Minkälainen nainen EI värjää hiuksiaan?
Itse en voisi olla värjäämättä viiden vkon välein.
Kommentit (113)
Olen tyytyväinen omaan väriin, ei ole rahaa käydä koko ajan kampaajalla, en halua käyttää ylimääräisiä kemikaaleja enkä edes osaisi päättää, että minkä väriseksi haluaisin värjätä.
Olen ollut hiusvärikierteessä yli puolet elämästäni. Joka kuukausi kestoväri päähän, ja silti puolet kuusta näyttää siltä, kuin päälaella olisi kaljuja kohtia oman vaalean hiuksen puskiessa värjätyn alta. Aloin pikkuhiljaa hilata väriä lähemmäs luonnollista, ettei väriraja olisi niin radikaali, juurikasvu nyt vaan on niin kertakaikkisen kammottavan näköistä. Vaalensin vähitellen aina vaaleammaksi ja vaaleammaksi ruskeaksi, kunnes joskus tajusin, että oikeasti haluan sen ihan omanvärisen, tummanvaalean tukan. Monta värjäystä sekin vielä vaati, että päästiin niin lähelle todellista sävyä, että väriraja katosi kokonaan. Nyt olen ollut värjäämättä niin kauan, että kokonaan värjäämätöntä hiusta on poskiluun alapuolelle. Olen pitkähiuksinen, joten värjättyäkin hiusta on vielä yllinkyllin, mutta pyrin siitäkin eroon.
Olen ehdottoman tyytyväinen ratkaisuuni. Olen aika vähävarainen, mutta silti mulle joku kympin investointi kuussa hiusväriin on ihan yhtä tyhjän kanssa, johonkin se kymppi menee kuitenkin - tämä kriteeri ei siis motivoi värjäämättömyyteen. En ole myöskään saanut hiusväreistä koskaan mitään reaktioita, enkä osaa huolestua hiusvärien terveysvaikutuksista. Mun 2 tärkeintä motiiviani värjäämättömyyteen on juurikasvuttomuus ja se, että tällaisena hiukseni nyt vaan näyttävät ihan himputin hyvältä. Hiukset näyttävät moninkertaisesti paksummilta tyvestä, ovat jykevät ja kiiltävät ja terveen näköiset, oma sävy on vivahteikas ja eloisa ja näyttää joka valossa eriltä. Hiukset kestävät kuumakäsittelyä, kiharamista ja suoristamista, kärsimättä paljon paremmin kuin värjätyt, ja laitankin niitä aktiivisesti. Kasvonpiirteet korostuvat, kun hiusten väri ei vie kaikkea huomiota, ihon ja hiusten sävyt sointuvat toisiinsa, meikit näyttävät todella hyvältä neutraalia pohjaa vasten.
On siihen varmasti syynsä, että esimerkiksi malleilla on yleensä luonnollisen väriset hiukset. Kun hiusväri ei ole ulkoisen olemuksen ykkösasia, muut puolet pääsevät korostumaan ihan eri tavalla. Ei luonnollinen hiusväri tarkoita, että tarvitsisi sitten kauttaaltaan näyttää harmaavarpuselta tai hippiäiseltä.
Enemmän mua ihmetyttää naiset, jotka värjäävät hiuksiaan kirkuvin värein, mutta eivät muuten jaksa panostaa ulkonäköönsä. Tosi upealta näyttääkin ne monivärjätyt, räiskyvät reuhkat, kun naama on ihan blanco, kulmakarvat ja ripset ovat vaaleat ja päällä on joku tuulitakki. Noh, kukin tyylillään.
Maksaa. Ei jaksa olla kierteessä
Sellainen, joka vihaa juurikasvua. Mikä voi olla rumempaa? Ei edes maantieväriset hiirulaishiukset. En myöskään jaksa olla miettimässä aina hiuksiani, eli kiireinen.
Tämän lisäksi sellainen,joka on huomannut, että ihmistä pukee yleensä parhaiten se oma väri. Liian vaaleat hiukset saa ihon näyttämään nuhjuiselta ja tummat taas kalpealta. Taisitten pitää aina käytää aikaa itsensä pakkelointiin, niin, että on puuterit, kulmat silmät ja huulet hiusväriä myöten kaikki laitettu ja lopputulos on luonnoton kuori. Näitä näkee surullisen usein. Vaikka en kyllä kannata tuolla aiemmin mainittua paskaset hiirulaishius tyyliäkään.
Fiksu, joka näkee silmillään ja tajuaa, että esim. SabotaasiSinin juurikasvu on järkyttävän ruma, kuten myös liukuvärit (vaikka niitä kutsutaan raflaavasti OMBREksi) ja skunkkitukat, hyi hyi hyi!!!
Mulla on kauniin blondit ja kun on luonnostaan raidalliset ni näyttää nätiltä eikä väripotalta
Mää en oikeen oo varma onko mulla semmonen "maantienharmaa" tukka, mutta luultavasti on. Voisko joku linkata kuvan sen värisestä tukasta?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 18:06"]
Mää en oikeen oo varma onko mulla semmonen "maantienharmaa" tukka, mutta luultavasti on. Voisko joku linkata kuvan sen värisestä tukasta?
[/quote]
googlailin ja mulla itellä taitaa olla joku tän värinen
eli on ilmeisesti "maantienharmaa" :D Itse en vaan jaksa enää värjätä, ihan kivan värinen kait tää minusta on muutenkin.
minä, vuoden kesti kasvattaa omat hiukset esille. Esille tuli ilmeisesti se maantie (on vaalea, muttei pähkinä/vilja, mutta ei kuitenkaan ruma maantie????), mutta wau:
Hiukset ovat kauniit!!! Pehmeät kuin silkki, kiiltävät elinvoimasta, kiharat näyttävät upeilta, luonnollisilta näissä hiuksissa. Me like :)
Ei mulla olekaan ihan hiirenharmaa maantienväri. Tuosta ylemmän linkistä huomasin. Mulla onkin joku oljenvärinen tai muu keltaisenkukertavaoksennus.
Joku tällainen, onko tälle joku nimitys?
En värjää. Hiukseni ovat tummat ja hyvän väriset. Hiusvärit kirvelevät. Olen muutenkin luonnollinen älykkö. Arvostan eniten luonnollista kauneutta.
Siinäkin on tosiaan eroja, mitä ihmiset näkevät maantienvärinä. Juurikasvussa yleensä melkein kaikki värit näyttävät harmailta ja villasukkamaisilta ja maantieltä, vivahteet tulevat ihan eri tavalla esiin, kun siinä ei ole keinoväriä vieressä kontrastina.
Mä sanoisin 112:n kuvassa olevan värin olevan väriasteikolla jotakuinkin 8.3, tummanvaalea kultaisella taitolla.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:11"]
Itse en voisi olla värjäämättä viiden vkon välein.
[/quote]
Minkälainen nainen värjää viiden viikon välein, ainakin itselläni olisi karsean näköinen 3-5 cm tyvikasvu tuossa vaiheessa!? Hiukseni tosin kasvavat niin nopeasti että jos niitä väräjä aikoisi niin pari viikkoakin olisi pitkä väli. Siksi en värjää.
[/quote]
Ihmisen hiukset eivät kasva kuin sentin kuukaudessa. Kenenkään hiukset eivät kasva nopeammin.