Missä maassa elit edellisessä elämässäsi?
Kommentit (925)
En itse usko edellisiin elämiin, mutta minulle on sanottu että olen ollut edellisessä elämässäni varmaan korealainen. Näin kertoi eräs Koreassa asunut tuttuni, jonka mukaan tapani nauraa on hyvin korealaisen tapakulttuurin mukainen. Ehkä sitten, kuka tietää.
Espanjassa. Olen elänyt kaupungissa, kivisten kapeiden katujen ja kujien keskellä. Kauppiaana.
Kuolin helikopterissa Vietnamissa 1968. Olin kotoisin Lafayetten tienoilta. Vihreä matala kotitalo jonka edessä pihatie ja nurmikkoa, kuisti. Olen välillä miettinyt että tunnistaisin talon kun näkisin ja on mutu tuntuma mitä tietä pitäis sinne ajaa. Ois aika hurjaa jos siellä olisi sisaruksia tai jopa äiti elossa.
Ps. Nyt jään ja kaverit jää kiinni palstan lukemisesta, jos joku niistä lukee tämän. =D
Minulla on monia maita/alueita joihin tunnen selittämätöntä tunnetta, mitä en Suomea kohtaan tunne, vaikka tämä onkin elintasoltaan hyvä maa ja kaikinpuolin ihan ok maa asua <3
1) Muinainen Egypti - Toistuu varmasti monilla, mutta muinainen Egypti kiehtoo todella paljon. Haluaisin kovasti vierailla Egyptin alueella katsomassa muinaisia nähtävyyksiä. Varmasti olen muinaisen Egyptin aikaan elänyt, sillä kaikki mistä silloin ollaan kiinnostuttu jne. kiinnostaa tässä nykyisessä elämässä. Vaikea selittää, mutta ehkäpä jotkut tajuaa. Tai sitten on vain pelkkää ihailua, en tiedä.
2) Antiikin Rooma - En tiedä onko tämäkin vain antiikin ihailua, mutta R-A-K-A-S-T-A-N antiikiia. Taide ja mitä näitä muitakin on... Lisäksi Italian ja Välimeren seutu kiinnostaa ja ikävöin lämpimään.
3) Brittein saaret - Britit on toistunut täällä moneen kertaan, mutta koen suurta vetoa noille sumuisille saarille, Lontooseen, maaseudulle, nummille, Skotlantiin, Irlantiinkin... Varmasti olen elänyt kaksi kertaa Brittein saarilla. Ensimmäisen kerran joskus keskiajalla, koska kaikki saarten linnat kiehtovat ja lisäksi historia, arkkitehtuuri yms. Toisen kerran joskus 1900-luvulla. Tunsin suurta surua, kun Philip kuoli noin vuosi sitten - aivan kuin olisi perheenjäsenen menettänyt. Nykyään tunnen kuningatarta kohtaan suurta suojelunhalua ja tulevaisuus jollakin tavalla ahdistaa, sillä Elizabeth on jo vanha... :( <3 Ehkä olen ollut hovissa työntekijänä tai sitten vain ihan tavallinen kansalainen, jolle kuninkaalliset ovat olleet suuri mielenkiinnon kohde. Joku joskus sanoi että olen kuin Elizabethin sisar Margaret (olen syntynyt hänen kuolemansa jälkeen ja ulkonäöltänikin häntä hieman muistutan), mutta tämä tietenkin saattoi olla vain yksittäinen mielipide ja itsekin olisi vaikea tätä uskoa ;D
4) Arabian alue - Vaikka nykyään onkin melko sekasortoinen alue jossain määrin, arabikulttuuri kiinnostaa. Ruoka, arkkitehtuuri, taide, arabian alueen maisemat... Jotenkin sielu lepää vanhoissa taruissa!
-
Näistä on kiva puhua ja tulevaisuus ahdistaa vähemmän, kun ajattelen että kuoleman jälkeen synnytään uudelleen. Ahdistaa ajatus, että makaat kuolemasi jälkeen ikuisuuden maan alla. Lisäksi uudelleensyntyminen olisi reilua; on julmaa ja epäreilua kun jotkut kuolevat nuorina tai väkivaltaisesti - seuraava elämä, uusi mahdollisuus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ajatus mutta en usko edellisiin elämiin vaan Jeesukseen. Jumala loi minut äitini kohdussa. Ja tämän elämän jälkeen pääsen Taivaan Kotiin, koska turvaudun Jeesukseen ja hänen sovitustyöhönsä. Siunausta kaikille!
Kukahan Jeesus oli edellisessä elämässään?
Eikös Jeesus ollut Johannes Kastaja? Muistaakseni alkuseurakunta näin vielä uskoi, ennen kuin kirkolliskokouksessa äänestettiin asia kumoon.
Melko vahvasti epäilisin että jenkeissä silloisissa musiikkipiireissä. Kuolema taisi koittaa turhan varhain, mutta nyt mennään taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englannissa maaseudulla, palvelijana suuressa talossa.
Olet katsonut liikaa TV-sarjoja...
Ei pidä paikkaansa!
Käyttäjä41616 kirjoitti:
Kuolin helikopterissa Vietnamissa 1968. Olin kotoisin Lafayetten tienoilta. Vihreä matala kotitalo jonka edessä pihatie ja nurmikkoa, kuisti. Olen välillä miettinyt että tunnistaisin talon kun näkisin ja on mutu tuntuma mitä tietä pitäis sinne ajaa. Ois aika hurjaa jos siellä olisi sisaruksia tai jopa äiti elossa.
Ps. Nyt jään ja kaverit jää kiinni palstan lukemisesta, jos joku niistä lukee tämän. =D
Käy ihmeessä paikan päällä katsomassa paikkoja, ties vaikka löytäisit kyseisen talon varsinkin jos sinulla on mututuntuma sen sijainnista!
Vierailija kirjoitti:
:DDD Uudelleensyntymä ja höpöhöpö.. Kaikkeen sitä aikuiset ihmiset uskovatkin.
Maailmassa on miljardeja ihmisiä, joille jälleensyntyminen on luonnollinen, jokapäiväinen asia. Se, että sinä et usko siihen, ei tee siitä epätotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ajatus mutta en usko edellisiin elämiin vaan Jeesukseen. Jumala loi minut äitini kohdussa. Ja tämän elämän jälkeen pääsen Taivaan Kotiin, koska turvaudun Jeesukseen ja hänen sovitustyöhönsä. Siunausta kaikille!
Kukahan Jeesus oli edellisessä elämässään?
Eikös Jeesus ollut Johannes Kastaja? Muistaakseni alkuseurakunta näin vielä uskoi, ennen kuin kirkolliskokouksessa äänestettiin asia kumoon.
No ei. Hehän elivät samaan aikaan. Selvästi kaksi eri henkilöä.
Anna toisten rauhassa uskoa ihan mihin itse haluavat, se ei ole sinulta millään lailla pois :) Sitäpaitsi mistäs voit sen tietää ;DDD Mietipä sitä...