Marketeissa on kukertavia rääsyjä. Mistä ostatte vaatteenne?
Kommentit (110)
Kauheita katukuvassakin ja ne on juuri noita. Tosin monissa kalliimmissalin on todella rumat kuosit tai sitten ne eivät vaan sovi suomalaiseen vartaloon ja ihon sävyyn.
Usein kotimaisten valmistajien verkkokaupoista. Viimeksi pienestä liikkeestä Pariisista.
Nyt helteillä olen käyttänyt töissä Polan viskoosimekkoa, jonka ostin Tokmannilta. Yksivärinen on, musta.
Vierailija kirjoitti:
Kauheita katukuvassakin ja ne on juuri noita. Tosin monissa kalliimmissalin on todella rumat kuosit tai sitten ne eivät vaan sovi suomalaiseen vartaloon ja ihon sävyyn.
Mikä on suomalainen ihon sävy? Minulla ja isälläni on aivan eri sävyinen iho kuin äidilläni ja veljelläni, minun ihoni kellertää ja ruskettuu kullanruskeaksi, heillä sävy on punaisempi. Kumppanini on vielä keltasävyisempi. Kaikki näytämme aivan normaalilta katukuvassa.
Marketista (prisma) viimeksi mustia t- paitoja ja parit tummansiniset shortsit. Sitä edellinen nippu sukkia, ei yksiäkään kukertavia. Pitäisin kyllä värikkäästä, kukertavastakin, mutta lihavana miehenä inhoan ilkeämielisten kyyläämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on suomalainen ihon sävy? Minulla ja isälläni on aivan eri sävyinen iho kuin äidilläni ja veljelläni, minun ihoni kellertää ja ruskettuu kullanruskeaksi, heillä sävy on punaisempi. Kumppanini on vielä keltasävyisempi. Kaikki näytämme aivan normaalilta katukuvassa.
Valju. Kukaanhan ei rusketa enää itseään, koska ihosyöpää & ryppyjä tulee. ( ainakin palstan mukaan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valju. Kukaanhan ei rusketa enää itseään, koska ihosyöpää & ryppyjä tulee. ( ainakin palstan mukaan)
En minä näe valjuja ihmisiä ympärilläni. Ihminen voi päivettyä terveesti, vaikkei paahtaisikaan itseään pronssirusinaksi.
Minkälainen on kukertava rääsy? Olen luullut, että kukertava tarkoittaa esimerkiksi kyyhkysen ääntelyä.
Kirpputorilta pääasiassa, jotain ostan pikkuliikkeistä.
En löydä mitään prismoista ja sittareilta, rumaa, huonolaatuista limppua vaan.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen on kukertava rääsy? Olen luullut, että kukertava tarkoittaa esimerkiksi kyyhkysen ääntelyä.
Kyyhkysen ääntely on kujerrusta.
Kukertava on kirjava.
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorilta pääasiassa, jotain ostan pikkuliikkeistä.
En löydä mitään prismoista ja sittareilta, rumaa, huonolaatuista limppua vaan.
Ei limppua vaan lumppua.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä käytetään alkuosan kanssa, esim. vihertävänkukertava, kun sävy vaihtelee ja sitä pidetään vastenmielisenä.
Viimeisimmän ostokseni tein kirppikseltä. Aivan uuden veroinen Kappahl kesäpusero ja sattui olemaan vielä minun kokoa. En edes ollut hakemassa mitään erityistä, katselin vaan ja se tupsahti eteeni. Olen tyytyväinen edulliseen ostokseeni. 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukertava on kirjava.
Kielitoimiston sanakirjan mukaan kukertava tarkoittaa kukertavaa ääntä.
Nyt tiivistit hyvin tämän (myös minua koskettavan) vaateongelman. 👍
Itse ostan kirpparilta, tori.fi:stä tai huutonetistä.
Joskus tilaan Nosh:ilta.
Ja paljon kuljen myös collegevaatteissa, mutta työskentelenkin päiväkodissa, joten se sallittakoon. 🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukertava on kirjava.
Kielitoimiston sanakirjan mukaan kukertava tarkoittaa kukertavaa ääntä.
https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/kukertava?searchMode=all
Myös kirjavaa, kun haet tarkasti, etkä eri substantiivilla, kun kyse on adjektiivista.
Vierailija kirjoitti:
Suomisanakirja kertoo, että kukertaa on verbi, joka tarkoittaa teeren ääntelyä.
Kirpparilta, noin kerran kolmessa vuodessa, ellen satu saamaan sukulaisilta tai naapureilta jotain, kun ovat kyllästyneet katselemaan lumppujani. Asiassa on etunsa. Ei tarvitse valittaa ahdistelijoista kun kaikki kiertävät kaukaa, ja toisaalta jää rahaa koiran hemmotteluun
Zalando, h&m, ginatricot tai zara lasten puolelta (olen lyhyt zaran housuihin)
Luhdan myymälästä/Aleksi 13:sta. Pikkukaupunkien valikoimat yleensäkin parempia kuin pääkaupunkiseudun, ainakin sellaiselle, joka ei ole mallivartaloinen.
Zalandosta ja Henkkamaukalta. Varmaan sieltä marketistakin löytyy yksivärisiä vaatteita.