Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin käytit raskautta tekosyynä?

Vierailija
06.09.2014 |

?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomailuun. "Aiai kun herkästi supistelee":D Kukaan ei kyseenalaistanut kertaakaan! Jäin myös äitiyslomalle aikaisemmin aloittaen sen sairaslomalla

Vierailija
2/17 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöistä livistämiseen väsymykseen vedoten. Välillä syystä, välillä syyttä

Vierailija
4/17 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihomiseen. Kunnes (vasta!) tytön ollessa 5v. otin ja muutin syömistottumukseni

Vierailija
5/17 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poissaoloihin töistä

Vierailija
6/17 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään. Saikulla olin muutaman päivän koko raskauden aikana, kun iskias vaivasi. Muuten tein kaikkea mitä muutenkin. Sattui onnekkaasti hienosti sujunut raskaus, joten eipä ollut syytä saikutella tai voivotella. 

Vierailija
7/17 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin, että väsymys on niin kova, etten millään jaksanut mennä yhteen supertylsään paikkaan viettämään uuttavuotta. Samaan paikkaan olisi pitänyt mennä juhannuksena, mutta silloin oli laskettu aika jo niin lähellä, että voivoi sentään en kyllä millään viitsinyt mennä silloinkaan sinne.

Vierailija
8/17 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupsahtamiseen, lopetin tyystin itsestäni huolehtimisen. Nyt kaduttaa, mutta jo liian myöhäistä

Vierailija
9/17 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kyllä ikinä ehdotettu sairaslomaa supisteluista vaikka olen niistä kertonut työterveydessä ja neuvolassa. Tosin mulla ei ole juurikaan ollut kivuliaita supisteluja ennen synnytystä. Olen myös ollut raskaus "tekosyyllä" pois töistä mutta toisaalta  töissä olo aiheutti kipuja (ja vaikeuksia istua ja kävellä sekä seistä suorassa) ja verenpaineen nousun niin ylös että tuli äitipolikeikka jossa kävin seurannassa raskauden viimeiset kuukaudet sekä jouduin verenpainelääkitykselle.

Vierailija
10/17 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään. En olisi aina edes muistanut raskautta, jos maha ei olisi kasvanut.

Vierailija
11/17 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikasvuun. Jätin hiukset värjäämättä, raskauden jälkeen pian (imettäessä) värjäsin kerran mutta silloinkaan väri ei tarttunut hyvin. Olenkin kuullut että hormonit voi vaikuttaa niin.

Kakkoselle miinusta, koska olin sairaslomalla kun olin niin huonossa kunnossa etten pystynyt tekemään työtäni (hädin tuskin muutakaan). Varmaan useammalla kävi mielessä että turhaa saikutan, kun on tuollaisia ihmisiä. Kaikki raskaus-ei-ole-sairaus-paine vaikutti niin että turhaan yritin mennä töihin vain joutuakseni lähtemään kesken pois ja perumaan vuoroja viimehetkellä. Tiedän että yritin kaikkeni silti huono omatunto kun olin "vaan raskauden takia" sairaslomalla. Tyhmää antaa tuollaisen vaikuttaa mutta ajattelemattomat hyväksikäyttäjät ei kyllä helpota niiden asemaa, jotka sitä saikkua tarvitsee aidosti.

Vierailija
12/17 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuo juurikasvujuttu, tiedän että raskaana ollessa voi värjätä hiuksia vaikka se voi vaikuttaa värjäyksen lopputulokseen. Tekosyy siksi että mielessä oli ollut kasvattaa väri pois ja aloittaa puhtaalta pöydältä.

Vierailija
13/17 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöistä luistamiseen (joskus syyllä, joskus syyttä), miehen juoksuttamiseen ("mun tekisi ihan kauheasti mieli kanasalaattia ja jäätelöä" kello yhdeksältä illalla tai "voisitko hakea mut täältä kun on niin kipeä selkä/jalat etten viittis bussilla" vaikka ehkä oisin päässytkin itse).

Olen ajatellut että vähän saankin juoksuttaa ja luistaa kun kuitenkin tän lapsen kannan, kasvatan ja synnytän kun toinen vaan möllistelee vieressä :D Mihinkään saikuttamisiin yms. vakavampaan en ole ryhtynyt.

Vierailija
14/17 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*

Vierailija
15/17 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen että nukuin 2h päiväunet joka päivä äitiyslomalla kun vauva ei ollut syntynyt.

Vierailija
16/17 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täällä muutkin, miehen juoksuttamiseen. Kun laiskotti ja väsytti, niin mies sai hoitaa kaupassakäynnin, tiskit jne... kun mulla niin oli hankala olla ja supisteli ja ja ja :D Olin kyllä myös saikulla loppuajan, koska koin työympäristöni riskialttiiksi ja stressaavaksi ison mahan kanssa. Se ei ehkä kuitenkaan ollut tekosyy.

Vierailija
17/17 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa istumiseen. Lisäksi huonossa työpaikassa olin saada potkut raskauden vuoksi. Vaikka se olisi ollut laitonta, olisi ollut vaikea todistaa että potkut johtuivat raskaudesta. Tuolloin hain saikkua äitiysloman alkuun asti ja sainkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä