Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen nainen EI värjää hiuksiaan?

Vierailija
31.08.2014 |

Itse en voisi olla värjäämättä viiden vkon välein.

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnostaan hyvän värin ja kauniit hiukset omaava. Olen kyllä joskus värjännyt vähän tummemaksi, mutta nyt ei ole kiinnostanut.

Vierailija
42/113 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Järkevä nainen, joka on kenties muutenkin luonnollinen tai arvostaa kosmetiikassa luonnonmukaisuutta. 

- hyvän itsetunnon omaava nainen, joka uskaltaa näyttää aidolta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:11"]

[/quote]

Minkälainen nainen värjää viiden viikon välein, ainakin itselläni olisi karsean näköinen 3-5 cm tyvikasvu tuossa vaiheessa!? Hiukseni tosin kasvavat niin nopeasti että jos niitä väräjä aikoisi niin pari viikkoakin olisi pitkä väli. Siksi en värjää.

[/quote]

Miksi pelkkää alapeukkua? Eikö teillä muka väri haalistu tuossa ajassa tai tule kunnon wt-tyvikasvu näkyviin?

[/quote]

No katos kun hiukset kasvavat sen 1-2 cm/kk, eli ei viidessä viikossa tule 3-5 cm tyvikasvua millään. 5 viikkoakin on aika lyhyt väli hiusten värjäämisessä, mulla ei olis hiuksia enää, jos noin usein värjäisin. Ja mulla on kestoväri kestänyt jo 4 kk:tta haalistumatta ja uutta en aio laittaa, vaan annan luonnolisen värin+harmaiden tulla esiin. Ja kannattaa laittaa suurinpiirtein saman värinen väri, kun omat hiukset ovat, jos peittää vaan harmaita, niin ei tule sitä tyvikasvua niin pahasti esiin. Tietty, jos haluaa suurta muutosta asia on eri. 

Vierailija
44/113 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:45"]

[/quote]

Minkälainen nainen värjää viiden viikon välein, ainakin itselläni olisi karsean näköinen 3-5 cm tyvikasvu tuossa vaiheessa!? Hiukseni tosin kasvavat niin nopeasti että jos niitä väräjä aikoisi niin pari viikkoakin olisi pitkä väli. Siksi en värjää.

[/quote]

Miksi pelkkää alapeukkua? Eikö teillä muka väri haalistu tuossa ajassa tai tule kunnon wt-tyvikasvu näkyviin?

[/quote]

Hiukset kasvavat ihmisillä vähän yli sentin kuussa, tässä on itse asiassa hyvin vähäistä vaihtelua kuukausitasolla, puhutaan ehkä puolesta sentistä,  joten viidessä viikossa useimmille parin asteen sisällä oman hiuksen väristä pysyvälle värjääjälle ei vielä mitään juurikasvua tule, varsinkin, kun se väri tosiaan haalistuu. Olen värjännyt hiuksiani pitkään noin kaksi astetta omaa väriä  tummemmiksi, ja värjäysvälini oli tuolloin noin 10 viikkoa. Sitten tulin raskaaksi, ja sikiön terveys oli tukan wt-kerrointa tärkeämpi. Todella suureksi ihmetyksekseni huomasin, ettei se juurikasvu ollut yhtään niin törkeä, kuin olin kuvitellut.

[/quote]

Totta tuokin. Raskausaikana ei kannata värjätä.

Ja tosiaan en tiedä ketään muuta ihmistä jolla hiukset (ja muut karvat) kasvaisivat yhtä nopeasti kuin minulla joten tämä ongelma ei varmaan kosketa monia.

Ja sitten kun hiukset alkaa harmaantua niin eihän niissä väri tahdo pysyä enää ollenkaan ihan sama kuinka usein niitä värjää. Ainakin äidilläni kaikki kestoväritkin lähtee pois vähän niinkuin värihuuhtelut parin pesun jälkeen.

Vierailija
45/113 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:16"]Lestadiolainen.
[/quote] he ovat muutenkin hämäriä mulliaisia, eli tarkoitan näitä vanhollis lestadiolaisia joilla on typerät perinteet, jumala armahtakoon nämä reppanat

Vierailija
46/113 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen joka ei halua aivosyöpää hiusvärien kemikaaleista.

Vierailija
47/113 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunlainen. Allerginen, pihi ja en halua kemikaaleja itseeni.

Aikaisemmin värjäsin ehkä 2x vuodessa, mut kun parin viimeisen värjäyskerran jälkeen piti laittaa kortisoniliuosta päähän, niin tajusin, että ihan sairasta noin harvoinkin värjääminen. Nyt iloiset harmaaraidalliset hiukset rasittaa muita - itsehän en niitä näe :D

Vierailija
48/113 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kysymällä: Onko niilläkin jokin standardi?

Vierailija
49/113 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No katos kun hiukset kasvavat sen 1-2 cm/kk, eli ei viidessä viikossa tule 3-5 cm tyvikasvua millään. 5 viikkoakin on aika lyhyt väli hiusten värjäämisessä, mulla ei olis hiuksia enää, jos noin usein värjäisin. Ja mulla on kestoväri kestänyt jo 4 kk:tta haalistumatta ja uutta en aio laittaa, vaan annan luonnolisen värin+harmaiden tulla esiin. Ja kannattaa laittaa suurinpiirtein saman värinen väri, kun omat hiukset ovat, jos peittää vaan harmaita, niin ei tule sitä tyvikasvua niin pahasti esiin. Tietty, jos haluaa suurta muutosta asia on eri. 

[/quote]

Usko tai älä mutta mulla hiukset kasvaa todella noin paljon. Viime vuonna kasvatin hiukset semmoisesta pixie-mitasta solisluihin asti alta 6 kuukaudessa, moni varmaan luuli että mulla on pidennykset tai jotain :D

Vierailija
50/113 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostanut nuorempana. Sitten nuorena opiskelijana alkoi kiinnostamaan ulkonäkö yhä enemmän, mutta luettuani allergiatapauksista ja mietittyäni, miten kallista ja hankalaa puuhaa se on, päätin etten ala värjäämään. Säästää ihan mukavasti rahaa, kun en kuitenkaan jaksaisi itse niitä värjätä. Pelkään, että olisin allerginen, koska sellaiseen on taipumusta muillekin kosmetiikkatuotteille. En halua ottaa riskiä.

Oma hiusvärini on tällainen normaali vaaleanruskea. Ei mikään tyrmäävä, mutta kelpaa minulle. Olisihan värjätty hius aina hienompi ja paremman sävyinen, mutta hällä väliä. Minä tehostan sitten naamaani, koska se kaipaa hiuksiakin enemmän ehostusta :D

Vierailija
51/113 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme kysymys! en värjää tukkaa enkä pesekään millään muulla kuin vedellä. ja on puhdas, luonnollinen hius ja hiuspohja erinomaisessa kunnossa kun ei oo pitkään aikaan käyttäny mitään myrkkyjä.

Vierailija
52/113 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:42"]

sellainen harmaa räikeään marimekko -tanttavaatteisiin pukeutuva hiiri, joka kannattaa harvoja pesukertoja ja kulkee ihmisten ilmoilla hiirenvärinen luonnontukka paskaisena päätä myöten roikkuen.

[/quote]

Mun viikonlopun mekko

http://images.asos-media.com/inv/media/9/6/0/1/4121069/black/image1xxl.jpg

Oliko liian tantta?

Vierailija
53/113 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset on luonnostaan kauniit ja luonnokiharat, joita värjäys tuhoaisi kivasti, kokeiltu on. En tykännyt siitä, mihin kuntoon "helläkin" hiusväri kiharat veti. En myöskään halua enää tarpeettomia, paljon kritisoituja kemikaaleja iholleni, olen allergisoitunut aikuisiällä muillekin aineille.

Lisäksi haluan antaa harmaiden kasvaa sitten joskus. Katsoin vierestä, miten äiti kasvatti väriä pois saadakseen harmaantuneet hiukset näkyviin, ja helpommalta tuntuu antaa omien vain olla ja muuttaa väriä sitten kun tahtovat. Pidän peukkua pystyssä, suvussa on kiharapäille tähän asti tullut kauniit valkoiset hiukset.

Vierailija
54/113 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:18"]

Sivistynyt nainen on aina hillityn tyylikäs.

Sen tasoisilla naisilla on havoin räikeän punaiset hiukset tai muita huomiota herättäviä väriyhdistelimiä.

[/quote]Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.

Vierailija
55/113 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:42"]

sellainen harmaa räikeään marimekko -tanttavaatteisiin pukeutuva hiiri, joka kannattaa harvoja pesukertoja ja kulkee ihmisten ilmoilla hiirenvärinen luonnontukka paskaisena päätä myöten roikkuen.

[/quote]

Harmaa hiiri räikeissä vaatteissa - mielenkiintoinen mielikuva. Eiköhän niitä räikeitä vaatteita käytä yleensä värikkämmät tyypit...

Vierailija
56/113 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka haluaa hyväkuntoiset hiukset ja hiusten värin, joka sopii.

Mikähän siinä oikein on, että hiuksiaan valkaisee innolla punakkanaamaiset ja tummiksi värjäävät unohtavat värjätä ne harvat kulmakarvansa tummemmiksi.

Vierailija
57/113 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ei ole pinnallinen.

Vierailija
58/113 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en värjää. Oon punatukkainen, sellainen tummahko kuparinpunainen luonnostaan. Yhden ainoan kerran kampaaja ylipuhui mut "piristämään omaa sävyä" ja värjäämään hiukset vielä astetta punaisemmiksi. Jestas että näytin ihan joltakin tekopirteältä kulttuurisihteeriltä, jolla on hiuksissa räväkkä look. Sen jälkeen en ole värjännyt. 

Vierailija
59/113 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka viihtyy omassa värissään tai hiusväri on luonnostaan kaunis.

Vierailija
60/113 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pariin vuoteen värjännyt, kasvatin värin pois tukastani. Kyllästyin siihen, että tummahko ruskea väri oli aikojen saatossa muuttunut mustaksi tukaksi, joka ei varmasti olisi lähtenyt enää muulla kuin hiukset tuhoavilla useilla värinpoistoilla. Tarkoitus oli kyllä värjätä jollain ihan vaalealla sävyllä sitten kun vanhat olivat kasvaneet pois. Tulinkin sitten raskaaksi, enkä viitsinyt sinä aikana turhaan värjäillä kun olin pärjännyt ilmankin, vaikka tuskinpa siitä vauvalle haittaa olisi ollut. Noh, enpä ole vauvan jälkeenkään värjännyt. Oma väri on tuollainen keskiruskea, auringossa vähän kupariin vivahtava. Nyt olen ajatellut että laittaisin vähän astetta vaaleampia raitoja tuomaan elävyyttä. Olen vähän reilu kolmekymppinen, ihan hyvässä asemassa työelämässä, meikkaan ja pukeudun siististi.