Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua on alkanut säälittää fiksut tytöt!

Vierailija
02.09.2014 |

Työskentelen nuorten kanssa, ja en voi olla huomaamatta, että nättejä, fiksuja ja kunnianhimoisia tyttöjä riittää, poikia sen sijaan ei. Esim. Ressun lukiossa aloitti tänä vuonna 40 poikaa ja 140 tyttöä...

Olen jo omassa 40+ ikäluokassani huomannut akateemisten sinkkunaisten määrään, kun taas KAIKKI kelpo miehet ovat naimisissa, moni jo toisella kierroksella.

Voi tytöt mikä teitä odottaa. Toivttavasti fiksu ulkomaalainen mies :)

Suokaa anteeksi pinnallinen keskustelunaihe, mutta kyllähän puolison löyminen on useimmille elämän tärkeimpiä asioita.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesbosuhdekin on vaihtoehto.

Vierailija
42/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:32"]

Mikä niitä ihania suomalaisia poikia/miehiä vaivaa, kun ei kouluttautuminen kiinnosta??? (Olisi kiva kuulla vastaus joltain nuorelta mieheltä, joka ei asu isossa kaupungissa.)

[/quote]

Niin, mikäköhän on siinä, että moni mies ei ole kiinnostunut kouluttautumaan viittä vuotta jollekin humanistiselle alalle, jolta

a) ei saa juuri sen parempaa palkkaa kuin ammattikoulupohjalta

ja b) jonka käytännön hyöty ja yleensä koulutuksen mielekkyys on vähintäänkin kyseenalainen? 

Jos näiden alojen koulutus jäisi sen varaan, löytyykö markkinoilta niille kysyntää eikä valtio siis tukisi, niin sisäänottomäärät tippuisivat varmaan puoleen ja osa aloista katoaisi kokonaan. Kun näin tapahtuisi, niin akateemisten naisten määrä putoaisi varmaan samalle tasolle kuin miesten.

[/quote]

Se onkin homman hauskuus, että ei nämä mielestään ah niin älykkäät ja tasokkaat, amisten yläpuolella olevat mitä lie kulttuuriantropologiaa lukeneet naiset edes itse ymmärrä, että amiksen käynyt mies on usein tehnyt paljon rationaalisemman valinnan kuin he itse. Moni näistä kipuilee pätkätöissä, tienaa 2700 e/kk ja luulee silti olevansa paljon amista fiksumpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:47"]

Vai olisiko kuitenkin niin, että pojat ovat niitä fiksuja, jotka ovat oivaltaneet, mikä on ajanhenki. Ei akateeminen työttömyys ole mikään klisee. Mitä järkeä siinä on valmistua tutkimaan merimerkkien vaikutusta silakan sukupuolielämään, jos alalta ei tarjolla töitä.

[/quote]

Nimenomaan tällä olen sitä kuullut monen amiksen/kauppaopiston käyneen perustelevan. Jotenkin huvittavaa koko ajatus näistä mukafiksuista humanistiakoista, jotka ovat olevinaan paljon amista fiksumpia, vaikka jo keskeisten elämänvalintojen tasolla vaikuttavat paljon tyhmemmiltä. Kai he kuvittelevat että oopperalaulun kuunteleminen tekee heistä älykkäämpiä?

Vierailija
44/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:30"]

Mikäköhän meidän koululaitoksessa on perustavasti vialla, kun siellä pääsee loistamaan vain tietyntyyppiset tytöt? Miten asioita voitaisiin opettaa niin, että erilaiset oppijat kokosivat ne mielekkäiksi ja motivoituisivat? Useinhan kyse on motivaation puutteesta, harvoin siitä, ettei äly riittäisi esim peruskoulun oppimäärän kiitettävään suorittamiseen.

[/quote]

Jokaiselle pojalle henkilökohtainen avustaja!

Vierailija
45/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:44"]

Ei tarvita mitään älykkyysmittelöjä, mutta sinä olet fiksumpi. Huhhuh, missä kaltaiseesi kultakimpaleeseen pääsee tutustumaan? Jos anna sähköpostiosoitteeni, lupaatko lähettää siihen puhelinnumerosi?

[/quote] No en, minulla on jo tarpeeksi sosiaalisia kontakteja, ja kuten todettu, se perhekin. Teetkö jotain tutkimusta vai miksi kiinnostaa?

Muuten, unohtui vielä lisätä tuohon juttuuni, jossa mainitsin mm. "taidon korjailla kaikenlaista" - että ne "muut avut" eivät ole todellakaan yhtään sen vähäarvoisempia. Välillä jopa päin vastoin. Hätä siinä tulee käteen maisterillakin, jos on viemäri tukossa :)

Vierailija
46/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:30"]

Mikäköhän meidän koululaitoksessa on perustavasti vialla, kun siellä pääsee loistamaan vain tietyntyyppiset tytöt? Miten asioita voitaisiin opettaa niin, että erilaiset oppijat kokosivat ne mielekkäiksi ja motivoituisivat? Useinhan kyse on motivaation puutteesta, harvoin siitä, ettei äly riittäisi esim peruskoulun oppimäärän kiitettävään suorittamiseen.

[/quote]

Jokaiselle pojalle henkilökohtainen avustaja!

[/quote]

No tällä Suomessa harjoitettavalla sosiaalidemokraattilogiikalla tuotakin voitaisiin harkita vakavasti. Siis että pojille pitää hommata avustajat, että naiset saavat parempia kumppaniehdokkaita aikuisena.

Vierailija
47/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse "humanistiakka" vaan teknisen alan nainen, mutta silti haluan vähän puolustella näitä täällä näköjään kovin halveksittuja henkilöitä. Ehkäpä kyse ei olekaan rationaalisuudesta, kuten joku moittii että eivät liene kovin älykkäitä kun eivät ole tehneet rahan tienaamisen ja työllisyyden kannalta optimaalista valintaa. Ehkä kyse on erilaisista elämänarvoista, tietynlaisesta "henkisyydestä" rationaalisuuden sijaan. 

Itse kadehdin niitä joilla on rohkeutta tehdä epärationaalisia valintoja, jos oma sydän vetää sellaiseen suuntaan. Itselläni ei ollut, vaan osin myös vanhempieni aivopesemänä valitsin alan sen perusteella mistä saa hyvää palkkaa ja on luultavasti töitä. No, kyllähän tätä tekee, ja hyvä palkka tosiaan kompensoi jonkun verran, mutta kyllä minä usein kadehdin ns. kutsumusammatissa olevia. 

Vierailija
48/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin säälittää nuoret pojat. Teinitytöistä suurin osa tuntuu olevan leuhkoja pissiksiä, jotka narsistisesti ottaa selfieitä itsestään seksikkäissä asennoissa. 

Vierailija
49/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:02"]

En ole itse "humanistiakka" vaan teknisen alan nainen, mutta silti haluan vähän puolustella näitä täällä näköjään kovin halveksittuja henkilöitä. Ehkäpä kyse ei olekaan rationaalisuudesta, kuten joku moittii että eivät liene kovin älykkäitä kun eivät ole tehneet rahan tienaamisen ja työllisyyden kannalta optimaalista valintaa. Ehkä kyse on erilaisista elämänarvoista, tietynlaisesta "henkisyydestä" rationaalisuuden sijaan. 

Itse kadehdin niitä joilla on rohkeutta tehdä epärationaalisia valintoja, jos oma sydän vetää sellaiseen suuntaan. Itselläni ei ollut, vaan osin myös vanhempieni aivopesemänä valitsin alan sen perusteella mistä saa hyvää palkkaa ja on luultavasti töitä. No, kyllähän tätä tekee, ja hyvä palkka tosiaan kompensoi jonkun verran, mutta kyllä minä usein kadehdin ns. kutsumusammatissa olevia. 

[/quote]

Voi se olla näinkin joskus, mutta ei mun mielestä silti ole varaa suhtautua ylimielisesti amismiehiin. Onko se yllättävää, että pienenä autoilla leikkinyt ja legoja rakennellut, enemmän yksioikoiseen käytännöllisyyteen kasvanut keskivertomies ei tunne vetoa lähteä opiskelemaan jotain sosiaalisten teorioiden pyörittelyyn ja ns. akateemiseen näsäviisasteluun perustuvaa alaa?

Vierailija
50/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinkeinorakenteen muutos on johtanut siihen, että poikien keskuudessa ylioppilastutkinnon ylenpalttinen yhteiskunnallinen ja kulttuurinen arvostus on laskenut. Eikä ole sukupuolisidonnainen haluta tasavertaista kumppania rinnalle. Miehetkin haluaa naisen, joka pystyy tasavertaisesti hankimaan elannon perheelle, eikä halua suhteessa käydä sukupuolten välistä sotaa kumpi on suhtessa se parempi ihminen.

Silti tämä parisuhteen näkeminen vain naisen lasien läpi leimaa koko suomalaista yhteiskuntaa. Nainen valitsee miehen, eihän se mitenkään toisin päin voi olla, eihän. Nainen on vapaa vain koska ei löydä tasoistaaan miestä. Olisi kiva joskus nähdä asia esitettynä toisin päin. Mies on vapaa, koska ei löydä tasoistaan naista.

Vierailija
51/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:03"]

Kelpo mies ja jo toisella kierroksella? Eipä kovin kelvolta kuulosta.

[/quote]

Jos puoliso on ollut epäkelpo? Toisia mahdollisuuksia ei jaeta? Ei morjens.

Vierailija
52/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta niinhän se on.  "Tasokas" nainen on mieluummin sinkkuna, kun ei löytä " tasokasta" miestä. Tasokkaalla miehellähän ei tätä ongelmaa ole. 

Vierailija
53/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun lukiossa on selvä poika ylivalta... :D 

Vierailija
54/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
55/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:19"]

[/quote]

Sepä mukavaa. Pääsikö sinne alle seiskan keskiarvolla.

Vierailija
56/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin koulutuksesta huolimatta naisen euro on 80 senttiä eli kyllä ne miehet jyrää työelämässä. Tai naiset siis saa sen parempipalkkaisen miehen, eikö ap:n pointti ollut se..

Vierailija
57/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:03"]

Amiksen käynyt poika ei siis voi olla fiksu.. Just just..

[/quote]

Voi kai. Mutta moniko lääkärinainen, juristi tms. ottaa amismiehen puolisokseen?
[/quote] Tiedän useankin tapauksen. Korkeasti koulutettu nainen ja vaikka putkimies. Ja putkimies tienaa paremmin.

Vierailija
58/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa noista fiksuista naisista vaan ei ole kovin nättejä.

t. KTM-mies

Vierailija
59/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:24"]

Suurin osa noista fiksuista naisista vaan ei ole kovin nättejä.

t. KTM-mies

[/quote]

Ja meidän firman KTM-miehellä on hirveä kaljamaha, se on lyhyt, kalju, sosiaalisesti rajoittunut ja haisee HIELLE. Asuu nykyään yksin, wonder why...

:D

Vierailija
60/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:22"]

Kuitenkin koulutuksesta huolimatta naisen euro on 80 senttiä eli kyllä ne miehet jyrää työelämässä. Tai naiset siis saa sen parempipalkkaisen miehen, eikö ap:n pointti ollut se..

[/quote]

Valtiofeministiset akateemiset  eivät suostu lähtemään mihinkään palkkakeskusteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi