Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjät vituttaa.

Vierailija
01.09.2014 |

Lähipiiristä löytyy kaksi näitä "kolmeen vuoteen ei päivääkään lomaa" -yrittäjiä.

No ne yrittäjän päivän työt saattaa olla puhelimeen vastaaminen tai sähköpostien tarkastaminen. Aika helvetin paljon rennompaa kun tavallisilla työntekijöillä.Tää yrittäjä aina kieltäytyy sopimasta etukäteen menoja "kun töistä ei koskaan tiedä". Aargh!

Itse tarkastan aina s-postit ja vastaan työpuheluihin, vaikka ne tulis viikonloppuna tai illalla. En silti valita kaikille, kuinka taas jouduin tekemään töitä 24/7.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, miksi Suomessa on taloudellinen alamäki ja massatyöttömyys. Syy löytyy sinun kaltaisistasi valittajista.

Vierailija
2/107 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittajapersoonat nyt ovat itsekkäitä ja röyhkeitä. Sellaiset usein ryhtyvät yrittäjiksi. Ei siinä pärjää muuten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 08:53"]Yrittajapersoonat nyt ovat itsekkäitä ja röyhkeitä. Sellaiset usein ryhtyvät yrittäjiksi. Ei siinä pärjää muuten. 
[/quote]

Nyt en tiedä, itkeä vai nauraa. Mutta jos sinulla ei ole omakohtaista kokemusta asiasta, niin minkäs teet, elät muiden syöttämissä harhaluuloissa.

Vierailija
4/107 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen yrittäjän tulot ovat kiinni niistä puheluista ja s-posteista, ei tule palkka tilille kuten sinulle tai Manulle illallinen.

Vierailija
5/107 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää lähinnä 'maatalousyrittäminen'. Ihan kummallinen termi. En tajua miksei tästä kansanosasta käytetä esim. nimeä maanviljelijä tai karjankasvattaja. Yrittäminen ei heidän toimintaansa liity millään tavalla.

Vierailija
6/107 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksessä on aina kiinni. Sitä ei ymmärrä jos ei ymmärrä.

T. Yrittäjän tytär, yrittäjän vaimo, yrittäjä

Vierailija
7/107 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et itse ala yrittäjäksi, jos se kerran on niin "helvetin paljon rennompaa kuin tavallisilla työntekijöillä"? 

Vierailija
8/107 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:03"]Yrityksessä on aina kiinni. Sitä ei ymmärrä jos ei ymmärrä.

T. Yrittäjän tytär, yrittäjän vaimo, yrittäjä
[/quote]
Minäkään en tuota ymmärrä, vaikka yrittäjä olenkin.

Vierailija
9/107 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 08:53"]

Ymmärrän kyllä, miksi Suomessa on taloudellinen alamäki ja massatyöttömyys. Syy löytyy sinun kaltaisistasi valittajista.

[/quote]Valittajista valittaja on onglema? Mitenkäs itse kun valitat valittajista valittajista?

Vierailija
10/107 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:02"]

Minua ärsyttää lähinnä 'maatalousyrittäminen'. Ihan kummallinen termi. En tajua miksei tästä kansanosasta käytetä esim. nimeä maanviljelijä tai karjankasvattaja. Yrittäminen ei heidän toimintaansa liity millään tavalla.

[/quote]

No luultavasti siksi, koska monesti se maatila pyörii yritysnimikkeen alla. Hyvin yleistä ainakin sellaisilla tiloilla, joissa ei ole elukoita eli töitä siellä maatilalla on vain kesäaikana. Talvella sitten tehdään esim. metsäurakointia.

Vierailija
11/107 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siitä vastaa aina 24/7. Mitä et ymmärrä? Lomia toki voi pitää, minäkin olen nyt opintovapaalla, mutta aina sitä silti päivystää jollakin tasolla.

Vierailija
12/107 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:02"]

[/quote]

Miten niin ei?

Vierailija
13/107 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse heräät aamulla, syöt aamupalan, puet ehkä lapset tms. ja menet töihin. Sitten tulet kotiin. Sitten katselet salkkareita ja bb:tä sohvalla ja menet nukkumaan. Sama toistuu sen 250 kertaa vuodessa. Itse herään aamulla, teen aamupalan, istahdan alas ja kas, puhelin soi. Puhun 30 minuuttia puhelimessa samalla katsellen jäähtyviä paahtoleipiäni. Puhelun aikana otan ylös kaksi muuta puhelinnumeroa, ja kun olen saanut kylmät leipäni syötyä, soitan taas seuraavat puoli tuntia puheluita, saan ehkä heidät kiinni, ehkä en. Lähden koiran kanssa lenkille, ja puen jonkun taskullisen vaatteen että saan kaksi puhelinta mukaan, jos joku soittaa juuri silloin. Vien koiran kotiin, puen työvaatteet, ja sitten lähden sinne varsinaisiin töihin, huolimatta siitä, että olen juuri koko aamun roikkunut puhelimessa...

Vierailija
14/107 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 08:56"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 08:53"]Yrittajapersoonat nyt ovat itsekkäitä ja röyhkeitä. Sellaiset usein ryhtyvät yrittäjiksi. Ei siinä pärjää muuten.  [/quote] Nyt en tiedä, itkeä vai nauraa. Mutta jos sinulla ei ole omakohtaista kokemusta asiasta, niin minkäs teet, elät muiden syöttämissä harhaluuloissa.

[/quote]Ja yrittäjät ovat syyntakeettomia levittämiinsä hahoihin?

Vierailija
15/107 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:06"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:03"]Yrityksessä on aina kiinni. Sitä ei ymmärrä jos ei ymmärrä. T. Yrittäjän tytär, yrittäjän vaimo, yrittäjä [/quote] Minäkään en tuota ymmärrä, vaikka yrittäjä olenkin.

[/quote]

No ei sulla vissiin sitten kovin menestyvä tai kasvuhaluinen yritys sitten ole, jos et ole koskaan joutunut tekemään mitään suurempia investointeja. 

Vierailija
16/107 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin työpäivä koostuu vain parista sähköpostista ja puhelusta. Tai sitten ne yhteydenotot on todella tuottavia vai miten luulet yrityksen pyörivän ja millä yrittäjän maksavan kaikki kulut?

Vierailija
17/107 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:07"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 08:53"]

[/quote]Valittajista valittaja on onglema? Mitenkäs itse kun valitat valittajista valittajista?
[/quote]

Et sitten muuta keksinyt ja tuotakin piti oikein miettiä. Säälittävää, en viitsi edes alapeukuttaa.

Vierailija
18/107 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin allekirjoittaa tuon että monet yrittäjät tosiaan jaksavat valittaa milloin mistäkin. Milloin veroista, milloin työntekijöistä, milloin byrokratiasta, whatever.

Voisi melkein kuvitella että yrittäjät olisivat tavattoman ikäviä ihmisiä jos ei tietäisi paremmin :)

Vierailija
19/107 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:06"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:03"]Yrityksessä on aina kiinni. Sitä ei ymmärrä jos ei ymmärrä. T. Yrittäjän tytär, yrittäjän vaimo, yrittäjä [/quote] Minäkään en tuota ymmärrä, vaikka yrittäjä olenkin.

[/quote]

No ei sulla vissiin sitten kovin menestyvä tai kasvuhaluinen yritys sitten ole, jos et ole koskaan joutunut tekemään mitään suurempia investointeja. 
[/quote]
Ei kai yrityksen kasvu, menestys tai investoinnit sitä vaadi, että omistaja on kiinni 24/7?

Vierailija
20/107 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:08"]

Itse heräät aamulla, syöt aamupalan, puet ehkä lapset tms. ja menet töihin. Sitten tulet kotiin. Sitten katselet salkkareita ja bb:tä sohvalla ja menet nukkumaan. Sama toistuu sen 250 kertaa vuodessa. Itse herään aamulla, teen aamupalan, istahdan alas ja kas, puhelin soi. Puhun 30 minuuttia puhelimessa samalla katsellen jäähtyviä paahtoleipiäni. Puhelun aikana otan ylös kaksi muuta puhelinnumeroa, ja kun olen saanut kylmät leipäni syötyä, soitan taas seuraavat puoli tuntia puheluita, saan ehkä heidät kiinni, ehkä en. Lähden koiran kanssa lenkille, ja puen jonkun taskullisen vaatteen että saan kaksi puhelinta mukaan, jos joku soittaa juuri silloin. Vien koiran kotiin, puen työvaatteet, ja sitten lähden sinne varsinaisiin töihin, huolimatta siitä, että olen juuri koko aamun roikkunut puhelimessa...

[/quote]

Just tällainen valittaminen ärsyttää. Olet prototyyppi!

Siis sä olet ehtinyt lenkittää koirat työajallasi. Voi ihan, että kahta puhelinta piti kantaa mukana. Ihan samalla tavalla minä olen vastannut puhelimeen ja sopinut palaverejä ajomatkallani töihin. Jouduin vaan lenkittämään ne koirat ennen kuin pääsin lähtemään työmatkalle, jotta voisin istua ne pakolliset 40h konttorissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän