Ymmärrättekö te vakituisessa työssä olevat, miten onnekkaita olette??
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:03"]
Ymmärrän, ja säälin syvästi heitä, jotka eivät ole viitsineet nähdä tarpeeksi vaivaa saadakseen vakituisen työn. Kuka tahansa pystyisi ihan mihin tahansa, jos vain haluaisi.
[/quote]
Kuka tahansa mitä vaan? Vaikka nainenkin siittämään lapsia? Tai mies hedelmöittämään itse itsensä ja synnyttämään lapsen? Jännä, olin aina kuvitellut että näissä olisi biologiset ominaisuudet esteinä, mutta halustako tuo onkin vaan kiinni? Noh, mähän oon vaan tämmönen pätkätyöläinen, niin surkea ettei ole edes vakkaripaikkaa onnistunut mistään saaman, että mistäs mä nyt tuollaisia voisin tietää...
Oon kiitollinen. Pitkäaikaistyöttömänä kolmeen otteeseen 2000-luvulla.
Pääsee usein unohtumaan. Siksi onkin hyvä välillä lueskella tällaisia keskusteluja, jos vaikka osaisi taas arvostaa työpaikkaansa. Työn takana arvostus kylläkin on. Itse osaan jo olla ottamatta työtäni liian vakavasti enkä tanssi ihan työnantajan pillin mukaan. Toista se on useimmilla työtovereilla, tehdään ylitöitä ja viikonlopputöitä ilman asiallisia korvauksia, eletään burn outin partaalla. Työntekijän arvostus silti nollassa. Liikaa töitä liian pienellä palkalla ja silti vaaditaan uskomattomia työsuorituksia ja sitoutumista kaikkiin työnantajan kotkotuksiin. Valitettavasti taidan minäkin kohta kilpailla niistä vähistä työpaikoista työttömien kanssa, kun ruoho aidan tällä puolella on jo tallottu kumoon. Mutta toisaalta, pääseepä joku sitten minun tilalle, jos minä pääsen muihin hommiin.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 16:45"]Pääsee usein unohtumaan. Siksi onkin hyvä välillä lueskella tällaisia keskusteluja, jos vaikka osaisi taas arvostaa työpaikkaansa. Työn takana arvostus kylläkin on. Itse osaan jo olla ottamatta työtäni liian vakavasti enkä tanssi ihan työnantajan pillin mukaan. Toista se on useimmilla työtovereilla, tehdään ylitöitä ja viikonlopputöitä ilman asiallisia korvauksia, eletään burn outin partaalla. Työntekijän arvostus silti nollassa. Liikaa töitä liian pienellä palkalla ja silti vaaditaan uskomattomia työsuorituksia ja sitoutumista kaikkiin työnantajan kotkotuksiin. Valitettavasti taidan minäkin kohta kilpailla niistä vähistä työpaikoista työttömien kanssa, kun ruoho aidan tällä puolella on jo tallottu kumoon. Mutta toisaalta, pääseepä joku sitten minun tilalle, jos minä pääsen muihin hommiin.
[/quote]
sä sentään olettsjunnut kuinka työnantaja tällä hetkellä vedättää työntekijöitä. Itse olen luottamustehtävissä työpaikalla. Turhauttaa sillä kaikki taistellut edut (esim.ylityökorvaukset) valuvat hukkaan kun ihmiset tekevät kieli ruskeana mitä vain. Onko se sen väärti? No, saavatpa pitää yllä elintasoaan.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 15:41"]En. Loppuunpalammisen partaalla tässä mennään, jo monta vuotta menty. Harkitsen ihan vakavissani irtisanoutumista ja totaalista alanvaihtoa.
[/quote]
Minä irtisanouduin joitain vuosia sitten vakituisesta työstä ja lähdin opiskelemaan uutta alaa. Elämäni paras päätös, eikä vakityön puute haittaa. Töitä riittää joka tapauksessa.
Niinpä. Terveisin kausityöläinen, joka on aina puolet vuodesta työttömänä.
ymmärrän. En ole koskaan ollut oikeassa työhaastattelussa ja työsuhteeni on ollut aina vakituinen vuodesta 1997.