Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsittämätöntä, että jonkun mielestä työttömiltä pitäisi ottaa tuet pois..

Vierailija
30.08.2014 |

Siis oletteko oikeasti sitä mieltä, että töitä tekemättömillä ihmisillä ei ole oikeutta elää, eli että he eivät saisi saada sitä 700 euroa kuussa? Koska hirveästi vähemmällä ei ihminen elä. Eikö työtä tekemättömällä ole mielestäsi ihmisoikeuksia?

Mikset voi olla onnellinen siitä, että sinulla on töitä, ja tienaat luultavasti useita tuhansia kuussa, kun joku toinen kituuttelee siinä rajoilla, että onko varaa syödä ja asua? Miten voit kadehtia tällaista ihmistä, ja hänen "sinun verorahoillasi" kustannettua elämäänsä? Etkös sinä kuitenkin saa palkan siitä tekemästäsi työstä, jota tämä työtön ei saa! Eli tämä on täysin oikeudenmukaista.. Toinen saa palkan, koska tekee työtä, toinen taas saa oikeuden elää, mutta ei sitten juuri muuta saakaan, koska ei tee töitä. Ja jos se työtön haluaa parantaa elinolosuhteitaan, hän voi etsiä töitä...mutta jos hänelle riittää tuo minimiosa, sen ei pitäisi olla sinun ongelmasi. Aika harva kuitenkaan haluaa kituuttaa muutamalla satasella kuussa koko elämäänsä.

Miten sinä hyvätuloinen jaksat murehtia siitä, että joku työtön saa JOTAIN, että kykenee elämään...

Siinä on toki korjaamisen varaa minusta, että minimipalkkaa täytyisi nostaa sen verran, että jos menee töihin, niin palkka on sitten kanssa tuntuvasti suurempi, kuin jos ei tee mitään. Tämä kannustaisi ihmisiä menemään töihin. Tukien poistaminen/pienentäminen ei sitä tee, vaan johtaa orjatyöhön, mikä taas on ihmisoikeusrikkomus.

Noniin, olisi kiva kuulla, millä perusteella olen väärässä.

Kommentit (152)

Vierailija
1/152 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 17:13"]

Suomen perustuslain 18. pykälässä on mielenkiintoinen ilmaus, joka näyttää unohtuneen aika monelta:

"Julkisen vallan on edistettävä työllisyyttä ja pyrittävä turvaamaan jokaiselle oikeus työhön."

[/quote]

Ja niille, joita ei työnteko kiinnosta, olisi taattava velvollisuus työhön. Ei voi olla vain oikeuksia, on myös velvollisuuksia.

Vierailija
2/152 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on, että nykyään työmarkkinoilla ratkaisee koulutus ja se, että sellainen on ylipäätään hankittuna, mutta myös persoona ja ns. henkilökemia. Koska hakijoita on paljon, on työnantajalla varaa valita paitsi paperilla sopiva, myös henkilökohtaisilta ominaisuuksiltaan, käytökseltään, ulkoiselta olemukseltaan työnantajaa miellyttävä. Jos valittavana on kaksi paperilla yhtä sopivaa, aivan varmasti paikan saa se joka on sosiaalisesti taitavampi, ulkomuodoltaan miellyttävämpi ja samalla aaltopituudella haastattelijan kanssa. Samoin sellainen, jolla ei ole heti haastattelussa rajoitteita (olen yh, minulla on lapsia, en voi jäädä ylitöihin, minun olisi saatava aina vain tiettyjä vuoroja, haluan lomani koulujen loma-aikaan, töistäpoissaoloja on odotettavissa jnejne), on huomattavasti houkuttavampi kuin hakija, jonka koko henkilökohtainen elämä tuodaan ns. työpaikalle ja vaikuttamaan kaikkeen.

Nykyään on tarjokkaita paljon, joten on turha ihmetellä ettei kaikille löydy töitä. Paljon on myös omissa asenteissa joillakin hakijoilla korjattavaa; ei työpaikka ole oman persoonan foorumi ja työkavereilla velvollisuutta joustaa loputtomasti jonkun perhe-elämäm vuoksi. Työpaikalle tullaan tekemään töitä - se unohtuu aika monelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/152 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"työkavereilla velvollisuutta joustaa loputtomasti jonkun perhe-elämäm vuoksi. Työpaikalle tullaan tekemään töitä - se unohtuu aika monelta."

Tästä tulee mieleen omalla taannoisella työpaikalla työkaveri, joka oli yh ja joka oletti saavansa etuoikeuksia sillä perusteella. Jos olisi pitänyt jäädä jonkin projektin vuoksi tunniksi ylitöihin, se ei käynyt, koska yh ja lapsi haettava päiväkodista. Jos oli jokin rästihomma, hän itsestäänselvästi kippasi sen jonkun muun tehtäväksi, koska yh ja lapsi haettava päiväkodista. Jos häneltä oli jäänyt jotakin tekemättä ja määräaika kului umpeen, jonkun muun oli hänen mielestään tehtävä se omien töidensä ohella tai vaikka kotonaan, koska yh jne.

En tehnyt hänen ylitöitään, paikkaillut kesken jääneitä hommiaan tai muutakaan, koska minulla on periaate, jonka mukaan töissä ollaan töissä, samoilla oikeuksilla ja velvollisuuksilla kuin muutkin. Ei työkaverikaan kauaa talossa ollut kun työnantajakin huomasi, että työt jäi tekemättä jos ei muut niitä tehneet ja paikkailleet. Ja miksi ihmeessä kukaan tekisi ylitöitä, jotta joku voisi vapaamatkustaa? Ylitöitä voi tehdä jos työtilanne sitä vaatii, ei siksi että joku jättää työnsä tekemättä tai hutiloi.

Vierailija
4/152 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:41"]

En lukenut kuin tuohon 700e/kk kohti.. kuka työtön saa 700 euroa jos ajatellaan että on lapseton ja liittoon kuulumaton?

[/quote]

Mä sain kaiken kaikkiaan 680e kuussa kun olin työtön :) ja sillä tosiaan maksettiin vuokrat, ruuat, hygienia, laskut, ja kaikki muu. Onneksi sain sitten töitä, tai siis "töitä" sillä 9e:n päivärahalla. Se tekee 180 egee enemmän kuussa.

Kiinnostaisiko sinua tai teitä muita muuten olla 30h viikossa töissä (6h/päivä ma-pe) vajaan 200e:n kk-palkalla?

Vierailija
5/152 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 16:20"]

Meinaako joku tosiaan että kaikki nämä nykyiset joukkoirtisanomisissa työttömiksi jääneet ovat "lusmuja sossupummeja"? Uskomattoman jälkeenjäänyttä ja sivistynyttä yleistää ja syyllistää työttömiä tässä nykytilanteessa, kun joukkoirtisanomisuutisia on suunnilleen jokaiselle viikolle.

[/quote]

Toivottavasti sitä mieltä olevalle ei koskaan näytetä firman ovea tai että firma pysyy ikuisesti olemassa, ettei hänkin joudu liittymään meihin v*un luusereihin, laiskoihin sossupummeihin... :)

Vierailija
6/152 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:41"]

En lukenut kuin tuohon 700e/kk kohti.. kuka työtön saa 700 euroa jos ajatellaan että on lapseton ja liittoon kuulumaton?

[/quote]

Mä sain kaiken kaikkiaan 680e kuussa kun olin työtön :) ja sillä tosiaan maksettiin vuokrat, ruuat, hygienia, laskut, ja kaikki muu. Onneksi sain sitten töitä, tai siis "töitä" sillä 9e:n päivärahalla. Se tekee 180 egee enemmän kuussa.

Kiinnostaisiko sinua tai teitä muita muuten olla 30h viikossa töissä (6h/päivä ma-pe) vajaan 200e:n kk-palkalla?

[/quote]

200e? Tarkoitit varmaankin 2 000e? No, apteekissa ei-farmaseuttinen henkilökunta saa kokopäivätyöstä palkkaa n. 1 600e - verot. Ja apteekkia pidetään hienona ja hyvänä työpaikkana, wau oikein apteekissa töissä.

Vierailija
7/152 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku selitti, kuinka sitä että tekee muita kuin oman alansa töitä, työnantajat pitää huonona asiana ja parempi olisi vain lojua työttömänä. En oikein usko, koska itse olen tehnyt tarvittaessa muitakin kuin oman alan töitä, mutta työttömänä ei ole tarvinnut muutamaa viikkoa pitempään olla. Että käytäntö lienee toista kuin kuvitelmat, vaikka voihan sitä silläkin perustella työhaluttomuuttaan ettei voi tehdä muuta kun sitten ei muka kelpaa omalle alalle. Enemmänkin se, että tekee muitakin töitä, kertoo halukkuudesta elättää itsensä ylipäätään työnteolla mieluummin kuin tuilla, ahkeruudesta ja joustavuudesta.

Vierailija
8/152 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että moni ei tajua sitä, kuinka erilaisia työttömiä on olemassa. Olen itse valmistumassa tohtoriksi ja varmaan joudun ainakin aluksi olemaan työtön. Ihanko totta jotkut teistä ovat sitä mieltä, että minun pitäisi tehdä jotain paskaduuneja tohtorina? Vai lasketaanko filosofian tohtori sellaiseksi "pilipaliammatiksi" (joku käytti tätä termiä)? Opiskeluaikana hankin jonkin ainaa varoja hyväntekeväisyyteen puhelimitse ja voi että, millaista tietämättömien nuorten hyväksikäyttöä se oli työnantajan taholta.

Vierailija
9/152 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:03"]

Tuntuu, että moni ei tajua sitä, kuinka erilaisia työttömiä on olemassa. Olen itse valmistumassa tohtoriksi ja varmaan joudun ainakin aluksi olemaan työtön. Ihanko totta jotkut teistä ovat sitä mieltä, että minun pitäisi tehdä jotain paskaduuneja tohtorina? Vai lasketaanko filosofian tohtori sellaiseksi "pilipaliammatiksi" (joku käytti tätä termiä)? Opiskeluaikana hankin jonkin ainaa varoja hyväntekeväisyyteen puhelimitse ja voi että, millaista tietämättömien nuorten hyväksikäyttöä se oli työnantajan taholta.

[/quote]

En tee itsekään "p-aduunia" (mitä se sitten onkaan, ilmeisesti tavallisia rehellisiä duunaritöitä) ja tekninen koulutuskin on, mutta en ikimaailmassa voisi kuvitellakaan halveksivani joitakin töitä tuolla tavalla (ja arvatenkin halveksunta ulottuu myös näiden töiden tekijöihin). Ja kyllä, tekisin "p-aduunia" mieluummin kuin olisin useita kuukausia työttömänä; työn tekemisessä on minulle kysymys muustakin kuin titteleistä, tärkeilystä ja palkkatasosta. Mikä tahansa työ on arvokkaampaa kuin olla tekemättä työtä, siis nimenomaan silloin jos siihen on mahdollisuus, mutta itse ei kelpuuta jotakin työtä muka itselle liian huonona.

Vierailija
10/152 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä sanottava, että ei oikein ole mennyt ns. putkeen korkeakouluopinnot jos ei tutkinnon suorittaneella ole muita vaihtoehtoja kuin "p-aduunit" tai työttömyys.

Vierailija
11/152 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaduunilla tarkoitin puhelinmyyntiä, mainostenjakelua yms., luulin sen tulevan viestini lopusta selväksi.

Vierailija
12/152 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:14"]

On kyllä sanottava, että ei oikein ole mennyt ns. putkeen korkeakouluopinnot jos ei tutkinnon suorittaneella ole muita vaihtoehtoja kuin "p-aduunit" tai työttömyys.

[/quote]

Ettekö osaa lukea? Sanoin, että joudun olemaan työttömänä AINAKIN ALUKSI. Tällä tarkoitin n. alle vuotta.

Vierailija
13/152 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa oman alan töitä, voi tehdä muita töitä. Työttömyys on monissa tapauksissa oma valinta. Ei voida puhua työttömyydestä jos töitä kyllä saisi ja olisi kyky tehdä, mutta ei kiinnosta koska p-kaduuni, ei oma ala, liian vähän liksaa, ei pikkutärkeille tarpeellista mukahienoa titteliä ja mitä näitä typeriä tekosyitä nyt onkaan.

Vierailija
14/152 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

P-skaduuni on hauska nimitys. Se kertoo että nimityksen käyttäjä olettaa muiden ihmisten luokittelevan töitä ja ammatteja ja oman työnsä tai ammattinsa olevan muiden mielestä jotakin tosi hienoa, melkein kuin vanhoissa suomifilmeissä mentiin yo-lakki päässä heinäpellollekin hommiin. Mutta voivoi kun on paljon meitä, joita ei vähääkään kiinnosta mitä naapuri tekee työkseen ja millainen koulutus tai titteli sillä on mutta töissä se käy. Vastaavasti ei vähääkään kiinnosta millainen koulutus ja titteli on naapurilla joka ei käy töissä - eipä ole töitä saanut joten se siitä koulutuksesta ja sen hyödyllisyydestä.

Vierailija
15/152 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi otetaan tässä asiassa huomioon, että nykyisin ei löydä niin vain töitä, joilla elättäisi itsensä.

Kannattaa vilkaista esimerkiksi kaupan alan työpaikkoja, montako kokoaikaista ja jatkuvaa paikkaa löydät esim. Uudenmaan alueelta? Ei ole kovinkaan montaa. Suurin osa on joko muutaman kuukauden mittaisia pätkätöitä, tai sitten 10-20h/viikko. Sama juttu varasto alalla.

Meilläkin jäi mies työttömäksi ja kovasti yritetään yhdessä etsiä hänelle uutta työtä, mutta vähän paha kun ei juuri edes aukea paikkoja, joihin olisi kannattavaa hakea. Hakemuksia lähetetty nyt jo lähemmäs viisikymmentä, haastatteluja ollut tasan kaksi.

Että olkaa onnellisia, joilla on vielä töitä. Voi olla, että pian ei ole teilläkään.

Vierailija
16/152 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:46"]

P-skaduuni on hauska nimitys. Se kertoo että nimityksen käyttäjä olettaa muiden ihmisten luokittelevan töitä ja ammatteja ja oman työnsä tai ammattinsa olevan muiden mielestä jotakin tosi hienoa, melkein kuin vanhoissa suomifilmeissä mentiin yo-lakki päässä heinäpellollekin hommiin. Mutta voivoi kun on paljon meitä, joita ei vähääkään kiinnosta mitä naapuri tekee työkseen ja millainen koulutus tai titteli sillä on mutta töissä se käy. Vastaavasti ei vähääkään kiinnosta millainen koulutus ja titteli on naapurilla joka ei käy töissä - eipä ole töitä saanut joten se siitä koulutuksesta ja sen hyödyllisyydestä.

[/quote]

Minä olen luullut, että paskaduuni on sellaista, josta ei saa asianmukaista palkkaa ja jota tekemällä ei tule toimeen. Itse en ainakaan tarkoittanut halveksia duunaritöitä - monet duunarit saavat paljon parempaa palkkaakin ja heillä on parempi työllisyystilanne kuin minulla (fil. maisterilla). Ja olen kyllä itsekin tehnyt niin paskaduunia (puhelinmyyjänä) kuin duunarityötäkin (mm. myyjänä erilaisissa kaupoissa).

101

Vierailija
17/152 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 15:42"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 15:18"]

62, entä jos on se koulutus? Monta vuotta yliopistossa alalla, jonka olisi pitänyt työllistää ainakin vielä siinä vaiheessa kun opiskelemaan on hakeuduttu? Joka paikassa vaan vähennetään väkeä, se mikä vielä viisi vuotta sitten on ollut ihan hyvä koulutus, on nyt ihan pilipali-juttu, millä ei mitään työtä saa.

[/quote]

Haet muita töitä. Se että sinulla on yliopistokoulutus ei tarkoita että sinun pitää saada alasi työpaikkaa. 

[/quote]

Yliopistokoulutus ei takaa, että saisit muutakaan työtä. Jotkut työnantajat eivät mielellään palkkaa korkeakoulutettua hanttihommiin, koska todennäköisimmin tulee lähtemään työstä heti saatuaan oman alan työpaikan.

Mutta sitten olen kyllä myös törmännyt valitettavaan asenteeseen, että yliopiston suorittanut ei halua tehdä mitään hanttihommia. Puhutaan, että ei ole hyötyä tehdä "epäolennaisia" töitä ja oleillaan mielummin sitten työttömänä. Todella huono asenne ja kertoo kyllä paljon henkilön sielunelämästä ja siitä, että on olevinaan muita korkeammalla vaikkei loppujen lopuksi eroa mitenkään tavallisesta sossupummista.

Vierailija
18/152 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:49"]

Lisäksi otetaan tässä asiassa huomioon, että nykyisin ei löydä niin vain töitä, joilla elättäisi itsensä.

Kannattaa vilkaista esimerkiksi kaupan alan työpaikkoja, montako kokoaikaista ja jatkuvaa paikkaa löydät esim. Uudenmaan alueelta? Ei ole kovinkaan montaa. Suurin osa on joko muutaman kuukauden mittaisia pätkätöitä, tai sitten 10-20h/viikko. Sama juttu varasto alalla.

Meilläkin jäi mies työttömäksi ja kovasti yritetään yhdessä etsiä hänelle uutta työtä, mutta vähän paha kun ei juuri edes aukea paikkoja, joihin olisi kannattavaa hakea. Hakemuksia lähetetty nyt jo lähemmäs viisikymmentä, haastatteluja ollut tasan kaksi.

Että olkaa onnellisia, joilla on vielä töitä. Voi olla, että pian ei ole teilläkään.

[/quote]

Mitä on pitkäaikaistyöttömän työttömyyskorvaus (kun ei enää saa ansiosidonnaista)? 600e, josta menee ennakonpidätys? Jos saa vaikka kaupasta töitä 20h/vko ja tuntipalkka olisi esim. 10e/h (joka lienee aloituspalkka), se tekee jo 800e/kk ja käsittääkseni ilta- ja viikonlopputöistä maksetaan korotuksia, joten en millään logiikalla ymmärrä, miksei kannata ottaa vastaan myös osa-aikatyötä. Enemmänhän siinä tienaa kuin työttömänä.

Sitä paitsi, osa-aikatöitä voi tehdä useammalle työnantajalle yhtä aikaa ja koota siten normaalit kk-ansiot.

Mitä tulee p-skaduuninimikkeeseen, jos joku sanoo olevansa työtön ja toinen siivoavansa työkseen, minun arvostukseni on suurempi siivojaa kohtaan. Ja vielä enemmän jos käy ilmi, että työtön on työtön vain siksi, että pitää itseään niin hienona että nirppailee tavalliselle työlle eikä kuitenkaan saa niitä itselleen kelpaavia "parempia" hommiakaan.

Vierailija
19/152 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran vanha akka,että ehdin tehdä oman koulutusalani töitä ja vähän muitakin hommia ennen ja jälkeen omien lapsien synnyttämistä, kasvattamista heidät yhdessä koko ajan tienaavan isänsä kanssa aikuisiksi, jotka ovat ahkeria opiskelevia ja töitä tekeviä jo vuosia omillaan asuvia nuoria aikuisia. Itse tipahdin 90-luvun puolivälissä laaditun tarveharkinnaisen työmarkkinatuen puitteissa ansiosidonnaisen päivärahakauden jälkeen vuosiksi puolisoni bruttotulojen vaikuttaessa omaan työttömyyspäivärahaani epäedullisesti eli en saanut vuosikausiin yhtään mitään työttömyyspäivärahaa, vaikka olinkin välillä pätkätöissä, mutta en onnistunut saamaan niin pitkää pätkää työssäoloa, että ehto olisi täyttynyt saadakseni edes henkilökohtaista ansiosidonnaista päivärahaa omalta liittoni työttömyyskassalta, johon ei puolisoni tulot olisi vaikuttaneet. Nollatuloillani ei sittemin paljon hoideltu kallista työnhakua, ja ajan myötä ilmaantuneet terveysongelmat alkoivat vaikeuttaa työhön hakeutumista fyysisin oireiluineen, joista osa sellaisia, jotka eivät parane koskaan, mutta haittaavat huomattavasti työssä menestymistäni. Eläkkeellekään ei erikoislääkäri luvannut minua päästävän, joten pakko tässä on ollut sittemin porskutella vain tuon pienen työmarkkinatuen turvin, mutta hyvä niin. Itse ainakin olen tyytyväinen kun tuo laki tarveharkinnaisuudesta poistettiin vuoden 2013 alusta, ja nyt eivät puolisoni työtulot vaikuta sen saamiseen täysimääräisenä.  Minä ainakin tunnen katkeruutta niistä täysin tulottomista pitkistä työttömyysjaksoistani, jolloin minulle kela ei maksanut yhtään mitään, ja täten otankin nyt takaisin sen ajan, ja yritän petrata vielä jäljellä olevaa terveyttäni niiltä osin, mitä minulla sitä enää on jäljellä, ja jos vielä vaikkapa joku kaunis päivä tälläinen iältään jo mummoikäinenkin naisihminen pääsisi jopa töihin, mutta normaalilla taulukon mukaisella palkalla, eikä millään pv.raha + 9 ekua/työpäivä. Nimittäin harjoittelut olen jo suorinut vuosia sitten ollessani moneen otteeseen samoillakin työnantajilla aivan normipalkoilla oikeissa hommissa pätkätöissä, joten kokopäivätyö ja kunnon palkka, niin avot, mä olen valmiina kuin partiolainen konsanaan astumaan ns. puikkoihin, jos vaan enää kuntoni kestää ja fyysinen haittatekijä ei haittaisi.

Puolisoni saa vihdoinkin ns. verovähennyksensä elättäessään minua ja elättäessään lapsemme aikuisiksi maksaen myös heistä aiheutuvat elämisen kulut vuosikaudet, kun tuo typerä tarveharkinnaisuus poistettiin työttömyyspäivärahan saamisekseni pari vuotta sitten. 

Olen kyllä mielelläni myös poissa työelämästä omien rajoittavien vaivojenikin vuoksi, koska olen nyt vaan sitä mieltä, että nuorille ja terveille pitää työelämää olla tarjolla, eikä meistä vanhoista enää ole kuin ihmettelemään maailman menoa ja eteenpäin menoa kaikessa kehityksessään. Eläkekin olisi ihan tervetullut vaihtoehto itselleni, vaan kun löytyisi sellainen lääkäri, joka ne anomukset mulle kirjoittaisi, eikä olisi sidottu kelan toivomukseen pitää meitä ikääntyneitä työttömiä kortistossa säästäen valtiota sen satasen kaksi, minkä eläke olisi suurempi kuin työmarkkinatuki ilman lapsikorotuksiaan, sillä ei ole niin typerää työnantajaa, joka minutkin enää ottaisi edes töihin, koska nuorempia ja terveitä on tarjolla pilvin pimein, ja uudempien koulutustietojensa kera. Kateelliset voivat olla ihan huoleti, sillä kyllä mun mieheni pitää huolen verojen maksuista myös minunkin puolestani, ja yhteiseen kirstuumme on kilahtanut minunkin puolestani aivan tarpeeksi, joten on teille sossuluukun eläteillekin jotain mistä teille on antaa. Ja virkailijatkin saavat sen palkkansa tehtävistään auttaessaan vähätuloisia ihmisiä.  Itse emme ikinä ole sossuluukulta saanneet yhtään mitään puhumattakaan asumistuesta.

Vierailija
20/152 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt joku, mitä on nämä p-kaduunit ja hanttihommat? Onko ne töitä, joita kukaan ei tee kuin pakon edessä ja väliaikaisesti vai onko ne ihan tavallisia perustöitä, joilla monet ihmiset elättävät itsensä eläkeikään asti ja joilla monien p-skaduunareita ja hanttihommia halveksivien vanhemmatkin on halveksivan jälkikasvunsa elättäneet, koulutuksen mahdollistaneet ja asuntolainansa siinä ohessa maksaneet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi