Mikä ammatti? Mahdollisimman hyväpalkkainen?
Ilman matikkaa, fysiikkaa, kemiaa, biologiaa? Onko mahdollista saada hyväpalkkaista työpaikkaa ilman noiden aineiden osaamista?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:33"]Jos olet mies niin lentäjä tai lennonjohtajakin paremman puutteessa. Laskea pitää hiukan osata, mutta ei mitään insinöörijuttuja. [/quote Miks pitäs olla mies!??
[/quote]
Ööö,,, montako naispuolista lentäjää tiedät?
Ekonomi, vähän pitää tosin osata matikkaa.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:33"]Jos olet mies niin lentäjä tai lennonjohtajakin paremman puutteessa. Laskea pitää hiukan osata, mutta ei mitään insinöörijuttuja. [/quote Miks pitäs olla mies!??
[/quote]
Ööö,,, montako naispuolista lentäjää tiedät?
[/quote
no öööö..... 2.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 22:16"]
no öööö..... 2.
[/quote]
Onpa kummaa.
Kas kun satun tietämään, ettei Suomessa ainakaan ole yhtäkään naispuolista liikennelentäjää. Lentolupakirjan omaavia löytyy muutamia, muttei oman pienkoneen lentämisestä kovin monelle taideta palkkaa maksaa...
Niin... En sanonutkaan, että Suomessa, vai sanoinko!?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 22:12"]Ekonomi, vähän pitää tosin osata matikkaa.
[/quote]
No ihan hyvin pärjää kauppiksessa lukion lyhyellä matikalla.
T. KTM
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 22:16"]
no öööö..... 2.
[/quote]
Onpa kummaa.
Kas kun satun tietämään, ettei Suomessa ainakaan ole yhtäkään naispuolista liikennelentäjää. Lentolupakirjan omaavia löytyy muutamia, muttei oman pienkoneen lentämisestä kovin monelle taideta palkkaa maksaa...
[/quote
höpö, höpö. Finnairilla ainakin on naislentäjiä, sattunut lennolla parikin kertaa sama nainen, Camilla oli etunimi, sukunimeä en muista...
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:29"]
Ilman matikkaa, fysiikkaa, kemiaa, biologiaa? Onko mahdollista saada hyväpalkkaista työpaikkaa ilman noiden aineiden osaamista?
[/quote]
Myyntihommiin, tai lobbariksi? Ei kukaan noita kysele, jos olet todella, todella hyvä myymään ja verkostoitumaan.
Johtaja, myynti / markkinointi / henkilöstö / kommunikointi
Matematiikkaa pitää kyllä osata sen verran että prosentti yms laskenta sujuu.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 22:16"]
no öööö..... 2.
[/quote]
Onpa kummaa.
Kas kun satun tietämään, ettei Suomessa ainakaan ole yhtäkään naispuolista liikennelentäjää. Lentolupakirjan omaavia löytyy muutamia, muttei oman pienkoneen lentämisestä kovin monelle taideta palkkaa maksaa...
[/quote
höpö, höpö. Finnairilla ainakin on naislentäjiä, sattunut lennolla parikin kertaa sama nainen, Camilla oli etunimi, sukunimeä en muista...
[/quote]
Mäkin olen tullut Finnairin koneella Pariisista naislentäjän kyydissä kahdesti ihan viime vuosina. Nimeä en kyllä muista.
Samoin minä olen lentänyt Finskillä naiskipparin kyydissä. Toinen kerta taisi olla SAS:lla.
Kauppatieteet yksi vaihtoehto. Tosin rahakkaimmissa pääaineissa olisi hyvä olla pitkä matikka.
Jos nainen haluaa tienata paljon, on sillä käytännössä kaksi vaihtoehtoa:
- huora
- naida rikas mies (joskus mies antaa naiselleen jonkun hyväpalkkaisen lumepaikan firmassaan, jotta nainen kokisi itsensä tärkeäksi ja menestyneeksi)
No okei, jotkut pääsee kohtuullisille liksoille rivilääkäreinä, koska lääkikseen pääsee kun osaa pääsykoemateriaalin ulkoa. Mutta ap:han sanoi olevansa tyhmä näissä, joten tämä on poissuljettu.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 22:16"]
no öööö..... 2.
[/quote]
Onpa kummaa.
Kas kun satun tietämään, ettei Suomessa ainakaan ole yhtäkään naispuolista liikennelentäjää. Lentolupakirjan omaavia löytyy muutamia, muttei oman pienkoneen lentämisestä kovin monelle taideta palkkaa maksaa...
[/quote]
höpö, höpö. Finnairilla ainakin on naislentäjiä, sattunut lennolla parikin kertaa sama nainen, Camilla oli etunimi, sukunimeä en muista...
[/quote]
Mäkin olen tullut Finnairin koneella Pariisista naislentäjän kyydissä kahdesti ihan viime vuosina. Nimeä en kyllä muista.
[/quote]
Nyt muistan nimenkin pienellä googletuksella, se on Kirsi Arve-Inkinen.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:40"]
Paperimies, erikoispätevyydet omaava hitsaaja... onhan näitä.
Tuttu off-shore keikkaa heittävä huoltoasentaja (meriteollisuudessa, obviously) tienaa matkojen määrästä riippuen 80-110 k vuodessa; kuukausi rigillä, parista viikosta kuukauteen himassa ja taas kuukausi merellä.
[/quote]
No noihin hommiin naisista ei ainakaan ole.
Kuvittele nyt joku akka jonnekin öljynporauslautalle vaihtamaan laakereita vinttureihin :D
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 22:58"]
Nyt muistan nimenkin pienellä googletuksella, se on Kirsi Arve-Inkinen.
[/quote]
Tunnen myös yhden Finnairin naispilotin, eikä hän ole kumpikaan jo mainituista.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 23:05"]
No noihin hommiin naisista ei ainakaan ole.
Kuvittele nyt joku akka jonnekin öljynporauslautalle vaihtamaan laakereita vinttureihin :D
[/quote]
Tuollainen eristyksissä oleminen on liian epämukavaa naisille. Ja työ fyysisesti liian raskasta.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 23:05"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:40"]
Paperimies, erikoispätevyydet omaava hitsaaja... onhan näitä.
Tuttu off-shore keikkaa heittävä huoltoasentaja (meriteollisuudessa, obviously) tienaa matkojen määrästä riippuen 80-110 k vuodessa; kuukausi rigillä, parista viikosta kuukauteen himassa ja taas kuukausi merellä.
[/quote]
No noihin hommiin naisista ei ainakaan ole.
Kuvittele nyt joku akka jonnekin öljynporauslautalle vaihtamaan laakereita vinttureihin :D
[/quote]
Bestikseni lukiossa ajatteli tuota vaihtoehtoa ihan tosissaan, enkä hetkeäkään epäile, etteikö siihen olisi pystynyt. Mutta meidän suvussamme oli tuossa vaiheessa myös mm. naismetsuri, eikä hän ollut ainoa nainen suvulla hyvin miesvaltaisella alalla. Meillä nyt vain on aina ensin kokeiltu töitä, ja sitten vasta mietitty, onko meistä niihin vai ei.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:33"]Jos olet mies niin lentäjä tai lennonjohtajakin paremman puutteessa. Laskea pitää hiukan osata, mutta ei mitään insinöörijuttuja.
[/quote
Miks pitäs olla mies!??