Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITYS PÄÄLLÄ 2014 Plussanneet

31.08.2014 |

Tässä olisi jatkoa yritys päällä 2014 kuumeilijoille, jotka ovat jo plussanneet.

Tervetuloa tänne keskustelemaan kaikesta raskauteen liittyvästä!

Oma esittely Olen 23- vuotias ja avomieheni/kihlattu 26- vuotias. Odotamme ensimmäistä lastamme<3 Yritys aloitettu kesäkuussa 2014. Olemme todella onnekkaita ja iloisia, että jo 3.kierrosta tärppäsi. Ehkäisynä aikaisemmin 3v e-pillerit ja 3v Nuvaring. 

ELOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91

Kommentit (256)

21/256 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudes lapsukainen tulossa. Laskettu aika 8.5.2015

Vierailija
22/256 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat kaikille!

Voisin varovasti tänne puolelle ilmoittautua. :) Ensimmäistä lasta odotetaan ja toissa päivänä pärähti plussa testiin ja eilen vielä varmistin digi testillä, kun en meinannut uskoa, että tärppäsi ensimmäisestä kunnon yritys kierrosta. Huh, miten jännää tämä on, ajatukset heittelee rajusti!

Oireita täällä on jo ihan kivasti, että tietää olevansa raskaana. Vatsaa turvottaa, vihlaisuja tuntuu ja sellaista perus menkka jomotusta, rinnat on hyvin vähän arat, mutta jotenkin oudon tuntuiset. :) tämmöistä täällä ja viikkoja taitaa olla 4+2.

Onnea odotukseen kaikille ja pikkuisille tarrasukkia!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/256 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui mainita, että LA 11.5 :)

24/256 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimomamma89 - rv 8+3, LA 14.4.2015

Sheidi Sheidi - rv 7+0, LA 22.4.2015

Jonsteri - rv 5+5, LA 1.5.2015

Nonnanpirpanat - rv ?, LA 2.5.2015 tai 3.5.2015

Neppisnei - rv 5+3, LA 3.5.2015

Ankinen - rv 5+1, LA 5.5.2015

Motheroffive - rv ?, LA 8.5.2015

Kuumeilija91 - rv 4+5 LA 8.5.2015

Johannanora91 - rv 4+4, LA 9.5.2015

Nienor - rv 4+3, LA 9.5.2015

Niiskuneitii - rv 4+2, LA 11.5.2015

Motheroffive ja Nonnanpirpanat: Tiedättekö teiän raskausviikkoja? 

).( Eilen on lievempioireinen päivä ja tänään se kompensoitu heti herätessä, kun tuli laatta monta kertaa. Menin junalla töihin ja sai purra hammasta, ettei päässyt junassaki ja heti pääteasemalla. Töissä ostin kahvioista smoothien ja join sen (siitä on nyt about 30 min) ja tuntuu, että vähän alkaa helpottaa. Mut jos tää alkaa olemaan tällasta tää pahoinvointi, niin ei kestä kauaa ennenkuin joku töissä huomaa. Onneks se on rajuinta vaan aamulla ja loppupäivän saattaa vähän vaan kuvottaa.

Onks teillä mitään niksejä pahoinvointiin? Mulla on kotona mustikkakeittoa ja yritän muistaa alkaa juoda sitä lasillisen joka aamu, jos olis apua. Mä oon kuullu yhdeltä kaverilta, joka synnytti lapsensa Ruotsissa, että siellä neuvolassa suositellaan inkivääriä pahoinvointiin. Mut ilmeisesti se on Suomessa kiellettyjen aineiden listalla?! :o Onks teillä mitään parempaa tietoa tästä.

Mutta muuten ei mitään erikoista. Kylmä edelleen kokoajan. Yks työkaveri sanoo kokoajan mulle, että sulla on flunssa tulossa. :p Aamusin on vaikea päästä sängystä ylös, kun nukuttaa niin paljon, toisaalta pahoinvointi pitää hereillä. Menis jo aika eteenpäin.... :/

25/256 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, tulipa tyhmän näkönen taas tosta listauksesta. Ei näyttänyt noin tyhmältä esikatselussa... :p

26/256 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viikkoja 5+4. Viimeksi unohdin mainita oireina tuon jatkuvan kylmä/kuuma oireilun ja tänään on ollut hirmuinen väsymys. Aamupäivän on ollut pala kurkussa, mutta onneksi meni ohi! Olen kuullut, että ennen kuin nousee sängystä olisi hyvä syödä vaikka banaania, niin olo helpottuisi. Itse en ole kokeillut....vielä :-)

Vierailija
27/256 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, onpa täällä hiljasta !

Täällä oireena toistaseksi, vatsan nippailut ja viillot äkkinäisissä liikkeissä, jumalaton väsy, toi sama kun NONNANPIRPANAT :lla kylmä/kuuma oireilu, vähän etovaa oloa aamuisin jos on nälkä, nännit on herkät (ei häiritse normielämää mutta aina välillä "puristamalla sormilla" tarkistan että onhan ne vieläkin kipeät :D Eipä mitään muuta tuu mieleen. paitsi tietty vitutus, mutta en tiedä onko se raskaudesta johtuvaa :D

Onko muut ajatelleet mennä varhaisultraan? mä varasin meille Diacorista, ja se olis viikolla 9 :) niin että varmasti jotain näkyy !

Tänään 4+6, ja rv 5 täynnä, JES

28/256 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimomamma89 - rv 8+4, LA 14.4.2015

Sheidi Sheidi - rv 7+1, LA 22.4.2015

Jonsteri - rv 5+6, LA 1.5.2015

Nonnanpirpanat - rv 5+4, LA 2.5.2015 tai 3.5.2015

Neppisnei - rv 5+4, LA 3.5.2015

Ankinen - rv 5+2, LA 5.5.2015

Motheroffive - rv ?, LA 8.5.2015

Kuumeilija91 - rv 4+6 LA 8.5.2015

Johannanora91 - rv 4+5, LA 9.5.2015

Nienor - rv 4+4, LA 9.5.2015

Niiskuneitii - rv 4+3, LA 11.5.2015

Kuumeilija91: Mä päätin tokan keskenmenon jälkeen, että jos kolmannen kerran tuun raskaaksi, niin en mee varhaisultraan. Mulla se toka keskenmeno (tuulimuna) selvisi varhaisultrassa rv8+5, joka maksoi jotain 170€ (Femedassa) ja se harmitti niin paljon. Periaatteessa tekis kyllä niin mieli, mutta yritän pysyä tiukkana. Voihan se keskenmenouutinen tulla siinä terveyskeskus-ultrassakin tietenkin, mutta sitten ainakin säästän sen reilun satkun. Pitää vaan jaksaa odottaa muutama viikko pidempään. Ai niin, mäkin välillä salaa puristelen omia rintojani tarkistaakseni onks ne vielä kipeät... Yritän aina tehä niin, ettei kukaan huomaa. :D

).( Mulla on tänään rv5+6 ja viikon päästä oon pidemmältä kuin mun ensimmäinen keskenmeno. Sitä etappia odotan innolla. Pahoinvointi tuntuu vaan pahenevan päivä päivältä. Aamuisin tulee laatta. Johonkin klo 13 asti on ihan kamalaa töissä ja sit se alkaa pikkuhiljaa helpottamaan, vaikka paha olo onkin läsnä iltaan asti. Edellisissä keskenmenneissä raskauksissa mulla ei ollut näin paha olo missään vaiheessa. Ehkä tämä vois olla positiivinen merkki? :)

Vierailija
29/256 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JONSTERI paljon tsemppiä sinne ! en voi kuvitella miltä keskenmeno tuntuu, pelkästään kemiallinen tuntui tosi pahalta !

Me mennään varhaisultraan koska mies haluaa :) toivottavasti katkaravulla kaikki hyvin siellä <3

30/256 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans salaa tökin noita rintoja :D pitää välillä aina tarkistaa että ne on vielä kipeät. Muutenkin rinnat tuntuu jo ihan erilaisilta. Ainahan ne kuukautisten aikaan turpoaa, mutta ei näin! Pienirintaisena naisena tää muutos on ihan kiva (ainakin tähän asti) :)

Aamupäivästä on ollut hiukan etovaa oloa, mutta ei ole tarvinnut oksentaa. Väsyttää vaan kovasti, mutta monena yönä olen herännyt aamuyöstä ihan virkeänä eikä uni meinas tulla kun päässä pyörii ties mitä ajatuksia. Olen välillä miettinyt varhaisultran mahdollisuutta, mutta todennäköisesti ei mennä. Pitää nyt vaan malttaa odottaa, vaikka pieni pelko on persiissä koko ajan.

Nienor rv 4+5 LA 9.5. 

31/256 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki! Tänään tuli selkeä plussa, jee :) viikoja nyt 4 eli alussa on ja 1 km takana (alkuvuodesta) eli varovaisesti suhtaudun mut ikionnellinen plussasta! <3

32/256 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moilla! Siirryn tänne kuumeilijoiden puolelta, tänään tein testin ja plussa näkyi :) viikkoja 4, taustalla yks alkuvuoden km eli varovaisin fiiliksin edetään mut ikionnellinen plussasta!!!! Esikoinen olisi tulossa, la 12.5 <3

33/256 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulikin kaks viestiä kun eka ei meinannut näkyä... Kertoo ehkä jotain omasta innokkuudesta.. :) :)

34/256 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimomamma 89-rv 8+4, LA 14.4.2015

Sheidi Sheidi-rv 7+1, LA 22.4.2015

Jonsteri-rv 5+6, LA 1.5.2015

Nonnanpirpanat-rv 5+4, LA 2.5.2015 tai 3.5.2015

Neppisnei- rv 5+4, LA 3.5.2015

Ankinen- rv 5+2, LA 5.5.2015

Motheroffive- rv ?, LA 8.5.2015

Kuumeilija91- rv 4+6 LA 8.5.2015

Johannanora91- rv 4+5, LA 9.5.2015

Nienor- rv 4+4, LA 9.5.2015

Niiskuneiti- rv 4+3, LA 11.5.2015

Toiveikas Optimisti -rv ?, LA 12.5.2015

Täällä esiintynyt nyt oireina useamman päivän huimausta. Kummallista siinä on se, että huimausta esiintyy vain istuessa :O Joudun töissä seisoa paljon, mutta silloin ei huimaa lainkaan..Pelästyin jo tänään, kun heiluteltiin peittoa miehen kanssa ja tuli verta! Onneksi sitä tuli todella vähän, eikä ollut hyytymiä mukana :) Minulla jo ennestään ollu todella kuivat limakalvot, joten varmaan johtui siitä :/ Hieman pelottaa silti! Miten oletteko te uskaltaneet harrastaa seksiä normaalisti?

Vierailija
35/256 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me heiluteltiin miehen kanssa 2 päivää ennen plussaa ja epäilyt raskaudesta heräsi koska kohdun seudulle sattui aktin aikana :D Verta en ainakaan nähnyt.  Plussan jälkeen ei olla oikeen keretty kun on ollu kaikenlaista, ja muutenkin ajatukset ihan muualla.

Pitäiskö tuohon laskettujen aikojen perään laittaa vielä että missä sairaalassa tulee synnyttämään tai missä kaupungissa asuu? :)

Ja tänään tuli täyteen ihanat rv 5+0 <3

36/256 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks sitä verta ei tullut paljon, eikä verenvuoto jatkunut :) Joo tuo voisi olla ihan hyvä idea, itse asustelen Porvoossa ja Porvoon sairaalassa tulen synnyttämään :)

Vierailija
37/256 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oli varmaan ne limakalvot :)

Itse olen helsingistä ja tulen synnyttämään kättärillä, eli Kätilöopiston sairaalassa :)

38/256 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johannanora91: Me ei olla vielä raskauden aikana vielä heiluteltu peittoja. Mieli tekisi hirveästi ja olen miestä yrittänyt "motivoida", mutta mies pelkää selvästi aiheuttavansa jotain vauvalle. Varmasti noi mun kaks edellistä keskenmenoa pelottaa. Toivon, että jos se sen ekan ultran jälkeen vähän rentoutuis ja uskaltais taas hoitaa aviomiehen velvollisuuksia! Kunhan vaan rouva kestäis siihen asti! :D

Hyvä idea toi synnytyssairaalan lisääminen. Jos vaikka synnärillä törmäis tuttuihin nimimerkkeihin. ;) Mä oon ite Vantaalta ja synnytyssairaala Helsingin Kätilöopisto. Siellä on ainakin kaikki muut seudun naiset synnyttäneet. :)

).( Vähän omaa napaa... Tää pahoinvointi on ihan kamalaa. Kokoajan vaan oksetttaa. Aamulla oli hilkulla, etten soittanut töihin ja sanonu, että mulla on nyt varmaan se norovirus ja jäänyt kotiin... mut en sitten soittanu, koska tää pahoinvointi voi kestää vaikka kuinka kauan vielä, enkä voi kokoajan olla töistä pois syystä, että mulla on joku "vatsatauti".

Siitä tiedän, ettei tää oo oikeesti vatsatautia, että se on pahinta aamusin. Laatta tulee 3-4 kertaa, sit puolen päivän jälkeen alkaa helpottaa ja iltaan asti on lievästi paha olo ja sit taas aamulla alkaa. Juttelin eilen mun siskon kaa ja se sano, että sillä oli ihan hirvee pahoinvointi raskausviikoilla 6-16. Huh! Toivottavasti tää ei mulla kestä niin kauan. Tuntuu, että työkaverit nyt jo epäilee, mutta eivät korrektisti kehtaa kysyä.

Jonsteri rv 6+0

Vierailija
39/256 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JONSTERI: Mulla ei oo vielä pahopinvointia, tai siis aika ajoittain on vähän etovaa oloa mutta huomaan sen vaan kun ajattelen asiaa. Voi toki johtua siitäkin että kuvittelen sen. Viikko vielä niin oon samassa pisteessä Jonsteri kun sä, toivotaan kuitenkin että pahoinvointi ei oo samanlaista :P

Saanko vielä kysästä Jonsteri että minkä ikänen olet ja onko esikoinen tulossa? :)

40/256 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeilija91: Ikää mulla on 31 ja esikoista tässä odotetaan, hurjan kolmen vuoden yrittämisen jälkeen. Sen takia mulla on vielä toinen jalka tuolla "kuumeilijoiden" puolella, kun oon niin pitkään siellä roikkunu. :D Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 6 vuotta ja naimisissa 4 vuotta. Ja tosiaan kaks edellistä raskautta ikävästi jäivät kesken elokuussa 2013 ja joulukuussa 2013. Edellisiin raskauksiin (ehkä) positiivisena muutoksena on nyt se, että nää raskausoireet on paljon vahvempia, ku kahtena viime kertana.

Ja uutena oireena huomasin aamulla sellasen, että vasempaan nännipihaan on ilmestynyt iso ruskea läiskä, ts. maksaläiskä. Googlasin maksaläiskiä ja raskautta ja löytyi tieto, että noita kutsutaan yleensä "raskausnaamioksi"ja raskausaikana tummia läiskiä voi ilmaantua etenkin kasvoille, nännipihoihin ja ulkoisiin sukuelimiin. Onks teille ilmestynyt noita tummia läiskiä? :o

Tää on jännää aikaa, kun kehossa kokoajan tapahtuu jotain kummallista! Otan sen kuitenkin siis hyvänä merkkinä! Kyllä mä nää oireet kestän, kunhan sen vauvakäärön sais syliin tuhisemaan!