Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kosteusvoide, joka ei tuki ihohuokosia mutta kosteuttaa?

Vierailija
15.08.2014 |

Olen pulassa: en löydä mistään kosteusvoidetta, joka kosteuttaisi, mutta ei tukkisi ihohuokosia. Minulla on aika kuiva iho, mutta epäpuhtauksia (mustapäitä ym.) T-alueella. Tällä hetkellä en käytä mitään kosteusvoidetta kun iho selvästi menee huonompaan suuntaan käytettyäni. Onko vinkkejä mikä voisi toimia? Tässä lista niistä tuotteista mitä olen käyttänyt ja kaikista tullut naama täyteen näppyjä... :/

Lumene bright now, arctic aqua ja sensitive touch (Lumenen tuotteista ihoni on mennyt todella huonoon kuntoon!)

ACO FACE day cream (olen käyttänyt myös ACO:n aurinkorasvaa ja siitä iho mennyt huonoon kuntoon)

Desert Essence Gentle nourishing day cream

L300 kuivan ihon yövoide

ORION Humektan ja Aqualan Plus

Laveran joku kosteusvoide (en muista tarkemmin minkä niminen)

Olen kiitollinen jos joku osaisi auttaa!

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 14 jatkaa

Ihonhoidossa yhtä tärkeää on tietysti myös puhdistus, mitä tuotteita käytät siinä?

Minullekin ihotautilääkäri joskus silloin nuorena suositteli pesuun Sebamedia ja voiteeksi tuota Essexiä, mutta en usko että ihan toimivat enää 30+ iholla :) Joo ja Humektan ja Essex ovat melko samanlaisia, vain valmistaja on eri.

Vierailija
2/89 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:37"]

Nro 14 jatkaa

Ihonhoidossa yhtä tärkeää on tietysti myös puhdistus, mitä tuotteita käytät siinä?

Minullekin ihotautilääkäri joskus silloin nuorena suositteli pesuun Sebamedia ja voiteeksi tuota Essexiä, mutta en usko että ihan toimivat enää 30+ iholla :) Joo ja Humektan ja Essex ovat melko samanlaisia, vain valmistaja on eri.

[/quote]Sebamed on kyllä TOSI väkevää puhdistusnestettä! Mun iho ei ainakaan kestä tuollaisia. Ohiksena on ihan pakko huomauttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Body shopissa on hyviä ihonhoitotuotteita. Itse olen käyttänyt body shopin aloevera sarjan puhdistusmaitoa, yö- ja päivävoidetta sekä silmänympärysvoidetta ja naamiota. Sopi todella hyvin. Minulla on nimenomaan herkkä kuiva iho, johon silloin tällöin tulee näppylöitä.

Vierailija
4/89 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä sekaiho ja vichyn normaderm-sarjan voiteen todennu parhaaksi. Ihon värikin tasottuu ja epäpuhtaudet pysyy poissa. Huomannu nyt kesällä kun ei ole tota voidetta ollut, että naama alkanut ikävästi kukkimaan.

Vierailija
5/89 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

La Roche Posay apteekista osaavat neuvoa oikean tuotteen.

Vierailija
6/89 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korresin pomegranate kosteuttava geelivoide

Vierailija
7/89 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä samanlainen iho - kuivuu älyttömän helposti, mutta myös epäpuhtauksia piisaa. Rupesin tuossa keväällä etsimään halpaa, mutta hyvää voidetta ja aloin törmäämään ylistyspuheisiin koskien niinkin simppeliä tuotetta kuin Nivea Soft. Näyttää aivan perusvoiteputkilolta, mutta on itseasiassa aivan älyttömän hyvää - kosteuttaa ihon pehmeäksi, käy mainiosti meikin alle ja itsellä hävisi pahimmat epäpuhtaudet jo viikon/parin käytön jälkeen. Ainoa käyttämäni kosteusvoide tähän mennessä, jonka käyttö on oikeasti vaikuttanut finneihin/muihin epäpuhtauksiin vähentävästi.

Aiemmin olen kokeillut kaikenlaista: Biotherm Aquasourcea, paljon kehuttua Cliniquen Dramatically Different Moisturizing Lotionia, Lumenen C-vitamiinia, Vichyn eri voiteita jne. Kaikki olivat aikamoisia pettymyksiä. Ainoa, joka oli ihan OK ihollani (ja jota käytin ennen Softin löytämistä), oli The Body Shopin E-vitamiinivoide.

Kannattaa käyttää se pari euroa Nivea Softin kokeiluun - pääsee halvalla, jos sopii iholle yhtä hyvin kuin itselläni.:) Tällainen siis kyseessä (itse ostan putkilona):

http://1.bp.blogspot.com/-q12Et3YWB_8/T-MH0ENMpjI/AAAAAAAAAJ8/hD6Y1nzoAGg/s1600/Nivea%2BSoft.jpg

Vierailija
8/89 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista xyliderm-geeli. Googlesta lisätietoa. Sain suosituksen ihotautilääkäriltä raskaudenaikaiseen akneen ja ihon hilseilemiseen. En käytä enää muuta vaikka lapsi on jo vuoden.

Vierailija
9/89 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut etanavoidetta

https://www.hyvinvoinnin.fi/baba-de-caracol-etanavoide

Vierailija
10/89 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lushin Celestial + hellävarainen puhdistus (säilyy ihon omat kosteuttavat aineet paremmin iholla)

Vierailija
11/89 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bepanthol

Vierailija
12/89 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jankkaan kaikille, että ihoöljyä! Oma iho muuttui paljon paremmaksi öljyllä kuin millään kosteusvoiteella. Rasvaisella T-alueella ihon öljyisyys tasoittui ja kuivat kohdat saivat taas hehkua ja pehmeyttä.

Vierailija
13/89 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 14:33"]

Kannattaa käyttää se pari euroa Nivea Softin kokeiluun - pääsee halvalla, jos sopii iholle yhtä hyvin kuin itselläni.:) Tällainen siis kyseessä (itse ostan putkilona):

http://1.bp.blogspot.com/-q12Et3YWB_8/T-MH0ENMpjI/AAAAAAAAAJ8/hD6Y1nzoAGg/s1600/Nivea%2BSoft.jpg

[/quote]

Mielestäni tuoksu käy nenään, tyypillinen Nivean tuote.

Vierailija
14/89 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ap:n kanssa samanlainen iho.Oli yhtä tuskaa kuivien länttien kanssa ja epäpuhtauksia pukkasi...vuosien haun jälkeen löytyi oikeat helmet!Vichyn puhdistusmaito 3 plus1 ja päälle Lancomen Visionnaire...ikää 42 ja kuulen viikottain työssäni asiakkailta että näytän 25v...

Vierailija
15/89 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvat, tässä ketjussakin suositellut Nivea Soft ja Essex Hydrogel toimivat mulla kaikkein parhaiten!

Vierailija
16/89 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eucerinin tuotteet ovat todella hyviä. Apteekissa myydään.

Vierailija
17/89 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut Humektania? Siis sitä perusvoidetta? Se on ainakin mulla toiminut parhaiten, mikään kasvovoide ei ole ollu niin hyvä. Se on todella kosteuspitoinen, mutta rasvapitoisuus tosi alhainen, niin ei tuki huokosia. Imeytyy nopeaa, mutta kosteuttaa silti hyvin.

Vierailija
18/89 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa käyttämiesi voiteiden inci-listat. Onko niissä jokin näille kaikille voiteille (veden lisäksi) yhteinen ainesosa, joka voisi olla ihollesi huonoksi?

Vierailija
19/89 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutrogena oil-free moisturiser. Kosteuttaa, mutta ei sisällä öljyä... Minulla herkkä atooppinen iho ja tuo voide on ollut hyvä. Käytän saman sarjan kasvovettä myös. Löytyy myös naamiota jne. Saa esim. Prismasta ja maksaa n.7e/prk. Että ei paha hinta :) Hinta-laatu -suhde kyllä kohdillaan :)

Vierailija
20/89 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sheavoi saa ainakin oman ihoni tukkeutumaan, mutta yksilöitähän tässä ollaan. Suosittelen tosiaankin tutkimaan voiteiden ainesosat, jos löytäisit sieltä jonkun yhdistävän tekijän?