6kk vauva ja ”aviolliset velvollisuudet” ei vaan kiinnosta
Tämä aloitus varmaan vetää kaikki pervot puoleensa, mutta toivon silti saavani ihan asiallisiakin vastauksia. Raskausaikana haluja olisi ollut minulla, mutta ei miehellä. Meillä harrastettiin seksiä ehkä 2-4 kertaa koko raskauden aikana, kun aiemmin kuitenkin vuosia 1-2 kertaa viikkoon. Nyt sitten, kun vauva on puolisenvuotias, on äidillä halut hukassa. Koen että olen vain äiti, en enää ihminen enkä varsinakaan vaimo lainkaan. Hoidan vain vauvaa ja kotia. Mies kyllä hoitaa vauvaa vapaa-aikanaan, mutta mulla ei ole energiaa hoitaa itseäni. Jaksan nipinnapin huolehtia pakollisesta hygieniastani, mutta ei ole ollut aikaa eikä energiaa käydä esim. kampaajalla tai muutenkaan huolehtia itsestään. Ne vähät kerrat, kun mies ilmaisee halukkuutensa, ovat alkaneet ärsyttää. Keskellä yötä, kun olen syöttänyt vauvan, haluan vielä nukkua enkä edes jaksaa yrittää innostua. Päivisin kuljen venähtäneissä kotirievuissa ja tunnen itseni, kuten jo aiemmin sanoin, vain äidiksi ja siitä jos jostain on erotiikka kaukana. Lasta ei saada mihinkään hoitoon, ollaan vaan jatkuvasti kolmistaan kotona. Siihen, miksi mulla ei ole aikaa eikä energiaa huolehtia itsestäni, en jaksa edes mennä. Sitä ei vain ole. Tätäkö tämä nyt on?
Kommentit (222)
Tämän ketjun läpi lukeneena niin en yhtää ihmettele että miehet lähtee vauva aikana
Vierailija kirjoitti:
Ap tehän olette toisillenne todella sopiva pari. Mies oli raskauaikanasi impotentti ja sinä haluton nyt. Eihän teille seksittömyyden suhteen ole mikään muuttunut.
Luulen, että miehen impotenssi paranee uudella tyttöystävällä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun läpi lukeneena niin en yhtää ihmettele että miehet lähtee vauva aikana
Tuleeko jollekin miehelle yllätyksenä, että lapsi pitää hoitaa, ja vaimollakin on tunteet?
Vierailija kirjoitti:
Et oo lukenut läpi kun sä Määttä vaan omaa aatettasi velailusta viimeiseksi ja kaikki järkevät, monipuoliset kommentit ja kauas taa... jotkut palstavelat olisi tosiaan osastohoidon tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Keskenkasvuiset pojat toimivat noin.
No ei siinä avioseksissä tai muutenkaan naisen ja miehen välisessä seksillä ole väliä sillä, että haluaako nainen sitä vai ei. Riittää kun mies haluaa ja nainen antaa vaikka ei haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittää mies. Ei ole oikein häntä kohtaan että päätät seksin määrän vetoamalla ettei kiinnosta. Anna vaikkei nyt aina kiinnostaisikaan, tuosta syystä pikkuvauva-aikana miehet etsii seksinsä muualta, valitettavasti. Ja nyt jos joku tulee sanomaan että eihän miestäkään kiinnostanut raskauden aikana. Se on täysin ymmärrettävää kun vaimon ulkomuoto muuttuu niin paljon, se on ihan pätevä syy halujen hiipumiseen.
Hienoa! Nainen on uupunut vauvan- ja kodinhoitorumbasta ja ei tunne itseään viehättäväksi, mutta miehen halut pitäisi täyttää?
Tehdäänpä niin, että sinä käytät ensin tuon läpi miehenä, ja sitten kun olet lopen uupunut yöllä, kun vihdoinkin olet saanut vauvan nukkumaan tulee vaimo vaatimaan sinulta nyt ja heti 1/2 h seksisessiota, jossa tyydytät vaimon.
Onnistuuko? Vai voiko vaimo mennä vieraisiin?
Kyllä. Lapsiperhearki vaatii ihan kummaltakin venymistä asioissa joita ei millään jaksaisi tehdä mutta joiden tekemättömyys kostautuu varmasti myöhemmin. Hassua että äidit ovat valmiina sekunnissa reagoimaan lapsensa pienimpäänkin äännähdykseen minä vuorokaudenaikana tahansa mutta viisi minuuttia iloa miehelle on sitten kohtuuton vaatimus. Ja kirjoitan siis tämän naisena ja äitinä joka kyllä on tajunnut elämän realiteetit ja sen mihin kannattaa panostaa.
Tässä mies on torjunut vaimonsa seksuaalisesti koko raskausajan. Joten ei tässä nyt ole ongelmana vain se, ettei aloittaja viitsi.
No ongelma on kohta ero jos ajattelu on tasoa "kun sinä et silloin niin minä en sitten nyt".
Kai sinä tajuat, ettei siitä ole kyse, vaan siitä, että miehen toiminta on rikkonut sekä aloittajan kokemusta itsestään naisena ja puolisona, sekä heidän välistä parisuhdettaan. Ei se asia katoa vain sillä, että ap nyt yrittää uhrautua toisen takia, kun tietää, ettei toista kiinnostanut hänen tarpeensa. Parisuhde on parisuhde. Ei niin, että vain toisella on tarpeita. Jos jotain rikotaan, se pitää korjata, ennen kuin se voi olla ehjä.
Kyllä mulla on naisena ollut haluttomia kausia eikä mun mies ole siitä ruvennut mitään kummempia selityksiä vaatimaan tai pyytänyt uhrautumaan ”hänen takiaan”. Senhän takia ne halut nimenomaan palasi takaisin, kun mies ymmärsi yskän ja helli kuitenkin muuten. Ei haluttomuus ole mikään rikos, josta pitää anoa armoa. Sama pitää sallia myös miehille: joskus on haluttomia kausia ja se on ihan OK.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittää mies. Ei ole oikein häntä kohtaan että päätät seksin määrän vetoamalla ettei kiinnosta. Anna vaikkei nyt aina kiinnostaisikaan, tuosta syystä pikkuvauva-aikana miehet etsii seksinsä muualta, valitettavasti. Ja nyt jos joku tulee sanomaan että eihän miestäkään kiinnostanut raskauden aikana. Se on täysin ymmärrettävää kun vaimon ulkomuoto muuttuu niin paljon, se on ihan pätevä syy halujen hiipumiseen.
Taas sellaista sontaa ettei kukaan tätä ole voinut vakavissaan kirjoittaa, vaan ihan vain ilkeilläkseen. Mitä iloa saatte toisten loukkaamisesta?
”Toisten loukkaamisesta” iloa? Pyh. Tää on koko palsta juurikin täyttä sontaa. Otatko ihan vakavissasi.
Meillä vauva 3kk ja seksiä on ollut hänen syntymänsä jälkeen tasan yhden kerran. Kumpikaan ei valita eikä ihmettele, tällainen tämä uusi elämäntilanne nyt vain on.
Halitaan ja hellitään kyllä, ja kerrotaan että rakastetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoli vuotta synnytyksen jälkeen on tosi lyhyt aika olla ilman seksiä. Yövalvomiset, uusi elämäntilanne, hormonit vaikuttaa isosti. Kyllä se siitä paranee. Onhan läheisyyttä? Ottaisin ensin tavoitteeksi jotain "pienempää"? Kotivaatteet esim. ei tarvitse olla rytkyt, sama vaiva pukea päälle puhtaat ja sievät kotivaatteet.
Ei ole läheisyyttäkään. Oikein kierretään toisemme kaukaa. Jos vaikka lasta toiselle syliin antaessa vahingossa hipaistaan toisiamme, niin kunpikin kavahtaa kauemmas. Tuntuu vaan että noissa äitiryhmissä ekana huolena oli että panemaan vaan heti, jos ei ykköseen pysty niin sitten kakkoseen. Itellä ollu ihan vaan yrittämistä kestää järjissään tän vauvarumban keskellä. Välillä tuntuu että meniskin vieraisiin, oispahan syy erota. Ap
No eipä ole mikään ihmekään ettei ole seksiä. Jos toisen hipaiseminenkin tuottaa vaikean olon niin eihän se seksin vonkuminen voikaan tehdä muuta kuin ällöttää. Tuossa nyt teillä on pohjimmiltaan ihan muusta ongelmasta kyse, seksin puute on vain yksi oire siitä.
Ap. Meillä ei ollut seksiä raskausaikana kuin muutaman kerran ja se harmitti itseäni kovasti. Mielestäni pidin itsestäni vielä raskausaikana todella hyvää huolta, mutta miestä ei jotenkaan kiinnostanut.
Arki pienen vauvan kanssa on välillä raskasta. Vaikka olin monesti väsynyt, sain tosi paljon siitä energiaa kun jaksoin laittaa itseni esim. sinä aikana kun vauva nukkui päikkäreitä. Hyvää musiikkia soimaan, itkuhälyttimet mukana suihkuun, meikkausta ja hiukset kuntoon. Tuli aina hyvin freesi olo ja voitin väsymyksen. Huomasin meinaan, että väsymys ruokki väsymystä ja olin muuten sitä väsyneempi jos oikein ajattelin sitä asiaa…
Se, etten maleksinut kotona rähjäisissä vaatteissa, sain itseni tuntemaan naiseksi, en pelkästään äidiksi. Ymmärrän kyllä, jos miestä ei haluta rähjääntynyt akka. En itsekään syty jos mies vaan maleksii kotona…
Kokeile :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko jollekin miehelle yllätyksenä, että lapsi pitää hoitaa, ja vaimollakin on tunteet?
Tuleeko yllätyksenä että mies voisi haluta lämpöä ja läheisyyttä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko yllätyksenä että mies voisi haluta lämpöä ja läheisyyttä
Luehan tuo aloitus uudestaan huolellisemmin. Mies tuli pitkän pätkän ihan hyvin toimeen ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Meillä ei ollut seksiä raskausaikana kuin muutaman kerran ja se harmitti itseäni kovasti. Mielestäni pidin itsestäni vielä raskausaikana todella hyvää huolta, mutta miestä ei jotenkaan kiinnostanut.
Arki pienen vauvan kanssa on välillä raskasta. Vaikka olin monesti väsynyt, sain tosi paljon siitä energiaa kun jaksoin laittaa itseni esim. sinä aikana kun vauva nukkui päikkäreitä. Hyvää musiikkia soimaan, itkuhälyttimet mukana suihkuun, meikkausta ja hiukset kuntoon. Tuli aina hyvin freesi olo ja voitin väsymyksen. Huomasin meinaan, että väsymys ruokki väsymystä ja olin muuten sitä väsyneempi jos oikein ajattelin sitä asiaa…
Se, etten maleksinut kotona rähjäisissä vaatteissa, sain itseni tuntemaan naiseksi, en pelkästään äidiksi. Ymmärrän kyllä, jos miestä ei haluta rähjääntynyt akka. En itsekään syty jos mies vaan maleksii kotona…
Kokeile :)
En edes viitsi ääneen sanoa, mitä tästä ajattelen.
Hieno homma kuitenkin, jos on sinulta näin onnistunut ja olet tästä voimaantunut.
Täyttäköön mies velvollisuutensa vaimoansa kohtaan, ja samoin vaimo miestänsä kohtaan.
1. Kor. 7:3
Vierailija kirjoitti:
No ei terve mies etsi seksiä missään vaiheessa muualta.
Vaimoni haluaa rakastella raskausaikana, mutta häntä huolettaa se, että hän voisi saada yhdynnän kautta jonkun infektion tms. joka voisi vahingoittaa vauvaa. Itse olen ymmärtänyt, että yhdyntä on OK, ja oleellisinta olisi, että en painaisi koko painollani kasvavaa vatsaa. Onko muilla ollut vastaavia huolenaiheita? Nimim. Onnellisesti naimisissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Nainen on uupunut vauvan- ja kodinhoitorumbasta ja ei tunne itseään viehättäväksi, mutta miehen halut pitäisi täyttää?
Tehdäänpä niin, että sinä käytät ensin tuon läpi miehenä, ja sitten kun olet lopen uupunut yöllä, kun vihdoinkin olet saanut vauvan nukkumaan tulee vaimo vaatimaan sinulta nyt ja heti 1/2 h seksisessiota, jossa tyydytät vaimon.
Onnistuuko? Vai voiko vaimo mennä vieraisiin?
Kyllä. Lapsiperhearki vaatii ihan kummaltakin venymistä asioissa joita ei millään jaksaisi tehdä mutta joiden tekemättömyys kostautuu varmasti myöhemmin. Hassua että äidit ovat valmiina sekunnissa reagoimaan lapsensa pienimpäänkin äännähdykseen minä vuorokaudenaikana tahansa mutta viisi minuuttia iloa miehelle on sitten kohtuuton vaatimus. Ja kirjoitan siis tämän naisena ja äitinä joka kyllä on tajunnut elämän realiteetit ja sen mihin kannattaa panostaa.
Jessus, miten hyvin sanottu.
Ap tehän olette toisillenne todella sopiva pari. Mies oli raskauaikanasi impotentti ja sinä haluton nyt. Eihän teille seksittömyyden suhteen ole mikään muuttunut.