Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvisit 90-luvun lamasta?

Vierailija
28.08.2014 |

Vasta 90-luvulla syntyneenä en tuota lama-aikaa niin muista, mutta kovasti vaikuttaa siltä, että tässä aikuisiällä saan ihan omakohtaisesti kokea vähintään vastaavanlaisen laman.

Miten siitä ihan konkreettisesti selviää, millaisia vaikutuksia sillä arkipäivään on? Olen tällä hetkellä opiskelija ja lainaa tulee olemaan n. 10 000 euroa, valmistun 2-3 vuoden päästä jolloin työtilanne tuskin on ainakaan nykyistä parempi. Miten käy lainanmaksun, onko minun mahdollista saada mistään minkäänlaista asuntoa vai joudunko muuttamaan vanhempieni elätettäväksi?

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä 97 olet elänyt jossain eri maailmassa kuin minä. Minä olen peruskouluni 80-luvun aikana, ja ihmettelen noita puheita että 90-luvulla alettiin kierrättää kirjoja ja säästää muutenkin koulussa, kyllä meillä oli kierrätetty kirjoja aina, alaluokilla jännättättiin kenen yläluokkalaisen tai jopa yläastelaisen kirjoja saatiin käyttöön. Ruoka oli tosin hyvää kun oli oma keittäjä pienessä koulussa, mutta ei välipaloja tai jälkiruokia ollut kuin joskus harvoin erikoistilaisuuksissa, pehmeää leipää, eli keittäjän itse leipomia ihania sämpylöitä oli yleensä kerran viikossa, torstaisin ja silloin kun oli pinaattikeittoa ja sämpylää olin taivaassa, paitsi että monta kertaa joutui juuri ennen sitä mun herkkulemppariruokaa hammslääkäriin ja ne laittoi sitä ällönmakuista keltaista töhnää hampaat täyteen. Eikä meidän kaupunkien kouluissa mitään kerhoja ollut. Kerhot oli sitten muita harrastuksia jotka ei liittyneet mitenkään kouluun.