähnyt jollain julkkiksella tms. idolilla ja innostunut :) Kyllä tuo on normaalia, ollaan täälläkin pienenä värjäilty noilla pesussa lähtevillä väreillä, punasella ja oranssilla...haha :D

Vierailija
2/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 6v ja 8v värjäsivät hiukset pinkeiksi. Miksipä 12v ei boisi tehdä sitä myös. Suoravärillä värjättiin. Lähti aikanaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:00"]Suoraväri on lähestulkoon sama ku hoitoainetta löis tukkaan. Paljon parempi vaihtoehto ku kestovärit. Suomessa myytävät suoravärit ei myöskään pysy hyväsä tukassa kovin kauaa. JA suoraväri ei myöskään tartu värjäämättömään hiukseen.
[/quote]

Pistää aina vihaksi näin ammattilaisen silmin kun tällaista tekstiä joku suoltaa täytenä totuutena. Tässäkään viestissä ei ole yksikään "fakta" oikein. Lisäksi aina mietin miksi annatte noin nuorten värjäillä hiuksiaan, etenkin kun ap:n tyttö on tuossa iässä ollut jo brunette ja vaalentanut blondiksi, vaikka ikäraja on 16 vuotta?? En pysty käsittämään.
[/quote]
no sinä et ole ammattilaista nähnytkään
terv oikeasti ammattilainen.

Vierailija
4/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös pinkki ole "tyttöjen väri"

Vierailija
5/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekin oon sitä mieltä että pitäisi pysyä tiukkanam, mutta tuo latvojen värjäys voisi olla hyvä kokeilu? ITse hinguin punaista väriä siinä 7 lk aikoihin, ja äiti heltyi muutamaan isompaan kirsikan puaniseen palkkiraitaan ja niin oltiin onnellisia. Nyttemmin muutamaa viikkoa vaille täysikäisenä halusin taas punaista (koko pää yhä kielto listalla) ja latva väriin päädyttiin.

Kevyt värit on kyllä käteviä kun se kuluu vois, ja samaan asiaan käy myös hiusmaskit joita saa mm kampaamoista ja isommista kaupoista :) Ainakin miulla se tattui kyvin vaaleaan olki tukkaan ja kestää useamman pesun tosi hyvin ennnen kuin alkaa haalistumaan (tummempi tukka ei välttämättä ime väriä niin hyvin!)

Ite ihmettelen miten kauppa on myynyt värin, kun eikös niissäkin oo nykyisin se ettei suositella alle 16 vuotialille? Vois luulla ettei sinänäsä myis .__.

Vierailija
6/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi ryttöä ja anna mennä. Kokeilut kuuluu tuohon ikään. Hiustenvärjääminen on pientä, sitten kun tulee lävistykset ja tatuoinnit vaatimuslistLle , on eri asia. Hiukset uusiutuu ja kasvaa. 

Vierailija
7/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajumala, mun pitäis nyt varmaan hyppiä kauhusta seinille. 

Tyttäreni (joka tosin on jo 15) värjäsi hiuksensa sinisiksi semi-permanent-värillä. Blondista lähtötilanteesta tuli kirkkaansininen lopputulos. Värin piti kestää pari-kolme viikkoa. Nyt on seitsemäs viikko menossa, eikä väri osoita haalistumisen merkkejä. Juuresta se tosin lähti, jonka jälkeen lopputulos oli irvokas. Korjattiin tilanne tyttären kanssa yhteistuumin värjäämällä juuri violetiksi niin, että tulee liukuväriefekti. Tällä hetkellä tyttö kulkee siis violetti-sinisen kuontalon kanssa ympäri kyliä. Aloitti myös ihan uudessa koulussa kyseisen tukanvärin kanssa. Tietääkseni ei ole joutunut kenenkään silmätikuksi tai muutenkaan kerännyt negatiivista huomiota. Sen sijaan positiivista huomiota on satanut yllättävän paljon, ihan vierailta esim. kaupoissa ja ostareilla.

Vierailija
8/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:42"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:38"]Kyseessa suoraväri luulisin. Mitä väliä annatko luvan vai et kun luultavasti tyttö ei sua tottele. Mitä haittaakaan siitä on jos pesussa kuluu pois? [/quote] Tyttö on jo valmiiksi opettajan silmätikkuna. Annoin luvan värjätä joulu lomalla ja tyttö alkoi itkemään. En haluaisi nähdä tyttöäni punapäänä.

[/quote]

Opettajan silmätikku = luokan häirikkö

Vierailija
9/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu 2, kiitoooooooooos!!!!

Vierailija
10/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 20:02"]

Miekin oon sitä mieltä että pitäisi pysyä tiukkanam, mutta tuo latvojen värjäys voisi olla hyvä kokeilu? ITse hinguin punaista väriä siinä 7 lk aikoihin, ja äiti heltyi muutamaan isompaan kirsikan puaniseen palkkiraitaan ja niin oltiin onnellisia. Nyttemmin muutamaa viikkoa vaille täysikäisenä halusin taas punaista (koko pää yhä kielto listalla) ja latva väriin päädyttiin.

Kevyt värit on kyllä käteviä kun se kuluu vois, ja samaan asiaan käy myös hiusmaskit joita saa mm kampaamoista ja isommista kaupoista :) Ainakin miulla se tattui kyvin vaaleaan olki tukkaan ja kestää useamman pesun tosi hyvin ennnen kuin alkaa haalistumaan (tummempi tukka ei välttämättä ime väriä niin hyvin!)

Ite ihmettelen miten kauppa on myynyt värin, kun eikös niissäkin oo nykyisin se ettei suositella alle 16 vuotialille? Vois luulla ettei sinänäsä myis .__.

[/quote]

...

Mihin miun kirjoitus taidot ovat kadonneet. Taita siitä vielä itse pääasian saada selville :D

Vierailija
11/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on varmaan se biozellin hiusmaski. Anna tytön värjätä mutta kysyisin että onko tytöllä blondit hiukset? Saattaa olla että ruskeilla hiuksilla lopputulos ei ole odotettu.

Vierailija
12/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkki väri hiuksissa on todella WT ja nolon näköistä. Et todellakaan anna värjätä. Persoonallisuuttansa voi korostaa tyylikkäämmilläkin tavoilla.

Monet teinit ovat kovin huomionhakuisia ja "uniikkius" on heille suuri itseisarvo. Suosittelen sinua opastamaan tytärtäsi vähemmän ulkonäkökeskeiseksi ja korostamaan omalaatuisuuttaan ja persoonallisuuttaan pikemminkin kehittämällä henkisiä ominaisuuksiaan - vaikkapa harrastusten ja sosiaalisen kanssakäymisen kautta. Värjäämällä hiuksensa pinkiksi tyttäresi antaa itsestään todella yksinkertaisen ja yksiulotteisen vaikutelman. Pinkki tukka huutaa naivia ja ulkonäkökeskeistä sanomaa: "olen uniikki kuin lumi_hiutale ja te muut massan mukana vaeltavia lampaita/////////3"

Vierailija
13/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 20:15"]

Kyseessä on varmaan se biozellin hiusmaski. Anna tytön värjätä mutta kysyisin että onko tytöllä blondit hiukset? Saattaa olla että ruskeilla hiuksilla lopputulos ei ole odotettu.

[/quote]

Miekin varoittelen tuosta ei-toivotusta lopputuloksesta, jos ei satu pohjana olemaan vaalea tukka. Oljen väriseen tarttuu aika hyvin vielä väri.

Biozellista itsellä ei tosin ole kokemusta, vaan itse olen käyttänyt ColorGlossin sävyjä :) Sävyjä on pilvin pimein,  tuubi on kestänyt pitkään, ja väri on tarttunut paremmin kuin hyvin!

Vierailija
14/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota, että laittaa pari raitaa sillä värillä. Sehän voisi olla tosi hauskan näköinen ja sit jos vielä ens kesällä kesälomalla haluaa laittaa kaikkiin hiuksiin, niin sit vois laittaa.. Mä ehdottaisin varmaan noin.

Vierailija
15/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin hiusmaski värien hyväpuoli on vielä se, että se ainoastaan hoitaa värjätessä :) Hius paranee ja saa samalla väriä!

Vierailija
16/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomaa minulle, mikä siinä tukan värjäämisessä on niin kamalaa?

Tuon ikäiset kersat ryyppää viikonloput, polttaa tupakkaa ja se on ok? Sitten joku harmiton tukkkaväri on niin kamalaa. Aukaiskaa mulle tätä hieman. Kiitos!

Vierailija
18/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 20:22"]

Pinkki väri hiuksissa on todella WT ja nolon näköistä. Et todellakaan anna värjätä. Persoonallisuuttansa voi korostaa tyylikkäämmilläkin tavoilla.

Monet teinit ovat kovin huomionhakuisia ja "uniikkius" on heille suuri itseisarvo. Suosittelen sinua opastamaan tytärtäsi vähemmän ulkonäkökeskeiseksi ja korostamaan omalaatuisuuttaan ja persoonallisuuttaan pikemminkin kehittämällä henkisiä ominaisuuksiaan - vaikkapa harrastusten ja sosiaalisen kanssakäymisen kautta. Värjäämällä hiuksensa pinkiksi tyttäresi antaa itsestään todella yksinkertaisen ja yksiulotteisen vaikutelman. Pinkki tukka huutaa naivia ja ulkonäkökeskeistä sanomaa: "olen uniikki kuin lumi_hiutale ja te muut massan mukana vaeltavia lampaita/////////3"

[/quote]

Wow, siellä oikeen "alan ammattilainen" joka ei tiedä mitään murkuista.

Vierailija
19/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 20:34"]

Kertomaa minulle, mikä siinä tukan värjäämisessä on niin kamalaa?

Tuon ikäiset kersat ryyppää viikonloput, polttaa tupakkaa ja se on ok? Sitten joku harmiton tukkkaväri on niin kamalaa. Aukaiskaa mulle tätä hieman. Kiitos!

[/quote]

En nyt tiedä. 12 vuotiaat ovat 5-6 luokkalaisia, eikä ne miun mielestä oo niitä viikonloppu ryypääjiä jotka notkuu kylillä ja polttaa kulman takana sätkää :D

Sinusta en tiedä, mutta itse en ainakaan ole näihin vielä törmännyt :D

Vierailija
20/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna värjätä. Ei tarvi sitten aikuisena enää. Mullakin oli teininä vaikka mitä värejä pinkistä siniseen. Varmaan 15-16 vuotiaana se tiukka oli sit taas tylsän vaalea. Enemmän olisin huolissaan niistä vanhemmista kavereista kun tukan väristä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi