Mä oon polttanu yli 25 vuotta.
Toki olin odotus- ja imetysajan polttamatta, mutta se oli vaikeaa. Lisäks oon ollu joskus 15 vuotta sitten 4 kuukautta polttamatta, mutta retkahin.
Nyt ostin sähkötupakan. No joo, nesteet on nikotiinillisia, mutta ajttelin, että jää siitä ainakin ne terva ja kaikki palamismyrkyt pois. Reilun viikon oon sitä nyt kokeillu ja nyt huomasin, että oon viimeks polttanu oikeeta tupakkaa joskus tossa iltapäivällä. Oon tässä istunu koko illan koneella kirjottamassa ja vedelly sitä sähköröökiä. Toimiikohan tää oikeesti?!?!
Kommentit (17)
Kokeile sähköröökiä lasten kanssa. Kiva yhteinen harrastus. Tuskin pystyt lopettamaan kun et edes yritä.
Mä en ees yritä mut tsemppiä sulle :)
Montako poltat päivässä? Musta tuntuu että ei toi sähkörööki oikein toimi, siirrytään vetämään sitä rajattomasti ja kokoajan ja sitten välillä palkinnoksi oikeaa tupakkia "palkinnoksi" kun on ollut "ilman röökiä" tyyliin kaks tuntia. Luulisi että jos polttaa vaikka 10 röökiä päivässä, onnistuisi vähentämään siitä vaikka kaksi tai edes yhden niin että polttaakin vaan sen 9-8. Ajattelee että ok nyt tekee mieli tupakkaa, mutta poltan seuraavaksi klo 14 koska muuten joudun olla illalla polttamatta tai en saa ruokasavuja. Ja siitä vähentää pikkuhiljaa määrää pienemmäksi.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 12:58"]
Montako poltat päivässä? Musta tuntuu että ei toi sähkörööki oikein toimi, siirrytään vetämään sitä rajattomasti ja kokoajan ja sitten välillä palkinnoksi oikeaa tupakkia "palkinnoksi" kun on ollut "ilman röökiä" tyyliin kaks tuntia. Luulisi että jos polttaa vaikka 10 röökiä päivässä, onnistuisi vähentämään siitä vaikka kaksi tai edes yhden niin että polttaakin vaan sen 9-8. Ajattelee että ok nyt tekee mieli tupakkaa, mutta poltan seuraavaksi klo 14 koska muuten joudun olla illalla polttamatta tai en saa ruokasavuja. Ja siitä vähentää pikkuhiljaa määrää pienemmäksi.
[/quote]
Mä oon polttanu semmoset 20-25 tupakkaa päivässä ja tän sähkötupakan aikana oon vähentäny alle kymmeneen. Kyllä mä tiedän, että mä vaan siirrän tän riippuvuuden. Mutta kuten tuolla ekassa viestissä sanoin, jääpähän ainakin pois terva ja ne palamiskaasut. Ja tää sähkötupakka on niin ruma, että enhän mä tätä tuolla bussia odotellessa kehtaa vetää :) Mulla on ajatuksena siis huijata omaa mieltäni jättämällä oikea tupakka pois tän sähköröökin avulla ja sitten jättää sähkötupakka pikkuhiljaa pois ihan turhamaisuussyihin vedoten :D
Tuskin tää sähkörööki kovin paljon vaarallisempaa on ku oikee tupakka :) Ja tarkotus on lopettaa tääkin. Sitten joskus.
Nauratti, kun kävin kaupassa. Otin mukaan kaks tupakkaa. Usein poltan kauppareissulla neljäkin, jos nään tuttuja ja jään suustani kiinni, voi mennä useampikin. Mutta otin siis mukaan kaks röökiä. No, menomatkalla sit kaivelin askin taskusta ajatuksena sytyttää tupakka. Enpä sitten ollut ottanut mukaan sytkäriä. Näin se vähenee, ihan huomaamatta :D :D Enkä ostanu kaupasta uutta sytkäriä! Olin ylpeä ittestäni! :D
Saunareissulle on aina kuulunut tupakka. Tänään yritän selvitä ilman.
8 oikeeta röökiä tänään. Postireissulla en polttanu ku yhen kun olin menossa ja odotin hetken bussia. Vaikka poistullessa bussi meni nenän edestä ja odotin vartin seuraavaa. Olin ihan ihmeissäni. :) Nyt istun partsilla ja odotan että toi driven p**ka latais mun kirjotelman ja vetelen välillä sähköröökiä. Ei tee mieli tavallista. Outo juttu. Kun mä oon rakastanu tupakkaa, polttaminen on ollu oikeesti ihanaa, elämän suuria nautintoja. No, ehkä mun mielikin on valmis, kyllä mä varmaan kaks vuotta oon tätä harkinnu ja miettiny. Pysyvä vähentäminenkin ois suuri voitto!
Mä lopetin tupakan 6 viikkoa sitten. Viikko sitten aloitin sähköröökin. Oikeaa tupakkaa ei tee ollenkaan enää mieli
Minä vaihdoin oikean tupakan sähköiseen kaksi kuukautta sitten. Tein ihan päätöksen, ettei oikeaan kosketa ollenkaan, kun olen tuon sähköisen aloittanut. On mennyt yllättävän kivuttomasti, vaikka ennen poltin yli askin päivässä.
Tänään poltin 12 tupakkaa. Oon vähän pettyny. mutta olin äärettömän väsyny, valvoin neljään kirjaa lukien ja jotenkin sähkörööki ei auttanu siihen väsymykseen samalla tavalla ku tavallinen. No, huomenna palaan ruotuun ja oon tiukempi.
Poltin 44 vuotta nyt ollut 3 kk ilman tupakkia. Helppoa ei ole ollut. Polttaa ei enää tee mieli mutta nikotiini purkan ja pillerin makua tekee mieli vaikka lopetin niiden käytön 1 kk takaperin.
Aattele että mä en ole koskaan edes maistanut tupakkaa enkä aiokaan. Ikää jo yli 40.
Tsemppiä ap. Ei ole varmaan helppoa ja kiva kun avaudut:). Täällä tulee kyllä näitä sädekehävastauksia 12 jo avas..., mutta so not:). Paljonko noi sähkötupakat maksaa? Itse poltan about 3 röökiä päivässä, olen miettinyt, että vois noikin jättää. Jotenkin vaan tapa, raskaana ollessa ei ollut mitään vaikeuksia.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 10:03"]
Aattele että mä en ole koskaan edes maistanut tupakkaa enkä aiokaan. Ikää jo yli 40.
[/quote]
aaltoja aaltoja!
Sähkötupakka kyllä ainakin joidenkin tutkimusten mukaan auttaa tupakoinnin lopettamisessa. On tosin päinvastaisiakin tutkimuksia, joiden mukaan etenkin nuorilla sähkötupakointi päinvastoin lisää myös tavallisten tupakoiden polttamista. Lisäksi sähkötupakoiden nesteessä on iso cocktail haitallisia kemikaaleja, joten kaikenlaisia myrkkyjä siinäkin elimistöönsä saa. Tsemppiä lopettamiseen joka tapauksessa, ap!
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 10:13"]
Lisäksi sähkötupakoiden nesteessä on iso cocktail haitallisia kemikaaleja, joten kaikenlaisia myrkkyjä siinäkin elimistöönsä saa. Tsemppiä lopettamiseen joka tapauksessa, ap!
[/quote]
Kerrotko tarkemmin?
Mä käytän nyt av:ta tämmösenä röökin lopetus -päiväkirjana. En nimittäin viitti pahemmin kenellekään tutulle tästä huudella. Jos en sit onnistukaan, niin vituttaa :D
Aamulla vedin yhden röökin, kun toi sähkötupakka ei ollu kerenny latautua. Pesin samalla, odotellessa, säiliön ja sekotin uuden nesteen. Laitoin vähän lisää mentholia, edellinen sekotua oli liian "kovaa".
Mun tekis niin mieli mennä ja polttaa oikea tupakka!!! Mut siirrän nyt niin pitkälle kuin vaan voin. Kohta täytyy lähteä käymään postissa ja kaupassa, yritän siirtää sinne asti. Poltan sit mennen tullen tupakan. Ja loppuilta taas sähköröökillä.