Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyytävä yllätys pilttipurkissa - YÖK!

Vierailija
06.08.2014 |

 

http://www.iltalehti.fi/ruoka/2014080518541966_ru.shtml

 

Loviisalainen Päivi Malila koki tiistaina elämänsä yllätyksen, kun 12-vuotias tytär tuli näyttämään, mitä Piltti-purkin viimeisillä lusikoilla paljastui.


 

- Olin aivan ihmeissään, että mikä helkutti toi on. Näyttää niin kuin siellä olisi mätä mansikka. Tässä ei pitäisi edes olla mansikkaa, kun kuningattaressa on vain vadelmaa ja mustikkaa, Malila sanoo.

Vielä karummaksi tapauksen Malilan perheessä tekee se, että ennen kuin harvinainen kesäyllätys huomattiin, Malilan viisivuotias tytär oli ehtinyt syödä oman annoksensa.

- Vasta 12-vuotias tyttäreni huomasi ongelman, kun hänellä on tapana syödä viimeiset lusikalliset piltistä.

Kun Malila itse maistoi pilttiä Iltalehden haastatellessa häntä, oli maku karvas.

- Sellaiselta käyneeltä se maistui. Kai lapsen makuaisti on sitten jotenkin erilainen kuin aikuisella, kun viisivuotias ei makua huomannut.

Menikö kansi rikki?

Tapaus tuli todellisena yllätyksenä Malilalle, sillä lapsiperheessä syödään paljon Pilttiä.

- Ihan hirvittävät määrät käytetään näitä tuotteita, mutta minulle ei ole ikinä käynyt näin. Ja jotenkin sen verran luottaa siihen, ettei purkkia tarvitse maistaa etukäteen.

Pilttiä valmistavan Nestlén tuoteryhmäpäällikkö Hanna Vilhunen sanoo, että ennen kuin yritys on saanut tuotteen tutkittavakseen, on hankala arvioida, mistä on kysymys.

Vastaavissa tapauksissa on tärkeää, että tuote lähetetään valmistajalle tutkittavaksi, jotta selviää, mistä on kysymys.

Tuoteryhmäpäällikkö kuitenkin epäilee, että jostain syystä säilyvyyden varmistava tyhjiö on nyt vaurioitunut.


- Meidän tuotteissamme ei käytetä säilöntäaineita lastenruoissa, joten jos säilyvyyden takaava tyhjiömekanismi vaurioituu tai tuotetta säilytetään pitkään avattuna, tuote homehtuu aivan samalla tavalla kuin tavallinenkin marjasose, Vilhunen muistuttaa.Vaikka Malila itse sanoo, että purkki napsahti avatessa aivan normaalisti, Vilhunen arvioi, että esimerkiksi kuljetuksessa tai myymäläkäsittelyssä on voinut tulla vaurio säilyvyyden varmistavaan purkin kanteen.

 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illuusio lintukodosta särkyi nyt minullakin. Eikö kukaan ajattele lapsia enää??!

Vierailija
2/15 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy ja itku. Varmaan lapsi saa myrkytyksen ja äiti järkytyksen ja tarvitsee mt apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 5- ja 12-vuotiaita ja "hirvittävät määrät käytetään näitä tuotteita"...?

Vierailija
4/15 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:58"]

Lapset 5- ja 12-vuotiaita ja "hirvittävät määrät käytetään näitä tuotteita"...?

[/quote]

 

No miksei, parempi välipala kuin lisäaine-jogurtti. Helteellä maistuu varmasti. 

 

Vierailija
5/15 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten porukka jaksaa soitella iltapäivälehteen näistä?

Vierailija
6/15 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel. Kyllä muakin ahistaa. Aaaaaaahhhhh....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa tosiaan hyytävän hirveää! Otsikon perusteella luulisi, että sieltä olisi vähintään löytynyt syanidikapseli, tai ainakin joku hiiren sikiö.

Vierailija
8/15 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:58"]

Lapset 5- ja 12-vuotiaita ja "hirvittävät määrät käytetään näitä tuotteita"...?

[/quote]

 

No miksei, parempi välipala kuin lisäaine-jogurtti. Helteellä maistuu varmasti. 

 

[/quote]

Jos syö välipalaksi, niin tuskin silloin puhutaan "hirvittävistä määristä".

Kannattaa suosia sitä että lapset oppivat pureskelemaan ruokansa, niin voi nauttia terveellisiä välipaloja syömällä hedelmiä.

Ihmisen kuuluisi pureskella ruokansa. Miksi hedelmät pitäisi nauttia mössönä purkista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannen pitää napsahtaa avattaessa.

Vierailija
10/15 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piltit on hirveän suosittuja välipaloja voimistelua harrastavilla tytöillä sekä teinitytöillä koulussa. Mikä siinä, ne on terveellisiä ja hyviä. Yleensä hyvin säilyviäkin. Toki aito hedelmä olisi parempi, mutta monesti toi piltti on vaan yksinkertaisempi - purkki auki ja eikun lusikoimaan.

En kyllä ymmärrä miksi näistä tehdään nykyään maailman isoimpia uutisia. Kas kun ei ole pääuutisena.

 

 

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:58"]

 

Lapset 5- ja 12-vuotiaita ja "hirvittävät määrät käytetään näitä tuotteita"...?

 

[/quote]

 

 

 

No miksei, parempi välipala kuin lisäaine-jogurtti. Helteellä maistuu varmasti. 

 

 

[/quote]

 

Jos syö välipalaksi, niin tuskin silloin puhutaan "hirvittävistä määristä".

 

Kannattaa suosia sitä että lapset oppivat pureskelemaan ruokansa, niin voi nauttia terveellisiä välipaloja syömällä hedelmiä.

 

Ihmisen kuuluisi pureskella ruokansa. Miksi hedelmät pitäisi nauttia mössönä purkista.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotin että sinne olisi soseen joukkoon eksynyt perhosen toukka tms.

-11

 

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:04"]

No onpa tosiaan hyytävän hirveää! Otsikon perusteella luulisi, että sieltä olisi vähintään löytynyt syanidikapseli, tai ainakin joku hiiren sikiö.

[/quote]

Vierailija
12/15 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha voi raukat kun noin vanhana syövät vielä kilo kaupalla vauvan sosetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:16"]

Mä odotin että sinne olisi soseen joukkoon eksynyt perhosen toukka tms.

-11

 

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:04"]

No onpa tosiaan hyytävän hirveää! Otsikon perusteella luulisi, että sieltä olisi vähintään löytynyt syanidikapseli, tai ainakin joku hiiren sikiö.

[/quote]

[/quote]

Minäkin odotin hukkunutta torakkaa tms.

Vierailija
14/15 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton tuo äiti. Ei viitsi tai tajua että ruokaa voi tehdä itse!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös vauvaikäinen ja isommat herkuttelee piireillä salaa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi