Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulen ääniä. Muita?

Vierailija
16.09.2014 |

Yleensä iltaisin, kun arki rauhoittuu ja on ihan hiljaista, alan kuulemaan satunnaisia lauseita. Nämä lauseet ovat ihan absurdeja, eivätkä liity mitenkään siihen mitä teen tai ajattelen juuri sillä hetkellä. Pari päivää sitten istuin vessassa ja kuulin, kun naisääni sanoi "hyvää ruokahalua". Yleensä unohdan nämä lauseet noin puolessa minuutissa, ellen paina niitä tarkoin mieleeni tai kirjoita ylös. Tuntuu että ne tulee jostain alitajunnasta.
Löysin jokin aika sitten lapun, johon olin kirjoittanut kuulemani lauseita. Siinä oli tyyliin "täältä tulee kaunein prinsessa" - spede Pasasen äänellä.
Nämä äänet eivät häiritse itseäni, lähinnä huvittaa vain. Äänet eivät siis liity omaan tekemiseeni tai ajatuksiini eivätkä käske tekemään jotain, esim. tappamaan tai vahingoittamaan. Eli en välttämättä leimasi heti itseäni hulluksi.
Onko muilla tätä samaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok..

Vierailija
2/8 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne äänet nyt valitettavasti viittavat siihen että kaikki ei ole kunnossa. Alkava skitsofrenia. Ellet sitten ole joku henkiparantaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli masennuslääkettä käyttäessäni samaa, lähinnä kuitenkin vain öisin. Saatoin havahtua johonkin sanaan tai lyhyeen lauseeseen. Enemmän kuin kuuloharhat minulla oli kuitenkin näköharhoja, nekin yöaikaan. Harhat loppuivat lähes kokonaan kun lopetin mielialalääkityksen ( Ixel). Mulla on taustalla diagnoosi psykoottisesta masennuksesta, mutta siitä olin toipunut jo vuosia ennemmin, kun näitä harhoja vain oli ( söin edelleen Ixeliä. 

Vierailija
4/8 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 23:00"]Kyllä ne äänet nyt valitettavasti viittavat siihen että kaikki ei ole kunnossa. Alkava skitsofrenia. Ellet sitten ole joku henkiparantaja
[/quote]
Olen kuullut näitä ääniä yli kymmenen vuotta. Kauanko tuollainen skitsofrenia oireilee, ennen kuin puhkeaa täysiin mittoihinsa?

Vierailija
5/8 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä mitään ole, aivot vaan kelaa aikaisemmin tapahtuneita asioita uudelleen ja tuo mieleen elävänoloisia "muistoja", kun on sopiva tyhjä hetki.

Vierailija
6/8 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut yksin eikö niin

Vierailija
7/8 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yksinäinen.

Vierailija
8/8 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan samaa. Luulen, että se on normaalia väsyneenä ja stressaantuneena. Niin kuin joskus yöllä sängyllä maatessani joku nainen alkaa kirkumaan mun pään sisällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi