Synnytin 3 vko:a sitten. Lauantaina lähden viettämään iltaa
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 16:55"]
Miksi ihmeessä pitää lapsi tehdä, jos heti pitää mennä vetämään perseet. Onhan se hyvä tuulettuu, mutta voi sitä keksiä muutakin kun baareissa pyörimisen.
[/quote]
Aloituksessani ei mainittu perseiden vetämisestä mitään. -ap
Hauskaa iltaa ap! Itdekkin voisin tehdä ihan hyvin noin. Kyllä isä osaa lasta hoitaa muutaman tunnin! Mielenterveydellekkin tekee hyvää lähteä tuulttumaan välillä, kyllä sitä lasten kanssa ehtii ihan tarpeeksi puuhamaan! :)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 16:54"]
Jos pystyy lähtemään, ja isä hoitaa lasta, niin mikä ongelma tässä asiassa on?
[/quote]
Juuri näin, enkä sitäpaitsi näe lapsen isää mitenkään "hoitajana" vaan tasavertaisena lapsen vanhempana, joka on jälkikasvustaan yhtä lailla vastuussa lapsesta kuin minäkin. Tosin kaikillahan tietty näin ei ole, mutta minulla onneksi on erittäin hyvä mies. -ap
"vastasyntynyt hylätään" yhyy!
vittu mitä jeesustelijoita! vauvoilla on joskus isätkin.
En kyllä ymmärrä miksei äiti saisi mennä yhdeksi illaksi kavereiden kanssa pitkästä aikaa bailaamaan? Isälläkö sitten on täysi lupa lähtä baanalle?
Kyllä minä ainakin aion lähteä 3-4 viikon päästä lapsen syntymästä illaksi jonnekin kavereiden kanssa. Mies jääköön kotiin vauvan kanssa, kun nyt rellestää vaikka missä kun en itse jaksa kulkea mukana.
Ihme sorapilluja.
Mikäs siinä jos vain olet jo kunnossa. Mä en uskalla suunnitella syksyksi mitään menoja kun en tiedä kuinka pahasti perse ja pimppa repeää synnytyksessä. Ja jos tissit vuotaa koko illan maitoa... Onko ihan tavallista, että 3 viikkoa synnytyksestä on siinä kunnossa, että voi lähteä viettämään iltaa? Onko mua siis peloteltu turhaan, että kuukausiin synnytyksen jälkeen ei pysty istumaan/pissaamaan/kävelemään ja jälkivuoto on kuin verinen joki 8-10 viikkoa synnytyksen jälkeen!
Vieläkö sulla on jälkivuotoa? Muistan miten kömpelö side oli ja miten pahalta se jälkivuoto haisi jos ei ihan hetiheti päässyt sidettä vaihtamaan. Ei ois mieleenkään tullu pukeutua kireisiin housuihin puhumattakaan jostain seksikkäistä rintaliiveistä, kun rinnat valui maitoa yhtenään.
Mutta mutta, jos imetysasiat on ok ja koet olevasi fyysisesti hyvässä kunnossa ja jaksat valvoa (ja juoda??) niin mikä jottei, mene vaan.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 17:20"]
Mikäs siinä jos vain olet jo kunnossa. Mä en uskalla suunnitella syksyksi mitään menoja kun en tiedä kuinka pahasti perse ja pimppa repeää synnytyksessä. Ja jos tissit vuotaa koko illan maitoa... Onko ihan tavallista, että 3 viikkoa synnytyksestä on siinä kunnossa, että voi lähteä viettämään iltaa? Onko mua siis peloteltu turhaan, että kuukausiin synnytyksen jälkeen ei pysty istumaan/pissaamaan/kävelemään ja jälkivuoto on kuin verinen joki 8-10 viikkoa synnytyksen jälkeen!
[/quote]
Pikkuisen on nyt värikynällä väritetty tarinoita sulle. Kaikilla ei todellakaan asia ole noin niin kuin sinua on peloteltu, joillakin tosin voi olla. Itselleni oli kolmas synnytys ja pari viikkoa on mennyt vähän "paikat hellänä" mutta ei muuta vaivaa. Lenkkeilyä olen voinut jatkaa melkeimpä heti kotiuduttua, tosin aloitin rauhallisilla kävelylenkeillä, mutta kuitenkin. Eli tuollaiset monen kuukauden vaivat on kyllä minun kohdallani aivan tuulesta temmattua. -ap
Minäkin aikoinani lähdin neljä viikkoa synnytyksen jälkeen bilettämään yhdeksi illaksi kavereiden kanssa, kroppa oli jo ihan hyvin palautunut. Ja hyvää teki, en edes alkoholisoitunut :) Lapsi nykyään on jo iso ja hienosti pärjääm´, en tuhonnut hänen elämäänsä tuona kohtalokkaana iltana.
Mukavaa iltaa! Minäkin olin 3 vkoa synnytyksen (sektio) jälkeen kavereiden kanssa ulkona ja ihan mahtavaa oli! Olin vauvan luota pois n. 4 h, vauva oli isänsä ja kummisetänsä kanssa. Olin pumpannut maitoa ja yöllä myös imetin. Muistaakseni join 2-3 lasillista viiniä. Nyt tämä sama vauva on 7-vuotias koululainen ja todellakaan ei mitään traumoja jäänyt :)
Olette tehneet lapsen liian aikaisin. Teillä on vielä nuoruuden bilekausi kesken. Oliis kannattanut odottaa, kunnes ei enää huvita biletellä, vaan viihdytään vapaa-ajalla oman perheen kesken kotona tai perheen yhteisissä jutuissa.
mä en ole ikinä tarttenut käsisuihkua pissaamiseen
t. viiden äiti ihmeissään
toi alapääsuihku on niiin suomalainen juttu, mitenhän ne hoitaa nää jutut bidee-maissa ja maissa, missä ei oo ees bideitä?!?
Mua ärsyttää niiiin paljon nämä " nyt jo vetämään perseet". Siis missä ap mainitsi perseistä mitään? Aika surullista jos yli teini-ikäisenä ei osaa kontrolloida juomistaan.
Itse kävin terasilla juomassa spritzin 2 viikkoa synnytyksen jälkeen. Oli ihanaa jutella kaverin kanssa rauhassa.
Pidä hauskaa!
Itse en olisi pystynyt lähtemään 3vko synnytyksestä, kun alapää oli niin verillä ja tikeillä että en päässyt kävelemään, ja jälkivuotoakin tuli ihan järkyttävästi. Olisin kyllä mennyt, jos olisin voinut! Eihän se keneltäkään ole pois, jos isä hoitaa vauvaa välillä - päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 16:39"]
Ei tee mieli kysyä mitään, surettaa vaan että melkein vastasyntynyt hylätään hoitoon vaan sen takia että "äippäliini" lähtee vetään perseet :(
[/quote]
Tarkoittaako iltaa viettäminen aina perseiden vetämistä? Omalla kohdallani ei koskaan.
Vastauksista päätellen täällä pyörii lauma teiniäitejä,jotka eivät raukat ymmärrä,että iltaa voi viettää ja hauskaa pitää ilman että ottaa pisaraakaan alkoholia.
Minä join 2 lasia hyvää skumppaa samana iltana kun tulin synnäriltä. Olin sen ansainnut, rentoutti ihanasti maistui hyvältä 9 kk tauon jälkeen :) Perseitä en vedä muutenkaan koskaan. Mutta noin kuukauden päästä synnytyksesät olin ystäväni kanssa juomassa muutaman lasillisen baarissa. Miksei isä voi viettää iltaa vauvan kassa? Imetän itsekkin mutta olen lypsänyt maitoa kaappiin valmiiksi. Ei se ole vauvalta pois jos äiti käy ihmisten ilmoilla tapaamassa ystäviään (vaikka siellä baarissa) sillointällöin isän ollessa kotona. Päinvastoin, Maistuu taas kotona olo paremmin.
Minkälaista iltaa aiotte viettää? Ei kai siinä mitään, itse en olisi lähtenyt mutta ystäväni lähti heti laitokselta bilettämään ja oli reissussaan 2 päivää. Et tähän väliin varmaan mahtuu..
Ihme valittajia täälä! Ei elämän siihen kuulu loppua, kun saa lapsen :o elämä tietenkin muuttuu, mutta pitääkö kotona istua yksin ja alkaa sairastaa masennusta...sittekkö noilla sorapilluilla olis hyvä mieli
Kylläpä provot on huonontuneet täällä, pitäisiköhän vaihtaa demiin ...