Mitä teen? Nuori ja pinkit hiukset?
Elikkäs meillä olisi 12 vuotias nuori tyttö kotona joka on ikäisiään vanhemmassa seurassa sekä on henkisesti vanhempi. No hän kävi tänään ostamassa pinkkiä hiusväriä, jotain kandeksassa pesussa lähtevää? No hän haluaisi värjätä mutta olen kieltänyt eikä hän uskalla. Annanko luvan vai mitä teen? Olen varma että jos en anna lupaa niin tyttö itse värjää jossain vaiheessa, ilman lupia.
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:51"]
Olisin huolissani vasta siinä kohtaa kun lapsi haluaa mennä laittamaan lävärin tai nenärenkaan.. Anna hänen jo tehdä päätöksiä omassa elämässään, noinkin vähäpätöinen asia kuitenkin kyseessä.
[/quote]
Mun 16 vuotias tyttö halusi lävistyksiä ja nenäkoruja (halunnut jo pari vuotta), en tietenkään antanut lupaa. Sitten kun täyttää 18 saa hakea, enkä silloinkaan kannusta tai maksa niitä.
Sininen tukka sillä on nyt jonkun aikaa ja korviin sai laittaa korut. Kai nekin lasketaan lävistyksiksi...Mutta naamaan tai kieleen en anna lupaa, enkä maksa. Tatuointiakin suunnittelee ja piirtelee erilaisia kuvia ym.
En ole yhtään huolissani, sillä lapsi on aivan ihana ja mukava ja rauhallinen. Viihtyy kotona piirrellen ja valokuvausharrastuksen parissa. Ei tod ole vetämässä ostarilla kamaa ja potkimassa mummoja. Koulussa pärjää hyvin ja yllättää minutkin fiksuilla jutuilla ja asiallisella suhtautumisella asioihin.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 13:41"]Mitään hiusvärejä ei suositella alle 16 vuotiaille allergiakohtausten välttämiseksi
[/quote]
Tämä koskee vain kestovärejä, suoravärejä voi käyttää minkä ikäiset tahansa koska ne eivät vahingoita hiusta/hiuspohjaa millään tavalla. T. Kampaaja
Mun teini on jo vuosia värjännyt hiuksia noilla shamppoilla. Mä taidan olla sitten todellinen wt, koska pinkki väri on ollut mun mielestä paras.
Ei tulis mieleenkään kieltää tuollaista. Se vahingoittaa todella vähän hiuksia ja mä valikoin taisteluni. Jos nuorelta kieltää kaiken, etenkin sellaiset minkä "kaiki" muut vanhemmat sallivat, alkaa hän kapinoimaan ja kohta voikin olla erittäin isoja ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:46"]
Minulla saman ikäinen ja samaa väriä ostettu.. yhdessä värjätty, mutta ei koko tukkaa vaan latvat tai raitoja. Ihan kivoja kevyitä värejä ja lehtee melko pian poiskin :)
[/quote]
Voisiko olla mahdollista että yhdessä katsotte ja ihastelette netistä värjättyjä hiuksia ja youtubesta tutorialvideoita ja puolustat vaikka dippejä, raitoja tai vain alhaalta värjättyjä hiuksia että ei kerralla kokonaan pinkiksi? Voisko tästä tulla sellainen äiti-tyttöjuttu vai onko jo kapinaa ja äiti ymmärtämätön mälsä?
Onhan tytöllä vaaleat hiukset? Suoraväri ei oikein tartu muihin, eikä välttämättä hyväkuntoiseen, omaan blondiinkaan.. Jos on esim ruskeat niin pitää tehdä vaalennus.
Mitään hiusvärejä ei suositella alle 16 vuotiaille allergiakohtausten välttämiseksi
Olen itse kohta 12 ja paras kaverini on kohta kolmetoista joten periaatteessa samassa tilanteessa oon. Värjäsin ihan kysymättä etuosan hiuksista pinkiksi ja äiti sai kilarit, mutta nyt se on ihan hyväksynyt asian (ei kyllä varmaan oikeesti)