Kuinka paljon miehesi tienaa vuodessa, entä sinä itse?
Tästä on varmasti aiemminkin ollut täällä keskustelua, mutta ajattelin nyt aloittaa uuden ketjun aiheelle. Aihehan on aina ajankohtainen. Pientä kyselyä siis, kuinka paljon miehesi ansaitsee vuodessa, entä sinä itse? Ja mitä teette työksenne.
Kysymys tuli mieleeni ollessani lasten kanssa puistossa tässä toissapäivänä. Huomasin erittäin nuoria vanhempia, joiden lapset oli puettu kalliisiin merkkivaatteisiin, esim. Benetton yms. Mistä porukka repiikin rahansa tähän, minun mieheni on varsin hyvätuloinen muttei silti tulisi mieleenikään tuhlata kaikkia rahojani lasten vaatteisiin.
Varsinaiseen aiheeseen - mieheni on töissä pankissa johtotehtävissä, bruttotulot noin 7000€/kk ja siihen bonukset päälle. Vaikka moni tätä pitääkin ns. hyvätuloisena, niin ei näilläkään palkoilla paljon juhlita. Itse olen sairaanhoitaja, bruttotulot vajaa 3000€/kk.
Minkäslaisia tuloja teidän kotitalouksista löytyy?
Kommentit (99)
Mies n.200 000€/vuosi, itse vähän päälle 50 000€/v. Mies on johtaja, itse projektipäällikkö. Lapsilla ei ole sen kummempia merkkivaatteita, itsekin pukeudun Zaraan ja Henkkamaukkaan ja kiertelen kirppiksiä huvikseni.
Minä, levyseppä-hitsaaja& koneistaja: n.26 000/v. Mies, ajoneuvosasentaja, tienaa hieman vähemmän
Meillä on suht samat vuositulot vaikka ollaankin ihan eri aloilla, mulla n. 41 000 e/v ja mies n. 44 000 e/v
Tuota Benettonia saa usein alennuksesta tosi edullisesti.
AP: missä pankissa menee niin hyvin, että siellä oikeasti maksellaan jotain bonuksia tällä hetkellä? Nimim. itse ja mies pankkialalla, oltu jo 15 vuotta...
Hihii, Suomen suurituloisin neljännes on aina palstalla kun tulija kysytään. :=DDDDD
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 08:57"]
Hihii, Suomen suurituloisin neljännes on aina palstalla kun tulija kysytään. :=DDDDD
[/quote]
Usko tai älä, meitäkin täällä tosiaa on. Aloitin palstailun v.2002 ja silloin tuloni olivat 1700€/kk, luojan kiitos olen saanut hilattua sitä ylöspäin tässä ajassa...
Yh-äiti neljän lapsen uusperheessä. Tulot ylitöineen n. 50 t. vuodessa (ja päälle vuokratulot sijoitusasunnoista isän perintönä+lapsilisät+ ex:n maksamat elarit). Nykymies tienaa n. 60.000 euroa. Ammatteja en kerro, ettei mene liian tunnistettavaksi.
Ei kuljeta kalliissa vaatteissa, mutta lapsille kylläkin ostetaan kovaan kulutukseen Adidas- ja Puuma-merkkejä, koska urheilevat ja halpikset, varsinkaan kengät, ei siinä menossa oikein kestä. Muuten saa henkka-maukat sun muut välttää ja kirpparitkin on tutuiksi tulleet. Ihmettelen vaan miesten takkien kovia hintoja, kun 14 veelle pitäisi syystakki löytää. 70 euroo näyttää ihan normi olevan :o
Mies tienaa insinöörinä 50 000e
Minä en mitään
Välillä nähdään nälkää, mutta pysyypähän kusi siellä missä pitääkin.
Minä tienaan tsiljardin vuodessa ja vaimoni miljardin. Olemme kaikkien tunnettujen tieteenalojen tohtoreita, ja tuntemattomien kunniatohtoreita. Ikää kummallakin 24 vuotta ja työkokemusta 15 vuotta. Olemme työskennelleet ja opiskelleet myös ulkomailla, lapsia kolme, iältään 6, 8 ja 20.
Eli olemme aivan normi Vauva-palstalaisia...
Sairaanhoitaja 35.000€ vuodessa. Insinööri 45.000€ - 65.000€ vuodessa.
Onpa täällä hyvätuloisia av-mammoja. Mun duunarimies tienaa noin 40 000e/vuosi ja minä uunituoreilla maisterin papereilla 30 000e/vuosi. Ihan hyvin pärjätään lainanmaksun kanssa ja jää rahaa matkusteluunkin.
Tosiaankin näyttää että täällä on enemmistönä suurituloiset. Luulisi että täällä keikkuisi eniten juuri ne työttömät tai muut pienituloiset. Teillä suurituloisilla on varmaan sitten hirveesti aikaa siellä näyttöpäätteen ääressä töitten lomassa käydä av:lla. Jos keskipalkka on nykyään jotain 3300€/kk niin kyllä täällä aika ihmeen suurituloisia sitten lorvii?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 11:08"]
Tosiaankin näyttää että täällä on enemmistönä suurituloiset. Luulisi että täällä keikkuisi eniten juuri ne työttömät tai muut pienituloiset. Teillä suurituloisilla on varmaan sitten hirveesti aikaa siellä näyttöpäätteen ääressä töitten lomassa käydä av:lla. Jos keskipalkka on nykyään jotain 3300€/kk niin kyllä täällä aika ihmeen suurituloisia sitten lorvii?
Palkka 4200€/kk ja ihan hyvin ehdin palstailla työnteon lomassa. Ei tää Ict-ala niin hankalaa ole etteikö netissä ehtis pyörähtää
[/quote]
Meillä keskituloinen perusperhe, eli mies tienaa bruttona n. 59.000e ja minä n. 63.000e, mutta minulla tuossa myös luottamustehtäväpalkkioita. Perheen brutto siis 122 000e ilman lapsilisiä.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 03:56"]
Noin 7000€/vuosi olemme molemma työttömiä, oltu jo monta vuotta. Tohon tietty lisäks asumislisä ja sossun toimeentulo tuki. Eli n. 20 000€/vuosi yhteensä. Hyvin pärjää! Ei oo töihin ikävä. :P
[/quote]
Tässä taas näkee miten lorvimalla saa aivan liikaa tukia. Toinen pariskunta tuolla aikaisemmin sai saman verran vaikka molemmat työskenteli ilmeisesti 3 kk vuodessa ja 9 kk opiskeli. Saman olisi näköjään saanut vain makaamalla kotona.
Palstan köyhälistoä siis ollaan; mies tienaa ehkä 34 000e/v ja minä 32 000e/v. Mies saatta tienata kylla pari tonnia enemmänkin, en ole ihan varma.
Just tuijotin miehen uunituoretta verotuspäätöstä, tienasi viiem vuonna näköjään 49 000. Minä n. 38 000. Ja nyt kyllä mun tulot romahtaa, kun jäin juuri äitiyslomalle.
Mies 130000€/vuosi
itse 34000€/vuosi (nyt äitiyslomalla)