Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Serkkuni teki reilut ja päätin etten ikinä hanki lapsia!

Vierailija
23.08.2014 |

Ei v*ttu mikä perjantai-ilta!

Serkkuni (22v, jos joku haluaa tietää) muuttaa ensi viikolla pienempään asuntoon vuoden ikäisen poikansa kanssa. Hän soitti minulle eilen, että tuunko auttaa pakkaamisessa, että hänen sisarpuolensakin tulevat auttamaan ja koko porukka jää yökylään. Hän lisäksi mainitsi, että olisi kiva jos vihdoinkin tapaisin hänen sisarpuolensa, jotka ovat kyllä olleet jo kymmenen vuotta kuvioissa mutta joihin en ole koko aikanaan onnistunut törmäämään. Mulle sopi mainiosti, joten pakkasin tavarani ja lähdin bussille sillä asenteella että kaikki kamat pahvilaatikoihin vain mitä ehditään pakata. Serkkuni ilmoitti velipuolineen, että voivat tulla puolivälistä matkaa yhdessä hakemaan, jotta mun ei tarvitse vaihtaa bussia.

Odottelin sitten välipysäkillä puoli tuntia, että missäs neiti veljineen on kun mitään ei kuulu eikä näy. Hetken kuluttua hän soittaa, että lähtisinkö viiden kilometrin päähän kävelemään, koska hän ei kaupungille asti aja, koska: "Mä eksyn siellä". Suutuin ensimmäistä kertaa, mutta sanoin hillitysti, että suoralla tiellä ja samassa kaupungissa asuva veli voi varmasti neuvoa, miten täällä kuuluu ajaa. Ei auttanut. Lähdin sitten kävelemään parkkipaikalle, jossa tämä kaksikko autoineen odotti minua.

Ei siinä kävelymatkassa mitään, mutta akkuni alkoi vähetä ja tää serkku soitti mulle valehtelematta kahden minuutin välein. "Joko olet täällä päin? Miten sulla voi kestää käveleminen näin kauan? Missä kohtaa sä nyt olet?" Lopulta ärähdin että lakkaa soittelemasta ja mä en vastaa ennen kuin olen oikeasti lähellä. Lopulta puhelimen vilkkuessa (ja akun punaisella samaten) kävelin vittuuntuneena sovitulle kohtaamispaikalle todetakseni, että kaksikko olikin vastaamattomuuteni vuoksi lähtenyt ajamaan vastaan, vaikka se ei aiemmin ollut sopinut. Nyt uusi soittelurumba, että minne he menivät ja silloin kilahdin kunnolla, kun neiti yritti saada mua kävelemään takaisin päin menevään suuntaan jotta löytäisin heidät. Kauhealla ragella hän sitten palasi takaisin sovitulle tapaamispaikalle.

Lopulta kun pääsin autoon, hänen velipuolensa aloitti sen saman tien. "Sä olet paljon paremman näköinen livenä" ja se tuli niin ällöttävällä äänensävyllä. En jotenkin odottanut, että se kuuno aloittaisi pokaamaan mua. Samassa serkkuni selitti, että hänestä on vihdoinkin kiva kun isovelipuoli pääsee tutustumaan munhun ja selitti uskovansa, että tulemme hyvin juttuun keskenämme. Olin enemmän vain wtf siellä takapenkillä, ja mainitsin, että asun yhdessä avopuolison kanssa - ei vaikutusta.  

Mutta vasta erillä mua odotti vastassa järkytys. Kaksi aivan umpitunnelissa olevaa sisarusta (siis täysi-ikäisiä) istuivat serkkuni vuoden ikäisen pojan kanssa olkkarissa ja olivat vahtivinaan lasta. Sisarpuoli istui sohvalla toisessa kädessä kalja ja toisella polvella lapsi ja mainosti kuinka haluaa äkkiä suuren perheen, koska lapset ovat kaikki kaikessa. Kaljan saatuaan alas hän haki uuden ja jatkoi palluttamistaan ja tämän saman asian selvittämistä. 

Kaikkein isompana järkytyksenä tuli, että mua hakeneen isovelipuolen muut kolme lasta olivat jo nukkumassa, ja vasta nyt perillä serkkuni sanoi, että lapset olivat hirveässä räkä- ja oksennustaudissa. Samassa suljetun oven takaa alkoi kuulua hirveä kakomisen ääni, ryöpsähdys ja itkuparkuhuuto, johon kukaan aikuisista ei reagoinut alkuun mitenkään. Lopulta serkkuni meni sinne ämpärin ja luutun kanssa, ja lasten isä meni hakemaan pienen oksentelijan toiselle puolelle rauhottumaan. Sitten joku kysyi, miksen mennyt auttamaan siivouksessa. 

Kun kysyin, että miksei mulle kerrottu ajoissa niin olisin jättänyt tulematta, niin serkkuni vastasi ettei tullut mieleen. Suomensin sen hiljaa mielessäni, että hän tarkoitti oikeasti, että muuten olisin jättänyt kokonaan tulematta - niin kuin olisinkin.

Koska ensimmäistäkään bussia ei enää kulkenut sinne peräkylään, jouduin jäämään pitkin hampain. Tajusin illan mittaan, että minua ei suinkaan haettu veljen maksamilla bensoilla siksi, että tulisin auttamaan pakkaamisessa, vaan siksi, että serkkuni voisi "tutustuttaa meidät kaksi keskenään". Kukaan ei pakannut mitään, vaan kaikki joivat kaljaa ja serkkuni riiteli koko illan saako musiikkia soittaa hiljaisella vai ei. Väistelin koko illan sen älykääpiön isoveljen todella huonoja iskureploja ja katselin kun aikuiset vetelivät hirveitä kännejä ja loppuillasta kaivoivat kirkkaat esille.

Vuoden ikäinen vauva valvoi serkkuni kanssa puoli viiteen asti yöllä. kun kyselin syytä, niin serkkuni vastasi että lasta ei saa yksin laitettua nukkumaan, koska se alkaa vain huutaa sängyllä, ja lapsi menee nukkumaan vain hänen kanssaan. Olin ihan puulla päähän lyöty, ja kyselin kauan hän meinasi antaa mukulan pompottaa itseään.

Tänä aamuna heräsin reilusti ennen muita, otin purkamattoman laukkuni lattialta ja lähdin todella kiukkuisena mutta vähin äänin bussipysäkille. Serkkuni soitti kolmen tunnin kuluttua lähtöni jälkeen, että voinko maksaa eilisestä bensarahaa ja että mulla ei ole aihetta kilareihin.

Mutta palaten serkkuuni ja hänen perheoloihinsa: onko mikään edellä mainituista normaalia vai suutuinko turhasta? Ennen kuin kukaan ehtii sanoa mitään, kaikki aikuiset ovat 20-30 vuotiaita.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lisäät nimet, kirjoitusvirhe

Vierailija
22/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran VELA-asenteesi kasvoi, niin pelkäätkö siis, että lapsen saanut rupeaa automaattisesti:

jättämään lapsensa "hoitoon" kännisille?

Yrittää naittaa varattujankin tuttuja toisilleen muka muuttoavun varjolla?

Ei kykene lukemaan karttaa, jotta voisi hakea toisen 5km päästä?

Jättää hoitamatta sairaat lapsensa?

Pyytää toisia kylään, vaikka kotona on oksennustautia?

Valvottaa lasta koko yön, koska lapsi nukkuu vain äidin seurassa?

Siinä ei ole mitään ihmeellistä, että lapsi nukahtaa vain äidin seurassa. Jos lapsella on/on ollut esim. kipuja, niin se nukahtaminen on saattanut onnistua vain vanhemman vieressä ollessa. tuo on eräs tapa, eikä pompottamista, mutta muuta asiat ovat kyllä aivan häränpyllyä tuolla perheellä. Its olisin tehnyt sijassasi ls-ilmoituksen, jos kerran yhtään selvää aikuista sinun lisäksesi ei kämpässä ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:00"]

Väitätkö sä tosissan et vuoden ikäinen viaton vauva pompotti sun serkkua? Nappi otsaan teille kaikille tarinassa paitsi lapsille.

[/quote]

Tästä mä haluan vielä vääntää ihan huvikseen rautalankamallin, koska niin moni provosoituu tästä termistä lapsen pompottaminen aivan turhaan ja syyttä.

Pompottamisen käsitti nyt todella moni siten, että lapsi johdattelee äitiään harhaan omien intressiensä mukaan. Sehän on vanhempien lasten heiniä, mutta yhtä lailla se onnistuu äidistään irtautuvalta yksivuotiaalta aivan yhtä mallikkaasti, mikäli äiti sen vain sallii. Se käy vain pienemmässä mittakaavassa ja syyllinen on tässäkin kohtaa yksinomaan aikuinen, eli lasta en ole syyttänyt kertaakaan. Banaania perccn niille, jotka te sen niin otitte, koska on jumankauta rankkaa kirjottaa netissä kun joka helvetin asiasta tarvitsee vääntää sormikoukulla.

Kun puhuin lapsen pompottamisesta, niin oikeastaan sillä tarkoitetaan sitä, että lapsi vetää kelkkaa ja äiti seuraa perässä. Millä muulla sellaista asetelmaa voisi kutsua, jossa äiti ei osaa vetää mitään rajoja lapselle ja muuttaa omaa toimintaansa joka ikisestä inahduksesta että lapsi säilyy rauhallisena?

Esimerkiksi tiskien ja ruuan laitto on aivan mahdoton tehtävä silloin kun lapsi on hereillä. Seurasin useammankin kerran, kun serkkuni yritti laittaa ruokaa. Lapsi tuli jalkoihin pyörimään ja huutamaan, ja se jatkoi sitä tasan niin kauan kunnes äitinsä lopetti sen mitä sattuikin olemaan tekemässä. Tämä ei johtunut oikeastaan mistään sellaisesta, mitä äitinsä ei olisi aiemmin jo tehnyt - ruokkinut, pukenut tai vaihtanut vaippoja, vaan siitä, että jaloissa oli pyörittävä ja itkettävä ja saatava se äidin huomio ihanjustheti. Kun itkua oli tarpeeksi kauan jatkunut, serkkuni lopetti ruuan laittamisen ja keskittyi lattialla lapselle lepertelemiseen. Tämä toistui joka kerta, eli mä jouduin paistamaan loppuun jauhelihat tai muut ruuat, jotka tulivat serkulleni päivän ruuaksi. Mun mielestä elämä käy aika raskaaksi, jos lapsen annetaan määrätä kotitöiden tahdin, varsinkin jos asuu lapsen kanssa kahdestaan.

Serkkuni ei pystynyt tiskaamaan muka, koska lapsi aloitti huudon heti kun selkänsä kääntää ja tiskaamiseen perehtyy. Mutta ruuanlaitto oli kaikkein hankalin vaihe, sitä ei yhdessä vaiheessa huushollissa laitettu muulloin kun silloin kun lapsen kanssa istui joku olohuoneessa lukemassa tai joku piti piltille muuten seuraa tai piltti nukkui päikkäreitä. Kerrankin kun lähdin käymään kaupassa ostamassa serkulleni maitoa, hän soitti perääni että ruoka viipyy kun lapsi huutaa eikä anna laittaa sitä. 

Toinen mahtavuus oli tupakalla käyminen.

Serkkuni menee parvekkeelle aina röökille, ja mitä vanhemmaksi lapsi on käynyt, sitä hanakammin se haluaa sinne mukaan. Mun mielestä savuinen ja lasitettu parveke ei ole lapselle paras paikka maailmassa, joten parasta olisi, että se pysyy sen vaivaiset kymmenen minuuttia lasien toisella puolella - ja jos katoaa näkyvistä, niin tupakkatauko loppuu siihen ja mennään katsomaan mitä se touhuaa ja missä. Alkuun itku oli laimeaa, mutta ajan kuluessa siitä on tullut joka kertainen itkushow, jolloin se vauva jää roikkumaan parvekkeen ovesta, huutamaan ja raivoamaan kun ei pääse mukaan. Ihmettelin tätä raivokohtausten laadun pahenemista, kunnes selvisi että silloin kun en ole paikalla, serkkuni pakkaa toisinaan tämän taaperonsa parvekkeelle mukaansa koska ei jaksa kuunnella sitä raivoamista ja haluaa päästä helpommalla. Eiköhän se nimenomaan pitäisi jo pienestä opettaa, että kaikkialle ei pääse minne äitikin menee. Olen puhunut tästä aiemmin pompotteluna, mutta kutsukaa millä nimellä haluatte, en jää tästä enempää riitelemään.

Toinen kaverini muuten säästyi noilta tupakkarageilta sillä, että määrätietoisesti ja johdonmukaisesti vain teki selväksi, että sinne tupakansavuun ei tule lapsi mukaan. Kului vain muutama kuukausi ja lapsi oppi, ettei äiti minnekään katoa sen pienen hetken aikana mitä se viettää lasioven savuisemmalla puolen.

Vierailija
24/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on roskaväkeä sukulaisina. En uhraisi tuohon porukkaan enää yhtään ajatusta.

Onnittelut kuitenkin hyvästä päätöksestä. Lapsettomana tulet huomaamaan, miten sinulla on vanhempiin verrattuna käytettävissäsi valtava määrä ylimääräistä aikaa, energiaa ja rahaa. Voit suunnata ne omiin projekteihisi ja mielenkiinnonkohteisiisi. Arkesi tulee olemaan huomattavasti leppoisampaa, parisuhteesi voi paremmin, pystyt toimimaan spontaanimmin ja voit päättää asioistasi huomattavasti vapaammin. Lapsettomuus on vähän niin kuin saisi käyttöönsä huijauskoodin konsolipelissä. 

Vierailija
25/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:25"]

Ei mikään tuosta ei ole normaalia.

Ei tuo ei ole mitenkään normaalia lapsiperhearkea.

Sinuna en antaisi senttiäkään "bensarahaa" jos on pyydetty apuun, haluttu hakea osan matkaa ja vielä kävelytetty ympäriinsä.

Muutenkin välttelisin sitä että joutuisin olemaan jossain tekemisissä tuon sakin kanssa.

Sitä en ihan ymmärtänyt miten tuo vahvistaa haluasi olla Vela. Aikuisethan tuossa oli idiootteja eikä lapset ?

[/quote]

Joo, se osa jäi tarinasta puuttumaan, koska en kokenut velallisuuttani mainostaa sittenkään tuossa kun kiukuspäissäni tarinaa rustailin. Harmitti, kun huomasin vasta stoorini julkaistuani että unohdin muokata otsikon paremmin. Joka tapauksessa olen jo pidempään ollut sitä mieltä, että en ehkä koskaan halua lapsia ja nähtyäni miten vaikeaa kipeiden ja kuorossa huutavien lasten kanssa on, mielipiteeni vahvistui. Tosin tuohonkin vaikuttaa nyt aikuisten käytös, ei niinkään lasten, vaikka ne lapsetkaan eivät olleet järjen jättiläisiä! Varsinkin keskimmäinen tuon veljen lapsista parkui ihan koko ajan, vaikka ei ollut niistä kaikkein kipein ja vaikka jätkä olikin jo eskari-ikäinen (tai vähän alle) se ei ymmärtänyt sanaakaan puhetta. Hämmästyksekseni se jätkä marssi makkarista aivan pokkana keittiön pöydän ääreen, nojasi poskellaan pöytää vasten ja alkoi yskiä niin että lima lensi! Kun komensin poikaa, niin se tuijotti mua takaisin eikä vastannut mitään eikä hievahtanutkaan. En kuullut koko aikana sen puhuvan sanaakaan.

Jos lastenhoito on oikeasti noin vastentahtoista ja vaikeaa, niin multa jää tekemättä kokonaan. Toisaalta olen vieläkin ihan kiukuissani koko eilisillasta, joten tässä on sellaista jäävuorenhuippu- rähinää mukana. 

Bensarahoja en ole maksamassa, ja tää oli laitimainen kerta kun näen koko serkkua.

Vierailija
26/115 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 01:56"]

Mihin aikaan ja minne 1-vuotiaat kuuluu laittaa nukkumaan?

t: yksi, jonka lapsi meni nukkumaan vanhemman viereen aina klo 24 1-vuotiaana? Rytmi oli säännöllinen, mutta kun toinen vanhemmista teki iltatyötä, niin nähtiin parhaimmaksi, että lapsi näki sitä työssäkäyvääkin vanhempaa. Nukuttiin perheenä pitkään ja mentiin myöhään nukkumaan.

1,5-vuotiaan lapsi nukkui yksin ja 2-vuotiaana laitettiin kahdeksalta nukkumaan.

Sitten toinen asia: Ap syyllistyi heitteillejättöön. Sillä ei ole merkitystä ap:n kannalta, että omat vanhemmat olivat fyysisesti läsnä, jos eivät olleet kykeneväisiä lapsiaan hoitamaan. Heitteillejättö, koska et kutsunut poliisia ja lastensuojelua. Voi olla, että tuollainen käytös heiltä on kovinkinyleistä, mutta kukaan järkevä ihminen ei sitä ole nähnyt eikä tule näkemään. tuo 6-vuotiaskin ihan selvästi haki sinulta apua sillä tavoin kun saattoi! Tuli keittiöön sen ainoa selvän luokse, vaikka ei jaksanut edes puhua!!!!!!!!!

Tee nyt hyvä ihminen se ls-ilmoitus edes jälkikäteen! tarkistavat sitten asioita ja ehkä herättävät edes jommankumman vanhemman.

[/quote]

Niin tai näin, aina väärinpäin. Mitä jos olisin kieltäytynyt menemästä paikalle, jos olisin puhelimessa tentannut serkultani heidän suunnitelmiaan ja saanut tietää ryyppäjäisistä lasten keskellä? Ehdottomasti törkeä heitteillejättö? Lapsen isä istui vieressäni, joten eiköhän se sen seuraan haikaillut. Heitteillejättö se on silloin, kun olisin lähtenyt paikalta, joten lues nyt uudelleen tää ketju. ap

Vierailija
27/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranisä! Puhuttelu lasten vanhemmille ja ainakin aluks uhkailua lastensuojelulla. Jos ei toiminta parane niin sitten pitää toimia. Pienet lapsi parat.

No saavatpa kaikki todennäköisesti mahataudin, haha.

En oikein tajua miten tää tarina vaikuttaa suhun?

Saat suuttua mutta ensitilassa siitä miten lapsia oli laiminlyöty.

Muu ei niin vakavaa.

Ja jos haluat olla lapseton niin ok. Ei mun mielestä liity tähän juttuun mitenkään.

Vierailija
28/115 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 01:59"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 01:55"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 01:45"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:34"]

Kun kerran VELA-asenteesi kasvoi, niin pelkäätkö siis, että lapsen saanut rupeaa automaattisesti:

Siinä ei ole mitään ihmeellistä, että lapsi nukahtaa vain äidin seurassa. Jos lapsella on/on ollut esim. kipuja, niin se nukahtaminen on saattanut onnistua vain vanhemman vieressä ollessa. tuo on eräs tapa, eikä pompottamista, mutta muuta asiat ovat kyllä aivan häränpyllyä tuolla perheellä. Its olisin tehnyt sijassasi ls-ilmoituksen, jos kerran yhtään selvää aikuista sinun lisäksesi ei kämpässä ollut.

[/quote]

Lapsi ei kuulemma yksinkertaisesti mene nukkumaan ilman äitiään. Miehen lähdettyä lapsi on aina ollut äidin "unileluna" eli nukahtaa hänen viereensä illalla kun he menevät yhdessä 12 aikaan yöllä maate. Eli ei johtunut kivuista tai säryistä, vaan on heillä ihan normaali käytäntö. Vauva valvoo tasan niin kauan kuin äitikin, ja sen huomasin. En jaksa lisäillä tarinaan niitä kohtia, joista kiskoin ton, että lapsi pompottaa äitiään, mutta hyvin pienestä noi pienokaiset oppii mistä naruista vetää.

[/quote]

Vuoden ikäinen ei pompota ketään. Ja sun tosiaan on parempi olla vela. Ihan niiden lasten takia, olis näet saatanan rankkaa kun äitinä on idiootti.

[/quote]

Sulla on jäänyt psykologian tunnit käymättä, tai sitten olet humalassa koneella. :/ ohis

[/quote]

Ja sä et koskaan edes päässyt sinne kouluun asti. 

[/quote]

Sanoo hän, jolta jäi päiväkodista tärkeä oppi omaksumatta: älä kiroile. Lisäksi lausetta ei koskaan aloiteta ja- sanalla, joten epäilen vahvasti myös tuon peruskoulun käymättömyyttä. Oletko muuten kuullut, että oman viestinsä saa paremmin perille, jos sen muotoilee asiallisesti ilman epämukavia laatusanoja.:0)

Vierailija
29/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 18:25"]

Miten tuo tarina vaikuttaa sun tulevaan perheeseesi? Ei auennut.

[/quote]

Raflaava otsikko unohtui vaihtaa tarinanmukaisemmaksi. Sori siitä. Veluuteni ei vaikuta tähän tapaukseen tai tapaus veluuteeni mitenkään.

Vierailija
30/115 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin soittanut itselleni taksin ja lapsille poliisit tai sosiaalipäivystyksen.

Mutta aina ei tule järkevin toimintatapa mieleen. Nyt kuitenkin yhteys lastensuojeluun.

Vierailija
31/115 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oikeesti ihmettelen, että tätäkin trollia on kannettu jo neljännelle sivulle.

Mä ymmärrän, että ihmiset tekee hassuissa paikoissa ohreita, mutta tässä ei täsmännyt mikään. Helvetin huono.

Hän sanoo olevansa vela sen takia, kun häntä ei noudettu sovitusti bussipysäkiltä? Mitvit?

Vierailija
32/115 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tietoinen että lapsella on äitiin takertumisvaihe siinä 8kk-1½v. Lapsi on tuossa vaiheessa tajunnut että on aidistä irrallinen ihminen ja että äiti voi siis kadota milloin tahansa ja jättää hänet. Tämän välttääkseen lapsi takertuu äitiinsä, eikä äiti tosiaan meinaa päästä mihinkään. Se kuinka takertuvainen lapsi on riippuu ihan lapsesta, toiset on pahempia kuin toiset. Tämä vaihe on ihan normaalia kehitystä ja vähitellen lapsi lopettaa sen äidissä roikkumisen kun tajuaa ettei äiti katoakaan vaikkei tässä ole kiinni koko aikaa. Se ei ole mitään pompottamista vaan ihan todellista lapsen pelkoa siitä että hänet hylätään. Varmaan noissa oloissa kasvaneella lapsella se pelko on vielä suurempaa. Eikä tuota takertumista ja siitä seuraavaa huutoa saa pois kasvattamalla, se vaihe menee ohi kun lapsi kehittyy.

Vierailija
33/115 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 02:10"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 01:58"]

[/quote]

Lapsi ei kuulemma yksinkertaisesti mene nukkumaan ilman äitiään. Miehen lähdettyä lapsi on aina ollut äidin "unileluna" eli nukahtaa hänen viereensä illalla kun he menevät yhdessä 12 aikaan yöllä maate. Eli ei johtunut kivuista tai säryistä, vaan on heillä ihan normaali käytäntö. Vauva valvoo tasan niin kauan kuin äitikin, ja sen huomasin. En jaksa lisäillä tarinaan niitä kohtia, joista kiskoin ton, että lapsi pompottaa äitiään, mutta hyvin pienestä noi pienokaiset oppii mistä naruista vetää.

[/quote]

Vuoden ikäinen ei pompota ketään. Ja sun tosiaan on parempi olla vela. Ihan niiden lasten takia, olis näet saatanan rankkaa kun äitinä on idiootti.

[/quote]

Sulla on jäänyt psykologian tunnit käymättä, tai sitten olet humalassa koneella. :/ ohis

[/quote]

Lisäksi itse loistavaa äitiainesta, haukkuu nimetöntä idiootiksi vain sen perusteella että arvioi yksivuotiaan käytöstä kotona. Kyllä sen ikäiset osaa jo kokeilla mihin kaikkeen äiti suostuu.:D

[/quote]

Ap on idiootti, se suorastaan loistaa kauas. Tyyppi kävelee kilometritolkulla jos joku käskee. Se katsoo päältä kun känniset örveltää pienten, sairaiden lasten seurassa. Se vaan istuu sohvalla ja miettii lasua. Se miettii sitä edelleen vuorokauden kuluttua. Se ihmettelee miksi sairas pieni lapsi yskii ja miksei se tottele keskellä yötä häntä käskevää tuntematonta naista eikä juttele mukavia siinä känniläisten keskellä. Ap:n mielestä lapsessa on pakko olla jotain vialla. Ap myös kuvittelee että 1v. jota on hoidettu vähän ja vain sinnepäin pompottaa äitiään. Pakkohan sen on pompottaa että pysyy hengissä. Joten se pompotus ei ole pompotusta vaan selviytymistä. Niissä on aika suuri ero.

Ap on tosin todennäköisesti vain provo. Mutta jos ei ole niin ap on idiootti.

[/quote]

Se kommentoi lukematta koko ketjua. Se kommentoi aivan tohkeissaan pienten lasten puolesta, joilla on paha olla ilkeän ap:n takia, joka kehtasi olla paikalla ja myöhemmin kertoa omasta hämmennyksestään nimettömänä av-palstalla. Hän haukkuu ap:ta idiootiksi, ihmiseksi, jolla ei liiku päässä mitään, koska se ei tiennyt aikaisemman kokemuksen puutteessa kuinka toimia. Lisäksi se on varma muutamista johtopäätöksistään - kellonajasta, viikonpäivästä ja kirjoitustyylistä päätellen todennäköisesti ympäri kännissä kuin käkikellon käki sveitsin tehtaalla - jotka hänen humalainen mielensä nopeasti tekee eikä sen kannata vaivautua selaamaan koko ketjua läpi, mutta se on varma siitä että ap tosiaan on idiootti. Mistä tietää, ettei ap vienyt sitä kaljaa sinne ja juottanut niitä lasten vanhempia humalaan tahallaan? Entä jos ap:n lsänäolo sai ne humaltumaan pahemmin? Kannattaisiko pohtia vielä tällaistakin.

Nettipoliisi kirjoitti kerran, että provoille ei kannata vastata. Mä tajusin just, että ei kannatakaan, mutta tää vois olla aika kehittävää. Voisin suositella tätä Oriveden opiston kirjoittajapuolelle koulutehtäväksi, koska täällä oppii paremmin kirjoittamaan ikään kuin yleisönosaston vastineita.

ap

Vierailija
34/115 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 02:29"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sanoo hän, jolta jäi päiväkodista tärkeä oppi omaksumatta: älä kiroile. Lisäksi lausetta ei koskaan aloiteta ja- sanalla, joten epäilen vahvasti myös tuon peruskoulun käymättömyyttä. Oletko muuten kuullut, että oman viestinsä saa paremmin perille, jos sen muotoilee asiallisesti ilman epämukavia laatusanoja.:0)

[/quote]

Menes ap nyt nukkumaan, sun provos väsähti jo :)

Vierailija
35/115 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 02:40"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Lisäksi itse loistavaa äitiainesta, haukkuu nimetöntä idiootiksi vain sen perusteella että arvioi yksivuotiaan käytöstä kotona. Kyllä sen ikäiset osaa jo kokeilla mihin kaikkeen äiti suostuu.:D

[/quote]

Ap on idiootti, se suorastaan loistaa kauas. Tyyppi kävelee kilometritolkulla jos joku käskee. Se katsoo päältä kun känniset örveltää pienten, sairaiden lasten seurassa. Se vaan istuu sohvalla ja miettii lasua. Se miettii sitä edelleen vuorokauden kuluttua. Se ihmettelee miksi sairas pieni lapsi yskii ja miksei se tottele keskellä yötä häntä käskevää tuntematonta naista eikä juttele mukavia siinä känniläisten keskellä. Ap:n mielestä lapsessa on pakko olla jotain vialla. Ap myös kuvittelee että 1v. jota on hoidettu vähän ja vain sinnepäin pompottaa äitiään. Pakkohan sen on pompottaa että pysyy hengissä. Joten se pompotus ei ole pompotusta vaan selviytymistä. Niissä on aika suuri ero.

[/quote]

Se kommentoi lukematta koko ketjua. Se kommentoi aivan tohkeissaan pienten lasten puolesta, joilla on paha olla ilkeän ap:n takia, joka kehtasi olla paikalla ja myöhemmin kertoa omasta hämmennyksestään nimettömänä av-palstalla. Hän haukkuu ap:ta idiootiksi, ihmiseksi, jolla ei liiku päässä mitään, koska se ei tiennyt aikaisemman kokemuksen puutteessa kuinka toimia. Lisäksi se on varma muutamista johtopäätöksistään - kellonajasta, viikonpäivästä ja kirjoitustyylistä päätellen todennäköisesti ympäri kännissä kuin käkikellon käki sveitsin tehtaalla - jotka hänen humalainen mielensä nopeasti tekee eikä sen kannata vaivautua selaamaan koko ketjua läpi, mutta se on varma siitä että ap tosiaan on idiootti. Mistä tietää, ettei ap vienyt sitä kaljaa sinne ja juottanut niitä lasten vanhempia humalaan tahallaan? Entä jos ap:n lsänäolo sai ne humaltumaan pahemmin? Kannattaisiko pohtia vielä tällaistakin.

Nettipoliisi kirjoitti kerran, että provoille ei kannata vastata. Mä tajusin just, että ei kannatakaan, mutta tää vois olla aika kehittävää. Voisin suositella tätä Oriveden opiston kirjoittajapuolelle koulutehtäväksi, koska täällä oppii paremmin kirjoittamaan ikään kuin yleisönosaston vastineita.

ap

[/quote]

Eikö sulla muuta tekemistä ole kuin provota täällä keskellä yötä?

Vierailija
36/115 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 02:36"]

Oletko tietoinen että lapsella on äitiin takertumisvaihe siinä 8kk-1½v. Lapsi on tuossa vaiheessa tajunnut että on aidistä irrallinen ihminen ja että äiti voi siis kadota milloin tahansa ja jättää hänet. Tämän välttääkseen lapsi takertuu äitiinsä, eikä äiti tosiaan meinaa päästä mihinkään. Se kuinka takertuvainen lapsi on riippuu ihan lapsesta, toiset on pahempia kuin toiset. Tämä vaihe on ihan normaalia kehitystä ja vähitellen lapsi lopettaa sen äidissä roikkumisen kun tajuaa ettei äiti katoakaan vaikkei tässä ole kiinni koko aikaa. Se ei ole mitään pompottamista vaan ihan todellista lapsen pelkoa siitä että hänet hylätään. Varmaan noissa oloissa kasvaneella lapsella se pelko on vielä suurempaa. Eikä tuota takertumista ja siitä seuraavaa huutoa saa pois kasvattamalla, se vaihe menee ohi kun lapsi kehittyy.

[/quote]

TAJUTTU JO, voi juma. Pompottamisen puolelle se menee silloin, kun äiti ei tätä tajua ja omalla epäjohdonmukaisella toiminnallaan pahentaa tätä lapsen oloa. Toisella hetkellä ottaa mukaan minne vain ja toisella hetkellä taas hylkää kylmästi. Lakatkaa jo vääntämästä, koska se perusajatus ei muutu sillö mitenkään.

Vierailija
37/115 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 02:29"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Menes ap nyt nukkumaan, sun provos väsähti jo :)

[/quote]

Ei näemmä, jaksoit vielä kommentoida. Tämä on seuraava vaihe, kun oma vittuilu ei enää päde, mennään henkilökohtaisuuksiin.

Vierailija
38/115 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee nyt helkkari sentään edes ls-ilmotuis tuosta että vuoden ikäinen jätetään kännisille hoitoon. Haluatko tosiaan omatunnollesi jos jotain sattuu tuolle lapselle, ja sinä olet tiennyt että lapsesta huolehtiminen on noin retuperällä?

Ja suutuit ihan aiheesta, mutta olit vela tai et, olet velvollinen tekemään ls-ilmoituksen etkä vain päivittelemään asiaa itseksesi. Ja ei varmaan tarvi huolehtia siitä että välit menee, tuskin haluat enää edes olla väleissä?

Vierailija
39/115 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 02:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Eikö sulla muuta tekemistä ole kuin provota täällä keskellä yötä?

[/quote]

No ent itte? :D

Vierailija
40/115 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL:n sivuilta kopsattu:

Vierastaminen on yksilöllistä

Suunnilleen 6–9 kk:n iässä lapsi alkaa pelätä vieraita ihmisiä ja eroa omista läheisistä, puhutaan vierastamisvaiheesta. Lapsi ymmärtää, että äiti tai isä on hänestä erillinen yksilö, joka oikeasti voi kadota. Aiempi mummin kulta voi nyt itkeä katkerasti mummin sylissä ja haluta vanhemman syliin. Lapsi voi kaiken kaikkiaan muuttua itkuisemmaksi ja ärtyisämmäksi. Vauvat ovat kuitenkin yksilöitä: vierastamisen voimakkuudessa ja ajoittumisessa on vaihtelua.

Päivähoidon aloittaminen voi olla lapselle rankka kokemus, jos se ajoittuu vahvimpaan vierastamisvaiheeseen. Vanhempien läheisyys, lämpö ja hellät kosketukset ovat tässä iässä erityisen tärkeitä ja viestivät lapselle, että hän ja hänen kehonsa ovat hyviä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan