Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaisiko sinua että mies omistaisi talosta enemmän?

Vierailija
04.09.2014 |

Milltä se tuntuisi?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:23"]

Helpompi on kaivaa josatin rahat 30% ostamiseen kuin 70% ostamiseen. :) On ihan eri asia hommata pikaisesti ja yksin 150000 euroa, kuin 350000 euroa... 

[/quote]

Ööö... tarkoitatko ettei miehellesi myönnetty esim. pankista asuntolainaa kun rahat "täytyy kaivaa pikaisesti jostain". Itse en kyllä rupeasi minkäänlaiseen yhteisomistukseen tuollaisen kanssa, joka ei talouttaan hallitse sen vertaa että saisi säästöjä tai säännöllisiä tuloja aikaiseksi. 

Vierailija
22/47 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaisi koska meillä yhteiset rahat ja yhteisistä rahoista lyhennetään lainaakin. Näin ollen ei olisi ollenkaan perusteltua että mies omistaisi enemmän. Jos olisi niin että meillä olisi omat rahat ja mies osallistuisi puolet arkimenoihin ja sen lisäksi maksaisi talolainaa suhteessa enemmän niin kai se olis ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:31"]

Helpompi on kaivaa josatin rahat 30% ostamiseen kuin 70% ostamiseen. :) On ihan eri asia hommata pikaisesti ja yksin 150000 euroa, kuin 350000 euroa... 

[/quote]

Ööö... tarkoitatko ettei miehellesi myönnetty esim. pankista asuntolainaa kun rahat "täytyy kaivaa pikaisesti jostain". Itse en kyllä rupeasi minkäänlaiseen yhteisomistukseen tuollaisen kanssa, joka ei talouttaan hallitse sen vertaa että saisi säästöjä tai säännöllisiä tuloja aikaiseksi. 

[/quote]

Ostimme asuntomme ihan tulojemme mukaan. Olemme myös kumpikin vakituisessa työssä, mutta mieheni tienaa n. puolet vähemmän kuin minä.  Mies sai alunperinkin siis pankista pienemmän summan kuin minä. Joten jos ero tulee, lunastan hänen 30% osuutensa itselleni, osa minulla tuosta summasta on jo sukanvarressa, mutta jonkin verran joutuisin todennäköisesti ottamaan lainaa lisäksi. 

Vierailija
24/47 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:34"]

[/quote]

[/quote]

Ostimme asuntomme ihan tulojemme mukaan. Olemme myös kumpikin vakituisessa työssä, mutta mieheni tienaa n. puolet vähemmän kuin minä.  Mies sai alunperinkin siis pankista pienemmän summan kuin minä. Joten jos ero tulee, lunastan hänen 30% osuutensa itselleni, osa minulla tuosta summasta on jo sukanvarressa, mutta jonkin verran joutuisin todennäköisesti ottamaan lainaa lisäksi. 

[/quote]

Joo, noin se on ihan fiksua. Mutta eihän tuolla ole mitää tekemistä sen alkuperäisen väitteesi kanssa, että pienempi omistuosuus olisi jotenkin automaattisesti riski. Totta kai omistusosuudet jaetaan maksuosuuksien mukaan ja jos toinen ei pysty maksamaan niin paljon, on vain reilua että toinen maksaa enemmän ja myös omistaa enemmän. 

Vierailija
25/47 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Joo, noin se on ihan fiksua. Mutta eihän tuolla ole mitää tekemistä sen alkuperäisen väitteesi kanssa, että pienempi omistuosuus olisi jotenkin automaattisesti riski. Totta kai omistusosuudet jaetaan maksuosuuksien mukaan ja jos toinen ei pysty maksamaan niin paljon, on vain reilua että toinen maksaa enemmän ja myös omistaa enemmän. 
[/quote]

Ette oo tosissanne! Syötkö sinä sisäfilettä kun miehesi syö sikanautaa..

Vierailija
26/47 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minulle olisi riski jos eroaisimme ja joutuisin lunastamaan mieheni 75 prosentin osuuden n. 350000 eurolla. Säästössä on n. 50t, mutta tuskin saisin puuttuvaa lainasummaa pankista. Eli silloin joutuisin luopumaan asunnosta.

Vierailija
27/47 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaisi. Siksi omistankin talostamme 100%. Olen maksanut ex-miehen ulos kodistamme ja toiste en samaa riskiä ota. Uusi mieheni ei siis omista osuutta kodistamme.

Vierailija
28/47 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 17:21"]

[/quote]

En. Minä omistan enemmän asunnostamme ja autoni on parempi kuin miehellä, muuten rahamme ovat yhteisiä.

Vierailija
29/47 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 20:45"]

Onko teillä kaikilla eri prosenttiosuuksia omistavilla siis avioehto? Jos avioehtoa ei ole, omaisuus menee erotilanteissa osituksessa joka tapauksessa puoliksi ihan siitä riippumatta, mitä omistusosuuksia teillä on avioliiton aikana ollut.

[/quote]

Juuri näin, ei ole avioehtoa, siksi vastasinkin, ettei haittaa, vaikka miehellä on 85% osuus ja mulla 15%.  Tätä ei vaan monet tajua.

Vierailija
30/47 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies omistaa koko talon, itsepä tämän on maksanutkin. MInä en eron sattuessa haluaisi kuin osan yhdessä hankituista huonekaluista. Itse olen suunnitellut sijoitusasunnon hankkimista omiin nimiin.

Vierailija
31/47 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväpariskunta rakensi 300 neliön omakotitalon. Mies rekkakuski. Nainen ei omista talosta prosenttiakaan, ei saanut valita edes tapetteja..

Vierailija
32/47 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 17:32"]

[/quote]

En. Minä omistan enemmän asunnostamme ja autoni on parempi kuin miehellä, muuten rahamme ovat yhteisiä.

[/quote]

Tommosen tossukan kelpuutit mieheksesi?

Vierailija
33/47 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 17:32"]

[/quote]

[/quote]

Tommosen tossukan kelpuutit mieheksesi?

[/quote]

Tossukan? Kuinka niin?

Vierailija
34/47 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mies omistaa asunnon kokonaan, koska tätä ostettaessa olin vielä opiskelija eikä tuloja ollut. Halusimme säästää minun varainsiirtovero-etuuteni seuraavan asunnon ostoon, siksi koko laina ja kämppä laitettiin miehen nimiin. Olemme naimisissa ja avioehtoa ei ole, joten erotilanteessa saisin joka tapauksessa puolet asunnosta. Seuraava asunto ostetaan puoliksi.

Vierailija
35/47 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekä asuntolaina että talo miehen nimissä. Eikä tunnu yhtään miltään. Ei tuntunut edes silloin kun ei ollut vielä lapsia. Avioehtoa ei ole, ja meidän yhteisille lapsille talo jää kuitenkin loppupeleissä, kun asuntolaina on maksettu, ei varmaan kumpikaan meistä kauan elä, siinä on sitten perintöä.

Vierailija
36/47 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies omistaa talosta 60%, minä 40%. Halusin itse näin jotta en joutunut ottamaan niin isoa asuntolainaa ja maksamaan sitä kuukausittain enemmän pois. Ei haittaa, miksi haittaisi?

Vierailija
37/47 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ei mua haittaa, vaikka asunto on miehen, asunto oli miehellä ennen minua. No on miehellä mökki ja venekin, eikä minulla ole niihinkään osuutta. Ihan omasta vapaasta tahdosta, kyllä huollan niitä. Me ei kylläkään olla naimisissa.

Vierailija
38/47 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minua kyllä haittaisi.

Vierailija
39/47 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, koska asun mieheni omistamassa talossa. Ollaan aikoinaan käyty kylläkin katsomassa tätä taloa yhdessä, mutta koska minulla ei ole vakituisia tuloja, toisin kuin miehellä, niin ei saatu minulle lainaa ollenkaan, mies sai koko lainan vain itselleen. En maksa lainasta mitään, mutta muista asumiskuluista
maksan oman osuuteni. Naimisissa ollaan ja avioehtoa ei ole tehty.

Vierailija
40/47 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Omistaa kodistamme n 80%. Perintönsä tähän laittanut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä