AMK:ssa yksin
Hei, löytyykö täältä muita jota ovat (tai ovat olleet) koko opiskeluajan ilman kavereita? Itselläni alkaa huomenna toinen vuosi amkssa ja suoraansanottuna ahdistaa todella paljon ajatus toisesta lukuvuodesta ilman kavereita. Totta puhuen mietin josko olisin vuoden poissaolevana ja menisin armeijaan että voisin aloittaa toisen ryhmän kanssa vuoden päästä =D. Ongelmana on että olen melko "introvertti" eli toisinsanoen mulle riittää ihan semmoinen kaveriporukka jonka kanssa tehtäisiin kaikki ryhmätyöt ilman mihinkään bileisiin osallistumista. Terveysalalla kun opiskelen niin minulla tulee aika paljon klinikoita ja ryhmätöitä jossa pitäisi olla se oma porukka jotta ei tarvitsisi tunkea toisten ryhmään. Kysymys kuuluukin miten itse olette selvinneet yksinäisyydestä ja ryhmätöistä yms?
Kommentit (72)
Aika moni tuntuu kärsivän yksinäisyydestä sekä yliopistossa että amk:ssa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 19:32"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 19:21"] Menetkö ap huomisiin bileisiin? [/quote]Mitkä bileet, missä ja milloin? =) [/quote] Albassa opiskelijabileet :) alkaa klo 21, liput etukäteen 4€, ovelta 6€. Teflon brothers esiintyy, vaikka ei sillä esiintyjällä niin suurta merkitystä olekaan :D
[/quote]
En tiedä vielä, pitää kattoo jos jotenkin sais ihtensä hivutettua mukaan sinne =D. Tänäänkinhän ois ollu Dentina ry:n bileet albassa kaikille ja ilmanen sisäänpääsy. Musta tuntuu että mun pitäis olla jo valmiiks kännissä kun meen sinne, muuten tullee vaan semmossta awkward töpöttämistä siitä =D. Meinasittekos te muut savonialaiset mennä? Ai niin ja työ jotka sanoitte tosta että opettajan pitäis ohjata noissa kaverisuhteissa niin itekin olen sitä mieltä että se ei kuulu enää korkeakouluihin. Ainut mikä minusta välillä on kiva, on se että niitä ryhmätyöporukoita ei saa aina valita itse.
t.Ap
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 19:32"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 19:21"] Menetkö ap huomisiin bileisiin? [/quote]Mitkä bileet, missä ja milloin? =) [/quote] Albassa opiskelijabileet :) alkaa klo 21, liput etukäteen 4€, ovelta 6€. Teflon brothers esiintyy, vaikka ei sillä esiintyjällä niin suurta merkitystä olekaan :D
[/quote]
En tiedä vielä, pitää kattoo jos jotenkin sais ihtensä hivutettua mukaan sinne =D. Tänäänkinhän ois ollu Dentina ry:n bileet albassa kaikille ja ilmanen sisäänpääsy. Musta tuntuu että mun pitäis olla jo valmiiks kännissä kun meen sinne, muuten tullee vaan semmossta awkward töpöttämistä siitä =D. Meinasittekos te muut savonialaiset mennä? Ai niin ja työ jotka sanoitte tosta että opettajan pitäis ohjata noissa kaverisuhteissa niin itekin olen sitä mieltä että se ei kuulu enää korkeakouluihin. Ainut mikä minusta välillä on kiva, on se että niitä ryhmätyöporukoita ei saa aina valita itse.
t.Ap
[/quote]
Niin olis ollut ne dentian pirskeet, mutta veikkaan että huomenna on enemmän amk:laisia. Ainakin meidän luokalta on moni menossa sinne, ja tänään kävi melkonen kuhina siinä ennakkolippujen myyntipaikalla. Ehdotan, että vetäset sopivat pohjat niin että sosiaaliset taidot pukkaa pintaan ja tuut paikalle :) siellä on helppo lähestyä ihmisiä kun kaikki on hyvällä tuulella, ja en ole ite ainakaan huomannut että kukaan ei haluaisi tutustua uusiin ihmisiin! Lyöttäydyt vaan meidän muiden terttalaisten seuraan jos ei luokkakavereista seuraa saa :)
Eikö bileissä yritetä enemmänkin saavuttaa yhden yön suhteita tai jotain pitempiaikaista eikä kavereita? Täällä kuitenkin näytetään puhuvan noista pirskeistä yleisenä kaveeraamisena. No ehkä se naisista tuntuu siltä.
-Mies 29v-
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 19:32"] [quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 19:21"] Menetkö ap huomisiin bileisiin? [/quote]Mitkä bileet, missä ja milloin? =) [/quote] Albassa opiskelijabileet :) alkaa klo 21, liput etukäteen 4€, ovelta 6€. Teflon brothers esiintyy, vaikka ei sillä esiintyjällä niin suurta merkitystä olekaan :D [/quote] En tiedä vielä, pitää kattoo jos jotenkin sais ihtensä hivutettua mukaan sinne =D. Tänäänkinhän ois ollu Dentina ry:n bileet albassa kaikille ja ilmanen sisäänpääsy. Musta tuntuu että mun pitäis olla jo valmiiks kännissä kun meen sinne, muuten tullee vaan semmossta awkward töpöttämistä siitä =D. Meinasittekos te muut savonialaiset mennä? Ai niin ja työ jotka sanoitte tosta että opettajan pitäis ohjata noissa kaverisuhteissa niin itekin olen sitä mieltä että se ei kuulu enää korkeakouluihin. Ainut mikä minusta välillä on kiva, on se että niitä ryhmätyöporukoita ei saa aina valita itse. t.Ap [/quote] Niin olis ollut ne dentian pirskeet, mutta veikkaan että huomenna on enemmän amk:laisia. Ainakin meidän luokalta on moni menossa sinne, ja tänään kävi melkonen kuhina siinä ennakkolippujen myyntipaikalla. Ehdotan, että vetäset sopivat pohjat niin että sosiaaliset taidot pukkaa pintaan ja tuut paikalle :) siellä on helppo lähestyä ihmisiä kun kaikki on hyvällä tuulella, ja en ole ite ainakaan huomannut että kukaan ei haluaisi tutustua uusiin ihmisiin! Lyöttäydyt vaan meidän muiden terttalaisten seuraan jos ei luokkakavereista seuraa saa :)
[/quote]
Joo paitsi miten sitä voi mennä täysin eriväristen haalarilaisten sekaan luontevasti silleen howdy vaan teillekin. Tuskimpa siellä on mitään semmosta kirjavaa nörttiporukkaa joka pelaa jotain noppapeliä semmosen kyltin alla että tänne vaan kaikki tuppisuut =D.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:11"]
Minä jouduin kunnolla kiusatuksi amk:ssa. Lopetin lopulta kesken koulun. Sote-ala.
[/quote]
Voi ei, tosi surullista :-( Miten täysi-ikäiset ihmiset voi olla niin lapsellisia, ja vielä sote-puolella, jossa hakijoiden soveltuvuus alalle testataan. Vaikka kiusaavathan ihmiset toisiaan työpaikoillakin. En ole koskaan voinut ymmärtää, mitä mielihyvää kukaan saa toisen kiusaamisesta ja ulkopuolelle jättämisestä.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 19:32"] [quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 19:21"] Menetkö ap huomisiin bileisiin? [/quote]Mitkä bileet, missä ja milloin? =) [/quote] Albassa opiskelijabileet :) alkaa klo 21, liput etukäteen 4€, ovelta 6€. Teflon brothers esiintyy, vaikka ei sillä esiintyjällä niin suurta merkitystä olekaan :D [/quote] En tiedä vielä, pitää kattoo jos jotenkin sais ihtensä hivutettua mukaan sinne =D. Tänäänkinhän ois ollu Dentina ry:n bileet albassa kaikille ja ilmanen sisäänpääsy. Musta tuntuu että mun pitäis olla jo valmiiks kännissä kun meen sinne, muuten tullee vaan semmossta awkward töpöttämistä siitä =D. Meinasittekos te muut savonialaiset mennä? Ai niin ja työ jotka sanoitte tosta että opettajan pitäis ohjata noissa kaverisuhteissa niin itekin olen sitä mieltä että se ei kuulu enää korkeakouluihin. Ainut mikä minusta välillä on kiva, on se että niitä ryhmätyöporukoita ei saa aina valita itse. t.Ap [/quote] Niin olis ollut ne dentian pirskeet, mutta veikkaan että huomenna on enemmän amk:laisia. Ainakin meidän luokalta on moni menossa sinne, ja tänään kävi melkonen kuhina siinä ennakkolippujen myyntipaikalla. Ehdotan, että vetäset sopivat pohjat niin että sosiaaliset taidot pukkaa pintaan ja tuut paikalle :) siellä on helppo lähestyä ihmisiä kun kaikki on hyvällä tuulella, ja en ole ite ainakaan huomannut että kukaan ei haluaisi tutustua uusiin ihmisiin! Lyöttäydyt vaan meidän muiden terttalaisten seuraan jos ei luokkakavereista seuraa saa :)
[/quote]
Joo paitsi miten sitä voi mennä täysin eriväristen haalarilaisten sekaan luontevasti silleen howdy vaan teillekin. Tuskimpa siellä on mitään semmosta kirjavaa nörttiporukkaa joka pelaa jotain noppapeliä semmosen kyltin alla että tänne vaan kaikki tuppisuut =D.
[/quote]
Eihän se haittaa! :D saatpahan heti jutun aiheen opiskelukuvioista jos meet vaan rohkeesti juttelemaan. Ja niinku tuo mies29 viittas miehiin, niin onhan niitäki siellä :D
Ei kannata ottaa lainkaan vakavasti sitä pissisjengiä amk:ssa. Se kolme, neljä vuotta kandee panostaa opiskeluun. Jos ei saa kavereita, kannattaa tehdä opiskelutyöt sitäkin paremmin. Nimittäin opiskeluaika on nopeasti ohi. Työelämässä fiksut pärjäävät, pissikset eivät niinkään.
Itse olen ollut yksinäinen susi koko opiskeluajan. Se vain pitää kestää, ja kavereita saa muualtakin kuin jostain amk-jengistä.
Tsemppiä kaikille.
Outo uravalinta jos et tykkää ihmisistä. Itse opiskelen AMK:ssa (tosin täysin eri alaa) ja meillä on ainakin ollut aina ihan huippu ryhmähenki, ihan sama vaikka olisis täysin tuntemattomien kanssa samassa ryhmässä. On paljon myös omasta asenteesta ja käyttäytymisestä kiinni. Ei kukaan tule sinua varma vasten ryhmään pyytämään, vaan sinne pitää reippaasti mennä ehdottamaan että voisin tulla ryhmäänne, eikä ajatella että "tuppautuu" jonkun ryhmään. Muutenkin jotenkin lapsellista tehdä kaikki ryhmätyöt saman porukan kanssa, jos teillä tosiaan näin on. :D AMK:ssa on kuitenkin alalla kuin alallla tärkeää juurikin ryhmässä toimimisen taito.
67 Siis minä en ole se tyyppi joka sanoi täällä että ei tykkää ihmisistä tai vihaa ihmisiä tai jottain =D. Minun opiskelualani työ on pitkälti itsenäistä, ja tykkään kohdata asiakkaita/potilaita, joten itse en koe alavalintaa mitenkään oudoksi =3. Enemmänkin mietin superpuheliaita ihmisiä että miten he kykenevät siihen itsenäisyyteen ja siihen, että potilas ei voi höpötellä toimenpiteen aikana kun instrumentit on suussa. Enemmänkin mietin että joku hammaslääkäri tai hammashoitajan ammatti kiinnostaisi heitä enemmän koska siinä heillä olisi työpari jonka kanssa voisi keskustella koko päivän.
t.Ap
AMK-insinöörille tiedoksi että tänä syksynä aloittaneet insinööritkin tekevät heti alkajaisiksi puolen vuoden projektityön ryhmätöinä. Aiheena jotakin, joka ehkä hyvällä tuurilla sivuaa omaa alaa...