Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua on alkanut säälittää fiksut tytöt!

Vierailija
02.09.2014 |

Työskentelen nuorten kanssa, ja en voi olla huomaamatta, että nättejä, fiksuja ja kunnianhimoisia tyttöjä riittää, poikia sen sijaan ei. Esim. Ressun lukiossa aloitti tänä vuonna 40 poikaa ja 140 tyttöä...

Olen jo omassa 40+ ikäluokassani huomannut akateemisten sinkkunaisten määrään, kun taas KAIKKI kelpo miehet ovat naimisissa, moni jo toisella kierroksella.

Voi tytöt mikä teitä odottaa. Toivttavasti fiksu ulkomaalainen mies :)

Suokaa anteeksi pinnallinen keskustelunaihe, mutta kyllähän puolison löyminen on useimmille elämän tärkeimpiä asioita.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:03"]

Amiksen käynyt poika ei siis voi olla fiksu.. Just just..

[/quote]

Voi kai. Mutta moniko lääkärinainen, juristi tms. ottaa amismiehen puolisokseen?

[/quote]

Minä otin, mutta eihän se kovin yleistä taida olla. Eipä tämä ero paljoa meidän arjessa näy.

Vierailija
62/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:22"]

Kuitenkin koulutuksesta huolimatta naisen euro on 80 senttiä eli kyllä ne miehet jyrää työelämässä. Tai naiset siis saa sen parempipalkkaisen miehen, eikö ap:n pointti ollut se..

[/quote]

Naisen euro on 1,02 senttiä. Miehet tekee noin paljon pidempää päivää keskimäärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:30"]

Mikäköhän meidän koululaitoksessa on perustavasti vialla, kun siellä pääsee loistamaan vain tietyntyyppiset tytöt? Miten asioita voitaisiin opettaa niin, että erilaiset oppijat kokosivat ne mielekkäiksi ja motivoituisivat? Useinhan kyse on motivaation puutteesta, harvoin siitä, ettei äly riittäisi esim peruskoulun oppimäärän kiitettävään suorittamiseen.

[/quote]

Ihanaa, että joku tarttuu ihan oikeaan asiaan:) 

Olen huolestunut samasta asiasta.

Koululaitos ja oppimistavat suosivat nimenomaan "kilttejä" tyttöjä. Nykyisillä metodeilla poikien resurssit tavallaan tuhlataan.

Jos koululaitos ei pian uudistu, johtaa tämä yhteiskunnassamme vääristyneeseen sukupuolijakaumaan niin lukioissa, korkeakouluissa kuin työelämässäkin. Merkkejä tästä kehityksestä on jo selkeästi nähtävillä, mutta peruskoulumme (joka siis jo muutenkin on osoittautunut huonoksi ratkaisuksi) jatkaa edelleen samalla linjalla. 

Poikien tarpeet ja erilaiset oppimistavat tulisi pikimmiten kartoittaa ja ottaa käyttöön peruskoulussa. Nyt hukataan valtava potentiaali älykkäitä, monipuolisia lahjakkuuksia, jotka toisin kohdeltuina todennäköisesti hyödyttäisivät yhteiskuntaa merkittävästi.

Vierailija
64/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan pienessä maalaislukiossa, jossa poikia on yleensä muutama enemmän kuin tyttöjä. Tytöt lähtevät innolla maailmalle, Helsingin erityislukioihin tai vaikkapa naapurikunnan lukioon, kun on trendikkäämpää istua aamut ja illat bussissa reilun tunnin verran kuin kävellä siihen omaan lähilukioon.

Ylioppilastutkinnossa nämä pojat sitten loistavat. Ne Ressuun lähteneet kirjoittavat nippanappa M:n paperit, meidän kiltit ja ujot pojat Laudaturia toisensa perään. Tytöt ovat rohkeampia, sanavalmiimpia ja itsetietoisempia kuin ikäisensä pojat. Ne ainoat pojat, jotka ovat lähteneet erikoislukioihin, ovat olleet sellaisesta perheestä, jossa vanhemmat ovat tiukasti sanelleet, mitä odottavat lapsiltaan. Pienessä maalaislukiossa pojat pääsevät näistä päällepäsmäritytöistä, saavat itseluottamusta, kun pienessä piirissä esilläolo ei olekaan niin pelottavaa ja löytävät usein ne ensimmäiset seurustelukumppanitkin näistä vähän ujommista tytöistä, joilla ei rahkeet riittäneet repiä itseään irti vielä 16-vuotiaana kodin vaikutuspiiristä. On turvallista kokeilla siipiään pienemmässä mittakaavassa eikä tarvitse samantien lukio-opiskelun lisäksi miettiä asumiskuvioita ja bilettämistä isoissa kaupungeissa.

Vierailija
65/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette nyt tajunneet apn pointtia! Käy sääliksi kun on enemmän kovatasoisia naisia Kun miehiä, eli viisaita hyvin kouluttyneita miehiä on liian vähän verrattuna naisten määrään = naiset joko on ilman tai joutuu ottamaan liian huonon, kun kaikille hyville miehille löytyy puoliso.

Vierailija
66/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:03"]

Amiksen käynyt poika ei siis voi olla fiksu.. Just just..

[/quote]

Voi kai. Mutta moniko lääkärinainen, juristi tms. ottaa amismiehen puolisokseen?
[/quote] Tiedän useankin tapauksen. Korkeasti koulutettu nainen ja vaikka putkimies. Ja putkimies tienaa paremmin.
[/quote] voi tienata. Useimmiten lääkäriä ja juristia kiinnostaa rahaakin enemmän mm. Sivistys, arvot, mielenkiinnonkohteet ja sitä kautta koulutus. Ja kyllä, voihan noita sivistyneitä putkimiehiä olla mutta useimmiten ei.

Vierailija
67/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt ole akateeminen, vain AMK (konetekniikkaa), mutta en ymmärrä miksei duunarimies kelpaa? Helppohan siinä on rakentaa omaa uraa, kun mies hoitaa kotia ja lapsia eikä tee pitkää päivää.

Vierailija
68/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:02"]

En ole itse "humanistiakka" vaan teknisen alan nainen, mutta silti haluan vähän puolustella näitä täällä näköjään kovin halveksittuja henkilöitä. Ehkäpä kyse ei olekaan rationaalisuudesta, kuten joku moittii että eivät liene kovin älykkäitä kun eivät ole tehneet rahan tienaamisen ja työllisyyden kannalta optimaalista valintaa. Ehkä kyse on erilaisista elämänarvoista, tietynlaisesta "henkisyydestä" rationaalisuuden sijaan. 

Itse kadehdin niitä joilla on rohkeutta tehdä epärationaalisia valintoja, jos oma sydän vetää sellaiseen suuntaan. Itselläni ei ollut, vaan osin myös vanhempieni aivopesemänä valitsin alan sen perusteella mistä saa hyvää palkkaa ja on luultavasti töitä. No, kyllähän tätä tekee, ja hyvä palkka tosiaan kompensoi jonkun verran, mutta kyllä minä usein kadehdin ns. kutsumusammatissa olevia. 

[/quote]

Voi se olla näinkin joskus, mutta ei mun mielestä silti ole varaa suhtautua ylimielisesti amismiehiin. Onko se yllättävää, että pienenä autoilla leikkinyt ja legoja rakennellut, enemmän yksioikoiseen käytännöllisyyteen kasvanut keskivertomies ei tunne vetoa lähteä opiskelemaan jotain sosiaalisten teorioiden pyörittelyyn ja ns. akateemiseen näsäviisasteluun perustuvaa alaa?

[/quote]

Ehkä niitä amismiehiä ei halveksutakaan niinkään koulutustason, vaan esimerkiksi kirjoituksen kaltaisten asenteiden takia. En minä ainakaan haluaisi että puolisoni pitäisi alaani "akateemiseen näsäviisasteluun perustuvana" turhantoimittamisena... 

Itselläni ei ole koskaan ollut koulutustaso- tai tienaamisvaatimuksia miehelle, mutta jollain tasolla asenteiden, arvojen ja kiinnostuksen kohteiden pitäisi kohdata. Vaikea kuvitella että se kohtaisi sellaisen kanssa joka puhuu halveksuvasti vassarihumanistiakoista ja näiden näsäviisasteluun perustuvista oppialoista. 

Vierailija
69/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tullut ajatelleeksi tuollaista asiaa. Aika hurja noin ajatuksena. Siis että tuleville nuorille naisille ei olisi ajattelemaan kykeneviä yksilöitä tarpeeksi, olisi vain paskapersepaviaaneja. Jos siis on totta, että tässäkin ketjussa moni myöntää, että haluaisi kumppanin mutta niitä ei ole.

Vierailija
70/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:20"]

En mä nyt ole akateeminen, vain AMK (konetekniikkaa), mutta en ymmärrä miksei duunarimies kelpaa? Helppohan siinä on rakentaa omaa uraa, kun mies hoitaa kotia ja lapsia eikä tee pitkää päivää.

[/quote]

Tiedän että tämä vastaus tulee saamaan miinuspeukkuja, mutta haluan silti sanoa suoraan omia kokemuksiani. Ei minua parisuhteessa niinkään kiinnosta tuollaiset käytännön asiat. Pääasia on älyllisesti stimuloiva seura ja henkinen yhteenkuuluvuuden tunne. Näitä en ole kokenut saavani oikein ammattikoulutasoisesti koulutettujen tapaamieni kanssa. Ja ei, en väitä etteikö sivistyneitä ja älykkäitä "amiksia" olisi. On ihan varmasti. Niitä vaan on harvemmassa kuin akateemisissa, ja siksi vaikeampi törmätä. 

Esim. minä tykkäisin että voisi jutella syvällisesti ajankohtaisista kysymyksistä ja kaikesta maan ja taivaan välillä. Mutta jos mies on, kuten nuoruudenaikainen maalari-poikakaverini, sellainen jota kiinnostaa lähinnä kalja ja autojenrassaus ja kaverit, niin mitäpä siitä henkistä yhteyttä saisi. Olen mieluummin yksin kuin suhteessa vain että joku edes on.

Vierailija
71/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:05"]

Te ette nyt tajunneet apn pointtia! Käy sääliksi kun on enemmän kovatasoisia naisia Kun miehiä, eli viisaita hyvin kouluttyneita miehiä on liian vähän verrattuna naisten määrään = naiset joko on ilman tai joutuu ottamaan liian huonon, kun kaikille hyville miehille löytyy puoliso.

[/quote]

Tämä ketju on vahvistanut käsitystäni siitä, että oman sukupuoleni edustajat, naiset, arvottavat miehiä pääasiassa koulutuksen, palkkapussin suuruuden ja ulkonäön mukaan.

Se on minusta surullista ja säälittävääkin, varsinkin jos lopputulema on yksinäinen keski-ikäinen nainen, joka vanhenee yksin. Tai avioliitto, jossa molemmat ovat tyytymättömiä ja katkeria elämälle.

Koulutus ei todellakaan ole älykkyyden mitta, eikä palkkapussinkaan. Itse naisena arvostan miehiä, jotka ovat monipuolisesti kiinnostuneita erilaisista asioista ja haluavat oppia ja ajatella vielä enemmän. Miehiä, joilla on älykäs huumorintaju. Miehiä, jotka ovat valmiita kantamaan vastuunsa. Miehiä, joiden terve itsetunto antaa tilaa toisillekin. Miehiä, joissa on karismaa. Ulkonäkö ja koko ovat sivuseikka.

Olen saanut tutustua tällaisiin miehiin. Osalla on korkeakoulututkinto, osalla ammattikoulutausta. Puolisonsa nämä miehet ovat valinneet heitä arvostavista naisista,joilla samoin koulutuksen taso ja palkan suuruus vaihtelee, mutta ei useinkaan korreloi miehen koulutuksen tai palkan tai edes ulkonäön kanssa.

Tällaiset miehet viihtyvät myös hyvin keskenään, heidän maailmassaan ei ole merkitystä kaverin yhteiskunnallisella statuksella tai palkan suuruudella. 

Miksiköhän minäkin viihdyn heidän kanssaan?

Vierailija
72/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:20"]En mä nyt ole akateeminen, vain AMK (konetekniikkaa), mutta en ymmärrä miksei duunarimies kelpaa? Helppohan siinä on rakentaa omaa uraa, kun mies hoitaa kotia ja lapsia eikä tee pitkää päivää.
[/quote] samaa mieltä ylempien kanssa ja lisään vielä, vaikka olen juristi ei mikään tarkoitukseni ole olla luomassa uraa samalla kun mies hoitaa lapsia kotona vaan elää normaalia tasavertaista perhe-elämää jossa miehen kanssa myös sielunelämä kohtaa ja ohessa satun olemaan juristi.

Vierailija
73/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on liian nirso, huomaa 40-vuotiaana yhä olevansa sinkku. Pitäisikö näiden fiksujen naisten liittyä mensaan ja harrastaa shakkia, jotta löytävät itselleen sen fiksun miehen? Mutta riittääkö esim pelkkä hyvä looginen päättelykyky, vai pitääkö olla vielä sosiaalisesti taitava, sporttinen, komea ja rikaskin?

Vierailija
74/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:20"]

[/quote]

Tiedän että tämä vastaus tulee saamaan miinuspeukkuja, mutta haluan silti sanoa suoraan omia kokemuksiani. Ei minua parisuhteessa niinkään kiinnosta tuollaiset käytännön asiat. Pääasia on älyllisesti stimuloiva seura ja henkinen yhteenkuuluvuuden tunne. Näitä en ole kokenut saavani oikein ammattikoulutasoisesti koulutettujen tapaamieni kanssa. Ja ei, en väitä etteikö sivistyneitä ja älykkäitä "amiksia" olisi. On ihan varmasti. Niitä vaan on harvemmassa kuin akateemisissa, ja siksi vaikeampi törmätä. 

Esim. minä tykkäisin että voisi jutella syvällisesti ajankohtaisista kysymyksistä ja kaikesta maan ja taivaan välillä. Mutta jos mies on, kuten nuoruudenaikainen maalari-poikakaverini, sellainen jota kiinnostaa lähinnä kalja ja autojenrassaus ja kaverit, niin mitäpä siitä henkistä yhteyttä saisi. Olen mieluummin yksin kuin suhteessa vain että joku edes on.

[/quote]

Kokemuksesi "amiksista" perustuu siis yhteen nuoruudenaikaiseen poikaystävään? Et ilmeisesti nuoruusvuosiesi jälkeen ole "hengaillut" paljoakaan amisten kanssa, vaan opiskelijatovereittesi kanssa jossain korkeakoulussa? Ja tällä peruusteella olet valmis teilaamaan amikset ihmisiksi, jotka eivät osaa ajatella, keskustella, eivät ole kiinnostuneita yhteiskunnallisista asioista vaan ainoastaan kaljan juonnista ja autojen rassaamisesta.

Huomaatko itse, kuinka syyllistyt stereotyyppiseen ajatteluun ja pahaan yleistämiseen.

Et vakuuttanut minua stimuloivana keskustelijana, etkä edes ajattelevana ihmisenä.

Alapeukun saat kyllä minulta, ihan vaan tämän takia.

Vierailija
75/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän valkkaat, sitä vähemmän nussit. Vanha viidakon sanonta.

Vierailija
76/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:42"]

Kun on liian nirso, huomaa 40-vuotiaana yhä olevansa sinkku. Pitäisikö näiden fiksujen naisten liittyä mensaan ja harrastaa shakkia, jotta löytävät itselleen sen fiksun miehen? Mutta riittääkö esim pelkkä hyvä looginen päättelykyky, vai pitääkö olla vielä sosiaalisesti taitava, sporttinen, komea ja rikaskin?

[/quote]

Nauran edelleen silmät kyynelissä eräässä stand up- estiyksessä ollutta naisten rinkitanssia, kun nämä nelikymppiset sielunsiskot tanssiin ringissä, ja katsovat kaikkia miehiä lempeästi hymyillen nenän vartaan pitkin ja niskojaan nakellen ja sitten itketään bandansimillä loppuillasta, kun ollaan sinkkuja.

Olenkin aina ehdottanut näille kenelle on vaikeuskia löytää sitä miestä, vähän toisenlaista taktiikaa. Kannattaa yrittää iskeä sitä työpaikan tai vastaavaan kahvilan pöydässä istuvaa kuivakan näköistä "kirjanpitäjää", kun lähteä näiden sielunsiskojen kanssa sinne lähiräkälään vetäämään sitä rinkitanssia.

Vierailija
77/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:19"]

Erittäin hyvä aloitus. Ystävä- ja tuttavapiirissä on useita fiksuja, koulutettuja yli nelikymppisiä naisia, jotka toivoisivat löytävänsä vertaisensa miehen. Vastaavia miehiä taas... No kaksi taitaa olla. Älykkään tytön äitinä olen pannut merkille saman, että koulussa menestyviä poikia on aika vähän.

[/quote]

Sekin on vähän subjektiivinen tulkinta, että miten älykäs on vassarihumanistinainen. Monille humanistisille aloille vieläpä naurettavan helppo päästä ja opinnot myös todella helppo suorittaa (jos tikkua viitsi laittaa ristiin niin valmistua voisi helposti kolmessa vuodessa), mutta luulot on silti kovat. Olen sitä naiivia, todellisuudesta vieraantunutta, härväystä seurannut ihan liikaa ja kyllä mun silmiin keskiverto amk-nainen vaikuttaa paljon fiksummalta.

T. Kahta maisterintutkintoa suorittava mies, 24 v.
[/quote]

En tiedä, mistä vedit tuon vassarihumanistin. Olen itse humanisti sekä lisäksi tradenomi, joten hymyilyttää:) En tekisi mitään ykeistyksiä yli nelikymppisistä sinkkututuistani, mutta äkkiä miettien taustoja on kaikenlaisia, valtiotieteilijöitä, luonnontieteilijöitä (lukio-opettajia) ja pari insinööriäkin.

Vierailija
78/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tuntuisi olevan, että riittävän älykkyyden ja "samanhenkisyyden" lisäksi niden  naisten mielestä miehen täytyy olla komea, sporttinen ja sosiaalinen. Nämä kaikki kriteerit täyttäviä miehiä on harvassa.

Vierailija
79/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on oikeassa. Itsekin löysin puolison vasta yli kolmekymppisenä ja hankalaa oli ennen kolmeakymmentä ennen kuin aloin ihan oikeasti tehdä töitä asian eteen, sillä tajusin jääväni perheettömäksi ja lapsettomaksi, jos en olisi pian alkanut toimia asian suhteen. Olin ihan mukavan näköinen ja jopa nätti nuorempanakin, mutta sellaista sielunkumppania oli lähes mahdotonta löytää ja nuorena aikuisena aikani meni sinkkuna, lähinnä opiskellessa ja töitä tehdessä.

T. 90-luvulla Ressusta lukionsa käynyt kympin tyttö

Vierailija
80/115 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:20"]

[/quote]

[/quote]

Juuri tätä minäkin tarkoitin! Olen se autonasentajan ja rekkakuskin kanssa seurustellut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi