Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksatko harrastaa töiden lisäksi?

Vierailija
14.09.2025 |

Itse en. Käyn 40 h / vko töissä, sen lisäksi työmatkat n.  7 h / vko. Olen lapseton. Liikuntaa jaksan juuri ja juuri harrastaa sen verran ettei kroppaan satu.

Otin aikatauluun nyt syksyllä  muutaman kurssin, niiden tekeminen tuntuukin vain ylimääräiseltä vaivalta. Ainakaan rentoututta ne eivät minulle tuo. Vai onko tämä merkki siitä, että olen valmiiksi jo ylikuormittunut? Aiheet sinänsä mielenkiintoisia, mutta kurssille meneminen tuntuu velvollisuudelta. 

Mitä itse harrastatte ja saatteko siitä voimas arkeen?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena jaksoin harrastaa en enää.

Vierailija
2/66 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mulla työt 38,75h/viikko + työmatkat 20h/viikko. Viikonloput nukun ja koitan palautua. N33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilua lähtökohtaisesti harrastan, tuo hyvin energiaa kun pistää unirytminkin kuntoon kun yöllä oikeasti väsyttääkin. Seinäkiipeily, kuntosali, tennis, padel, kesällä golf ja satunnainen lenkkeily silloin kun tuntuu siltä. Harrastan myös taidetta tähän vastapainoksi ja perheen kanssa hengailua. 

Täysipäiväinen työ ja 15 min työmatka suuntaansa.

Vierailija
4/66 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan liikuntaa, koska en muuten jaksaisi. Olen töissä myös 40h/vko ja työmatkat 7h/vko. Hoidan myös iäkästä isääni. 

Vierailija
5/66 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On elämänhallinta pielessä jos ei jaksa harrastaa. Viikossa on 168 tuntia ja töitä on tästä vajaa neljännes.

Vierailija
6/66 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, sen verran rättipoikki olen aina työn jälkeen. Kyse henkisen alan työstä kylläkin.

Vierailija
7/66 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuserit ei jaksa mitään. Paitsi selitellä.

Vierailija
8/66 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan pihatöitä ja viherkasveja. Ihan oman tahdin mukaan. Esim. tälle viikolle mulle osu neljä vapaapäivää, ens viikolle osuu yksi vapaapäivä. Harrastan ja teen miten haluan ja jaksan. Tosin tänään ei tartte haravoida kun sataa koko päivän.

Vierailija
9/66 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt eläkkeellä ihmetellyt että miten edes kerkesin töissä käymään.  Nyt teen kotona samat mitä töissä ollessani eikä aika meinaa riittää.

Vierailija
10/66 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstailuun riittää aikaa mutta harrastuksiin ei. Edes sunnuntaisin se perse ei nouse penkistä.

Vierailija
11/66 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan. Ole huomannut, että vaikka tunnen en jaksa lähteä, niin olen iloinen jälkeenpäin siitä, kun lähdin ja energisempi.

Vierailija
12/66 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstailuun riittää aikaa mutta harrastuksiin ei. Edes sunnuntaisin se perse ei nouse penkistä.

Suomalaiset ovat todella laiskoja.

Vierailija
13/66 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kun maksaa harrastusmaksut etukäteen ja suunnittelee tarkat päivät, milloin on harrastusrutiinit, niin silloin sitä menee vaan eikä kuulostele, kuinka väsynyt on. Kuumetaudissa ei tietenkään mennä, eikä kannata suunnitella joka viikonpäivälle harrastusta.  

14/66 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on mun harrastus 🎢🎡🎠🤩

Vierailija
15/66 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia työ joka on samalla harrastus.

Vierailija
16/66 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat todella laiskoja.

Siksi maa onkin ihan suossa. Mitään ei saada aikaan. 

Vierailija
17/66 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perse kyllä nousee penkistä sunnuntainakin ;) Eilenkin tuli hyötyliikuttua 10 000 askelta, vaikka en sitä nyt harrastuksena pitäisi. Kuitenkin ihmisen elämässä on velvollisuuksia, vaikka ei harrastaisikaan. Kaupassa käyminen, kodinhoito ym.

Yritän vaan miettiä missä on vika vai onko vikaa missään. Tiedän ja tunnen itseni, laiskuudesta ei ole kohdallani kysymys.

Ehkä en ole löytänyt harrastusta, joka toisi energiaa. 

- Aloittaja

Vierailija
18/66 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla tehdään enemmän töitä ja silti harrastavat enemmän kuin täällä. Olen kolmessa eri maassa ollut töissä.

Vierailija
19/66 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On elämänhallinta pielessä jos ei jaksa harrastaa. Viikossa on 168 tuntia ja töitä on tästä vajaa neljännes.

Juu, ja vuodessa on noin 130 vapaapäivää jos on viisi viikkoa vuosilomaa.

Vierailija
20/66 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisin kyllä mutta ei hotsita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän