Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsittämätöntä, että jonkun mielestä työttömiltä pitäisi ottaa tuet pois..

Vierailija
30.08.2014 |

Siis oletteko oikeasti sitä mieltä, että töitä tekemättömillä ihmisillä ei ole oikeutta elää, eli että he eivät saisi saada sitä 700 euroa kuussa? Koska hirveästi vähemmällä ei ihminen elä. Eikö työtä tekemättömällä ole mielestäsi ihmisoikeuksia?

Mikset voi olla onnellinen siitä, että sinulla on töitä, ja tienaat luultavasti useita tuhansia kuussa, kun joku toinen kituuttelee siinä rajoilla, että onko varaa syödä ja asua? Miten voit kadehtia tällaista ihmistä, ja hänen "sinun verorahoillasi" kustannettua elämäänsä? Etkös sinä kuitenkin saa palkan siitä tekemästäsi työstä, jota tämä työtön ei saa! Eli tämä on täysin oikeudenmukaista.. Toinen saa palkan, koska tekee työtä, toinen taas saa oikeuden elää, mutta ei sitten juuri muuta saakaan, koska ei tee töitä. Ja jos se työtön haluaa parantaa elinolosuhteitaan, hän voi etsiä töitä...mutta jos hänelle riittää tuo minimiosa, sen ei pitäisi olla sinun ongelmasi. Aika harva kuitenkaan haluaa kituuttaa muutamalla satasella kuussa koko elämäänsä.

Miten sinä hyvätuloinen jaksat murehtia siitä, että joku työtön saa JOTAIN, että kykenee elämään...

Siinä on toki korjaamisen varaa minusta, että minimipalkkaa täytyisi nostaa sen verran, että jos menee töihin, niin palkka on sitten kanssa tuntuvasti suurempi, kuin jos ei tee mitään. Tämä kannustaisi ihmisiä menemään töihin. Tukien poistaminen/pienentäminen ei sitä tee, vaan johtaa orjatyöhön, mikä taas on ihmisoikeusrikkomus.

Noniin, olisi kiva kuulla, millä perusteella olen väärässä.

Kommentit (152)

Vierailija
61/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yleistä on luulo, että työtön saa kaikenmaailman muutkin tuet koska on työtön. Pienipalkkainen saattaa kadehtia parempaa ansiosidonnaista saavaa näistä tuista, vaikka tosiasiassa siellä pienipalkaisella niihn voi olla oikeus, hyvää ansiosidonnaista saavalla ei ole oikeuksia muihin tukiin, mikä on tietenkin ihan oikein. 

Vierailija
62/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ymmärrä tällaista kadehtimista. Työssäkäyvät kadehtijat ovat oikeasti laiskoja lusmuja, jotka haluaisivat vain maata kun orjajoukko passaa. Oikeasti työteliäs ihminen ei kadehdi vaan säälii sellaista, joka on työtön. Enkä kadehdi niitäkään työttömiä, jotka ovat omasta vapaasta halustaan työttöminä, ns sossun tuilal eläjiä. En nimittäin itse haluaisi ko elämää elää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:37"]

En myöskään ymmärrä tällaista kadehtimista. Työssäkäyvät kadehtijat ovat oikeasti laiskoja lusmuja, jotka haluaisivat vain maata kun orjajoukko passaa. Oikeasti työteliäs ihminen ei kadehdi vaan säälii sellaista, joka on työtön. Enkä kadehdi niitäkään työttömiä, jotka ovat omasta vapaasta halustaan työttöminä, ns sossun tuilal eläjiä. En nimittäin itse haluaisi ko elämää elää. 

[/quote]

Niinpä! Juuri näin.

-ap

Vierailija
64/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:36"]Jepjep.

Syyllistämistä ja käsittämätöntä ylenkatsomista, jos joku kuvittelee niiden kaikkien n. 300 000 työttömän olevan työtä vieroksuvia sosiaalipummeja, jotka karttaa töitä siksi, että on niin ihanaa elää pienillä tuilla yhteiskunnan pohjakerroksissa.
[/quote]

just! Luulenpa että elinkeinoelämä ainakin tykkää että on työvoimsreservi kotona. Voi palkan korotusta vaativalle aina sanoa että ovista ja ikkunoista olisi tulijoita tilallesi.

Vierailija
65/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina ihmetyttää nämä "syljeskellään vain kattoon", "minulla ei aika kuluisi syljeskellessä kattoon" yms. kommentit. Noin kommentoivat tyypit on niin saamattomia, etteivät työttömänä tekisi mitään muuta, eivät voi töissäkään kovin hyviä olla. Osa taas tuntee vain juoppoja työttömiä, se kertoo vain siitä, että he nyt yleensäkin ovat juoppojen seurassa vapaa-ajallaan. Osa näkee työttömiä juoppoja päivällä kuppiloissa, senhän voi tietää vain siitä, että on itse siellä jutustelemassa näiden kanssa. 

Vierailija
66/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeus elää. Ennen olin eri mieltä mutta kun maahan tuodaan terveitä nuoria miehiä eläteiksi Afrikkaa myöden niin ei mielestäni ole oikeus elää vernomaksajien rahoilla, omilla rahoillaan saavat elää. Sitä vasurit niitätte mitä olette kylväneet.

Vierailija
67/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan myös huomioon että suurin osa työttömien mollaajista on suojatöissä puolueen kirjalla olevia typeryksiä joiden palkka maksetaan verorahoista. Heidän tuskan parahduksiinsa voi suhtautua empaattisen ymmärtävästi; he pelkäävät niin kovasti joutuvansa itse työttömiksi että ahdistustaan purkaakseen he tarvitsevat syntipukin johon projisoida pelkonsa.

Vierailija
68/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kuin tuohon 700e/kk kohti.. kuka työtön saa 700 euroa jos ajatellaan että on lapseton ja liittoon kuulumaton?

Vierailija
69/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:41"]

En lukenut kuin tuohon 700e/kk kohti.. kuka työtön saa 700 euroa jos ajatellaan että on lapseton ja liittoon kuulumaton?

[/quote]

No minä ainakini sain opiskelujen jälkeen siltä ajalta, minkä työttömänä olin. Siis nettona n. 700. Työmarkkinatuki + yleinen asumislisä.

Vierailija
70/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeus elää. Ennen olin eri mieltä mutta kun maahan tuodaan terveitä nuoria miehiä eläteiksi Afrikkaa myöden niin ei mielestäni ole oikeus elää vernomaksajien rahoilla, omilla rahoillaan saavat elää. Sitä vasurit niitätte mitä olette kylväneet.

[/quote]

Selvä. Jos joskus satut jäämään työttömäksi, tapat varmasti sitten itsesi saman tien? Vai muuttuuko mielipiteesi sitten taas? :)

Vierailija
71/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tässä kyllä taidettiin alunperin tarkoittaa aivan suomalaissyntyisiä työttömiä. Maahanmuutto on asia erikseen.

Vierailija
72/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työttömyyskorvauksesta menee vero 20% automaattisesti. Mulla palkkatyöstä menee veroa tällä hetkellä vain 6%, koska tienasin viime vuonna niin vähän.

Vierailija
73/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä työtön suomalainen valmis siivoojaksi tai puhelinmyyjäksi? Meidän työpaikalla siivoaa ulkolaistaustainen mies jolla korkea akateeminen tutkinto, joka ei vielä ole saanut oman alan töitä. Isosti peukkuja hänelle!!!

Vierailija
74/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo työtön maksaa kohtuuttomasti veroa koska siitä 700e menee 200 euroa takaisin päättäjille. Jos työtön sais vaikka tosta verosta pitää 100e, niin menisi se lähikaupan kassaan ja talous elpyis.

Vierailija
75/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä elää työttömyyskorvauksella eikä aio hakea töitä koskaan, koska on niin hyvät tuet. Eikä halua maksaa huoralle elareita.

Vierailija
76/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 11:32"]

Siis oletteko oikeasti sitä mieltä, että töitä tekemättömillä ihmisillä ei ole oikeutta elää, eli että he eivät saisi saada sitä 700 euroa kuussa? Koska hirveästi vähemmällä ei ihminen elä. Eikö työtä tekemättömällä ole mielestäsi ihmisoikeuksia?

Mikset voi olla onnellinen siitä, että sinulla on töitä, ja tienaat luultavasti useita tuhansia kuussa, kun joku toinen kituuttelee siinä rajoilla, että onko varaa syödä ja asua? Miten voit kadehtia tällaista ihmistä, ja hänen "sinun verorahoillasi" kustannettua elämäänsä? Etkös sinä kuitenkin saa palkan siitä tekemästäsi työstä, jota tämä työtön ei saa! Eli tämä on täysin oikeudenmukaista.. Toinen saa palkan, koska tekee työtä, toinen taas saa oikeuden elää, mutta ei sitten juuri muuta saakaan, koska ei tee töitä. Ja jos se työtön haluaa parantaa elinolosuhteitaan, hän voi etsiä töitä...mutta jos hänelle riittää tuo minimiosa, sen ei pitäisi olla sinun ongelmasi. Aika harva kuitenkaan haluaa kituuttaa muutamalla satasella kuussa koko elämäänsä.

Miten sinä hyvätuloinen jaksat murehtia siitä, että joku työtön saa JOTAIN, että kykenee elämään...

Siinä on toki korjaamisen varaa minusta, että minimipalkkaa täytyisi nostaa sen verran, että jos menee töihin, niin palkka on sitten kanssa tuntuvasti suurempi, kuin jos ei tee mitään. Tämä kannustaisi ihmisiä menemään töihin. Tukien poistaminen/pienentäminen ei sitä tee, vaan johtaa orjatyöhön, mikä taas on ihmisoikeusrikkomus.

[/quote]

Jos suomessa ei olisi oikeasti töitä, niin pitäisi tukea. Mutta koska töitä on vaikka kuinka, mutta ne eivät työttömille kelpaa, niin ei todellakaan pitäisi saada mitään rahaa. 

Työttömille pitäisi taata asuntolamajoitus ja siellä olisi suurkeittiö, mihin saisivat lastin ruokien raaka-aineita/päivä, josta saisivat sitten valmistaa ihan omin pienin kätösin ruokansa. Mutta mitään yli satasen taskurahaa kummempaa eivät ansaitsisi. Työttömille ei myöskään annettaisi minkäänlaisia asumis- yms. tukia, vaan ainoastaan niille, jotka tekevät edes osapäivätyötä.

Voisi olla, että kummasti alkaisi työnteko maittaa.

Ja edelleen, ihan turha selittää, ettei töitä ole. Ei varmaan, jos on kouluttautunut johonkin pilipaliammattiin eikä mikään muu kelpaa.

Vierailija
77/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on aina. Jos ei muuta niin piikomista ja siivoomista. Sekin on kaikille parempi kuin tyhjäntoimitus.

Vierailija
78/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 12:19"]

Ja edelleen, ihan turha selittää, ettei töitä ole. Ei varmaan, jos on kouluttautunut johonkin pilipaliammattiin eikä mikään muu kelpaa.

[/quote]

Katos huviksesi mol.fi:stä paljonko niitä avoimia paikkoja on julkisesti haussa. Mieti sitten uudestaan onko sitä työtä kaikille n. 300 000 työttömälle + pilipaliharjoitteluihin nälkäkorvauksella heitetyille.

Itse hain alkuvuodesta yli viittäkymmentä työpaikkaa, mm. siivojaksi ja mäkkäriin. Pääsin puhelinmyyjäksi. Jee.

Vierailija
79/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos suomessa ei olisi oikeasti töitä, niin pitäisi tukea. Mutta koska töitä on vaikka kuinka, mutta ne eivät työttömille kelpaa, niin ei todellakaan pitäisi saada mitään rahaa. 

Työttömille pitäisi taata asuntolamajoitus ja siellä olisi suurkeittiö, mihin saisivat lastin ruokien raaka-aineita/päivä, josta saisivat sitten valmistaa ihan omin pienin kätösin ruokansa. Mutta mitään yli satasen taskurahaa kummempaa eivät ansaitsisi. Työttömille ei myöskään annettaisi minkäänlaisia asumis- yms. tukia, vaan ainoastaan niille, jotka tekevät edes osapäivätyötä.

[/quote]

Pula on sellaisista töistä, mistä saa palkkaa. Ei kukaan oikein elä sillä, että myy seiskaa kaksi tuntia viikossa. Minulla vei 17 vuotta saada vakituinen työpaikka, enkä noihin hanttihommiin päässyt lainkaan. Teoriasi tekee tyhjäksi se, että suurin osa työttömistä tekee pätkätöitä aina kun saa, tai työllistämistuita, tai työelämävalmennusta vai mitä se nyt nykyään onkaan. olen kysynyt täällä ja monilla muilla palstoilla kaltaisiltasi satoja kertoja, että miten selität sen, että jos työtön ei halua töitä, niin miksi mon entinen työtön on sitten töissä jopa vuosienkin työttömyyden jälkeen? Miten selität sen, että minä tein useita pätkiä tuon 17 vuoden aikana ja olen nyt töissä? En ole saanut kertaakaan vastausta. Työelämässä on satojatuhansia, jotka ovat olleet työttömänä joskus. Ei työttömyys ole parantumaton sairaus. Sinulla on kyllä loistava idea estää tavallisten ihmisten työllistyminen ja saada heidät syrjäytymään. Miksi tavoitteesi on se? 

Vierailija
80/152 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ai, sinä tulit ja kävit alapeukuttamassa kaikki fiksut vastaukset, ja toit esille oman innovatiivisen ja älykkään ehdotuksesi.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä