Miksi et käy ravointoloissa syömässä?
Nykyisin on niin valtavan laajat valikoimatkin mitä saa.
Kommentit (94)
Sen jälkeen kun on nähnyt Kuppilat Kuntoon ohjelman niin ei todellakaan tee mieli. Tämän lisäksi on aliarvoista asiakaspavelua monessa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska pakkanen on täynnä riistaa ja lohta, sieniä ja marjoja ja koska miehen kanssa tehdään niistä parempaa ruokaa kuin monessa ravintolassa. Monesti harmittanut maksaa monta kymppiä annoksesta, jonka olisi itse tehnyt paljon paremmin. Michelin-paikat toki sitten erikseen.
Maku asia mutta Michelin raflat huonoimpia.
eli et ole yhdessäkään käynyt. nämä kommentit tulee aina niiltä, jotka eivät noissa ole koskaan käyneetkään.
unohdit vain sen nakkikioskikommentin, joka kuuluu teillä aina asiaan. -eri
Olossa ja Chez Dominiquessa molemmissa kerran. Mutta kuten sanoin hinta-laatu suhde ei ollut kompassa.
Nakkareilla en käy koskaan.
Koetapas Palacea niin mielesi voi muuttua.
Korona. Siksi. Toisekseen olen kurkkua myöten täynnä ravintola-alan vinkumisia. Ihan kuin olisi tärkein ala koko Suomessa. Olen miettinyt, että äänestän kukkarollani enkä enkä enää käy yhden yhdessä ravintolassa eläissäni. Olen siis todella täynnä ravintola-alan vinkumisia.
Ei oo rahaa. Tulee kuussa käteen se 2600 euroa ja sillä on kitkutettava :( saman kokoiset tulot in puolisolla. Ei ole edes varaa kaupan savuloheen :(
Käyn ravintolassa, jos ruokailu kotona ei onnistu. Harvemmassa ravintolassa ruoka on hintansa arvoista. Lopputulos monessakaan ravintolassa ei ole kummoinen.
En kay Suomessa ravintoloissa tai tarkemminkin ottaen en kay Hesan ravintoloissa syomassa koska
- en tieda keittion siisteystasoa
- en tieda onko kokilla kasineet
- on tieda onko kokilla sormuksia, pitkat hiukset, pitka parta, pitkat kynnet jne
- en tieda noudattavatko kokit jne hygieniaa, jota tarvitaan ruoanvalmistuksessa
- en tieda mista raaka-aineet tulevat
- en tieda minka ikaisia raaka-aineet ovat
- en tieda minka laatuisia ja mita oljyja ja lisukkeita kaytetaan
- en tieda miten pitkalle ruoka on jo esivalmisteltua
Auttaisi jos nakisin edessani mita ja miten keittiossa toimitaan
Minulla on hygienia tarkea osa
- en pida kiireisesta, teeskentelevasta ja muille tarjoilijoille olkansa yli huutavasta tarjoilutavasta
- en pida rahvaanomaisista ja sotkuisen nakoisista tarkoilijoista
- en pida krapulaisen oloisista tyontekijoista
Muutama hyvatasoinen paikka on mutta en halua maksaa 100-200 euroa yhden hengen ateriasta ilman juomia
- etniset ravintolat ei kay koska hygienia ei riita
- suomalaiset ei kay koska poydat liian tiheaan, ei voi keskustella mistaan yksityisesta
Miljoona syyta etten kay ravintolassa syomassa, voin kayda kahvilassa ja silloinkin sen pitaa olla kahvila jossa on poytiin tarjoilu, en kay itsepalvelukahviloissa
- olen pahoillani etta ravintoloitsijat on ajettu tahan silla osalla naista syista ei ole tekemista ravintolan kanssa sinallaan
jatkan viela
- en syo pizoja, en burgereita, en curryja, en kebabia, en bulkkisalaatteja, en massatuotanto bulkki sushia jne
Haluaisin syoda suomalaista hyvalaatuista yksinkertaista ruokaa esim suomalaista kalaa jne ja arvelen etta paras hinta-laatusuhde on Helsingin ulkopuolella jos puhutaan Suomesta
Montakin syytä tähän:
1. Liian suolainen ja rasvainen ruoka (joku jo mainitsikin)
2. Puolivalmisteet ja pakasteet. En halua maksaa näistä vaan haluan alusta asti paikan päällä tehtyä ruokaa.
3. Muut ihmiset. En halua kuunnella enkä katsella lasten meluamista, ylipäätään muiden mässytystä, ryystämistä, kännyköiden räpläämistä jne. Olen myös sosiaalisesti rajoittunut introvertti misofoonikko, joten nautin ruoasta eniten, kun saan syödä yksin todella hitaasti omassa rauhassa ja tahdissa ilman, että siihen tulee tarjoilija ihmettelemään 5 minuutin välein että maistuuko ja saako olla muuta.
4. Kallis hinta ja/tai huono hinta-/laatusuhde.
5. Huono valikoima. Pidän kasvisruoista ja vältän lihan syöntiä. Hyvän makuista ja tasokasta ja järkevän hintaista kasvisruokaa tarjoavaa ravintolaa on miltei mahdotonta löytää.
6. En jaksa laittautua ja pukeutua syömistä varten. Ruoka maistuu parhaalta rötväverkkareissa rennosti kotona ja mielellään läppärin äärellä.
Tässä tärkeimpiä.
Syön viikottain, maksaa 10,90e kerta. Ei liity työhön.
Seisovassa pöydässä on se ongelma että tuppaa syömään liikaa kun on kaikenlaista hyvää siinä.
Vierailija kirjoitti:
Montakin syytä tähän:
1. Liian suolainen ja rasvainen ruoka (joku jo mainitsikin)
2. Puolivalmisteet ja pakasteet. En halua maksaa näistä vaan haluan alusta asti paikan päällä tehtyä ruokaa.
3. Muut ihmiset. En halua kuunnella enkä katsella lasten meluamista, ylipäätään muiden mässytystä, ryystämistä, kännyköiden räpläämistä jne. Olen myös sosiaalisesti rajoittunut introvertti misofoonikko, joten nautin ruoasta eniten, kun saan syödä yksin todella hitaasti omassa rauhassa ja tahdissa ilman, että siihen tulee tarjoilija ihmettelemään 5 minuutin välein että maistuuko ja saako olla muuta.
4. Kallis hinta ja/tai huono hinta-/laatusuhde.
5. Huono valikoima. Pidän kasvisruoista ja vältän lihan syöntiä. Hyvän makuista ja tasokasta ja järkevän hintaista kasvisruokaa tarjoavaa ravintolaa on miltei mahdotonta löytää.6. En jaksa laittautua ja pukeutua syömistä varten. Ruoka maistuu parhaalta rötväverkkareissa rennosti kotona ja mielellään läppärin äärellä.
Tässä tärkeimpiä.
Sama täällä, samasta syystä en minäkään käy
Se ruoka harvemmin on hintansa arvoista
Rupes liikaa ärsyttämään se ruikutus koronarajoituksista. Ihan kuin korona olis tehty ravintoloiden kiusaksi.
Seisova pöytä..... yäk
- ihmiset roikottovat pitkiä hiuksiaan siinä ruoan päällä ja raapivat päätään
- ottimet he heittävät ruoan sekaan ja seuraavan pitää onkia ne likaisilla sormillaan ne ottimet ja kauhat sieltä ruoan keskeltä
- jotkut kahmii parhaat palat keskeltä, esim katkaravut salaatista ja kakusta suoraan keskeltä niin että se on ihan mössöä
- ihmiset puhuvat niin että sylki roisuu siihen ruokaan jne
Muualla maailmassa korona-aikaan tarjoilijat annostelevat noutopöydästä toiveittesi mukaan, asiakas ei eää onneksi toistaiseksi pääse ronkkimaan sitä ruokaa
Puolivalmisteita käyttävät, annoksissa aina jotain mistä ei tykkää, hygieniasta ei ole varmuutta. Pidän kokkailusta ja ruokarauhasta mikä on kotona. En tykkää odotella tilauksia.
Kohta aletaan taas käydä, kunhan nuo hiton rantaeläinturistit häipyvät!
Vierailija kirjoitti:
Seisova pöytä..... yäk
- ihmiset roikottovat pitkiä hiuksiaan siinä ruoan päällä ja raapivat päätään
- ottimet he heittävät ruoan sekaan ja seuraavan pitää onkia ne likaisilla sormillaan ne ottimet ja kauhat sieltä ruoan keskeltä
- jotkut kahmii parhaat palat keskeltä, esim katkaravut salaatista ja kakusta suoraan keskeltä niin että se on ihan mössöä
- ihmiset puhuvat niin että sylki roisuu siihen ruokaan jne
Muualla maailmassa korona-aikaan tarjoilijat annostelevat noutopöydästä toiveittesi mukaan, asiakas ei eää onneksi toistaiseksi pääse ronkkimaan sitä ruokaa
Niin siis itse käyn oikeissa ravintoloissa missä syödään kokin suunnittelema menu, en missään Raxissa noutopöydässä. Eihän noutopöytäpaikkoja voi ravintolaksi edes kutsua, ennemminkin ruokala.
Haemme noin kerran kuukaudessa sunnuntaisin noutoruokaa omien kokkausten vaihtelun vuoksi. On yksi ja ainoa kebabbi paikka mistä saa parhaimmat kebabit. Mikään muu kebabbi paikka ei kelpaa. Kotipitsassa on yksi suosikki jonka otan tuplajuustolla. Se on se jauhelihapizza, Jos ei sitä olisi niin mikään muu ei kelpaa, tekisin sitten itse ja paljon teen itsekkin. On joskus tullut käytyä ravintoloissa eikä niistä kummeiseksi ole tullut muuta kuin iso hinta ja jää nälkäiseksi tai ei mene kauaa kun on nälkä. Halvemmaksi tulee ostaa ainekset kotiin ja kokkailla samat kotonakin. Kotona kokkaillaan pihvejä ja hampurilaisia. Kauhean erikoiset ruuat ja makuelämykset eivät kiinnosta ja maksaa siitä että tarjoillaan ja syödään jossain muualla kuin kotona.
Reissussa tuleekin käytyä. Lähistöllä ei kovin montaa ravintolaa ole ja niissä ei taso päätä huimaa. Tuleehan tuosta kebappilasta kerran vuodessa jotain "krapulamöttöä" haettua, mutta en sitä oikein laskisi ravintolakäynniksi.
Ei kaikki tosiaan välttämättä arvosta sen tyyppistä ruokaa. Itse olen käynyt Michelin ravintolassa vain kerran ja sekin oli ulkomailla. Mun mielestä ruoka oli aivan mahtavaa ja joka pennin arvoinen, mutta kyllä porukassa oli useampikin joiden mielestä oli vaan ok ja pari jotka eivät pitäneet ollenkaan.