Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

toinen nainen jonka vuoksi mies jätti perheen. ..

Vierailija
02.09.2014 |

Onko sinulla koskaan huono omatunto siitä, mitä lapsille tapahtui sinun ansiosta osittain?
Tunnetko tai tunsitko myötätuntoa exää kohtaan koskaan? Hävettikö sua tavata miehen ystävät ja sukua, kun iso osa heistä ei arvosta sinua eikä hyväksy tapahtunutta ?

Mietitkö koskaan, mitä lapset aikuisina miettivät sinusta? Hävettääkö sua koskaan?

Kommentit (226)

Vierailija
121/226 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 18:06"]

Valinta ja vastuut miehellä. Niin, entäs sen toisen naisen oma moraali ja etiikka? Mä olen toinen nainen, ollut kymmenen vuotta. Mua kohtaan on kymmenen vuotta vannottu rakkautta ja mitä ikinä olen apua tai tukea tarvinnut mieheltä, olen sen saanut. Mitä miehen oma nainen on saanut? Valheita valheiden perään. Miksi emme ole yhdessä? Monitahoinen kysymys. Rakastan miestä enemmän kun ketään koskaan, mutta luotanko siihen että olisin ainutkertainen ja ainoa? En luota. En myöskään halua viedä lapsilta isää. Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että rakastan. Syvästi ja palavasti. Aina vaan ei saa kaikkea mitä haluaa. Aina ei edes halua kaikkea mitä haluaa.

[/quote]

miten voi rakastaa, mutta ei-luottaa? Yleensä nämä menevät käsi kädessä.

[/quote]

Rakkaus ja luottamus kulkevat käsikädessä. Riippuvuus ja luottamus eivät. Monesti taas ihmisten on vaikeaa erottaa rakkautta ja läheisriippuvuutta toisistaan.

Vierailija
122/226 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 18:28"]

Minäpä olen varma, että kukaan ei lähde onnellisesta avioliitosta.

[/quote]

Ihmiset ei tunnista omaa onnellisuuttaan. Luullaan, että onni on sama asia kuin suhteen alkuvaiheen hekuma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/226 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 17:31"]

Ihmiset ei tunnista omaa onnellisuuttaan. Luullaan, että onni on sama asia kuin suhteen alkuvaiheen hekuma.

[/quote]

Mistä näitä yleistäjiä riittää tälle palstalle? Hyviä provoja kyllä, kun kaikki esitetään väitteen muodossa.

Vierailija
124/226 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on siinä tilassa, että lähtee toisen naisen matkaan, niin ei se sen toisen naisen "vika" ole. Jos mies on kykenevä lähtemään suhteesta, olisi hän lähtenyt tulevaisuudessa kuitenkin. En usko että se on juuri tämä yksittäinen yksi nainen, olisi voinut kulua vaikka pari vuotta ja mies olisi tavannut uuden naisen ja lähtenyt sitten vaikka tämän matkaan. Jos kukaan nainen ei huolisi miestä siksi, että miehellä on lapsia, olisi mies jäänyt roikkumaan onnettomana suhteeseen jossa ei ole enää rakkautta tai sitten uskaltanut olla itsekäs ja ottaa eron.

Ei lasten takia olla yhdessä.

Vierailija
125/226 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen poistaa tuolla kysymyksellä omaa syyllisyttään....

minut mies jätti toisen naisen takia, enkä todellakaan ollut pirttihirmu, en pihdannut, enkä nalkuttanut, en edes repsahtanut. Vaihtoi minut  20 vuoden jälkeen. Minusta on käsittämätöntä, miten tuo toinen nainen ei hävennyt. Koko lähipiiri ja suku oli kauhuissaan, mutta niin he kehtasivat ilmaantua paikalle. Minä itse olisin hävennyt silmät päästäni. Tai itse asiassa - taisi hän hävetä, koska kaikki raportoivat, ettei hän katso silmiin..

Nyt tästä on jo useampi vuosi ja tilanne on tasaantunut

Vierailija
126/226 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 17:42"]Oletko sinä ikinä miettiny miksi mies jätti? Mahdoitko kenties olla aivan mahdoton pirttihirmu? 
[/quote]

Kauhean lapsellinen ajatus, että olisin ollut ja kaikki olisi johtunut vain minusta. Noin ilkeille naisille voi vaikkapa niin käydä. Pitkä parisuhde, huonot tukiverkot, rankka pikkulapsi - vaihe, miehellä masennusta. Seksielämä oli vilkasta myös, ennen kuin.joku yhtä daiju keksii sen mainita. Miksi aina kaikki syy jätetyn? Tietenkin minussa on heikot kohtani, kuten jokaisessa
Ei se ole syy kohdella julmasti

Ap

Vierailija
127/226 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 17:42"]Oletko sinä ikinä miettiny miksi mies jätti? Mahdoitko kenties olla aivan mahdoton pirttihirmu? 
[/quote]

Et vastannut aloituksen kysymyksiin itse.

Vierailija
128/226 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eiköhän jokainen mieti tuollaisen kokemuksen.jälkeen. Onko kaikki kakkoset noin simppeleitä ? Ehkäpä, eihän muuten tuollaista tapahtuisi.

Vierailija
129/226 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole toinen nainen, mutta tunnen muutamia, joiden mies aikoinaan jätti vaimonsa tämän uuden takia. En ole koskaan suoraan kysynyt, asia ei taida kuulua minulle, mutta saamani mielikuva on sellainen, että jotkut ovat oikeasti vilpittömästi pahoillaan tilanteesta. Mutta kokevat ettei tilanteelle voinut mitään, kun olivat kerta rakastuneita.

Omasta mielestäni se toinen nainen on kuitenkin vain osasyyllinen, valinta ja vastuuhan on sillä miehellä.

Vierailija
130/226 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koskaan mielessä käynyt edes, että miltä teistä olisi tuntunut jos oma isä ja vieras nainen olisivat toimineet samoin ? Mitä jos itselle olisi tehty samoin?
Ap

Vierailija
131/226 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. On huono omatunto välillä. 2. Tunnen. 3. Hävettää tavata, mutta onneksi minun ei tarvitse, eikä heidänkään tarvitse hyväksyä minua tai miehen päätöstä. 4. Mietin. Luotan heidän kykyynsä muodostaa omat mielipiteensä olivat ne minkälaisia tahansa. 5. Välillä hävettää niin että mahassa kiertää.

Vierailija
132/226 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 18:01"]En ole toinen nainen, mutta tunnen muutamia, joiden mies aikoinaan jätti vaimonsa tämän uuden takia. En ole koskaan suoraan kysynyt, asia ei taida kuulua minulle, mutta saamani mielikuva on sellainen, että jotkut ovat oikeasti vilpittömästi pahoillaan tilanteesta. Mutta kokevat ettei tilanteelle voinut mitään, kun olivat kerta rakastuneita.

Omasta mielestäni se toinen nainen on kuitenkin vain osasyyllinen, valinta ja vastuuhan on sillä miehellä.

[/quote]

Samoin ajattelen itsekin, mutta itse en voisi ottaa sellaista vastuuta edws osittain, että sotkisin lasten elämää. Sitten vasta kun ero selvä..ap

Vierailija
133/226 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toisen naisen tulisi kantaa syyllisyyttä? Mieshän sen perheen hajottaa, ei se toinen nainen. Ja jos se toinen nainen ei olisi Sari, sitten olisi Mari tai joku muu. Hyvän ystäväni mies häipyi ilmoittamalla, että lähtee. Kuviossa oli toinen nainen. Tuo liitto on kestänyt yli 10v. Ystäväni sai sitten ajastaan paremman miehen. Jälkikäteen on juteltu erosta ja kyllä niin oli, että ongelmia oli seksielämässä ja ystäväni ei pitänyt omien sanojensa mukaan miestä missään arvossa vuosia ennen eroakaan.Eli miehenkään osa tuossa liitossa ei ollut helppo.

Vierailija
134/226 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 18:03"]1. On huono omatunto välillä. 2. Tunnen. 3. Hävettää tavata, mutta onneksi minun ei tarvitse, eikä heidänkään tarvitse hyväksyä minua tai miehen päätöstä. 4. Mietin. Luotan heidän kykyynsä muodostaa omat mielipiteensä olivat ne minkälaisia tahansa. 5. Välillä hävettää niin että mahassa kiertää.
[/quote]

Eikö sinusta ole vaikeaa elää noiden tunteiden kanssa? Entäpä seuraavat kysymykset. Kiitos vastauksesta. Yritän ymmärtää vilpittömästi. Ap

Vierailija
135/226 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo varmaan sillä toisella naisella saattaa hävettää, mutta miehellä PITÄÄ ainakin hävettää,, luulisi hävettävän..

Vierailija
136/226 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valinta ja vastuut miehellä. Niin, entäs sen toisen naisen oma moraali ja etiikka? Mä olen toinen nainen, ollut kymmenen vuotta. Mua kohtaan on kymmenen vuotta vannottu rakkautta ja mitä ikinä olen apua tai tukea tarvinnut mieheltä, olen sen saanut. Mitä miehen oma nainen on saanut? Valheita valheiden perään. Miksi emme ole yhdessä? Monitahoinen kysymys. Rakastan miestä enemmän kun ketään koskaan, mutta luotanko siihen että olisin ainutkertainen ja ainoa? En luota. En myöskään halua viedä lapsilta isää. Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että rakastan. Syvästi ja palavasti. Aina vaan ei saa kaikkea mitä haluaa. Aina ei edes halua kaikkea mitä haluaa.

Vierailija
137/226 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 18:04"]

Miksi toisen naisen tulisi kantaa syyllisyyttä? Mieshän sen perheen hajottaa, ei se toinen nainen. Ja jos se toinen nainen ei olisi Sari, sitten olisi Mari tai joku muu. Hyvän ystäväni mies häipyi ilmoittamalla, että lähtee. Kuviossa oli toinen nainen. Tuo liitto on kestänyt yli 10v. Ystäväni sai sitten ajastaan paremman miehen. Jälkikäteen on juteltu erosta ja kyllä niin oli, että ongelmia oli seksielämässä ja ystäväni ei pitänyt omien sanojensa mukaan miestä missään arvossa vuosia ennen eroakaan.Eli miehenkään osa tuossa liitossa ei ollut helppo.

[/quote]

hei - kellä nyt täydellinen parisuhde olisi? Pitkä suhde on sellainen, että välillä ollaan lähempänä ja välillä etäämpänä. Ja sitten taas lähennytään. Pointti on siinä, mitä niinä etääntymiskausina tekee. 

Minä tunnen erään, jotka molemmat jättivät perheensä. Nainen kertoi kärsineensä 9 vuoden ajan suurista oman tunnon tuskista. Se päättyi uskoontuloon, kun koki vihdoin viimein saavansa anteeksi.

Vierailija
138/226 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 18:04"]

[/quote]

Mä en tajua tuota hokemaa, että toisella naisella ei mitään osuutta asiaan. Aikuinen kantaa vastuun tekemisistään jos kertaa tietää varatun kanssa vehtailevansa

Vierailija
139/226 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisuusaihe, josta saa aina tappelun aikaiseksi.

Itse olen se jätetty, tällä hetkellä hyvin tyytyväinen siihen, että se Marjo korjasi miehen mukaansa. Lasten kannalta tietty sääli, mutta itse tiedän, että seuraavan eksän maniavaiheen koittaessa se en ole minä, joka kärsin. Itse en olisi omasta huonosta olosta huolimatta itse jättänyt silloista miestäni, joten minun kannaltani hyvä, että joku toinen toimi kimmokkeena jättämiselleni.

Eli jokaisella pilvellä on hopeareunus, ja meidän tapauksessa minä jätettynä en kuitenkaan saanut sitä lyhyintä tikkua

Vierailija
140/226 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 18:06"]

[/quote]

miten voi rakastaa, mutta ei-luottaa? Yleensä nämä menevät käsi kädessä.