Yrittäjät vituttaa.
Lähipiiristä löytyy kaksi näitä "kolmeen vuoteen ei päivääkään lomaa" -yrittäjiä.
No ne yrittäjän päivän työt saattaa olla puhelimeen vastaaminen tai sähköpostien tarkastaminen. Aika helvetin paljon rennompaa kun tavallisilla työntekijöillä.Tää yrittäjä aina kieltäytyy sopimasta etukäteen menoja "kun töistä ei koskaan tiedä". Aargh!
Itse tarkastan aina s-postit ja vastaan työpuheluihin, vaikka ne tulis viikonloppuna tai illalla. En silti valita kaikille, kuinka taas jouduin tekemään töitä 24/7.
Kommentit (107)
Asiakaskeskeisyyden puute vaivaa kaikkia tuntemiani kauneusalan ja kampaamoyrittäjiä. Valitetaan kahvihuoneessa ja jopa julkisissa fb-päivityksissä asiakkaista. Ala-arvoista touhua.
Huomauttaisin myös arvon naisyrittäjiä siitä, että maksavat asiakkaanne ovat miltei poikkeuksetta näitä duunareita. Kun avaudutte julkisesti siitä, miten julkisen sektorin ihmiset ovat teihin verrattuina laiskoja, haukutte asiakkaitanne. Lisäksi kerrotte olevanne nettomaksajia yhteiskunnassamme. Omista taskuistanneko te sitä rahaa verottajalle lapioitte? Vai voiko olla niin, että raha kiertää yhteiskunnassa? Ehkäpä verorahoilla palkatut julkisen puolen työntekijät ovat teidän maksavia asiakkaitanne.
Yrittäjien pitäisi skarpata viestinnässään. Teitä inhotaan, koska korotettu itseänne, puhutte pahaa asiakkaitanne ja liioittelette omaa vaivannäköänne.
Kuinka moni yrittäjistä on ryhtynyt yrittäjäksi nimenomaan siksi, ettei työskentely toisten kanssa/alaisuudessa yksinkertaisesti onnistu?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:25"]Minulla yrittäjyyttä takana 30 vuotta, miehellä 10. Kyllä yrityksessä on aina jollain tapaa kiinni ja alussa lomat ovat tiukassa.
[/quote]
Jaa, en minä ainakaan ole. Neljä vuotta talotekniikan suunnittelua yrittäjänä takana. Omistajia kaksi ja yksi palkattu tekee hommia opintojen ohella.
Oikeastaan ainoa ero aikaisempiin esimiestehtäviini alalla on se, että töitä on välillä paljon ja välillä on luppoaikaa. Keskimäärin tuntimäärä kuitenkin about sama. Kukaan ei soita öisin tai viikonloppuisin, eikä vastuu paina sen enempää tai vähempää kuin ennen. Käteen jäävät tulotkin melko samat, mutta vapaus viehättää. Siksi tätä jatkankin.
Kannustan kaikkia halukkaita yrittäjäksi, jos idea ja osaaminen on kohdillaan. Jos ei, niin silloin joutuu henkensä pitimiksi tekemään puoli-ilmaista työtä kieli vyön alla. Itse en siihen lähtisi.
Valittajat ovat yleensä niitä, jotka joutuivat yrittäjäksi, koska eivät saaneet töitä. Osaamista ei ole, niin ei kukaan juuri mitään maksakaan. Siksi tehtävä 100h viikossa ja joustettava, että edes jotain saisi.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:47"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:25"]Minulla yrittäjyyttä takana 30 vuotta, miehellä 10. Kyllä yrityksessä on aina jollain tapaa kiinni ja alussa lomat ovat tiukassa. [/quote] Jaa, en minä ainakaan ole. Neljä vuotta talotekniikan suunnittelua yrittäjänä takana. Omistajia kaksi ja yksi palkattu tekee hommia opintojen ohella. Oikeastaan ainoa ero aikaisempiin esimiestehtäviini alalla on se, että töitä on välillä paljon ja välillä on luppoaikaa. Keskimäärin tuntimäärä kuitenkin about sama. Kukaan ei soita öisin tai viikonloppuisin, eikä vastuu paina sen enempää tai vähempää kuin ennen. Käteen jäävät tulotkin melko samat, mutta vapaus viehättää. Siksi tätä jatkankin. Kannustan kaikkia halukkaita yrittäjäksi, jos idea ja osaaminen on kohdillaan. Jos ei, niin silloin joutuu henkensä pitimiksi tekemään puoli-ilmaista työtä kieli vyön alla. Itse en siihen lähtisi.
[/quote]
TÄMÄ on järkevää yrittäjyyttä. Minusta yrittäjät, jotka koko ajan tekevät numeroa omasta työmäärästään, eivät osaa organisoida, delegoida, tai sitten puuttuu kokonaan se substanssiosaaminen.
Miksi pitää perustaa yritys, jos ei ole minkäännäköistä liikeideaa tai kilpailuetua?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:06"]
Jännä juttu, että näin monta yrittäjää eksyi päiväsaikaan kertomaan meille, etteivät he ehdi tehdä mitään muuta kuin töitä.
Näin se menee. Vain me duunarit ehditään olla av:llä. Yrittäjät ovat 24/7 töissä, kuten täällä moni yrittäjä kertoi.
Minulla on pari pk-yrittäjää fb-kavereina. He kilvan toitottavat somessa, kuinka raskasta on olla yrittäjä. Jatkuvaa päivitystä tulee aiheesta "jos olet töissä vaikkapa julkisella puolella, saat olla saikulla ja ottaa rennosti". Ei se ihme ole, jos illatkin pitää töissä olla, kun näemmä päivät kuluvat fb:ssa ja av:lla.
[/quote]
Minä tuolla ekalla sivulla jo kerroin kuinka meidän perheessä on 2 yrittäjää. Minä ja mieheni. Alussa sai lomista tosiaan haaveilla. Nyt nautin ansaittua kesälomaa. Joten on aikaa käydä täällä ja facessä. Työntekijät hoitaa homman. Luottoporukkaa ja on olemassa pari oikeaa kättä.
Yrittäjäksi ryhtymisessä on riskinsä. On tarkoin harkittava ja suunniteltava mihin ryhtyy. Ja se vaatii sitoutumista ja paljon muuta.
Toki nautin nyt työni hedelmistä. Nyt voin lomailla ja paljon. Olen ollut onnekas.
t. Yrittäjä
Miettinyt monesti jos joku palvelu maksaa200-1200.Kansalaiset elättää ne yrittäjät.Yli kalliita pikkutöitä. (Tää ei tarkota mitään katto,remppa,kylppäri yms muuta .Ne ymmärrän maksaa ja hyvää työtä tekevät.)Naapurin ukko yrittäjä monella saralla,leipä koostuu ylihintasusta pikkuavusta ,asennus juttuihin.Käy iltasin tekee vaik 250 työn..Sit voi nokka pystyllä kävellä.Suolarahoja.Korona avustustakin heruu kun keksii lisää yritys toimintaa kuulemma..
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:03"]Yrityksessä on aina kiinni. Sitä ei ymmärrä jos ei ymmärrä.
T. Yrittäjän tytär, yrittäjän vaimo, yrittäjä
[/quote]
Aika usein näyttää olevan pitkät narut, ihan kaukomaille riittää ja monta kertaa vuodessa. Mutta voipihan sitä siellä Thaikussakin yrittää, ja Levillä, ja mökillä ja vkonloppumatkoilla eurooppaan. Koskaan ei (puheissa) lomia ehdi pitämään. Mutta me muut naureskellaan partaamne.