Tarkottaako ennakkoäänestys sitä, että ei tarvii enää varsinaisena äänestyspäivänä mennä äänestämään
Kommentit (21)
Ennakkoäänet säilötään ja käytetään vasta seuraavissa vaaleissa.
Kyllä varsinaisena vaalipäivänä on silti mentävä paikalle ja todistettava esimerkiksi selfiekuvan avulla, että on käynyt äänestämässä ennakkoon. Tällöinkin ennakkoääni lasketaan vain puolen äänen arvoiseksi laskennassa. Toivottavasti nämä ohjeet auttoivat Sinua!
Ovatko nämä ensimmäiset vaalit joissa olet oikeutettu äänestämään?
Pitää mennä myös varsinaisena päivänä.
Silloin saat ennakkoäänilappusi, johon laitat #oikein# merkin jos olet yhä samaa mieltä. Mikäli olet muuttanut mieltäsi, voit yliviivata edellisen numeron ja kirjoittaa viereen uuden.
Ennakkoäänestyksessä käyt koeäänestämässä ja ilmoittamassa, että tulet sitten vaaleissa myös äänestämään. Siellä merkitään muistiin ja jaetaan "Smiley"-tarra kaikille innokkaille kansalaisille. Selkääntaputtelijoita riittää varmasti.
Niin äänestäminen ei ole koskaan ollut Suomessa pakollista, mutta toki on suotavaan äänestää SDP:tä. Muiden puolueiden ehdokkaat unohtaisin suosiolla.
Varsinaisena äänestyspäivänä ei saa enää äänestää samaa ehdokasta kuin ennakkoon äänestäessään. Näin olen ymmärtänyt.
Aku Ankan auto tarvitsee äänesi vaalipäivänä!
Ennakkoäänestyksessä kannattaa antaa isompi numero niin se kestää pidempään eikä lopu kesken ennen vaalipäivää.
Äänestän sitten ensin Ilmaria ja sitten Sannaa. Onneksi on mahdollisuus. Pirkanmaalla asun
Ei kun ensin äänestetään leikisti ja sitten uudestaan vaalipäivänä.
Pitää olla äänioikeutettu jolloin on käytettävissä yksi ääni siinä vaalissa johon on oikeus, se oikeuden antavat viranomaiset eikä sen eteen tarvitse tehdä mitään muuta kuin äänestäessä osoittaa olevansa se henkilö jonka äänioikeutta aikoo käyttää. Ilmoitus äänioikeuden olemassaolosta on toimitettu jokaiselle näissä nyt käytävissä, siitä selviää missä ja milloin voi äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Älä turhaan vaivaudu äänestämään. Kysymyksesi tasosta päätellen äänestäisit virheitä tai solisalirakkeja vain.
Jää vaikka kotiin katsomaan piirrettyjä tai kissavideoita joutuupista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä turhaan vaivaudu äänestämään. Kysymyksesi tasosta päätellen äänestäisit virheitä tai solisalirakkeja vain.
Jää vaikka kotiin katsomaan piirrettyjä tai kissavideoita joutuupista.
Juuri meinasin vaivautua kaupungintalolle. Solisaliratit saavat ääneni. Kyllä, olen lukiossa lukenut Punaisen viivan.
:D :D hahahhaaa kiitos vastauksista
Minä äänestän ennakkoon ja uudestaan vaalipäivänä. Annan ääneni ihanille kulmuneille, molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Varsinaisena äänestyspäivänä ei saa enää äänestää samaa ehdokasta kuin ennakkoon äänestäessään. Näin olen ymmärtänyt.
Tai perua ennakkoäänen. Mutta siinä menee aikaa, virkailijat joutuvat kaivamaan sen äänen ja tuhota sen kolmen todistajan läsnä ollessa.
Olen äänestänyt monesti kaksi kertaa. Omalla ja veljeni äänellä. Tarjoan veljelleni ajokortin lainaamisesta oluen.
Kyllä. Ainoastaan että pelkästään ei tarvitse, vaan et enää voi mennä varsinaisena äänestyspäivänä. Äänesi on jo käytetty.