Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraat ovat moukkia, en halua ketään kylään

Vierailija
08.09.2014 |

Voiko vieraita kieltää tulemasta kylään ja miten? Viihdymme mieheni kanssa keskenämme. Lähes kaikki sukulaiset ja ystävät asuvat kaukana meistä. Kun tulevat kylään, on heidän aina jäätävä yöksi ja jopa useammaksi.

Olen stressaantunut ja väsynyt vieraisiin ja heidän moukkiin tapoihinsa. Käsien pesu on hankalaa vessan jälkeen, vaipan vaihdon jälkeen tai pöytään tullessa. Näplätään nenää tms. Kengät on vaikea heittää pois heti oven eteen ja tallotaan sukkasillaan likaisella eteisen matolla ja sitten ympäri asuntoa. Jos ostat tarjottavia kaapin täyteen, eivät syökään mitään vaan söivät matkalla ja kaupngilla jne. Jos et tarjoa mitään, katsotaan kieroon. Keittiö on täynnä murua ja sotkua, vaikka lapsia ei olisi ollut kylässä. Pöntön kansi on vaikea pistää kiinni, kun vedetään ja koko vessa haisee sen vuoksi yleiselle käymälälle.

Kun näistä ystävällisesti huomauttaa tai kertoo, että meillä tehdään näin. Saa huvittuneisuutta tai suuttumusta vastakaikuna. On vaan äärimmäisen loukkaavaa, että meidän kotia ja tapoja ei kunnioiteta pätkääkään. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ymmärrän, että kuulostaa tiukkapipoiselta. Itselleni vain on täysin normaalia toimia kuten toimin eikä vessan jälkeen käsien pesu ole todella vastenmielistä kuten joillekin se näyttää olevan. Kyse on toisen ihmisen kodin kunnioittamisesta ja heidän tavoistaan. 

Mitäköhän muut ajattelevat, jos vaikka sylkäisen itse kylässä lattialle, koska omasta mielestäni siitä ei ole mitään haittaa. Naureskelisin vain huvittuneesti, jos emäntä pyytää lopettamaan.

AP

Vierailija
22/23 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 11:38"]

Kyllä ymmärrän, että kuulostaa tiukkapipoiselta. Itselleni vain on täysin normaalia toimia kuten toimin eikä vessan jälkeen käsien pesu ole todella vastenmielistä kuten joillekin se näyttää olevan. Kyse on toisen ihmisen kodin kunnioittamisesta ja heidän tavoistaan. 

Mitäköhän muut ajattelevat, jos vaikka sylkäisen itse kylässä lattialle, koska omasta mielestäni siitä ei ole mitään haittaa. Naureskelisin vain huvittuneesti, jos emäntä pyytää lopettamaan.

AP

[/quote]

ootko sä siellä oven takana kuuntelemassa kun ne teidän tsiljoonat vieraat käy vessassa vai mistä tiedät noin tarkkaan? Miksi sä otat vieraita vastaan jos ne ovat noin kamalia? Kai sä nyt suun saata auki siinä vaiheessa kun kyläpaikkaan tiedustellaan vai osaatko vain purnata täällä selän takana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap mutta voin sanoa ettei tarvitse edes olla kovin tiukkapipoinen että välinpitämättömät vieraat rupeavat repimään hermoja. Minua pidetään varmasti huumorintajuisena, suurpiirteisenä ja kaikin puolin lunkina tyyppinä ja ehkä juuri tämän takia jotkut vieraat käyttäytyvät kuin siat. Asuntoni on varsinkin kesäisiä vierailuja ajatellen houkutteleva ja vieraita riitti ennen joka viikonlopulle. Viikolla saikin sitten pestä mattoja, etsiä rikkoontuneita ja piilotettuja tavaroita, rauhoitella stressantuneita lemmikkejä jne. Nykyisin olen niin kiireinen että ei ehdi vastaanottamaan vieraita kuin erityistapauksissa. Kyllä ne rupesivat noin puoli vuotta kestäneen kiireen jälkeen tajuamaan vihjeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän