Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käsittämätöntä, että jonkun mielestä työttömiltä pitäisi ottaa tuet pois..

Vierailija
30.08.2014 |

Siis oletteko oikeasti sitä mieltä, että töitä tekemättömillä ihmisillä ei ole oikeutta elää, eli että he eivät saisi saada sitä 700 euroa kuussa? Koska hirveästi vähemmällä ei ihminen elä. Eikö työtä tekemättömällä ole mielestäsi ihmisoikeuksia?

Mikset voi olla onnellinen siitä, että sinulla on töitä, ja tienaat luultavasti useita tuhansia kuussa, kun joku toinen kituuttelee siinä rajoilla, että onko varaa syödä ja asua? Miten voit kadehtia tällaista ihmistä, ja hänen "sinun verorahoillasi" kustannettua elämäänsä? Etkös sinä kuitenkin saa palkan siitä tekemästäsi työstä, jota tämä työtön ei saa! Eli tämä on täysin oikeudenmukaista.. Toinen saa palkan, koska tekee työtä, toinen taas saa oikeuden elää, mutta ei sitten juuri muuta saakaan, koska ei tee töitä. Ja jos se työtön haluaa parantaa elinolosuhteitaan, hän voi etsiä töitä...mutta jos hänelle riittää tuo minimiosa, sen ei pitäisi olla sinun ongelmasi. Aika harva kuitenkaan haluaa kituuttaa muutamalla satasella kuussa koko elämäänsä.

Miten sinä hyvätuloinen jaksat murehtia siitä, että joku työtön saa JOTAIN, että kykenee elämään...

Siinä on toki korjaamisen varaa minusta, että minimipalkkaa täytyisi nostaa sen verran, että jos menee töihin, niin palkka on sitten kanssa tuntuvasti suurempi, kuin jos ei tee mitään. Tämä kannustaisi ihmisiä menemään töihin. Tukien poistaminen/pienentäminen ei sitä tee, vaan johtaa orjatyöhön, mikä taas on ihmisoikeusrikkomus.

Noniin, olisi kiva kuulla, millä perusteella olen väärässä.

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:41"]

En lukenut kuin tuohon 700e/kk kohti.. kuka työtön saa 700 euroa jos ajatellaan että on lapseton ja liittoon kuulumaton?

[/quote]

No minä ainakini sain opiskelujen jälkeen siltä ajalta, minkä työttömänä olin. Siis nettona n. 700. Työmarkkinatuki + yleinen asumislisä.

[/quote]

No ei se asumistuki liity mitenkään työttömyyteen, vaan siihen minkälaiset tulot niillä ihmisillä on jotka asuu samassa taloudessa. Sinä taas levität väärää tietoa siitä kuinka paljon työttömyyskorvaus on, ja kateelliset saa lisää karehdittavaa.

Vierailija
122/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 12:26"]

Töitä on, mutta ei sellaista työtä minkä palkalla eläisi!

[/quote]

Jos tukien varassa elää niins illoin elää palkallakin

[/quote]

JAA... Itse tienasin siivoojana vähemmän mitä nyt työttömänä saan tukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä oikein ymmärrä, miten jotkut ihmiset ei koskaan muka saa töitä. Jos ei koskaan mitään työtä saa, sen täytyy johtua joko siitä että haetaan itselle liian vaativiin työtehtäviin (ei riitä joko koulutus tai työkokemus) ja vieroksutaan niitä töitä, joihin edellytykset riittää. Tai ollaan liian nirppanokkaisia ja haetaan vain oman alan töitä, vaikka olisi realistiset mahdollisuudet työllistyä jollakin muulla alalla paremmin ja hyvällä palkalla. Tai sitten omassa käytöksessä, ulkoisessa olemuksessa tai asenteessa on jotakin vikaa, jonka vuoksi haastatteluun asti päästään, mutta ei saada työtä.

Tuota p-kaduuniajattelua en ymmärrä lainkaan. Jos omaa jonkinlaisen koulutuksen, ei tarvitse tehdä p-kaduunia. Jos taas ne ovat ainoa vaihtoehto, ei ole varaa nyrpistellä kun ei ole vaivautunut koulutustakaan hankkimaan. Mitä muutakaan sitä silloin saisi, asiantuntijatehtäviäkö?

Vierailija
124/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 15:18"]

62, entä jos on se koulutus? Monta vuotta yliopistossa alalla, jonka olisi pitänyt työllistää ainakin vielä siinä vaiheessa kun opiskelemaan on hakeuduttu? Joka paikassa vaan vähennetään väkeä, se mikä vielä viisi vuotta sitten on ollut ihan hyvä koulutus, on nyt ihan pilipali-juttu, millä ei mitään työtä saa.

[/quote]

Jos on yliopistotutkinto, aivan varmasti saa MITÄÄN työtä ja jopa hyväpalkkaista, jos suostuu tinkimään siitä omasta alasta. Jos on jokin huuhaatieteen tutkinto, ei luulisi olevan yllätys että alan työt on vähissä, mutta ei yliopisto mikään ammattikoulu ole, josta valmistuttaisiin vain tiettyyn tehtävään; muutakin voi tehdä ja vaikka lisäkouluttautua sopivammalle alalle. 

Vierailija
125/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:37"]

En myöskään ymmärrä tällaista kadehtimista. Työssäkäyvät kadehtijat ovat oikeasti laiskoja lusmuja, jotka haluaisivat vain maata kun orjajoukko passaa. Oikeasti työteliäs ihminen ei kadehdi vaan säälii sellaista, joka on työtön. Enkä kadehdi niitäkään työttömiä, jotka ovat omasta vapaasta halustaan työttöminä, ns sossun tuilal eläjiä. En nimittäin itse haluaisi ko elämää elää. 

[/quote]

Se on sinun ongelmasi. Mutta työtätekevien EI pidä joutua elättämään kotona makaavia pummeja

[/quote]

Mitä jos jäisit itse työttömäksi? Oot koko työurasi maksanut joka palkasta työttömyysvakuutusmaksua, eipä anneta sulle silti mitään jos yt:t potkii sut pois.

[/quote]

Tässä puhutaan täysin eri asiasta. Työtä kyllä löytyy kuukauden kuluessa viimeistään mutta täällä ihmiset puhuu siitä että ei vaan suostu tekemään työtä ollenkaan.

Vierailija
126/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista ajattelua, että jotkut työt on niin alhaisia että niitä ei voi tehdä, mutta tukilappujen täyttäminen, luukuilla käyminen ja omien asioidensa selvittely ei ole yhtään noloa.

Vierailija
127/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:37"]

En myöskään ymmärrä tällaista kadehtimista. Työssäkäyvät kadehtijat ovat oikeasti laiskoja lusmuja, jotka haluaisivat vain maata kun orjajoukko passaa. Oikeasti työteliäs ihminen ei kadehdi vaan säälii sellaista, joka on työtön. Enkä kadehdi niitäkään työttömiä, jotka ovat omasta vapaasta halustaan työttöminä, ns sossun tuilal eläjiä. En nimittäin itse haluaisi ko elämää elää. 

[/quote]

Se on sinun ongelmasi. Mutta työtätekevien EI pidä joutua elättämään kotona makaavia pummeja

[/quote]

Mitä jos jäisit itse työttömäksi? Oot koko työurasi maksanut joka palkasta työttömyysvakuutusmaksua, eipä anneta sulle silti mitään jos yt:t potkii sut pois.

[/quote]

TÄMÄ. Tuntuu että tukien poistamisen perään huutelevat ovat täysin empatiakyvyttömiä idiootteja, jotka ovat liikkeellä ihmeellisellä minäminäminä-asenteella. Ei tajuta että voi se työttömyys osua omalle kohdallekin, siitäpä se vasta itku syntyisi kun joutuisivat selittämään etät kyllähän MINÄ ne tuet ansaitsen koska MINÄ en ole laiska vaan töitä aina tehnyt.

Ei työttömät varmasti huvikseen niitä tukia nostele. Esimerkiksi Oulussa on irtisanottu nyt jotain 1500 dippainssiä tänä vuonna. Eikö he voi saada yhteiskunnan tukea sen ajan kun etsivät uusia töitä? Osa tehnyt parhaimmillaan vuosikymmenien uran esim. Nokialla ja ovat tosiaan maksaneet veroissa moneen kertaan omat työttömyysetuutensa.

[/quote]

Työttömyystuki pitää oikeasti olla väliaikainen. Se ei tarkoita että ollaan esim. vuosi työttömyystuella. Se ei ole väliaikaista

Vierailija
128/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 13:29"]

No kuvitellaanpa ihan huvikseen, että mitään työttömyystukia ei maksettaisi ja työttömien olisi pakko hankkia rahaa jostain muualta:

Tilanne on siis Uudellamaalla (josta on viimeisimmät luvut 7/2014) tämä : työttömiä on 92 800 ja avoimia työpaikkoja on 9200. Koska osa työpaikoista on piilotyöpaikkoja ja oletetaan että kun tuet on poistettu, jotkut hyväksyvät minkä palkan vaan. Ehkä saataisiin joku tuhat työpaikkoja lisää eli 12 200 avointa duunia.

Silti jäisi 80 600 ihmistä Uudellamaalla ilman töitä!

Tukien poistaminenhan ei lisäisi työnantajien haluja palkata lisää ihmisiä, eikä mihinkään työpaikkaan voi työtön kävellä sisään ja ilmoittaa että "mää tulin nyt", vaan työnantajistahan ne avoimet työpaikat riippuvat.

Lisäksi jos tukia ei myönnetä, ei näistä 80 600 työttömästä kukaan saa tukea myöskään oman yrityksen perustamiseen eli laillinen yrittäminenkään ei lisääntyisi.

Mitä nuo 80 600 sitten elääkseen tekisivät?

Vaihtoehtoja ei ole monia. Stadissa on sekä kerjääminen ja pullojen keräily aika suuri epävirallinen bisnes, joten siitä ei uusille tekijöille riittäisi palasta. Jäljelle jää vain:

a) laiton kaupustelu

b) hyväntekeväisyysjärjestöjen avun varassa eläminen

c) prostituutio

d) huumekauppa

e) muu rikollisuus (murrot, petokset, laittomat työt)

Koska a ja b kohtien tuloilla ei vuokria maksella, joutuisivat ihmiset asumaan kimpassa, asuntoloissa tai taivasalla.

Miten tämä sitten parantaisi työssäkäyvän  tilannetta?

Koska tukia ei enää maksettaisi, niistä ei saataisi myöskään verotuloja. Ja verorahat, jotka ennen menivät tukiin, menisivät nyt rikollisuuden, sosiaalisten ongelmien ja terveysongelmien hoitoon.

Lisäksi koditon ja varaton ihminen tuskin helposti pinnistää takaisin työelämään vaikka yhtäkkiä töitä alkaisi tulla. Rikolliselle polulle menneet yhä vähemmän. Ja tässä porukassa kasvasi sitten lapset, eli kokonainen sukupolvi, joka tuskin pystyisi koulua kunnialla käymään ja minne he sitten työllistyisivät aikanaan?

Miten tämä sitten edistäisi Suomea yhteiskuntana? Ja miten edes järkevästi ajatellen, säästäisi verorahoja?

Jos tuollaisia siis ehdottaa, kuten kommentoija nro 19 yllä, niin siinä on esimerkki henkilöstä jolla todella on pilipalikoulutus! Jäänyt yhteiskuntaoppi ja terve järkikin oppimatta.

[/quote]

Missän muualla kuin pohjoismaissa ei ole tälläistä järjestelmää että voit vuosia lorvia yhteiskunnan tuilla. Jotenkin maailmassa on kuitenkin melkein kaksi sataa valtiota pystyssä. 

Vierailija
129/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 13:51"]

[/quote]

Ok, missä on klinikka josta saa ilmaiset unilääkkeet? Voin koska tahansa poistua muonavahvuudesta jos osoitatte paikan. En ole pakottanut ketään elättämään minua, enkä pakota jatkossakaan. Te kokoomuskullit olette nyt 30 vuotta hokeneet tuota tukien vääryyttä, ettekä ole tehneet asialle mitään. Mitäs jos poistaisitte ne tuet ettekä vain vinkuisi netissä kuin mitkäkin kusiset homot? Tuntuu että niiden tukien olemassaoloa tarvitsette eniten te, jotta pääsette niistä valittamaan ja moralisoimaan.

[/quote]

Poistu niin sinustakin päästää. Vedä se purkki kerralla niin ei tarvitse kuunnella valittamistasi

Vierailija
130/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 14:00"]

Minä olen työmarkkinatuella oleva pitkäaikaistyötön. Tuo peruspäiväraha on minulle todellakin ainut tulonlähde. Käteen jää kuukaudessa ruhtinaalliset 523 €. Minulla on omistusasunto, jossa on alhainen yhtiövastike, joten en ole oikeutettu saamaan asumistukea. Myöskään toimeentulotukea en saa, koska minulla on sen verran omaisuutta. Olen korkeakoulutettu ihan hyväpalkkaiselta alalta, joten töihinmeno merkitsisi minulle tulotason kymmenkertaistumista. Mitä veikkaatte, olenkohan minä tällainen työtä vieroksuva elämäntapatyötön, joka haluaa loisia toisten rahoilla?

[/quote]

Olet elämäntapatyötön

Vierailija
131/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:57"]

Ja työttömyyskorvauksesta menee vero 20% automaattisesti. Mulla palkkatyöstä menee veroa tällä hetkellä vain 6%, koska tienasin viime vuonna niin vähän.

[/quote]

Tuo työttömyyskorvauksesta menevä 20 % ei ole veroa vaan ennakonpidätystä. Suurimman osan siitä saa veronpalutuksessa takaisin seuraavan vuoden joulukuussa.

[/quote]

En minä vaan ole koskaan saanut, päinvastoin joka vuosi on tullut mätkyjä vaikka olen ollut työttömänä, ja laskettanut joka vuosi etuutta varten uuden verokortin ja isomman veroprosentin.

Vierailija
132/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 13:46"]

Minusta jonkinlainen työllistymissuunnitelma pitäisi olla pakollinen. [/quote]

No kyllähän se jo on pakollinen. Ja siinä sovittujen asioiden noudattamainen. Muuten leikataan työttömyysetuutta, jos et tottele.

[/quote]

Koska leikataan kokonaan?

Vierailija
133/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 14:48"]

Minä saan työmarkkinatukea 522e/kk+ asumistukea. Asumistuki ei tule minulle, vaan menee suoraan vuokranantajalle. Joudun hakemaan toimeentulotukea, koska en pysty maksamaan loppuosaa vuokrasta, tai muuten jäisi vain n. 200e/kk käteen elämiseen. Saan siis ainoastaan perustoimeentulotukea ja vuokraakin jää maksettavaksi vielä 42e/kk, koska sossu laskee, että käteen pitää jäädä se n. 480e/kk muuhun elämiseen. Eli todellisuudessa en usko, että kenelläkään joka saa työmarkkinatukea, jää käteen 500-700e/kk käytettäväksi omaan elämiseen varsinkin jos joutuu toimeentulotukea hakemaan. Sossu katsoo, että se 480e/kk on summa minkä pitää riittää (puhun yksineläjistä).

Ja nuo työttömyysluvut. Juuri TYP:issä virkailijani kertoi, että työttömiä, piilotyöttömiä + muita 9e/pv "työttömiä" on yhteensä n. 500-600 000 ja työpaikkoja vapaana n. 20-30 000, joten tästä voi jokainen laskea miten hyvin työttömät pystyvät työllistymään. Ja koko ajan lehdistä saa lukea uusista irtisanomisista. Että kadehtikaa ihan rauhassa meidän työttömien osaa tällä hetkellä. 480/kk käteen ja työpaikkaa ei näköpiirissä.

[/quote]

Miten muut saa koko ajan töitä mutta sinä muka et? Ei kukaan tule sinua kotoa hakemaan

Vierailija
134/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 13:46"]

Minusta jonkinlainen työllistymissuunnitelma pitäisi olla pakollinen. Itselläni on määräaikainen työ päättymässä vuodenvaihteessa ja olen jo nyt tehnyt alustavia suunnitelmia. Se, ei vaan ole vaihtoehto, että kun työ loppuu ja jäisin vain kotiin odottamaan, että oman alani työpaikka avautuu naapurista.

Omia suunnitelmiani on työkokeiluun hakeutuminen paikkaan, johon saattaisin työllistyä, syksyn amk-aikuiskoulutuksen haku tai ylempi AMK. Lisäksi olemme harkinneet muuttoa lähemmäs parempia liikenneyhteyksiä, mikä laajentaisi huomattavasti työssäkäyntialuettani. 

Minulle hyvinvointivaltio tarkoittaa juuri tätä, että ihmisellä on mahdollisuus auttaa itse itseään. 

[/quote]

Pyyhi suunnitelmillasi persettä jollei sulla ole uutta työsopimusta allekirjoitettu kun vanha päättyy.

Vierailija
135/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 15:18"]

62, entä jos on se koulutus? Monta vuotta yliopistossa alalla, jonka olisi pitänyt työllistää ainakin vielä siinä vaiheessa kun opiskelemaan on hakeuduttu? Joka paikassa vaan vähennetään väkeä, se mikä vielä viisi vuotta sitten on ollut ihan hyvä koulutus, on nyt ihan pilipali-juttu, millä ei mitään työtä saa.

[/quote]

Haet muita töitä. Se että sinulla on yliopistokoulutus ei tarkoita että sinun pitää saada alasi työpaikkaa. 

Vierailija
136/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:57"]

Ja työttömyyskorvauksesta menee vero 20% automaattisesti. Mulla palkkatyöstä menee veroa tällä hetkellä vain 6%, koska tienasin viime vuonna niin vähän.

[/quote]

Oletko varautunut mätkyihin? Eihän tuo 6 % riitä alkuunkaan, vai tienaatko todella vähän ja sulla on paljon vähennyksiä?

Vierailija
137/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa maassa on yhtä hyvä koulutusjätrjestelmä kuin Suomessa ja vielä niin, että koulutus on ilmaista ja yhteiskunnan tukemaa. Ehkä tässä on osasyy p-kaduuniajatteluun sellaisista töistä, joita pidetään muualla maailmassa aivan kunnollisina ja hyvinä töinä? Toki on ymmärrettävää, että esim. maisteri ei halua mennä pikaruokapaikkaan töihin, mutta kyseisten töiden nimittäminen p-kaduuniksi on törkeää. Arvostettavampi on pikaruokapaikassa pienellä palkalla hikoileva kuin sitä p-kaduuniksi nimittelevä kotona lojuva työtön, jota ei vaan kiinnosta mennä duuniin.

Itseäni ärsyttää suunnattomasti p-kaduuninimike, varsinkin kun sitä eniten käyttävät ne, jotka eivät tee mitään töitä eivätkä edes halua tehdä, koska "en mä mitään p-kaduunia" ja kuitenkaan mihinkään muuhun ei ole edes edellytyksiä, ei ole kiinnostanut koulutus eikä edelleenkään kiinnosta, koska työnteko ylipäätään ei kiinnosta.

Vierailija
138/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 14:48"]

Minä saan työmarkkinatukea 522e/kk+ asumistukea. Asumistuki ei tule minulle, vaan menee suoraan vuokranantajalle. Joudun hakemaan toimeentulotukea, koska en pysty maksamaan loppuosaa vuokrasta, tai muuten jäisi vain n. 200e/kk käteen elämiseen. Saan siis ainoastaan perustoimeentulotukea ja vuokraakin jää maksettavaksi vielä 42e/kk, koska sossu laskee, että käteen pitää jäädä se n. 480e/kk muuhun elämiseen. Eli todellisuudessa en usko, että kenelläkään joka saa työmarkkinatukea, jää käteen 500-700e/kk käytettäväksi omaan elämiseen varsinkin jos joutuu toimeentulotukea hakemaan. Sossu katsoo, että se 480e/kk on summa minkä pitää riittää (puhun yksineläjistä).

Ja nuo työttömyysluvut. Juuri TYP:issä virkailijani kertoi, että työttömiä, piilotyöttömiä + muita 9e/pv "työttömiä" on yhteensä n. 500-600 000 ja työpaikkoja vapaana n. 20-30 000, joten tästä voi jokainen laskea miten hyvin työttömät pystyvät työllistymään. Ja koko ajan lehdistä saa lukea uusista irtisanomisista. Että kadehtikaa ihan rauhassa meidän työttömien osaa tällä hetkellä. 480/kk käteen ja työpaikkaa ei näköpiirissä.

[/quote]

Miten muut saa koko ajan töitä mutta sinä muka et? Ei kukaan tule sinua kotoa hakemaan

[/quote]

Nähtävästi et tiedä mikä TYP on ja minkälaisia asiakkaita siellä on. Sieltä ei niin vaan ponnisteta työelämään... (ohis)

Ja kerrohan ketkä muut saavat koko ajan töitä, kun niitä työpaikkoja ei ole?

Vierailija
139/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että monella ei ole oikein käsitystä todellisuudesta vaikka lyödään faktat pöytään. Perusmatikka on siis tämä: jos sulla on 100 työtöntä ja 1 työpaikka, miten työllistät kaikki 100?

Lisäksi unohdetaan työtön ei voi marssia työpaikalle omasta halustaan, vaan että työnantajastahan se riippuu. Miksi työnantajat eivät osallistu työttömien palkkaamiseen?

Monet eivät tajua sitäkään, että työmarkkinat ovat muuttuneet. Ei työnantaja ota mäkkäriin ketään insinööriä heittämään burgeria. Miksi siivousfirma palkkaisi ekonomin siivojaaksi, kun olettavat että kouluttavat työntekijän, joka kokoa ajan hakee oman alan duunia ja lähtee pois pian?

Koulutettujen paikoista on kova kilpailu ja voit olla todella hyvä lähialalla, mutta sen alan ammattilaiset kuitenkin vievät ne työt. Joka paikkaan haastatellaan ja testataan väkeä ja lopuksi jää 3-5 tasaväkisesti hyvää tyyppiä, mutta heistäkin vain yksi saa työpaikan. Perintöprinssessat eivät saa mitään.

Eikä nuori kouluttamatontkaan helposti siivoojaan duuneja saa, siinäkin pitää vähän osaamista olla, ja lisäksi pitää olla luotettava henkilö. Nuoret jäävät helposti maanataiaamuna sänkyyn, eivätkä ilmesty työpaikalle - äkkiä sellaiselle ei enää työtunteja annetakaan.

Monet työt, jotka ennen olivat vakituisia töitä, ovat nyt muuttuneet pätkätöiksi. Onko 6 kk duunia puskeva pätkätyöläinen sitten kunnon työntekijä 6 kk, mutta toiset 6 kk vuodesta laiska ja aloitekyvytön luuseri? Jostain syystä hän onnistuu tammikuussa saamaan duunia kun on niin hyvä, mutta sitten heinäkuusssa muuttuu ameebaksi? Vai olisiko tässä kyse jostain ihan muusta syystä työttömyydelle kuin työttömän henkilökohtaisista ominaisuuksista?

Vierailija
140/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakos työtöntä sä elätät sinun henk.koht. maksamillasi veroillasi/kk?

Kunhan kysyn, kun rahojasi uppoaa niin helkutisti valtion ja kunnan työntekijöiden palkkoihin ym. yhteishyödyllisiin kohteisiin ja hankkeisiin esim. tiet jne.