Joukolatar
Kommentit (105)
Tämä bloggaaja antaa kyllä itsestään jotenkin vähän, noh, yksinkertaisen kuvan. Jo tuo blogin nimi on todella kökkö murteellisesti sotivine kaksoisjohdannaisineen. Olen varma, että hyvin moni ajattelee nimen olevan oudon, vaikkei osaa syytä suoraan kertoa.
Mutta ennen kaikkea, pinnallisista asioistakin voi kirjoittaa niin monella tavalla. Joukolatar kirjoittaa sinänsä sujuvasti, mutta esim. tuotekuvaukset vaikuttavat jotenkin pirkkamaisilta. Niissä on sellainen muka-neutraali, mutta lopulta täysin kyseenalaistamaton sävy, joka pistää usein ajattelemaan sitä, missä määrin tekstit todella ovat markkinointimateriaalista, eli myös tuotesponsorilta saatuja.
Mä en jaksa lukea näitä vauvablogeja yhtään, en saa niistä irti mitään vaikka itsellänikin on 8kk vauva. Joukolatarta joskus vilkaisin mut ääääh..
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 23:36"]
Tämä bloggaaja antaa kyllä itsestään jotenkin vähän, noh, yksinkertaisen kuvan. Jo tuo blogin nimi on todella kökkö murteellisesti sotivine kaksoisjohdannaisineen. Olen varma, että hyvin moni ajattelee nimen olevan oudon, vaikkei osaa syytä suoraan kertoa.
Mutta ennen kaikkea, pinnallisista asioistakin voi kirjoittaa niin monella tavalla. Joukolatar kirjoittaa sinänsä sujuvasti, mutta esim. tuotekuvaukset vaikuttavat jotenkin pirkkamaisilta. Niissä on sellainen muka-neutraali, mutta lopulta täysin kyseenalaistamaton sävy, joka pistää usein ajattelemaan sitä, missä määrin tekstit todella ovat markkinointimateriaalista, eli myös tuotesponsorilta saatuja.
[/quote]
Aivan helvetin hyvin sanottu.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 22:04"]
Mun mielestä kaikki tämänhetkiset blogit ovat jotenkin persoonattomia, en lue niistä mitään. Pahin oli Parsakaali, siihen en pystynyt samastumaan ollenkaan.
Ovat kaikki varmasti mukavia ihmisiä, ei mitään kenenkään persoonaa vastaan, äidit reippaita ja lapset suloisia. Kaipaan silti esim. Taaperotalossa näkynyttä humoristista otetta. Taaperotalon ja Keltanokan hautomon tekstejä odotti aina innolla, nykyään ei edes jaksa avata.
Valituksen loppu :)
[/quote]
Itseasiassa parsakaaliprinsessa ei mua ärsyttänyt (kun vain markkinoidessaan miehensä yritystä ja valmennusta). Parsakaali ei vaikuttanut kuviensa puolesta materialistiselta: vaunut oli varmaan vanhat Britaxit, Kaisa treenasi itse kotona painoilla vauvan nukkuessa päiväunia, Kaisa imetti/imettää pitkään jne.
Joo, kavahdus pelkästä nimestä. -tar / -tär -päätteet, HYI ja HUI!
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 23:54"]
Joo, kavahdus pelkästä nimestä. -tar / -tär -päätteet, HYI ja HUI!
[/quote]
Sama juttu!
mitä sitten tapahtuu, kun liikkumaton vauva kasvaa isommaksi ja tekee hakkelusta sisustuksesta? staattinen, siisti, stailattu lastenhuone muuttuu vinksinvonksinmullinmallinmaaksi, kun pikku sotkupossu repii, puree, raastaa. se on kova pala ja jonkinlainen timanttinen KYYNEL-koru voisi ehkä lohduttaa.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 23:19"]
Mää en oo lukenu sen blogia, mutta mua ärsyttää tuo sen kuva mikä näkyy koko ajan tuossa oikealla! :D
[/quote]
Luulin olevani ainoa! Joten teennäinen ilme ja hiuksetkin voisi olla ihan vaan auki.
Mua niin häiritsee Joukolattaren katse ja vieno hymy palstan oikeassa sivupalkissa. Luotaantyöntävän oloinen rouva.
Minkä alan ihminen? Mikä koulutus hänellä? Toisin sanoen omilla varoillaanko sisustelee prinsessan kotia?
Ihan kiva blogi tuo on. Vähän ärsyttää imelä tyyli, kun kaikki on niin ihanaa ja söpöä. Mutta toisaalta meitä on monenlaisia, eikä hän välttämättä ole ihan niin siirappinen tosielämässä.
Teennäisen makeileva. Ja tuo kuva on todella ärsyttävä.
En ole tajunnut, että toi kirjoittaja on tosiaan vasta 30 vuotta, olin ajatellut rouvan olevan ennemminkin nelikymppinen. Miten voikin ton ikäinen vaikuttaa niin tätimäiseltä ja silti lapselliselta yhtäaikaa...
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 21:53"]
Miksi ihmeessä ärsyttää?
[/quote]
Noh. Tuntuu, että tämä emäntä on ihan skidisti pikkasen materialistinen, lapsellisesti esittelemässä uusia hankintojaan, touhottamassa kulisseja kuntoon yms. yms. Ei mulla ainakaan olis ollu pikkuvauvan äitinä aikaa eikä puhtia miettiä joitain lakanoita, eikä ainakaan kiinnostusta vouhottaa niistä maailmalle.
Joukolatar on varmasti suloinen ihminen - suloisessa umpiossa, johon kurjuus ja masennus ei mahdu. Mua ei kiinnosta merkkituotteet tai poseeraaminen, ja ihmettelen, että haluaako ihmiset lukea pelkkiä pintaraapaisuja. Ilmeisesti haluaa.
-ap
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 06:45"]
Joukolatar on valmistunut kauppatieteiden maisteriksi Vaasasta.
[/quote]
Linked in -profiilissa ilmoittaa kyllä valmistuneensa Haaga-Heliasta.
Järkyttävän huono blogi. Seuraako tuota oikeasti joku?
Mää en oo lukenu sen blogia, mutta mua ärsyttää tuo sen kuva mikä näkyy koko ajan tuossa oikealla! :D