Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 45 ja maistoin ensi kertaa kehuttua sushia ja petyin

Vierailija
20.04.2024 |

Muotiruoka sushi on olevinaan jotenkin hienoa ja herkullista. Kävin työkaverien kanssa sushiravintolassa ekaa kertaa. Mielestäni tylsää ja mautonta. Lähinnä pelkkää riisiä jossa mitätön siivu kalaa tai jotain kurkun paloja. Ei mausteita. Ei suolaa. Ei juuri syötävää. Kauhea hiilaripommi. Varmaan Japanissa jotain köyhien ruokaa. Ei jatkoon, savulohi perunoiden kanssa on sata kertaa parempaa. Sushissa mene rahat hukkaan, kilohinta on karmea pelkällä riisille.

Kommentit (205)

Vierailija
1/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää minulle miksi väitätte että sushi on hyvää tai hintansa väärti. Sehän on mauttomin ja ravintoköyhin ruoka maailmassa. Ap.

Vierailija
2/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kuulu minunkaan suosikkeihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistelukeroja pitää olla joku parisenkymmentä ennen kuin jokin alkaa maistua.

Vierailija
4/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa olet, pahaa on, kuten suuri osa japanilaisista ruuista yleensäkin. Kokeilepa mennä japanissa ravintolaan niin voi tulla vastaan mitä hirveämpiä annoksia, joita syötäväksi aina tunnista.

Japanissa siinä sushin päällä voi olla jokin iso ötökkä, jolla silmät ja tuntosarvet ja jalat ja kaikki mukana 🤮

Vierailija
5/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53v, en ole ikinä maistanut, enkä maista.

Vierailija
6/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen on pakko olla hienompaa ja superhyvää kun se tulee ulkomailta. Joku junttien perunaruoka ei voi olla yhtä hyvää

Vierailija
7/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään. Mutta paikoissa on todella paljon eroja maun suhteen. Joo, riisiä tulee paljon, kun sitä mättää. Mutta ei itseäni haittaa, kun silloin tällöin syö. Pitsa, kebab ja muut mätöt samaa sarjaa. 1-2 krt /kk piisaa. Syön muuten tosi terveellisesti. 

Makuasioita, sanan mukaisesti. Tosin en ihan ymmärrä, miksi haluat tietää muiden syyt syödä sushia? Jos kerran olet nyt tietoinen, että et tykkää, eikö se nyt riitä. 

Vierailija
8/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo 45 vuotias, etkä ole koskaan aikaisemmin törmännyt asiaan, että lähes kaikki on makuasioita, joista on turhaa kiistellä.

Pikkulapset kitisee toisten syömisitä ja omistaan.

Vierailija
9/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai toteaa että ei uppoa vieläkään. Tuolla hokemalla penskana pakkosyötettiin ja ihan yhtä pahaa edelleen.  

Vierailija
10/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasia. Ja ravintoloita on monen tasoisia. Käy kokeilemassa jossain muualla ja jos sittenkään ei maistu, niin sitten sinä et vain pidä sushista. Toinen asia on, että Japanissa tarjoiltava sushin raaka-aineet ovat parempilaatuisia ja tuoreempia kuin täällä.

Vierailija
11/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne pitää upottaa johonkin soosiin että niihin tulee makua? En ole ikinä tajunnut. Mautonta ja kuivaa.

Vierailija
12/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kaikista susheista pidä, tiettyjä olen oppinut syömään. Harvoin kyllä tulee syötyä.

Vierailija
13/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta meinaat, että minun pitäisi mennä parikymmentä kertaa syömään sushia ja sitten rupee maistumaan. Ei ikinä. Minulla aivan sama kuin ap:llä, tulipa maistettua kerran ja siihen jäi, ei ollut yhtään hyvää. Monenlaisista ruoista pidän jo ihan ensimaistamisella ja sushi ei nyt vaan ole mitään erikoista ruokaa. Viimeksi söin esim. parsaa vinaigrette kastikkeella etelä-Ranskassa ja se oli todella hyvää. Ihan eka kerta oli ja heti maistui. Nyt olen tehnyt kotona jo pari kertaa myös. Olin ennen aina syönyt parsaa bechamelkastikkeella tai voisulalla, mikä myös erittäin hyvää. 

Vierailija
14/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijakastike ja wasabi eivät ole koristeena siinä kyljessä.

Vierailija
15/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla mautonta jos käytit oikeaoppisesti soijasta ja wasabista sekoitettua dippiä ja söit välissä inkiväärilastuja.

Jos ei näistä huolimatta maistunut miltään niin on suussa vikaa.

Vierailija
16/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sä sitä sushia söit? Jossain kiinalaisen ravintolan buffetissa? Mene kunnon japanilaiseen ravintolaan ja kommentoi sitten.

Vierailija
17/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 62-vuotias, enkä ole ikinä maistanut sushia. Enkä varmaan tule ikinä maistamaankaan. Tuskinpa olen menettänyt mitään tärkeää.

Vierailija
18/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koske alkoholijuomia, itselle alkoi maistua kymmenennen kerran jälkeen, nyt jo kakskyt vuotta deekiksellä. 

Vierailija
19/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen on pakko olla hienompaa ja superhyvää kun se tulee ulkomailta. Joku junttien perunaruoka ei voi olla yhtä hyvää

Sushi on hyvää, perunaruuat on hyviä. Miksi jotkut aina ajattelevat että nuo sulkisivat toisensa pois? 

Vierailija
20/205 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoitko soijakastiketta, wasabia ja inkivääriä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän