Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoin A-studion ja olen järkyttynyt!

Vierailija
06.09.2014 |

Täytyy häpeillen sanoa etten ole tajunnut miten paljon työttömiä tässä maassa on. En myöskään ymmärrä miksei muutosta saada aikaan. Nyt ollaan nähty mihin kokoomus, sdp, vihreät ja ne pystyy. Miksi sitten vuodesta toiseen mikään ei muutu?

En uskoisi, että sanon tätä mutta olen jopa valmis äänestämään vasemmistoa tai perussuomalaisia.

Kommentit (462)

Vierailija
441/462 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 15:40"]

Ennen maailmassa tuollaiset äidit ottivat hoitolapsia ja saivat siitä tuloja.

[/quote]

Joo, ennenmaailmassa tehtiin paljon muutakin mitä nykyään ei tehdä. Pimeänäkö pitäisi noita lapsia hoitaa? Vai miten ajattelit? Ei minulla ole mitään koulutusta sinnepäinkään muiden lapsia hoitaa ammatikseni. Ja perhepäivähoitajaksi ei pääse nykyään kuka tahansa, siinä on aikamoiset vaatimukset muutenkin nykypäivänä, ei enää asuta maatiloilla joissa lapset juoksevat vapaana.

Vierailija
442/462 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 14:04"]

Mistä sinä, tuntematon, tiedät mitä minä olen eläessäni kokenut? 

---

Kaikesta kokemastani voin sanoa, että on monenlaisia persoonia ja ihmiset reagoivat eri tavalla, myös siihen yhteiskunnan apuun. Jotkut mieltävät sen kyykyttämisenä ja vaativat aina vain enemmän ja toiset ovat tyytyväisiä pieneenkin ja ponnistavat siitä korkeammalle. Siksi pystyn myös sanomaan, että en todellakaan usko perustulon olevan hyväksi ihmisille. Se ei ole ratkaisu työttömyyteen.

[/quote]

Tiedän tekstisi perusteella, että et ole kokenut tukikyykytyksen lannistavaa vaikutusta. Se, että sinä et ole sitä kokenut, ei tee sitä kuitenkaan olemattomaksi. Miksi olet valmis maksamaan ihmisten passivoivasta kyykytyksestä ja pompottamisesta, mutta et halua maksaa samaa rahaa toimista, jotka oikeasti aktivoisivat ihmisiä ja vapauttaisivat heidät löytämään itse oma paikkansa yhteiskunnassa? Ehkä siksi, että olet katkera omasta historiastasi johtuen. Ymmärrettävää, mutta ei todellakaan terveellistä kansantaloudellemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/462 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 14:04"]

Pakko huomauttaa, että ei tuota työttömyys ongelman laajuutta huomaa ainakaan minun arjessani/lähipiirissäni ollenkaan. Olen helsinkiläinen parikymppinen nainen. Kukaan ystävistäni ei ole pitkäaikaistyötön. Kaksi ns. pätkätyöläistä tunnen mutta heillä on molemmilla koulutus ja hakevat vain oman alan töitä eli osaksi omaa valintaa. Kukaan kenet tunnen ei ole tosi köyhä tai syrjäytynyt, vähä varaisimpia ovat opiskelijat mutta hekin käytännössä valitsevat säästää loma-aikojen matkusteluun ja muuhun. 

Eli kyllä minun ainakin täytyy katsoa dokumentti jotta voisin ymmärtää kuinka huonolla tolalla asiat on. 

[/quote]

Niin no, harva 20-vuotias on pitkäaikaistyötön, sillä alle 25-vuotiaita aktivoidaan nuorisotakuun nimissä enemmän kuin muita...

[/quote]

Onko kaikkien tuttujesi vanhemmat töissä? Aika erikoisissa piireissä elät...

Vierailija
444/462 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 15:25"]Jos yrityksesi ei tuota niin silloin yrityksen pitää kuolla. Nyt jo suurin osa yrittäjistä lähtee perustamaan yritystä vaikka heillä ei siihen ole kykyä. Suomi EI tarvitse lisää yrityksiä jotka eivät pysy pinnalla.

Ajatuksesi on täysin järjetön. Yrityksen pitää tuottaa rahaa tai koko yrityksen olemassa ololla ei ole oikeutta. On hyvä että kaikki eivät saa starttirahaa. Koska jo nyt suurin osa starttirahan saajista menee konkurssiin hyvin nopeasti. 

[/quote]

Sanotaan vaikka, että 1% perustettavista yrityksistä menestyy. No hyvä. Jos yrityksiä perustetaan vuodessa 10, se tarkoittaa että kymmenen vuoden aikana syntyy yksi menestyvä yritys. Jos yrityksiä perustetaan vuodessa 10 000, vuoden aikana syntyy 100 menestyvää yritystä.

Kumman vaihtoehdon valitset? Minä valitsen sellaisen vaihtoehdon, jossa mahdollisimman moni uskaltaa ja innostuu ryhtymään yrittäjäksi.

Vierailija
445/462 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ups

Vierailija
446/462 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
447/462 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 18:49"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 06:20"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:23"]

Olisiko kenelläkään entisellä tai nykyisellä yrittäjällä hieman infoa siitä, mitä yrittäminen oikeasti on? 
Minä en ihan niele, että työttömyys pelastettaisiin sillä, että työttömät alkaisivat yrittäjiksi. 
Ja perustelut esim. sille, että yritys ei tarvitsisi starttirahaa? Jos minä haluaisin perustaa tässä työttömyyteni turvaksi vaikkapa kivan kahvilan, en takuulla saisi sitä pystyyn omillani. Haluan oikeasti nyt faktaa pöytään.

[/quote]

Riippuu yrityksestä. Jonkun nettikaupan voi perustaa ilman suurtakaan rahaa. Kahvila on vaikeampi. Siihen pitää ottaa lainaa. Monet panttaavat asuntonsa ja ottavat lainaa hyvinkin paljon. 

Riipuu aivan yrityksestä.

[/quote]

Joo, monet ottavat lainaa, harva sitä saa, ei työttömällä aina ole asuntoa mitä laittaa pantiksi, ja jos onkin, menettävät sen todella usein. Jos yrittäminen olisi helppoa ja riskitöntä, sitä tekisivät kaikki.

[/quote]

Miksi se pitäisi olla helppoa ja riskitöntä? Yrittäjä ei voi laiskotella niin kuin työntekijät

[/quote]

Se ei ole, siitä ei tule varmaan koskaan tulemaan --> ja se muuten on varsin hyvä syy jättää perustamatta yritys. Minulla ei olisi tämän hetken tilanteessa mitään rahkeita hakea lainaa tai varsinkaan pantata omaa kotiani. Se ei ole laiskuutta, vaan ainoastaan tervettä järkeä. Jos se yritys tekisikin sen saman mitä ne useat muutkin viiden vuoden sisään, minulle jäisi kenties massiivisetkin velat tai pahimmassa tapauksessa menettäisin työpaikkani lisäksi myös kotini. Asiahan olisi eri, jos olisin yksineläjä, mutta millä selostat muulle perheelle, että riskin vuoksi myös he joutuvat nyt muuttorumbaan?

Nämä yrittämisen vouhkaajat työttömyyden ratkaisuksi ovat pitkälle hyvin, hyvin utopistisia. 

[/quote]

Eli vaadit ilmaista elatusta etkä halua kantaa vastuuta tekemisistäsi? Suurin osa yrittäjistä joutuu laittamaan pantiksi omaisuutensa ja niin pitääkin. Se kuuluu yrittäjyyteen.

Sitten vielä ihmettelet miksi työnantajat saavat voitot työntekijöiden työstä. Koska he ovat sen ansainneet.

Yhteiskunnan EI pidä ottaa riskiä puolestasi vaan se on kyllä sinun vastuullasi.

Sinun kaltaiset ihmiset eivät näytä tajuavan että yhteiskunta ei ole heitä varten vaan he yhteiskuntaa. Yhteiskunnan ei kuulu järjestää sinulle töitä vaan vastuu on sinulla. Yhteiskunta vaan luo otollisen mahdollisuuden yrityksille toimia maassa.

[/quote]

Olet epämiellyttävä keskustelukumppani, koska minusta tuntuu vahvasti, ettet edes ymmärrä lukemaasi. 

Minusta kukaan ei ole velvoitettu perustamaan yritystä ja ottamaan isoa lainaa tai lyömään koko elämäänsä sen varaan, menesyykö yritys viiden vuoden sisään. Sitä lainaa ei sitäpaitsi silmää räpäyttämättä myönnetä. Mitäpä veikkaat, saako työtön lainaa tuosta vain, vaikka hänen haaveenaan olisikin perustaa yritys? Vai meinaatko, että nokkela työtön tuosta vain säästää itselleen niistä pienistä roposistaan alkupääoman? Ja mitä tulee talonpanttaamiseen: se riski ei enää olisi pelkästään yrittäjän, vaan koko hänen perheensä. 

Minä teen oman osuuteni yhteiskunnan jäsenenä kouluttautumalla, hakemalla alani töitä tehokkaasti ja maksamalla saamistani töistä veroja. Teen myös osuuteni lukuilla vapaaehtoisilla töillä, joista en saa pennin latia. Näin tekee melkoisen moni muukin työtön. Ja se, että työttömyys tänä päivänä on mitä on on pikkuisen isompi ongelma kuin se, että me olisimme vain heittäytyneet makoilemaan sinun kallisarvoisilla verorahoillasi. Kyllä, yritystoiminta helpottaisi tilannetta, mutta siitä pääsemmekin tämän yrityksen kannattamisen dilemmaan. Tänä päivänä yrittäminen on kaikkea muuta kuin piece of cake.

[/quote]

Jos et maksa veroja (työtön ei oikeasti maksa veroja) niin et maksa osaasi tästä yhteiskunnasta

[/quote]

Siinäkö kaikki? Pistä vähän paremmaksi. Voisin yhtä hyvin osoittaa syyttävällä sormella jokaista yrittäjää, jotka ei anna kuittia ostotoiminnasta... tai vaikkapa yrittäjää, joka käyttää pimeää työvoimaa. Suuryrityksiä, jotka kikkailevat ja kiertävät veroja - ja siinä on muuten merkittävästi enemmän kadonneita verotuloja kuin työttömällä, töitä hakevalla rivikansalaisella. 

Kansalaisena ja tulevana veronmaksajana minä teen voitavani. Ja mikäli nyt heität jälleen kerran "perusta yritys!" niin huokaisen syvään ja hartaasti.

[/quote]

Lain puitteissa yritykset saavat kikkailla verojen kanssa niin paljon kuin haluaa.

[/quote]

So? Lain puitteissa työttömätkin saavat kikkaila ihan niin paljon kuin haluavat. Ihme one-linereita.

Vierailija
448/462 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
449/462 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ymmärrän tota syskovitsiä.

Vierailija
450/462 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritykset työllistävät lisää väkeä silloin kun se kannattaa ja on tarpeellista Nyt se on aivan liian kallista työnantajalle.

Heti kun tälle tehdään jotain niin alkaa tapahtua.

Eli kaiken maailman veroja ja maksuja pois vaan, hopi hopi.

Voitaisiin valtion hurjat yritystuet jättää pois ja ulosmitata yrityksiltä entisetkin jos vaikka näiden verorahoilla pystyssä pysyvien yritysten tilalle saataisiin uusia kannattavia yrityksiä jotka jakelisivat bonukset ja osinkonsakin liikevoittojen hedelmistä, ja joille työntekijät myös suomesta kelpaisivat ja maksaisivat työstäkin palkkaa.

Vierailija
451/462 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zyskowicz oli ihan oikealla asialla. Turha uhriutua kenenkään.

Vierailija
452/462 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon oksentanut koko aamun, eilinen A-studio oli niin järkyttävä.

Vierailija
453/462 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kaikilla se työttömyys ei johdu laiskuudesta, ei todellakaan.

Ei niin - läheiseni on hakenut raivokkaasti töitä muutaman kuukauden, mutta ei ole tärpännyt. Eikä sopivia paikkoja edes ole tarjolla pilvin pimein. Työttömyyskorvauskin evättiin, kun hän ei päässyt osallistumaan pääsykokeisiin, eikä syy ollut työvoimaviranomaisten mielestä riittävä. Siis ei nukkunut pommiin tai ollut krapulassa, mutta vaikka se oli heidän mielestään ymmärrettävä, ei se ollut riittävä. Kyse on siis nuoresta ihmisestä. Sen lisäksi, että työttömiä on paljon, heidän kohtelunsa on täysin ala-arvoista. Samoin opiskelijoiden tai opiskelijoiksi aikovien!

Vierailija
454/462 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ben Z sanoi ihan oikein tästä asiasta A-studiossa.

Vierailija
455/462 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy häpeillen sanoa etten ole tajunnut miten paljon työttömiä tässä maassa on. En myöskään ymmärrä miksei muutosta saada aikaan. Nyt ollaan nähty mihin kokoomus, sdp, vihreät ja ne pystyy. Miksi sitten vuodesta toiseen mikään ei muutu?

En uskoisi, että sanon tätä mutta olen jopa valmis äänestämään vasemmistoa tai perussuomalaisia.

mmm.... tilaatko sinäkin ihan kaiken kiinalaisista nettikaupoista, koska ne on halpoja? Ostatko ruoat tietenkin Lidlistä viisveisaten sen tuotantotavoista ja ruokien alkuperästä? Paheksutko maanviljelijöiden saamia tukia, kun kaupassa riittää saksasta tuotua pakasteleipää ja nuudeleita?

Näetkö näiden esimerkkien ja työttömyyden välillä mitään yhteyttä?

Miten Suomi ratkaisee ongelmansa? No tietenkin palkkaamalla halpaa työvoimaa kehitysmaista, sulkemalla loputkin tehtaat ja siirtämällä tuotannon kaukoitään.

Suomalaiset kuvittelevat omahyväisesti olevansa älykkäitä, taitavia ja tieteen huipulla.

Kohta teinit ovat työiässä. Meillä on ensimmäistä kertaa sataan vuoteen uusi sukupolvi, joka ei osaa lukea, laskea eikä kirjoittaa. Uutuutena on se, että ei se hallitse käytännöllisiä töitäkään.

Oikeastaan kun sähkökatko sammuttaa älylaitteen ja flixflixin, se ei osaa yhtikäs mitään.

Vierailija
456/462 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää toi rokotteiden pakoilu mistä astudiossa juuri nyt!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
457/462 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikaaa suomalaista. Se tuo työtä tänne. 10€ kuussa enemmän suomalaista kuin ennen, tekisi arviolta 10 000-15 000 lisää työpaikkoja Suomeen.

Vierailija
458/462 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta että joku jättää lapsensa rokottamatta. Sananmukaisesti sairasta.

Vierailija
459/462 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni just telkkari kiinni, en kestänyt.

Vierailija
460/462 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vain eu:lle. Nykyään on mahdoton päästä töihin jos ei ole kaiken maailman korttia lippuja ja lappuja esittää. Ja työtön joutuu nämäkin kortit maksamaan omasta pussistaan.

Esim. Trukkikortti, hygieniapassi, tulityökortti, työturvakortti, ensiapu1. Itse omistan kyseiset kortit, on ammattitutkinto, luokkahitsaajan paperit ja lukuisia kursseja. Työkokemusta 3 vuotta. Vuosi nyt työttömyyttä takana ja töihin pääsy tuntuu mahdottomalta ajatukselta.

Etelä-Pohjanmaalla on monia metallialan yrityksiä jotka tarvitsevat kipeästi hitsaajia! Tervetuloa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi