Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoin A-studion ja olen järkyttynyt!

Vierailija
06.09.2014 |

Täytyy häpeillen sanoa etten ole tajunnut miten paljon työttömiä tässä maassa on. En myöskään ymmärrä miksei muutosta saada aikaan. Nyt ollaan nähty mihin kokoomus, sdp, vihreät ja ne pystyy. Miksi sitten vuodesta toiseen mikään ei muutu?

En uskoisi, että sanon tätä mutta olen jopa valmis äänestämään vasemmistoa tai perussuomalaisia.

Kommentit (462)

Vierailija
401/462 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 12:14"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 12:08"]

No ensiksi se viisi hunttia pitää kerätä joltain toiselta verotuksen kautta. Ja lisäksi verottajan kassasta jää uupumaan tämän viidellähuntilla eläjän työpanoksen verotulot. Tämän maan hyvinvointimalli on aikanaan rakenettu sille pohjalle, että jokainen kantaa kortensa kekoon. Mitä enemmän on helpotuksia ja tukia, sitä enemmän malli rapautuu, koska vero- tai velkataakka käy mahdottomaksi kantaa.

[/quote]

Kylläkyllä. Kerro tuo niille miljooniaan veroparatiiseihin jemmaileville vuorineuvoksille.

[/quote]

Sitä enemmän täältä lähtee hyvin tienaavia pakoon, mitä enemmän toiset lusmuilee. On ihan väärin, että jotkut opiskelevat vuosia, tekevät vaativaa ja vastuullista työtä ja toiset sitten makoilevat kotona ja valittavat, kun on stressiä tukienhakupyrokratiassa. Ja vielä näille löysäilijöille pitäisi maksaa täysin vastikkeetonta perustuloa, jotta voisi olla vapaa.

[/quote]

Elämä on valintoja. Valitse sinäkin vapaus.

[/quote]

Valitse sinä vaan vapaus kun tuet otetaan pois. Onneksi nyt on lama ja muutokset tuulet ilmassa. Nämä järjettömät tuet tullaan poistamaan

Vierailija
402/462 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 13:11"]

Ihan ok olla vaatimaton ja tulla toimeen viidellä huntilla, MUTTA tienaa se raha itse omin pikku kätösin.

[/quote]

Höh. Miten te jaksatte jankata täällä? Jokainen tienaa ne massit omin pikku kätösin ja kaikki on tyytyväisiä. Jotkut verokikkailijat eivät ole eläessään tienanneet mitään omin pikku kätösin, mamma ja pappa on vaan syöttänyt hattaraa ja jakki makupalaa kultalusikalla pikku suukkiin. Eniten työttömien rahuleista kitisee kaiken maailman yrittäjät ja kokoomushenkiset sadistit jotka nimenomaan EIVÄT ole niitä rahuleitaan omin pikku kätösin tienanneet. Tämä ei siis koske siivoojia eikä lastentarhanopettajia jotka tekevät rehellistä ja pyyteetöntä työtä. Tämä koskee niitä ylempiä toimihenkilöitä jotka jo alakoulussa etenivät kyynerpäitä käyttäen.

[/quote]

Yrittäjät tekevät enemmän työtä kuin yksikään työntekijä tässä maassa. He maksavat myös veroja enemmän kuin työntekijät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/462 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruus ja kateus työttömiä kohtaan on todella häkellyttävää...

Vierailija
404/462 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 11:52"]

Suomessa on jo monia eri tukia aloittaville yrittäjille, että sikäli sinun perustelusi ontuu. 

En oikeasti ymmärrä miten tuöttömyyskorvaus aiheuttaa pahoinvointia. Ehkä on kyse ihmisen omista asenteistaan ja ominaisuuksistaan, joihin voi hakea apua jotain muuta kautta kuin haluamalla perustuloa, joka "vapauttaa". 

[/quote]

Suomessa ei ole yhtäkään sellaista yrittäjyystukea, jonka saamiseen voi luottaa. Starttirahasta (kuten kaikista muistakin tuista) päättävät virkamiehet, jotka eivät ole asiantuntijoita juuri sen alan yritystoiminnassa, eivätkä osaa kohdistaa rahaa järkevästi. Nekin, jotka sen saavat, joutuvat hakemaan sitä puolivuosittain uudelleen. Kukaan ei voi laskea sen varaan että sen saa varmasti. Ymmärrät ehkä, kuinka järkyttävän suuri ero tässä on verrattuna järjestelmään, jossa asiasta ei tarvitse a) huolehtia ja rahan menetykseen jatkuvasti varautua, b) siihen ei tarvitse laittaa aikaa ja energiaa että sen rahan saisi, vaan voi laittaa kaiken ajan ja energian yrityksen kehittämiseen.

Tuki, jonka saaminen on epävarmaa ja jonka saa (osittain) väärin perustein, ei kauheasti auta. Sellaista tahoa, joka osaisi jakaa juuri oikeille yrityksille ne tuet, ei ole. Tämä siksi, että kukaan ei tällä hetkellä tiedä, minkälainen yritystoiminta tulevaisuudessa tulee kannattamaan, koska maailma on muuttumassa kuten kaikki tiedämme. Meistä kukaan ei ole ennustaja. Siksi kaikki tulisi asettaa samalle viivalle ja lopettaa kyttäys. Yrittäjä ottaa jo riittävästi riskiä siinä, että lähtee kehittämään uudenlaisia toimintamalleja ja tuotteita tilanteessa, jossa varmuutta menestymisestä ei ole. Siihen ei tarvita enää virkamiestä neuvomaan menneen maailman toimintamalleja, jotta voi sen naurettavan pienen starttirahan saada. Tunnen useita pienyrittäjiä, jotka tietävät ettei niillä neuvoilla menesty, mutta virkamiesten suuntaan on pakko luoda sellaista kuvaa että niitä noudatetaan (kun oikeasti tehdään ihan muuta). Tällainen pelleily vie oikeasti todella paljon energiaa siltä varsinaiselta yritystoiminnalta, joka monen pienyrittäjän tapauksessa olisi ihan 24/7 -hommaa jo muutenkin. Se siis käytännössä hankaloittaa yrityksien menestymistä.

Itse en ole starttirahaa tarvinnut, koska pystyn pitämään itseni hengissä perinnön turvin. Silti tilanteeni on raskas: en voi pitää vapaata viikonloppuisi enkä iltaisin, kesälomiakaan en ole pitänyt vuosiin. En todellakaan kaipaisi tähän lisäksi enää tuota virkamiesten kanssa pelleilyä, tukirumbaa ja sen tuomaa jatkuvaa taloudellista epävarmuutta. Toivoisin samaa vapautta ihan jokaiselle pienyrittäjälle, ja sanokaa minun sanoneen että pienyrittäjiä tarvitaan tähän maahan lisää KYMMENIÄ TUHANSIA, jos aiomme enää ikinä tästä suosta nousta. Jotenkin tilannetta täytyy muuttaa niin, että aiempaa useampi uskaltaa ja haluaa ryhtyä yrittäjäksi. Se on ainoa tapa saada kansantaloudellemme lisää tuloa, toivottavasti jokainen ihminen sentään sen verran ymmärtää!

Ja jos et ymmärrä, miten kyttääminen, pompottaminen ja vapauden rajoittaminen aiheuttaa pahoinvointia, niin lue psykologian alan tutkimuksia aiheesta. Kyseessä ei ole persoonallisuuden vika, johon tulisi hakea hoitoa, vaan yleisinhimillinen perusominaisuus, joka koskee meistä jokaista - myös sinua itseäsi. Sen huomaisit kyllä, jos joutuisit itse niihin tilanteisiin, joissa monet suomalaiset painivat päivästä toiseen. Se, että juuri sinä et ole niihin joutunut, ei tee asiaa olemattomaksi.

[/quote]

Jos yrityksesi ei tuota niin silloin yrityksen pitää kuolla. Nyt jo suurin osa yrittäjistä lähtee perustamaan yritystä vaikka heillä ei siihen ole kykyä. Suomi EI tarvitse lisää yrityksiä jotka eivät pysy pinnalla.

Ajatuksesi on täysin järjetön. Yrityksen pitää tuottaa rahaa tai koko yrityksen olemassa ololla ei ole oikeutta. On hyvä että kaikki eivät saa starttirahaa. Koska jo nyt suurin osa starttirahan saajista menee konkurssiin hyvin nopeasti. 

Vierailija
405/462 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
406/462 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
407/462 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että tämä herätti paljon keskustelua!

Ap

Vierailija
408/462 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 04:15"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 02:59"]

Vihreiden perustulo olisi erittäin hyvä ratkaisu.

Ja ap, ihan oikeasti, missä tynnyrissä sinä olet ollut viimeiset reilut 20 vuotta??????

[/quote]

Mistä siihen perustuloon saataisiin rahat? Lainaamallako?

[/quote]

Käyttämällä siihen ne rahat, joita nyt jo joka tapauksessa jaetaan erilaisina avustuksina. Jos olisi kansalaispalkka, avustuksia jaettaisiin vain vähän. Vihreiden esittämä malli on järkevä.

Vierailija
409/462 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
410/462 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
411/462 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
412/462 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:23"]

Olisiko kenelläkään entisellä tai nykyisellä yrittäjällä hieman infoa siitä, mitä yrittäminen oikeasti on? 
Minä en ihan niele, että työttömyys pelastettaisiin sillä, että työttömät alkaisivat yrittäjiksi. 
Ja perustelut esim. sille, että yritys ei tarvitsisi starttirahaa? Jos minä haluaisin perustaa tässä työttömyyteni turvaksi vaikkapa kivan kahvilan, en takuulla saisi sitä pystyyn omillani. Haluan oikeasti nyt faktaa pöytään.

[/quote]

Fakta on tämä:

Suuret yritykset eivät ole pitkään aikaan luoneet lisää työpaikkoja. Päin vastoin, ne vain vähentävät olemassaoleviakin. Lähes kaikki uudet työpaikat Suomessa syntyvät pieniin ja keskisuuriin yrityksiin, ja näin on ollut jo useamman vuoden ajan. Ei ole syytä olettaa tilanteen muuttuvan tulevaisuudessakaan.

Toisin sanoen jos haluamme lisää työpaikkoja, jonkun on perustettava yrityksiä, ja niistä osan on pärjättävä niin hyvin että tulee tarvetta työntekijälle tai useammalle. Lisäksi auttaa jos jo perustetut pk-yritykset saavat parhaat mahdolliset edellytykset menestyä ja kasvaa. Erityisesti ne, joiden liikevaihdosta huomattava osa tulee viennistä. Se vienti kun on ainoa todellinen tulonlähde Suomelle. Muu on vain täällä jo olevan rahan pyörittelyä taskusta toiseen.

Asia ei ole aivan niin yksinkertainen, että uudet yritykset syntyisivät yksinomaan nykyisten työttömien perustamina. Jos yrittäjyyttä tehtäisiin houkuttelevammaksi (kuten esim. Kalifornian Piilaaksossa aikanaan tehtiin poliittisilla päätöksillä, ja katsokaa mikä meno siellä nyt on!), myös palkkatyössä olevista osa innostuisi perustamaan yrityksiä. Heidän tilalleen palkkatyöhön pääsisi sitten osa nykyisistä työttömistä. Mitä enemmän uutta yritystoimintaa täällä syntyy, sitä enemmän työpaikkojakin syntyy, koska osa niistä yrityksistä lopulta menestyy. Eivät kaikki tietenkään, mutta yrittäminen on silti ensiarvoisen tärkeää kansantaloudellemme ja se tulisi tehdä mahdollisimman helpoksi ja houkuttelevaksi vaihtoehdoksi monille.

Starttirahaa on tosiaan vaikeaa saada, ja sen kieltämisen perustelut ovat usein typeriä. Esim. saman alan yritys samassa kaupungissa ei voi saada sitä, ja jos virkamies ei ymmärrä liikeideaa ja suunnitelmaa (vaikka ne olisivat oikeasti hyvät, ja tätä tapahtuu aivan jatkuvasti), se evätään myös. Myös jos toiminta ei lähde välittömästi kannattamaan, jatko voidaan evätä. Normiyrityksellä kestää kuitenkin kannattavuuden saavuttaminen km. 5 vuotta, alasta riippuen se voi tapahtua myös nopeammin tai hitaammin. Nykyisen taloustilanteen ja murroksen huomioiden yritys, josta voi tulla 10 vuoden kuluttua aivan huikea menestystarina, ei välttämättä tänä vuonna ja ensi vuonna menesty vielä ollenkaan vaan tekee tappiota. Tällaisia asioita virkamiehet eivät ymmärrä huomioida, vaan tuomitsevat koko yrityksen turhaksi, vähän niin kuin tämä yksi jankkaaja tässäkin ketjussa jo ehti tehdä.

Miettikääpä, olisiko vaikkapa Rovion kaltainen yritys saanut starttirahaa 10 vuotta sitten? Silloinhan peliteollisuutta parjattiin ja pidettiin ihan lasten höpöhöpöjuttuna. Virkamies ei näe tulevaisuuteen yhtään paremmin kuin me muutkaan, eikä virkamiestä tule laittaa päättämään meidän kaikkien tulevaisuudesta tällä tavalla. Todennäköisesti starttirahaa eivät saa juuri ne yritykset, jotka myöhemmin olisivat niitä kaikkein kovimpia menestyjiä aivan uudenlaisen tuotteen / liiketoimintamallin vuoksi, jota kukaan ei vain juuri tällä hetkellä vielä oikein ymmärrä, mutta josta tulee supermenestys juuri siksi että se on markkinoilla ensimmäinen laatuaan.

Kun kerran voisimme ihan näillä nykyisillä kustannuksilla jakaa ikuisen starttirahan joka ikiselle yrittäjälle ilman, että virkamies astuu esteeksi mahdollisien tulevaisuuden menestystarinoiden tielle, miksi ihmeessä emme tekisi niin? Yrittäjä tekee aivan takuuvarmasti kaksin käsin töitä sen pienen rahan eteen. On tuhlausta kierrättää se massiivisen ja kalliin virkakoneiston läpi, joka ei edes toimi hyvin siinä tarkoituksessa, jota varten se on luotu.

[/quote]

Hyvää faktaa! Ollaan asioiden ytimessä. Mutta tässä on myös työttömien kohdalta otettava se huomioon että kaikista ei vaan ole yrittäjäksi, yrittäminen on usein todella vaativaa monella tasolla, toisilla ei riitä rahkeet muuten ja toisilla vaan ei pää kestä. Ja todella monet pelkäävät ottaa lainaa, ja minkäänlaista riskiä, yrittäjänä on otettava aina se riski että menettää kaiken. Kaikki eivät saa yrityksen aloitukseen lainaa mistään, sekin on este. Ja myös tämä meikäläinen asenneilmapiiri että epäonnistunut yrittäjä on lopun ikäänsä luuseri kuten tuolla edenpänä eräs minulle kertoi, että en tietenkään kelpaa kenellekään töihin kun en edes omaa firmaa saanut pidettyä pystyssä, silti hänen mielestään minun pitäisi töitä tehdä..?

Vierailija
413/462 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:33"]

Toki voi olla että miesten aloilla on vähän helpompaa

[/quote]

Siis MILLÄ O.o

Vierailija
414/462 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:00"]

Miettikääpä, olisiko vaikkapa Rovion kaltainen yritys saanut starttirahaa 10 vuotta sitten? Silloinhan peliteollisuutta parjattiin ja pidettiin ihan lasten höpöhöpöjuttuna. 

[/quote]

Oho, tuli virhe tähän kohtaan. Tarkoitin tietysti Supercelliä. Vaikka Roviokin toimii modernilla toimialalla, sen toimintatavat ja yrityskulttuuri ovat paljon perinteisempiä kuin viimeksi mainitulla. Niistä olisi saattanut virkamieskin jotain ymmärtää. Mutta siis pointti tässä on siinä, että myös yritykset, joiden toiminnasta virkamiehemme eivät tajua yhtikäs mitään, voivat olla huikeita menestystarinoita myöhemmin.

(Sama)

Vierailija
415/462 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:21"]

Toki voi olla että miesten aloilla on vähän helpompaa

[/quote]

Siis MILLÄ O.o

[/quote]

No vaikka jollain perinteisellä "nyrkkipajalla" joka tekee alihankintana jotain hilavitkuttimen osaa isommalle firmalle. Miesvaltaisilla aloilla kun vielä on jonkinlaisia tehtaita olemassa jotka tarvitsevat alihankijoita, sellaisilla aloilla voi etsiä asiakkaat ensin, voi olla että se yksikin riittää, ja sitten perustaa firman ja alkaa tehdä tuotetta. Naisvaltaisilla aloilla yleensä perustetaan pieni putiikki ja toivotaan tosi kovasti että asiakkaita tulee ja ne ostaa tarpeeksi tuotteita.

Vierailija
416/462 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:19"]Hyvää faktaa! Ollaan asioiden ytimessä. Mutta tässä on myös työttömien kohdalta otettava se huomioon että kaikista ei vaan ole yrittäjäksi, yrittäminen on usein todella vaativaa monella tasolla, toisilla ei riitä rahkeet muuten ja toisilla vaan ei pää kestä. Ja todella monet pelkäävät ottaa lainaa, ja minkäänlaista riskiä, yrittäjänä on otettava aina se riski että menettää kaiken. Kaikki eivät saa yrityksen aloitukseen lainaa mistään, sekin on este. Ja myös tämä meikäläinen asenneilmapiiri että epäonnistunut yrittäjä on lopun ikäänsä luuseri kuten tuolla edenpänä eräs minulle kertoi, että en tietenkään kelpaa kenellekään töihin kun en edes omaa firmaa saanut pidettyä pystyssä, silti hänen mielestään minun pitäisi töitä tehdä..?

[/quote]

Totta on, että kaikista ei ole yrittäjiksi. Olisikin hyvä, jos yrittäjyyden kokeileminen ei johtaisi loppuelämän pilalle menemiseen, jos yritys ei menestykään. Amerikassa konkurssin tehnyt yrittäjä on kovaa valuuttaa työmarkkinoilla, koska tuo nähdään tärkeänä ja hyvänä kokemuksena ihmisen elämässä. Meillä sama henkilö on hylkiö ja muiden sylkykuppi. Yrittäjyyttä olisi tosiaan opeteltava arvostamaan aivan toisella tavalla kuin aiemmin. Minulle ei ainakaan koko peruskoulun aikana minkään oppiaineen tunneilla kerrottu, että yrittäjät ovat koko maan talouden selkäranka ja pitävät meitä kaikkia muita pystyssä! Ay-liikkeen asiat olivat kyllä hyvin edustettuina. Jotenkin maamme taitaa vielä kärsiä kommunismin varjosta, ihmiset on totutettu siihen että valtio kyllä huolehtii heidän tarpeistaan ja järjestää asiat. Todellisesta tilanteesta ei puhuta mitään.

Vierailija
417/462 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan näin, on ilo keskustella kun joku puhuu asiaa ja kokemuksesta.

Kun viranomaisen työnä ei enää ole istua starttirahakirstua vartioimassa, tilalle voidaan palkata vanhoja yrittäjiä neuvomaan nuorempiaan. Tämä ihmeellinen sosialismi (ja minä siis olen vasemmistolainen, mutta en silti ymmärrä tätä meikäläistä virastososialismia lainkaan) johti kohdallani siihen, että kunnan elinkeinoasiamies (joka tietenkään ei yrittämisestä mitään tiennyt) katsoi laskelmiani ja innosti laittamaan mahdollisimman komeita lukuja paperiin. Hain tohkeissani naisyrittäjälainaa. Unohdin koko jutun, kun sieltä ei mitään kuulunut, ja hain leipääni pieninä palasina maailmalta. Kunnes minulle soitti setä, joka kertoi, että hakemukseni on hylätty, koska luvut ovat ihan liian optimistiset. En ole julki-itkijä, mutta kysyin sedältä vollottaen, miksi helvetissä sen näkemiseen meni puolitoista vuotta, kun jos tämä oli ongelma, minä olisin sen nähnyt viidessä minuutissa. No, heillä oli ruuhkaa. Kyllä niitä yrittäjiä siis riittäisi.

Toisaalta, kun tietää kaikennähneenä, miten yrittäjää kohdellaan, olen onnellinen etten sitä lainaa saanut ja lähtenyt laajentamaan. Ammatinharjoittajana olen pitänyt toiminnan niin pienenä, ettei lainaa ole tarvittu. Olen kuitenkin kehittänyt tietoa ja kokemusta tällä minimalismillanikin, koska olen alalla, jossa yritys on yhtä kuin minun taitoni. Nyt se tarvitsee enää osata myydä, ja alan elättää itseni ja ehkä perheenikin. Tosin aikaakin on kulunut 20 vuotta. Jos olisin saanut perustuloa, aikaa olisi säästynyt kymmenisen vuotta vähintään, ja masennus olisi jäänyt paljon lievemmäksi. Suhdekaan ei olisi ollut niin lujilla.

Vierailija
418/462 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 15:21"]

Katkeruus ja kateus työttömiä kohtaan on todella häkellyttävää...

[/quote]

Ei ole katkeruutta eikä kateutta vaan vihaa niitä kohtaan jotka tuhoavat tämän yhteiskunnan. Valtio ei vaan toimi niin että toiset istuu kotona ja elää toisten rahoilla

[/quote]

No älä hyvä ihminen sitten äänestä sen puolesta, että työttömät pakotetaan joko istumaan kusisukassa kotona tai lähtemään ilmaishommiin, jotka vähentävät ennestäänkin palkansaajien lukumäärää. Kannata perustuloa. Muuten olet itse se jäärä, joka pakottaa valtion toimimaan noin typerästi ja joudut vihaamaan ihan itseäsi.

Vierailija
419/462 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:42"]

Onko sinulla joku kirja mistä luet noita tekosyitä vaan keksitkö ne kaikki ihan itse?

Minä en ole koskaan nähnyt yhtäkään huumeen myyjää Helsingissä vaikka olen täällä asunut monta kymmentä vuotta. 

Yrityksesi meni konkurssiin sinun mokiesi takia. Joten miksi sinä kelpaisit töihin jos et kykene yritystäkään pystyssä pitämään? Millä perusteella sinulle pitää tukia maksaa?

Eiköhän sinun ikäisesi naisen olisi aika ottaa vastuu omasta elämästä ja lopettaa tekosyiden keksiminen. Muillakin ihmisillä on sairauksia ja ongelmia. Mutta ei elä kuitenkaan yhteiskunnan tuilla.

Työn perässä PITÄÄ muuttaa. Ei voi olettaa että joku tulee tuomaan sinulle töitä. 

[/quote]

Täytyy todeta, että olet sinä kyllä harvinaisen miellyttävä ihminen. Voimmeko kuitata sinut trolliksi ja jättää vastaamatta? :) 
Terv. ohihuutelija

[/quote]

En ole trolli

[/quote]

Tiedätkö: sitähän minä tässä vähän pelkäänkin.

[/quote]

Miksi? Yritän vaan selittää että maailma ei toimi niin että toiset on kotona kun toiset tekee työtä elättääkseen ne. 

Tiedän itsekkin mitä olla olla köyhä. Olen ollut sitä koko elämäni. Mutta etsin työtä mistä ikinä sitä saan ja teen niin paljon kuin jaksan. 

Ellei ole sairas niin siihen pystyy kaikki muutkin. 

[/quote]Tiedätkö, maailma ei myöskään toimi niin, että kaikki tekee töitä.

[/quote]

Itseasiassa toimii. Niin se on toiminut tuhansia vuosia. 

Vierailija
420/462 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:23"]

Olisiko kenelläkään entisellä tai nykyisellä yrittäjällä hieman infoa siitä, mitä yrittäminen oikeasti on? 
Minä en ihan niele, että työttömyys pelastettaisiin sillä, että työttömät alkaisivat yrittäjiksi. 
Ja perustelut esim. sille, että yritys ei tarvitsisi starttirahaa? Jos minä haluaisin perustaa tässä työttömyyteni turvaksi vaikkapa kivan kahvilan, en takuulla saisi sitä pystyyn omillani. Haluan oikeasti nyt faktaa pöytään.

[/quote]

Riippuu yrityksestä. Jonkun nettikaupan voi perustaa ilman suurtakaan rahaa. Kahvila on vaikeampi. Siihen pitää ottaa lainaa. Monet panttaavat asuntonsa ja ottavat lainaa hyvinkin paljon. 

Riipuu aivan yrityksestä.

[/quote]

Joo, monet ottavat lainaa, harva sitä saa, ei työttömällä aina ole asuntoa mitä laittaa pantiksi, ja jos onkin, menettävät sen todella usein. Jos yrittäminen olisi helppoa ja riskitöntä, sitä tekisivät kaikki.

[/quote]

Miksi se pitäisi olla helppoa ja riskitöntä? Yrittäjä ei voi laiskotella niin kuin työntekijät

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme