Minkälainen nainen EI värjää hiuksiaan?
Itse en voisi olla värjäämättä viiden vkon välein.
Kommentit (113)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:14"]
Järkevä, joka ei halua kemikaaleja itseensä ja kokee olevansa tarpeeksi hyvä omana itsenään.
[/quote]
Veit muuten jalat suustani. Otsikosta tuli tällainen ajatus; järkevä - kemikaaleja varova nainen.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:26"]
Sellainen onnekas paskiainen, jolla on luonnostaan kaunis hiusväri
T: hiirenharmaat liruhiukset omaava
[/quote]
Laitaa hiuspuuteria niin liruisuus vähenee. Hiirenharmaa on trendiväri :)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:11"]
[/quote]
Minkälainen nainen värjää viiden viikon välein, ainakin itselläni olisi karsean näköinen 3-5 cm tyvikasvu tuossa vaiheessa!? Hiukseni tosin kasvavat niin nopeasti että jos niitä väräjä aikoisi niin pari viikkoakin olisi pitkä väli. Siksi en värjää.
[/quote]
Miksi pelkkää alapeukkua? Eikö teillä muka väri haalistu tuossa ajassa tai tule kunnon wt-tyvikasvu näkyviin?
[/quote]Alapeukkua siitä, että ihan tosissasi väität tukkasi kasvavan jopa sentin viikossa. Olet melkoinen friikki jos tuo muka on totta. Normaali hiusten kasvutahti kun on noin sentin - 1.5cm kuussa (http://fi.wikipedia.org/wiki/Hiukset).
Inhoan yli kaiken sitä juurikasvua. Sekä itsellä että muilla. Onneksi minulla on omasta takaa kaunis punaruskea hiustenväri. Ehkä värjäisin sen juurikasvun uhallakin, jos hiuksissä ei olisi väriä omasta takaa.
sellainen, jonka päänahka ilmoitti järjettömällä kutinalla että nyt riittää ! olen atopikko & siitä huolimatta aloitin värjäämisen 15-vuotiaana, kun olin 30-vuotias alkoi hillitön kutina johon ei auttanut kuin ihotautilääkärin määrämät litkut. jouduin luomaan identeettini uudestaan: olin aina ollut se punapää, nyt minun piti sopeutua "ei minkään väriseen" eli surullisen maantiensävyiseen tukkaan :(
minä en värjää hiuksia koska ei ole rahaa ostaa hyvää laatuista hiusväriä.
Nainen, jolla on luonnostaan kauniin väriset hiukset ainakin omasta mielestään
Sellainen, jolla hiustenpituus pohkeeseen. En ole koskaan värjännyt, enkä värjää. Haaveilen pitkistä harmaista hiuksista, mutta varmaan iän myötä letti menee liian liruksi:)
Minä lopetin vaalentamisen ja kasvatan oman maantienvärini koska haluan katsoa olisiko hiukset paremmassa kunnossa ilman kemikaaleja.
Koulutus KTM, asiantuntijatyössä, naimisissa, kaksi lasta. Mulla on ns. maantienväriset hiukset - ja se väri sopii mulle oikein hyvin. :) Aurinko vaalentaa kesällä raitoja ja se näyttää erityisesti nutturoissa aika kivalta, tuo lisää elävyyttä väriin. Mun hiukset ovat myös pitkät ts. käyn kampaajalla hyvin harvoin. Tosin olen 38 v eli mulla ei ilmeisesti saisi olla enää pitkiä hiuksia, heh.
Nuorempana mulla oli lyhyt "poikatukka" jota värjäsin milloin minkäkin väriseksi. Tuli kalliiksi kun hiukset kasvavat niin hurjaa vauhtia, siksi alunperin päädyin kasvattamaan pitkän lettini takaisin. Nyt olen muuten vaan tyytyväinen pitkään, luonnollisenväriseen tukkaani enkä koe tarvetta värjäillä. Nykyään olen myös tietoisempi kemikaaleista ja vältän turhia kemikaaleja ainakin silloin kun siitä ei ole erityistä vaivaa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 08:48"]
sellainen, jonka päänahka ilmoitti järjettömällä kutinalla että nyt riittää ! olen atopikko & siitä huolimatta aloitin värjäämisen 15-vuotiaana, kun olin 30-vuotias alkoi hillitön kutina johon ei auttanut kuin ihotautilääkärin määrämät litkut. jouduin luomaan identeettini uudestaan: olin aina ollut se punapää, nyt minun piti sopeutua "ei minkään väriseen" eli surullisen maantiensävyiseen tukkaan :(
[/quote]
Värjäsitkö hennalla vai kampaamo/markettiväreillä? Hennapohjaiset kuten esim. Sante tai ihan henna itsessään on aineita, joita moni atoopikko pystyy käyttämään. Henna voi jopa parantaa päännahan terveyttä.
kampaajalla väriä latvoihin? värillisiä irtolisäkkeitä?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:14"]
[/quote]
Värjäsitkö hennalla vai kampaamo/markettiväreillä? Hennapohjaiset kuten esim. Sante tai ihan henna itsessään on aineita, joita moni atoopikko pystyy käyttämään. Henna voi jopa parantaa päännahan terveyttä.
[/quote]
en uskalla kokeilla hennaa, koska sain ihottumaa festareilla otetusta hennatatuoinnista :( vieläpä punaisesta, vaikka sen mustanhan pitäisi olla myrkkyä!
Oliko sitten urbaanilegendaa, että henna aiheuttaa syöpää. Ainakaan missään shampoissa tai hoitoaineissa ei hennaa saa olla. Tai ei yhteenaikaan saanut olla. En tiedä miten nyt.
Terveen itsevarma, itseensätyytyväinen AITO LUONNONLAPSI, jolla mahd kaunis hiussävy luonnostaan, mutta tämä viimeinen ominaisuus ei ole edes välttämätöntä. Nainen, joka ei välitä kenenkään (ap:n kaltaisten) pinnallisten trendipelleihmisten mielipiteistä, eikä tarvitse kenenkään hyväksyntää. =)
Huvittavaa kun kaikenmaailman silikoni-MoreIsMore-maalipytty-täysfeikitkin usein kutsuvat itseään "AIDOIKSI", "olen oma itseni lässynlää", "LUONNONLAPSIKSI" jne.. ;-)
Olis niin kiva olla värjäämättä raskaana ollessa, mutta jotenkin puistattaa ajatus olla ison mahan kanssa ja hiukset harmaat.
Minä en värjää. Mulla on kauniin tummanruskeat, pitkät, sopivasti luonnonkiharat hiukset. Ne pysyvät terveinä ja kiiltävinä vain, jos vältän kaikenlaisia kemiallisia käsittelyjä, sekä myös föönausta että kaikkia kuumakäsittelyjä. Nämä hiukset pestään sulfaatittomalla luomushampoolla, annetaan kuivaa itsekseen kauniille kiharoille eikä niille tehdä mitään muuta, paitsi joskus latvat siistitään. Ja olen nelikymppinen kolmen lapsen äiti, asiantuntijatehtävässä, harrastan kestävyysurheilua ja meikkaan sekä pukeudun tyylikkäästi.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:28"]
No mä olen tällainen hoikka 168 cm, B70 liivin koolla oleva suomalainen 32v nainen. Naimisissa ja muutama kouluikäinen lapsi. Tykkään naisellisista ja seksikkäistä vaatteista. Niin ja ne värjäämättömät hiukset on melkein lapaluihin loivalla luonnonkiharalla. Väri on perus maantienharmaa kultaisella vivahteella. Nämä sopii mulle hyvin, kun kulmakarvat on samaa väriä. Vientiäkin olisi taas viikonloppuna ollut.
Että sellainen mä olen. En mä muista osaa sanoa.
[/quote]
Miksi te mua alapeukutitte ja muita värjäämättömiä ette? En mä mikään kaunotar ole vaikka kaksi iskuyritystä baarissa tulikin, että ei ainakaan kateellinen tarvi olla. :)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:11"]
[/quote]
Näin mäkin luulin aiemmin. Mulla oli vuosia kirkkaan punaiset hiukset ja ne sopivat mulle tosi hyvin (luultiin aidoksi punapääksi). Sitten värjääminen alkoi kyllästyttää kun noin puolet kuukaudesta oli epäsiisti olo juurikasvun takia ja vakikampaajani lopetti tytöt. Lisäksi olin utelias näkemään minkä väriset hiukseni ovat oikeasti. Oman värin takaisin saaminen oli varmaan parin vuoden projekti. Ensin poistin punaisen värin ColorB4-aineella ja hiuksia värjättiin ruskeiksi. Punainen ei missään vaiheessa lähtenyt kunnolla pois millään aineella vaan aina pukkasi läpi ja kampaajat värjäsivät hiukset aina liian tummiksi ja siitäkin seurasi juurikasvua. Viime talvena hiukseni värjättiin viimeisen kerran, päätin että kasvatan pois vaikka juurikasvun kera ja latvoja leikkaamalla,mutta jostain kumman syystä väri lähtikin pois ilman sen kummempia rajoja. Hiusteni tummusaste on noin 6-7, kampaaja värjäsi 5-asteella joten hiukseni näyttivät lähes mustilta (myös raskaus saattoi vaikuttaa tulokseen). Kesä vaalensi hiuksia, joten niissä on sävvyeroja, mutta olen tyytyväinen väriin, se on sellainen lämpimän ruskea. Säästyypähän rahat :)