Häävieraan asu
Voinko häävieraana (naisena) pukeutua lähes kokonaan mustaan asuun? Ei riko jotain etikettiä?
Katselen vaatekaappia, olis nätti musta toppi ja mustat housut, kengät olisi sitten "värikkäät".
Huomenna ei tule olemaan erityisen lämmin, mekossa en tarkene kun häät on suurimmaksi osaksi ulkona.
Kommentit (76)
Voi kun minun häihini ei tulisi naisia täysmustissa tai -valkoisissa tai arkivaatteissa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 18:09"]
Entä mitä voi pukea syyskuussa pidettäväviin häihin? onko vaaleankeltainen maksimekko huuuono? Tai entä jos musta hame ja vaaleampi yläosa?
[/quote]
Keltainen maksimekko käy kyllä. Myös musta hame ja vaaleampi yläosa käy. Esimerkiksi harmaa-musta käy, vaikka onkin vähän synkkä.
Tämä ketju sai mut muistamaan miksi inhoan häitä ja häähössötystä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 18:21"]
[/quote] No niinpä
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 18:17"]
Voi kun minun häihini ei tulisi naisia täysmustissa tai -valkoisissa tai arkivaatteissa.
[/quote]
Sama juttu. Vaikka kuka sanoisi mitä, niin tässä asiassa jotenkin kummasti toivoisin noudatettavan perinteitä. Sinänsä hassua, kun en muuten niin kauhiasti perinteistä aina välitä.
Kuka sen etiketin määrittelee ja mistä tietää että ko. etikettisääntö on edelleen ajanmukainen eikä vanhanaikainen ja aikansa elänyt. Jotenkin tää mammojen sääntövouhotus tuntuu aika naurettavalta. Oikeasti, kukaan normaali ihminen ei kiinnitä huomiota mitä toisilla on yllä, jos nyt ei ole jotain ihan älytöntä. Ja ajatkin muuttuu, Eskoseni.
joku jo mainitsikin, komppaan vielä, värikkäät kengät hyvät ja tosiaan joku hartiahuivi, värillinen villatakki tms ehkäpä, ja korut ja käsilaukku muuta kuin mustaa. hyvin menee. ja joku morsiankin tuolla kommentoi, ei kiinnittänyt huomiota vieraiden asuihin, kunhan ei ole valkoista. mukavaa hääjuhlaa!
Minustakin musta on hautajaisten ja surun väri. Viestii jotenkin pahaa häissä.
Oon ehkä vanhanaikainen, mutta mun mielestä pelkkä musta sopii korkeintaan sulhasen eksälle menetyksestä muistuttamaan.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 18:17"]
[/quote]
Mun puolesta häävieraat saavat pukeutua vaikka säkkeihin. Parasta ja hienointa (ja koko juhlan tarkoitus) on mennä naimisiin rakastamani miehen kanssa. Ihanaa. En todellakaan kelaile muiden vaatteita. Kunhan kaikilla on hyvä olla.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 18:25"]
Kuka sen etiketin määrittelee ja mistä tietää että ko. etikettisääntö on edelleen ajanmukainen eikä vanhanaikainen ja aikansa elänyt. Jotenkin tää mammojen sääntövouhotus tuntuu aika naurettavalta. Oikeasti, kukaan normaali ihminen ei kiinnitä huomiota mitä toisilla on yllä, jos nyt ei ole jotain ihan älytöntä. Ja ajatkin muuttuu, Eskoseni.
[/quote]
Öh? Nyt kyllä on pakko sanoa, että minä morsiamena kyllä kiinnitin huomiota musta-asuiseen. Ja ihan normaali ihminen olen.
Voithan osoittaa kyseisellä pukeutumisella kunnon Statementin parin avioitumiselle. Jos olet tumma, värjää vielä hiuksesi aivan mustaksi juuri viikko ennnen häitä. Ole muutenkin kylmäkiskoinen ja älä vaivaudu juttelemaan muille vieraille.
Tekisi mieleni postata tänne pari häävalokuvaa ja näyttää, miten ikävästi mustapukuinen nainen latista kuvaa. Jos hääparia ei arvosta, niin onko pakko mennä sinne häihin?
Laita nyt varalta kaikkia sateenkaarenvärejä niin oot takuulla oikealla värikoodilla liikkeellä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 18:23"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 18:21"]
[/quote] No niinpä
[/quote]
Aivan! Kilpavarustelu on tässäkin mennyt jenkkilän tyyliin. Itse asia on unohdettu. Enää pääasia ei ole AVIOLIITTO lopuuelämäksi rakkaan kanssa. Nykyään pääasia on juhla (ja ne vaatteet).
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 18:05"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 18:02"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 17:49"]
Eivät pelkät kengät riitä värin tuojiksi. Pitää ola jakku tai vähintään huivi tai toppi. Jos joku häihin tupsahtaa mustissa, niin ei sille nyt ihan päin naamaa viitsi sanoa, että hautajaisvaatteissa sit päätit tulla.
[/quote] Eli mielestäsi hautajaisasu on musta mekko ja neonvihreät korkkarit ja laukku? Asia selvä.
[/quote]
Kenkiä ei juurikaan huomaa. Kengät voisivat olla mustat, muut osat värikkäitä.
[/quote]
Vai ei kenkiä huomaa.. Et selvästikään ole kenkäfriikki.. Kengät voi just olla SE juttu.
[/quote]
Vaikka olisit kenkäfriikki, asu ei silti olisi etiketin mukainen. Itse en tosiaan kengistä juuri piittaa