Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et käy ravointoloissa syömässä?

Vierailija
13.08.2021 |

Nykyisin on niin valtavan laajat valikoimatkin mitä saa.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pakkanen on täynnä riistaa ja lohta, sieniä ja marjoja ja koska miehen kanssa tehdään niistä parempaa ruokaa kuin monessa ravintolassa. Monesti harmittanut maksaa monta kymppiä annoksesta, jonka olisi itse tehnyt paljon paremmin. Michelin-paikat toki sitten erikseen. 

Maku asia mutta Michelin raflat huonoimpia.

Vierailija
42/94 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alkupalat maksaa 30 euroa ja koko ateria 100 euroa niin ei kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin nirso!

En syö sitä enkä tätä,enkä varsinkaan tota.

Inhoan kastikkeita.

inhoan sitä että aineksia sotketaan keskenään.

Inhoan kiusauksia.

Inhoan lihaa.

En syö sieniä.

Pizzat yök.

Hampurilaiset yök.

Voi kuule,ois helpompaa kertoa mitä syön,mutta sellaisia ruokia ei ole missään.

Kuole nälkään sitten.

Vierailija
44/94 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on vain pizzaa, hampparia ja aasialaista. Kaikki samaa mössöä.

Kotona teen tuhat kertaa parempaa ja monipuolisempaa.

Suomalaiset eivät ole koskaan edes maistaneet ruokaa.

Tuo ihan totta.Ja useissa fiinimmissä rafloissa esim a ala T Björk  hinta-laatusuhde on tosi ankea.

Yleensäkin ravintoloista on liikaa ja laatu kärsinyt.

Vierailija
45/94 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi aika hankala allergia. Ei näy listoissa valmiiksi vaan joudun oikeasti joka perhanan annoksesta varmistamaan sopiiko minulle vai ei. Osa tarjoilijoista ei meinaa suostua edes asiaa tarkistamaan (tuotteista, joista tiedän että lähes mutta ei ihan aina on ongelma) vaan väittä että ei tietenkään ole ongelma. Sitten kun tarkistavat niin sitä puhisemisen määrää...

Muutenkin olen järkyttynyt miten huonoa palvelua näissä asioissa oikeasti saa (tämä allergia on minulle uusi, joten ennen en ole asiaa joutunut miettimään). Todella tylyä on palvelu suurimmassa osassa paikkoja. Käytin ennen ravintolapalveluita kohtuu paljon, mutta pitää vissiin lopettaa kun ei sieltä yleensä saa kuin pahan mielen.

Paskapuhetta. Yksikään tarjoilija ei ala leikkimään asiakkaan terveydellä.

Olet muuten  ennenkin jankannut tätä samaa palstalla. 

En muuten ole ja tänä kesänä olen tähän törmännyt todella monta kertaa. Ei ole mikään pakko uskoa ja itsekkin alaa muinoin hieman testanneena tiedän että tätä esim koulutuksessa painotetaan todella paljon, mutta eipä se näemmä kuitenkaan käytännössä ole kaikille perille mennyt. Siksi kai niin järkyttynyt näistä kokemuksista olenkin kun oikeasti sinun laillasi oletin että oikeasti tuollaista ei tapahdu.

en edelleenkään usko laisinkaan sanaakaan 

No jos olet tarjoilija niin tämä ehkä selittää sitä surkeaa palvelua ja asenneongelmaa mihin olen törmännyt :D 

Vierailija
46/94 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ravintolassa syömässä noin kerran viikossa, yleensä viikonloppuna puolison kanssa. Syyt, miksi en käy useammin, liittyvät pääasiassa rahaan ja terveyteen. Jo tämän hetkiset ravintolakäynnit maksavat reilun satasen kuussa, toinen kerta viikkoon tuplaisi summan. Toiseksi, yritän syödä terveellisesti, ja ravintolassa sorrun lukemaan ruokalistaa salaattien ja keittojen ulkopuolelta. Ja vaikka ruoka olisi nimellisesti terveellistä, ei voi tarkkaan tietää, kuinka paljon siinä on energiaa. Lisäksi makuelämykset eivät ole minulle niin hirveän tärkeitä. Edelleen spagetti ja jauhelihakastike on mielestäni tosi hyvää. 

Vierailija
47/94 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska pakkanen on täynnä riistaa ja lohta, sieniä ja marjoja ja koska miehen kanssa tehdään niistä parempaa ruokaa kuin monessa ravintolassa. Monesti harmittanut maksaa monta kymppiä annoksesta, jonka olisi itse tehnyt paljon paremmin. Michelin-paikat toki sitten erikseen. 

eli et ole yhdessäkään käynyt. nämä kommentit tulee aina niiltä, jotka eivät noissa ole koskaan käyneetkään. 

unohdit vain sen nakkikioskikommentin, joka kuuluu teillä aina asiaan. -eri 

Vierailija
48/94 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi aika hankala allergia. Ei näy listoissa valmiiksi vaan joudun oikeasti joka perhanan annoksesta varmistamaan sopiiko minulle vai ei. Osa tarjoilijoista ei meinaa suostua edes asiaa tarkistamaan (tuotteista, joista tiedän että lähes mutta ei ihan aina on ongelma) vaan väittä että ei tietenkään ole ongelma. Sitten kun tarkistavat niin sitä puhisemisen määrää...

Muutenkin olen järkyttynyt miten huonoa palvelua näissä asioissa oikeasti saa (tämä allergia on minulle uusi, joten ennen en ole asiaa joutunut miettimään). Todella tylyä on palvelu suurimmassa osassa paikkoja. Käytin ennen ravintolapalveluita kohtuu paljon, mutta pitää vissiin lopettaa kun ei sieltä yleensä saa kuin pahan mielen.

En muuten ole ja tänä kesänä olen tähän törmännyt todella monta kertaa. Ei ole mikään pakko uskoa ja itsekkin alaa muinoin hieman testanneena tiedän että tätä esim koulutuksessa painotetaan todella paljon, mutta eipä se näemmä kuitenkaan käytännössä ole kaikille perille mennyt. Siksi kai niin järkyttynyt näistä kokemuksista olenkin kun oikeasti sinun laillasi oletin että oikeasti tuollaista ei tapahdu.

No jos olet tarjoilija niin tämä ehkä selittää sitä surkeaa palvelua ja asenneongelmaa mihin olen törmännyt :D 

enpä ole enää, olen ollut. mutta puhut niin räikeää paskaa, että parempikin että pysyt poissa ravintoiloista kiusaamasta tarjoiljoita keksityillä "allergioillasi". 

Vierailija
49/94 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska teen itse paremman tasoista safkaa edullisemmin kotona.

Vierailija
50/94 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

enpä ole enää, olen ollut. mutta puhut niin räikeää paskaa, että parempikin että pysyt poissa ravintoiloista kiusaamasta tarjoiljoita keksityillä "allergioillasi". 

Luojan kiitos et ole enää :D Eiköhän tämä keskustelu todistanut juurikin sen mistä puhuin.

Vierailija
51/94 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikaan en käy vaikka olisi turvavälit. Tarjoilija voi olla tartuttaja tai keittiöhenkilökunta. Muuten harvoin on tarjolla sopivaa seuraa tai ei ole aikaa tai puuttuu rahat. Ravintolasyöminen on kallista. Lisäksi en pidä siitä, että ravintolassa pitää syödä kauhealla kiireellä. Itse tykkään syödä ajan kanssa ja pöytäseuran kanssa viihtyen. Siitä taas ei ravintola pidä XD

Ja lopuksi, olen nirso. Harva, siis todella harva, ravintola tarjoaa sellaista ruokaa mistä oikeasti voi sanoa "olipa hyvää". Menettelevää olen saanut usein mutta siihen se melkein jääkin. Enkä kaipaa mitään hifistelyä tai gourmeeta.

Vierailija
52/94 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista. Hinta ei vastaa laatua. Tunnelma helposti pilalla esim. odottelu, meluava vieruspöytä, ahtaus jne. Ainoa ravintola jossa tykkään käydä erityishetkinä on Kaskis. Hyvä tunnelma, kiinnostava menu ja maistuvaa ruokaa. Muuten en käy ollenkaan ravintoloissa. Suurin osa laadultaan keskinkertaisia, mutta hinnat pilvissä. Käyn pitseriassa pitsalla, en ravintolassa, enkä tasan maksa pastasta 28e.

Vierailija
53/94 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta ja toki on myös rahakysymyskin - liian kallista. Olen viimeksi käynyt ravintolassa syömässä 90-luvun lopulla ja saas nähdä milloin seuraavan kerran viitsii mennä (todennäköisesti en mene). Hyvin olen pärjännyt lähes 50-vuotiaaksi, vaikka en ole enää ravintolassa käynyt.  

Joitakin kertoja on kahviloissa tullut käytyä, lähinnä vaan kahvin ottanut, mutta nämäkin alkavat olemaan kalliita minun lompakolleni.

Vierailija
54/94 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska annokset on pieniä ja kalliita. Ravintola-annoksen hinnalla saa kaupasta pari kassillista ruokaa.

Vierailija
55/94 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko taas joku korona tukien haku käynnissä kun huu haa "yrittäjät" avautuvat joka palstalla. kyllähän se varmaan ahistaa kun vuosia on pimeenä myyty ja nyt pitäisi 100-500000e tukia saada. nyt jos koskaa pitäisi nua ruoka tarvikkeet tarkistaa. TODELLA ELÄVÄÄ RAVINTOA KUN ON KÄRPÄSEN TOUKKIA PIHVISSÄ

Vierailija
56/94 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosso ja ABC ovat näillä seuduilla ainoat ravintolat. Aiemmin oli myös Hesburger ja Wanha Mestari, mutta se Hese muutettiin ABC-burgeriksi aseman laajennus työn yhteydessä ba baari lopetti toimintansa ajat sitten. Lisäksi tolla Rossolla on ollut pitkään ongelmia hygienian kanssa ja siellä käy lähes kahdesti vuodessa terveystarkastaja joten paikalliset osaa välttää käy ässä siellä, mutta paljon mökkiläisiä ja talvituristeja käy siellä ja pitää sitä pystyssä.

Vierailija
57/94 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin kallista. Kotimaan kesälomareissulla käytiin perheen kanssa kaksi kertaa ravintolassa (en laske tähän hampurilaispaikkoja), ekassa maksoi aikuisen ja kolmen lapsen ruokailu reilut 70 euroa, toisessa reilut 90 e. Ei tällaisiin ole usein varaa, vaikka ihan ns. normaalituloisia ollaan. Laitan monipuolista ja terveellistä ruokaa kotona. Ravintoloissa käytiin nyt loman ja elämyksen vuoksi.

Vierailija
58/94 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pihi ja yleensä vatsa ei tule siitä annoksesta täyteen.

Minä taas en koskaan jaksa syödä kaikkea, joten en pihinä halua maksaa ruuasta, josta puolet menee roskiin. 

Vierailija
59/94 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli et ole yhdessäkään käynyt. nämä kommentit tulee aina niiltä, jotka eivät noissa ole koskaan käyneetkään. 

unohdit vain sen nakkikioskikommentin, joka kuuluu teillä aina asiaan. -eri 

Olossa ja Chez Dominiquessa molemmissa kerran. Mutta kuten sanoin hinta-laatu suhde ei ollut kompassa.

Nakkareilla en käy koskaan.

Vierailija
60/94 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen v. 1995 ruuan huonon laadun vuoksi, sitten kävin aika usein, sitten koska opin tekemään ruokaa, nyt koronan vuoksi. Tosin hakenut ruokaa usein, koska haluan tukea ravintolaani.