Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen? Nuori ja pinkit hiukset?

Vierailija
08.09.2014 |

Elikkäs meillä olisi 12 vuotias nuori tyttö kotona joka on ikäisiään vanhemmassa seurassa sekä on henkisesti vanhempi. No hän kävi tänään ostamassa pinkkiä hiusväriä, jotain kandeksassa pesussa lähtevää? No hän haluaisi värjätä mutta olen kieltänyt eikä hän uskalla. Annanko luvan vai mitä teen? Olen varma että jos en anna lupaa niin tyttö itse värjää jossain vaiheessa, ilman lupia.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:50"]Tyttö siis värjännyt ennen tumman ruskeaksi sekä nyt takaisin blondiksi. Ja syynä se että pinkit hiukset olisivat rumat, sekä se että pitäisivätkö opettajat/ oppilaat häntä outona. Tyttö jo valmiiksi epävarma itsestään.
[/quote]

no voi jeesus. Mitä sä sen kersan puolesta stressaat kun toinen tahtoo erottua joukosta. Ja toisekseen MINÄ okin epävarma nuori enkä itse olisi ikinä uskaltanyt/kehdannut erottua joukosta joten...

Vierailija
42/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et anna lupaa, kun kerran kielsit, Jos tekee sen salaa, niin sitten mietit, että mikä sanktio... 12veet ei vielä päätä asioistaan, jos olet jo sanonut ei.

Jatkossa se vedättää sua vaan enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kovin epävarma itsestään voi olla jos osti pinkkiä hiusväriä.

Vierailija
44/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:42"]Hiusvärien kanssa pitää olla tarkkana. En antaisi lapsen (niin kehittynyt hän onkin) vaarantaa terveyttään.

Pysy tiukkana, ET tietenkään anna lupaa.
[/quote]

Vaarantaa terveyttään? Suoravärillä?! No nyt mä oon kaiken kuullut. :'D suoravärit HOITAA hiusta.

Vierailija
45/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraväri on lähestulkoon sama ku hoitoainetta löis tukkaan. Paljon parempi vaihtoehto ku kestovärit. Suomessa myytävät suoravärit ei myöskään pysy hyväsä tukassa kovin kauaa. JA suoraväri ei myöskään tartu värjäämättömään hiukseen.

Mitä ihmettä täällä keuhkotaan, minulla oli 6 vuotta pinkki tukka ja ainoat jotka siitä negatiivista sanottavaa keksivät ovat keski-ikäiset, useimmiten miehet. Jos et anna lupaa, likka värjää ilman lupaa. Anna kokeilla, se on vielä nuori. Hyvinkin mahdollista että kyllästyy kuukaudessa, pinkki on harvinaisen työläs ylläpitää.

Vierailija
46/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna värjätä. Eihän se pinkki mikään maailmanloppu ole! Itse asiassa voisit ehkä kannustaa tytärtäsi tekemään niin kuin itse haluaa? Sen sijaan, että pelottelisit "sua aletaan kiusaamaan", "opettaja on niin vanhanaikainen, ettei se ymmärrä" (tai ruokkisit näitä tytön pelkoja sillä, ettet torju tuollaisia ajatuksia). Kannusta tyttöä tekemään päätöksiä siitä näkökulmasta, mitä hän itse haluaa/arvostaa eikä siitä näkökulmasta, että mitähän ne muut ajattelee...

Vierailija
47/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:00"]Suoraväri on lähestulkoon sama ku hoitoainetta löis tukkaan. Paljon parempi vaihtoehto ku kestovärit. Suomessa myytävät suoravärit ei myöskään pysy hyväsä tukassa kovin kauaa. JA suoraväri ei myöskään tartu värjäämättömään hiukseen.

Mitä ihmettä täällä keuhkotaan, minulla oli 6 vuotta pinkki tukka ja ainoat jotka siitä negatiivista sanottavaa keksivät ovat keski-ikäiset, useimmiten miehet. Jos et anna lupaa, likka värjää ilman lupaa. Anna kokeilla, se on vielä nuori. Hyvinkin mahdollista että kyllästyy kuukaudessa, pinkki on harvinaisen työläs ylläpitää.
[/quote]

Hups. Piti tulla yläpeukku. Sori.

Vierailija
48/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:54"]

[/quote]

Sitä se yleensä juuri on, epävarmuutta, huomionhakua vähän eri keinoin kuin luokkakaverinsa, jotka ovat ilmeisesti tiiviisti yhdessä, tämä on syrjåässä.

Vierailija
49/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä värjäsin teininä hiukseni punaisiksi. En joutunut sen vuoksi kiusatuksi tai opettajan silmätikuksi. Selvisin hyvin elämässäni, en ajautunut huonoille teille. Olen nykyään opettaja, enkä tosiaan katso yhtään pahalla nuorten hiusvärikokeiluja. Se kuuluu nuoruuteen :)

Vierailija
50/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:00"]Suoraväri on lähestulkoon sama ku hoitoainetta löis tukkaan. Paljon parempi vaihtoehto ku kestovärit. Suomessa myytävät suoravärit ei myöskään pysy hyväsä tukassa kovin kauaa. JA suoraväri ei myöskään tartu värjäämättömään hiukseen.
[/quote]

Pistää aina vihaksi näin ammattilaisen silmin kun tällaista tekstiä joku suoltaa täytenä totuutena. Tässäkään viestissä ei ole yksikään "fakta" oikein. Lisäksi aina mietin miksi annatte noin nuorten värjäillä hiuksiaan, etenkin kun ap:n tyttö on tuossa iässä ollut jo brunette ja vaalentanut blondiksi, vaikka ikäraja on 16 vuotta?? En pysty käsittämään.

Vierailija
51/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa raitoja tai värjätkää vain latvat. En kieltäisi kokonaan, mutta ei koko tukkaa pinkiksi. :)

Vierailija
52/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä antaisin kokeilla erilaisia tyylejä miten haluaa. Meidän 6-vuotias on ilmoittanut haluavansa pinkit hiukset ja "sydämen muotoisen kampauksen" ja ilmoitin, että hän voi hyvin värjätä hiuksensa pinkiksi, kun on vanhempi. En vielä tiedä, minkälaista ikärajaa aion hiusten värjäyksen suhteen pitää, ehkä kuudennella luokalla saa värjätä hiukset jos haluaa. Juu ja en oleta, että tuo pinkki innostus kestää sinne asti mutta sen ikäisenä saanee ruveta hiuksia värjäämään. Itsellänikin oli permis 80-luvulla neljännellä luokalla. 

Vierailija
53/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vinkkaapas nuorellesi, että tällaiset hattaraiset pinkit hiukset ovat oikein kivat :)

http://www.lily.fi/blogit/saara-sarvas/valipaivitys-hattarahiukset

Vierailija
54/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:54"]

[/quote]

Sitä se yleensä juuri on, epävarmuutta, huomionhakua vähän eri keinoin kuin luokkakaverinsa, jotka ovat ilmeisesti tiiviisti yhdessä, tämä on syrjåässä.
[/quote]

epävarmoja ovat ne jotka eivät uskalla erottua joukosta.

Vierailija
55/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on välitunneilla poikien kanssa sekä hieman syrjäytynyt. En halua että olisi kokonaan ilman tyttöjä. Muutenkin hiukan poikamainen tapaus.

Vierailija
56/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:54"] Ei se kovin epävarma itsestään voi olla jos osti pinkkiä hiusväriä. [/quote]   Sitä se yleensä juuri on, epävarmuutta, huomionhakua vähän eri keinoin kuin luokkakaverinsa, jotka ovat ilmeisesti tiiviisti yhdessä, tämä on syrjåässä. [/quote] epävarmoja ovat ne jotka eivät uskalla erottua joukosta.

[/quote]

Ne on kiusattuja tai syrjittyjä tai "pissiksiä", joilla on tarve erottua joukosta. kaikki noi on epävarmoja.

Vierailija
57/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Henkisesti ikäistään vanhempi tyttö

- Opettajan silmätikkuna

Ajatusmaailmassasi täytyy olla jotain vikaa, ja kasvatat tytärtäsi ihan kieroon. Yksi hiusväri on sivuseikka.

Vierailija
58/67 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kokeilla, mielestäni tukka on niitä omia asioita ja tukalla on turvallista kapinoida.

Kysy, tarvitseeko apuasi värjäämisessä.

Vierailija
59/67 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on varmaankin buozellin color maskiksta. Se lähtee kuudessa tai kahdeksassa pesussa pois ja on hyvää hiuksille. Pinkit hiukset tulee vain blondeille. Jos tytölläsi on ruskeat hiukset niin väri tarttuu hyvin vähän hiuksiin. Aijon itsekkin sitä kokeilla ja värjätä blondiksi. T. 12 vuotias tyttö :)

Vierailija
60/67 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:39"]Kyse on varmaankin buozellin color maskiksta. Se lähtee kuudessa tai kahdeksassa pesussa pois ja on hyvää hiuksille. Pinkit hiukset tulee vain blondeille. Jos tytölläsi on ruskeat hiukset niin väri tarttuu hyvin vähän hiuksiin. Aijon itsekkin sitä kokeilla ja värjätä blondiksi. T. 12 vuotias tyttö :)
[/quote] Tuo on aivan totta! Väri tarttuu vain värjättyihin hiuksiin ja koko biozell väri on tarkoitettu ennestään värjättyille hiuksille. Lopputuloksesta tulee varmasti ihan vähän tota värii. Turhaa sä panikoit. Sun kuuluu kannustaa lastas ja sun lapsihan sen päättää kun on kerran lapses hiukset. Jos tytölläsi on ruskeet hiukset tai joku muu ruskehtava hiusväri niin värjätkää 2-3 kertaa ja reilusti hoitoainetta sekaan niinkun yleensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan