Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Serkkuni teki reilut ja päätin etten ikinä hanki lapsia!

Vierailija
23.08.2014 |

Ei v*ttu mikä perjantai-ilta!

Serkkuni (22v, jos joku haluaa tietää) muuttaa ensi viikolla pienempään asuntoon vuoden ikäisen poikansa kanssa. Hän soitti minulle eilen, että tuunko auttaa pakkaamisessa, että hänen sisarpuolensakin tulevat auttamaan ja koko porukka jää yökylään. Hän lisäksi mainitsi, että olisi kiva jos vihdoinkin tapaisin hänen sisarpuolensa, jotka ovat kyllä olleet jo kymmenen vuotta kuvioissa mutta joihin en ole koko aikanaan onnistunut törmäämään. Mulle sopi mainiosti, joten pakkasin tavarani ja lähdin bussille sillä asenteella että kaikki kamat pahvilaatikoihin vain mitä ehditään pakata. Serkkuni ilmoitti velipuolineen, että voivat tulla puolivälistä matkaa yhdessä hakemaan, jotta mun ei tarvitse vaihtaa bussia.

Odottelin sitten välipysäkillä puoli tuntia, että missäs neiti veljineen on kun mitään ei kuulu eikä näy. Hetken kuluttua hän soittaa, että lähtisinkö viiden kilometrin päähän kävelemään, koska hän ei kaupungille asti aja, koska: "Mä eksyn siellä". Suutuin ensimmäistä kertaa, mutta sanoin hillitysti, että suoralla tiellä ja samassa kaupungissa asuva veli voi varmasti neuvoa, miten täällä kuuluu ajaa. Ei auttanut. Lähdin sitten kävelemään parkkipaikalle, jossa tämä kaksikko autoineen odotti minua.

Ei siinä kävelymatkassa mitään, mutta akkuni alkoi vähetä ja tää serkku soitti mulle valehtelematta kahden minuutin välein. "Joko olet täällä päin? Miten sulla voi kestää käveleminen näin kauan? Missä kohtaa sä nyt olet?" Lopulta ärähdin että lakkaa soittelemasta ja mä en vastaa ennen kuin olen oikeasti lähellä. Lopulta puhelimen vilkkuessa (ja akun punaisella samaten) kävelin vittuuntuneena sovitulle kohtaamispaikalle todetakseni, että kaksikko olikin vastaamattomuuteni vuoksi lähtenyt ajamaan vastaan, vaikka se ei aiemmin ollut sopinut. Nyt uusi soittelurumba, että minne he menivät ja silloin kilahdin kunnolla, kun neiti yritti saada mua kävelemään takaisin päin menevään suuntaan jotta löytäisin heidät. Kauhealla ragella hän sitten palasi takaisin sovitulle tapaamispaikalle.

Lopulta kun pääsin autoon, hänen velipuolensa aloitti sen saman tien. "Sä olet paljon paremman näköinen livenä" ja se tuli niin ällöttävällä äänensävyllä. En jotenkin odottanut, että se kuuno aloittaisi pokaamaan mua. Samassa serkkuni selitti, että hänestä on vihdoinkin kiva kun isovelipuoli pääsee tutustumaan munhun ja selitti uskovansa, että tulemme hyvin juttuun keskenämme. Olin enemmän vain wtf siellä takapenkillä, ja mainitsin, että asun yhdessä avopuolison kanssa - ei vaikutusta.  

Mutta vasta erillä mua odotti vastassa järkytys. Kaksi aivan umpitunnelissa olevaa sisarusta (siis täysi-ikäisiä) istuivat serkkuni vuoden ikäisen pojan kanssa olkkarissa ja olivat vahtivinaan lasta. Sisarpuoli istui sohvalla toisessa kädessä kalja ja toisella polvella lapsi ja mainosti kuinka haluaa äkkiä suuren perheen, koska lapset ovat kaikki kaikessa. Kaljan saatuaan alas hän haki uuden ja jatkoi palluttamistaan ja tämän saman asian selvittämistä. 

Kaikkein isompana järkytyksenä tuli, että mua hakeneen isovelipuolen muut kolme lasta olivat jo nukkumassa, ja vasta nyt perillä serkkuni sanoi, että lapset olivat hirveässä räkä- ja oksennustaudissa. Samassa suljetun oven takaa alkoi kuulua hirveä kakomisen ääni, ryöpsähdys ja itkuparkuhuuto, johon kukaan aikuisista ei reagoinut alkuun mitenkään. Lopulta serkkuni meni sinne ämpärin ja luutun kanssa, ja lasten isä meni hakemaan pienen oksentelijan toiselle puolelle rauhottumaan. Sitten joku kysyi, miksen mennyt auttamaan siivouksessa. 

Kun kysyin, että miksei mulle kerrottu ajoissa niin olisin jättänyt tulematta, niin serkkuni vastasi ettei tullut mieleen. Suomensin sen hiljaa mielessäni, että hän tarkoitti oikeasti, että muuten olisin jättänyt kokonaan tulematta - niin kuin olisinkin.

Koska ensimmäistäkään bussia ei enää kulkenut sinne peräkylään, jouduin jäämään pitkin hampain. Tajusin illan mittaan, että minua ei suinkaan haettu veljen maksamilla bensoilla siksi, että tulisin auttamaan pakkaamisessa, vaan siksi, että serkkuni voisi "tutustuttaa meidät kaksi keskenään". Kukaan ei pakannut mitään, vaan kaikki joivat kaljaa ja serkkuni riiteli koko illan saako musiikkia soittaa hiljaisella vai ei. Väistelin koko illan sen älykääpiön isoveljen todella huonoja iskureploja ja katselin kun aikuiset vetelivät hirveitä kännejä ja loppuillasta kaivoivat kirkkaat esille.

Vuoden ikäinen vauva valvoi serkkuni kanssa puoli viiteen asti yöllä. kun kyselin syytä, niin serkkuni vastasi että lasta ei saa yksin laitettua nukkumaan, koska se alkaa vain huutaa sängyllä, ja lapsi menee nukkumaan vain hänen kanssaan. Olin ihan puulla päähän lyöty, ja kyselin kauan hän meinasi antaa mukulan pompottaa itseään.

Tänä aamuna heräsin reilusti ennen muita, otin purkamattoman laukkuni lattialta ja lähdin todella kiukkuisena mutta vähin äänin bussipysäkille. Serkkuni soitti kolmen tunnin kuluttua lähtöni jälkeen, että voinko maksaa eilisestä bensarahaa ja että mulla ei ole aihetta kilareihin.

Mutta palaten serkkuuni ja hänen perheoloihinsa: onko mikään edellä mainituista normaalia vai suutuinko turhasta? Ennen kuin kukaan ehtii sanoa mitään, kaikki aikuiset ovat 20-30 vuotiaita.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmea tarina, mutta tosiaan hämmentää miten tämä liittyi siihen, haluatko joskus lapsia? Et voi tosissasi kuvitella, että normaali lapsiperhe-elämä olisi millään lailla tuollaista. Laiminlyödyt lapset eivät myöskään yleensä käyttäydy hyvin.

Jos et tee lastensuojeluilmoitusta, ole osaltasi vastuussa serkkusi pienen lapsen elämän tuhoutumisesta. En voi uskoa, että edes harkitset sen tekemättä jättämistä. Olet törkeän piittaamaton.

Vierailija
62/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ls-ilmoitus tuosta serkkusi lapsesta välittömästi. Sääliksi käy noita lapsia, kipeänä ovat ja vanhemmat + muut aikuiset vain ryyppää. Olisit sinä ap edes ollut aikuinen ja soittanut samantien tilanteen selvittyä lastensuojelun päivystykseen. Olisivat tulleet hakemaan lapset mahd pikaisesti sieltä pois. Sen jälkeen olisit soittanut jonkun kaverisi hakemaan sinut, jos ei taksiin ollut rahaa, ja jättänyt ne idootit dokaamaan itsensä vaikka hengiltä. Et tuota tajunnut tehdä, mutta tajua edes nyt tehdä ls-ilmoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:08"]

Jos et tee lastensuojeluilmoitusta, ole osaltasi vastuussa serkkusi pienen lapsen elämän tuhoutumisesta. En voi uskoa, että edes harkitset sen tekemättä jättämistä. Olet törkeän piittaamaton.

[/quote]

Ei lapsettomalle ihmiselle tule välttämättä edes mieleen mikään lastensuojeluilmoitus. Neuvolat, lastensuojeluviranomaiset ja muut tällaiset asiat eivät kuulu mitenkään lapsettoman aikuisen elämään.

Vierailija
64/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:08"]

[/quote]

Ei lapsettomalle ihmiselle tule välttämättä edes mieleen mikään lastensuojeluilmoitus. Neuvolat, lastensuojeluviranomaiset ja muut tällaiset asiat eivät kuulu mitenkään lapsettoman aikuisen elämään.

[/quote]

Kuinka tynnyrissä pitää olla asunut, ettei ole ikinä kuullut ls-ilmoituksista ? Varsinkin kun ne ovat olleet mediassa tapetilla "viime aikoina". Ja oli myös paljon esillä mediassa kun tuli se lakimuutos lastensuojeluilmoituksen pakollisuudesta tietyille ammattiryhmille.

Vierailija
65/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:34"]

Kun kerran VELA-asenteesi kasvoi, niin pelkäätkö siis, että lapsen saanut rupeaa automaattisesti:

jättämään lapsensa "hoitoon" kännisille?

Yrittää naittaa varattujankin tuttuja toisilleen muka muuttoavun varjolla?

Ei kykene lukemaan karttaa, jotta voisi hakea toisen 5km päästä?

Jättää hoitamatta sairaat lapsensa?

Pyytää toisia kylään, vaikka kotona on oksennustautia?

Valvottaa lasta koko yön, koska lapsi nukkuu vain äidin seurassa?

Siinä ei ole mitään ihmeellistä, että lapsi nukahtaa vain äidin seurassa. Jos lapsella on/on ollut esim. kipuja, niin se nukahtaminen on saattanut onnistua vain vanhemman vieressä ollessa. tuo on eräs tapa, eikä pompottamista, mutta muuta asiat ovat kyllä aivan häränpyllyä tuolla perheellä. Its olisin tehnyt sijassasi ls-ilmoituksen, jos kerran yhtään selvää aikuista sinun lisäksesi ei kämpässä ollut.

[/quote]

Ei, vaan aloin pelätä,

- etten saa lapselleni luotettavaa ja hyvää hoitajaa. Hoitaja joko pahoinpitelee, laiminlyö lastani tai molempia silloin kun en ole paikalla. Tai sitten hoitaja opettaa lapselle typeriä asenteita tai vetää hänen läsnään kännit. Aiemmin lapsena olin kaappijuopon helmoissa perhepäivähoidossa, ja tämä ilta oli ikään kuin muistutus noilta ajoilta.

- että lapsistani tulee yöhuutajia, jotka eivät lakkaa itkemästä, vaikka syötän, vaipotan ja pesen heidät ennen nukkumaanmenoa. Että en vain osaa tai saa sitä mahdollista tulevaa lastani nukkumaan ajoissa, vaan jokainen ilta ja yö on yhtä valvomista ja helvettiä.

- että sosiaalinen elämäni kuivuu niin kasaan lapsen saatuani, että minun on kokeiltava mitä äärimmäisen epätoivoisia ja säälittäviä keinoja, jotta ihmiset pysyisivät ympärilläni; annan myönnytyksiä joita en unissanikaan antaisi ("saatte ryypätä lasteni läsnäollessa") tai sumutan ihmisiä saadakseni heidät hetkeksi yhteen minun ilokseni ("hei isoveli, haetaan se mun serkku kun se on kuulemma kiinnostunut sinusta")

- että alan kiusata ihmisiä tahallani purkaakseni omaa pahaa oloani kun saan lapsen. Teen ikäviä temppuja vain ollakseni ilkeä, mutta olen samalla niin ystävällinen, ettei minua kehtaa tuomita. En hae sovitulta tapaamispaikalta jalan kulkevaa ystävää autolla, vaan pistän hänet kävelemään, koska haluan vain olla hankala. Soitan niin kauan, että toinen vastaa, ja jollei vastaa, niin katoan tapaamispaikalta. Mitäs ei vastannut puhelimeen. Lisäksi se on kivaa laittaa ihmiset tanssimaan pillini mukaan.

- että en jaksakaan hoitaa sairasta lasta. Enkä halua tai osaa. Olen jo nyt todella herkkää yökkäämään, joten miten tulisin toimeen oksentelevan lapsen kanssa? Tai mitä jollen havahdu ajoissa kun lapsellani on paha olla ja kun hahahdun, on jo liian myöhäistä?

- että olen niin väsynyt äiti, että haluan keinolla millä hyvänsä saada jonkun muunkin kärsimään kanssani lapseni kipeydestä. Tai sitten alan olla niin välinpitämätön äiti, että en välitä, tarttuvatko pilttini taudit johonkuhun toiseen, koska olen itse niin seurankipeä. Alan ajatella, että muidenkin on kärsittävä, koska "tuohan on lapsen kummi, joten hänenkin pidää saada osansa" tai alan ajatella, että tauti tulee jos on tullakseen, ei ole ongelmistani suurin. (Lue myös edellinen vastaus pahan olon purkamisesta toisiin passiivisaggressiivisesti)

- että en osaa hoitaa saati kasvattaa lapsestani hyvinvoivaa aikuista. En osaa unikouluttaa. En osaa asennekasvattaa. En tiedä miten pystyn tekemään lapsestani tervepäisen, kunnon kansalaisen, joka ei kanna sukupolvien traumataakkaa harteillaan sitten aikuistuttuaan minun töppäilyitteni takia.

Näitä minä pelkään, 

ap.  

Vierailija
66/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se, ettei lapsi reagoi vieraan pompotukseen ei ole mitenkään kummallista. Useimmiten juuri tuon ikäinen saattaakin reagoida vieraan ihmisen jutusteluun vain tiukalla tuijotuksella. Ja päälle jos on kipeä ja turvattomassa tilanteessa keskellä yötä, niin tuskin hirveästi jutustuttaa. Tämä siis teille, jotka päivittelitte, että siinä yhdessä lapsessa olisi tuon perusteella joku vikana.

Vierailija
67/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:07"]

Toivotaan nyt vielä että tämä juttu olis provo.

[/quote]

Painoin yläpeukun, koska ajatus on paljon hauskempi kuin todellisuus.

ap

Vierailija
68/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala :( ap, ole kiltti ja tee lastensuojeluilmoitus ! !

Vierailija
69/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämä on monen velan syy olla vela. Koko lapsuudenperhe ja suku täynnä jotain ihme sekakäyttäjiä, väkivaltaa ja lasten heitteillejättöä. Juuri siksi oman perheen hankinta hirvittää, ja juuri siksi veloilta tulee aina näitä ivallisia kommentteja kun puhutaan äidinrakkaudesta. Kun he eivät siitä mitään tiedä.

Vierailija
70/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä hanki lapsia. Roskaväkisukusi ei tarvitse lisääntyä enää yhtään.

Vierailija
71/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:23"]

No ei ole normaalia. Vaikka en ikinä uskonut käyttäväni tätä kirjainyhdistelmää, niin kuulostaa kauhealta wt-meiningiltä.

[/quote]

Ylävitonen.

Olin ihan s**tanan vihainen koko illan ja mietin jo, pitäisikö tehdä lasu.

ap

[/quote]

Tee ihmeessä! Ei tee hyvää katsella vanhemman (tai muidenkaa) juopumista...
T: Alkoholistin lapsi

Vierailija
72/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:04"]

Ei se vuoden ikäinen pompottanut äitiään, kun ei mennyt nukkumaan ennen kello viittä. Se oli se äiti, joka pompotti vauvaansa, kun ei ole ilmeisesti koskaan viitsinyt häntä nukuttaa kuten vanhemmat yleensä tekevät.

[/quote]

Otetaas nyt vielä kerran pähkinänkuoressa mitä tuolla pompottamisella tarkoitin tai hain ainakin takaa. Äidissähän se vika viime kädessä on, totta, koska se äitihän on ihan lapsensa ohjailtavissa ja mahdollistaa tämän. Siitähän se myöhäinen nukuttamisajankohtakin johtuu, koska äiti ei ole koskaan sietänyt lapsensa huutamista. Tästä johtuen hän ei vie lasta siihen aikaan nukkumaan, kuin vuodenikäinen kuuluisi laittaa, vaan menee sen kanssa yhdessä, että huutoa ei tarvitse sietää. Eli äiti hoitaa kaikki toimet, että pääsee mahdollisimman helpolla (lapsi ei huuda) ja lapsi aistii tämän, ja käyttää tätä jo yllättävän loistavasti hyödykseen ollakseen noinkin pieni.

ap

Vierailija
73/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:34"]

Kun kerran VELA-asenteesi kasvoi, niin pelkäätkö siis, että lapsen saanut rupeaa automaattisesti:

jättämään lapsensa "hoitoon" kännisille?

Yrittää naittaa varattujankin tuttuja toisilleen muka muuttoavun varjolla?

Ei kykene lukemaan karttaa, jotta voisi hakea toisen 5km päästä?

Jättää hoitamatta sairaat lapsensa?

Pyytää toisia kylään, vaikka kotona on oksennustautia?

Valvottaa lasta koko yön, koska lapsi nukkuu vain äidin seurassa?

Siinä ei ole mitään ihmeellistä, että lapsi nukahtaa vain äidin seurassa. Jos lapsella on/on ollut esim. kipuja, niin se nukahtaminen on saattanut onnistua vain vanhemman vieressä ollessa. tuo on eräs tapa, eikä pompottamista, mutta muuta asiat ovat kyllä aivan häränpyllyä tuolla perheellä. Its olisin tehnyt sijassasi ls-ilmoituksen, jos kerran yhtään selvää aikuista sinun lisäksesi ei kämpässä ollut.

[/quote]

Ei, vaan aloin pelätä,

- etten saa lapselleni luotettavaa ja hyvää hoitajaa. Hoitaja joko pahoinpitelee, laiminlyö lastani tai molempia silloin kun en ole paikalla. Tai sitten hoitaja opettaa lapselle typeriä asenteita tai vetää hänen läsnään kännit. Aiemmin lapsena olin kaappijuopon helmoissa perhepäivähoidossa, ja tämä ilta oli ikään kuin muistutus noilta ajoilta.

- että lapsistani tulee yöhuutajia, jotka eivät lakkaa itkemästä, vaikka syötän, vaipotan ja pesen heidät ennen nukkumaanmenoa. Että en vain osaa tai saa sitä mahdollista tulevaa lastani nukkumaan ajoissa, vaan jokainen ilta ja yö on yhtä valvomista ja helvettiä.

- että sosiaalinen elämäni kuivuu niin kasaan lapsen saatuani, että minun on kokeiltava mitä äärimmäisen epätoivoisia ja säälittäviä keinoja, jotta ihmiset pysyisivät ympärilläni; annan myönnytyksiä joita en unissanikaan antaisi ("saatte ryypätä lasteni läsnäollessa") tai sumutan ihmisiä saadakseni heidät hetkeksi yhteen minun ilokseni ("hei isoveli, haetaan se mun serkku kun se on kuulemma kiinnostunut sinusta")

- että alan kiusata ihmisiä tahallani purkaakseni omaa pahaa oloani kun saan lapsen. Teen ikäviä temppuja vain ollakseni ilkeä, mutta olen samalla niin ystävällinen, ettei minua kehtaa tuomita. En hae sovitulta tapaamispaikalta jalan kulkevaa ystävää autolla, vaan pistän hänet kävelemään, koska haluan vain olla hankala. Soitan niin kauan, että toinen vastaa, ja jollei vastaa, niin katoan tapaamispaikalta. Mitäs ei vastannut puhelimeen. Lisäksi se on kivaa laittaa ihmiset tanssimaan pillini mukaan.

- että en jaksakaan hoitaa sairasta lasta. Enkä halua tai osaa. Olen jo nyt todella herkkää yökkäämään, joten miten tulisin toimeen oksentelevan lapsen kanssa? Tai mitä jollen havahdu ajoissa kun lapsellani on paha olla ja kun hahahdun, on jo liian myöhäistä?

- että olen niin väsynyt äiti, että haluan keinolla millä hyvänsä saada jonkun muunkin kärsimään kanssani lapseni kipeydestä. Tai sitten alan olla niin välinpitämätön äiti, että en välitä, tarttuvatko pilttini taudit johonkuhun toiseen, koska olen itse niin seurankipeä. Alan ajatella, että muidenkin on kärsittävä, koska "tuohan on lapsen kummi, joten hänenkin pidää saada osansa" tai alan ajatella, että tauti tulee jos on tullakseen, ei ole ongelmistani suurin. (Lue myös edellinen vastaus pahan olon purkamisesta toisiin passiivisaggressiivisesti)

- että en osaa hoitaa saati kasvattaa lapsestani hyvinvoivaa aikuista. En osaa unikouluttaa. En osaa asennekasvattaa. En tiedä miten pystyn tekemään lapsestani tervepäisen, kunnon kansalaisen, joka ei kanna sukupolvien traumataakkaa harteillaan sitten aikuistuttuaan minun töppäilyitteni takia.

Näitä minä pelkään, 

ap.  

[/quote]

Kaiken lukemani perusteella kehoitan pysymään päätöksessäsi ja kasvamaan aikuiseksi ja kasvattamaan sen verran palleja, noin kuvainnoillisesti, että saat lastensuojelu-ilmoituksen tehtyä. Kaikenlaiset jumalauta wt-wilmat tässä maailmassa sikiää.

Vierailija
74/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli niin kamalan pahamieli noiden lasten puolesta etten varmaan saa nukuttua. . Ei kukaan pieni ansaitse tuollaista kohtelua ja tuollaisia lähtökohtia elämälle :'( niin epäreilua..toivon että ap sinulla on rohkeutta tehdä ls-ilmoitus.

Vierailija
75/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai AV saa tämänkin tapauksen jollakin tavalla käännettyä ap:n viaksi.

Vierailija
76/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:46"]

[/quote]

Eiköhän tää ole kääntynyt jo, kun kommentteja katselee... ap

Vierailija
77/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:20"]

Kuinka tynnyrissä pitää olla asunut, ettei ole ikinä kuullut ls-ilmoituksista ? Varsinkin kun ne ovat olleet mediassa tapetilla "viime aikoina". Ja oli myös paljon esillä mediassa kun tuli se lakimuutos lastensuojeluilmoituksen pakollisuudesta tietyille ammattiryhmille.

[/quote]

Varmaankin aika tynnyrissä. Minä en kuitenkaan sanonut, ettei lapseton olisi kuullut lastensuojeluilmoituksesta vaan siitä, ettei sellaisen tekeminen välttämättä tule lapsettomalle mieleen tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
78/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö yhtään että nuo eiliset pelkosi syntyvät siitä että katselit kaltoinkohdeltuja lapsia? Olet siis varsin terve jos et halua lapsia samanlaisiin oloihin.

Mutta nyt sun velvollisuus on ilmoittaa näkemästäsi lastensuojeluviranomaisille tai poliisille. Hae kuntasi lastensuojelun päivystys ja soita sinne. Kerro eilinen tilanne.

Vierailija
79/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Kunnon wt-meininkiä. Tuollaisissa perheissä nykyisin uudet suomalaiset sitten sikiää, kun ei työelämässä painavilla ja vastuuntuntoisilla ole aikaa hoitaa lapsia eikä niitä sitten tehdä. Mikähän on väestön äo 30 vuoden kuluttua?

Vierailija
80/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:46"]

[/quote]

Eiköhän tää ole kääntynyt jo, kun kommentteja katselee... ap

[/quote]

Ja se johtuu siitä, ettet ole tehnyt sitä minkä jokaisen vasuullisen aikuisen tulisi tehdä. Se ls-ilmoitus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme